Skocz do zawartości
mechl!n

- Historia Kilku Nagrzewnic -

Rekomendowane odpowiedzi

Witam po dłuższej przerwie spowodowanej brakiem chęci.

Tym razem na warsztat wziąłem nagrzewnicę od opla corsy B. Jest minimalnie mniejsza od kadeta- tak około 1-2cm (kiedyś pisałem że 5-8cm co okazało się bzdurą).

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

Rurki uciąłem tuż przy zbiornikach...

 

Dołączona grafika

 

 

... i wykąpałem nagrzewnicę we wrzącym occie (dwie godziny):

 

Dołączona grafika

 

 

Trochę zmatowiała po kąpieli:

 

Dołączona grafika

 

 

Z czystej ciekawości przetarłem zbiornik pastą polerską aby otrzymać „lusterko”:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

Teraz wystarczyło by polakierować bezbarwnym i myk na allegro ;-).

 

Otwory po rurkach zalutowałem groszówkami:

 

Dołączona grafika

 

 

Otwory pod gniazda złączek:

 

Dołączona grafika

 

 

Wnętrze:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

Gniazda złączek zrobiłem tradycyjnie już z redukcji 1/2"-3/8" (po lewej oryginał, po prawej- po przeróbce):

 

Dołączona grafika

 

 

Tu już wlutowane:

 

Dołączona grafika

 

 

Dodałem boki:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

Pierwsze szpachlowanie:

 

Dołączona grafika

 

 

Najpierw zabrałem się za tył/dół- wstępne nadanie kształtu:

 

Dołączona grafika

 

 

Miejsca do poprawek:

 

Dołączona grafika

 

 

Kolejne etapy modelowania góry nagrzewnicy:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

Ostatnie z powyższych zdjęć to przedostatnia faza szpachlowania/szlifowania- była jeszcze jedna- uzupełnienie wszelkich ubytków.

 

Malowanie na czarny mat i finał:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

Pewnie spytacie dlaczego nie rozlutowałem nagrzewnicy... Budowa harrisów jest tak specyficzna, że operacja taka w 99% kończy się rozszczelnieniem- nie chciałem ryzykować ;-).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W każdym temacie o nagrzewnicy by mechl!n pojawia się pytanie o schroud... i o ile mnie pamięć nie myli autor tych cudeniek już na nie odpowiedzi udzielał.

 

A co do nagrzewnicy- wypada mi się zgodzić z przedmówcami- to jest perfekcja w czystej postaci!

Edytowane przez draak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie troche offtopem pachnące (nie bijcie). Otóż jakie nagrzewniczki mają najbardziej zbliżone do TEGO??

Jeśli chodzi o najmniejszego harrisa to będzie nagrzewnica od tico (jest grubsza od tej z linka ale gabaryty na jeden wentyl 120x120)- ta od corsy jest większa.

Jeśli chodzi o konstrukcję typową dla seri BI to poszukaj nagrzewnicy od mazdy 323 (1x120x120, grubość BIX1) lub suzuki vitary (1x120x120, grubość BIP1).

 

Wszystkie wymienione nagrzewniczki są na tej fotce:

Dołączona grafika

 

 

- tico- górny lewy róg,

- suzuki vitara- górny prawy róg,

- mazda323- skrajna lewa kolumna, zdjęcie trzecie od góry.

Shroudy- będą- w następnej generacji chłodniczek (jeśli takowa powstanie).

 

edyt- pomyliłem nazwy nagrzewnic

Edytowane przez mechl!n

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mechl!n-wielkie dzięki, chodziło o wymiary (skleroza grasuje :mur: ) to wiem czego szukać na szrotach... znowu mnie naszło na WC :D

 

EDIT

 

Mechl!n, jeśli mógłbyś mi podać wymiary obszaru radiatorów w TiCo tzn tam gdzie są żebra lamele etc? Byłbym bardzo wdzięczny :-P

Edytowane przez Bobslej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymiary wydajnosc? co zblizone? mpowedzmy ze taka corsa wlasnie :P

Jeśli chodzi o coś większego to chłodnica od SYRENY jest niemal identyczna w budowie... Właśnie z taką teraz walczę (rozlutowanie, czyszczenie i zlutowanie ponownie) - z tym ostatnim jest ciężko.

Edytowane przez Piterix

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak zrobiłes ta mufke po przerobce?

 

ps. nagrzewnica klasa tylko diabel wie jak ona tam w srodku wyglada (wiem, wiem slawetny Harrison) :D

Edytowane przez Soker

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki all.

 

Remy -> ocet gotowany grzałką- nie mam tak dużego gara żeby włożyć w niego nagrzewnicę i gotować na kuchence. Gotowałem w jakimś pojemniku plastikowym. Redukcje montuję w wiertarce i "toczę" pilnikiem i papierem ściernym.

 

finalcell -> linka podał już mechl!k- szpachlówka uniwersalna- pierwsza-lepsza z brzegu. Są jeszcze wykańczające- o mniejszej "ziarnistości". Ile na jedną nagrzewnicę? Zależy od samej nagrzewnicy, ilości kolejnych szpachlowań, itp... Nie "mierzyłem" tego ale myślę, że około pół małej puszki:

 

Dołączona grafika

 

 

Bobslej -> aktualnie nie podam Ci wymiarów- nie mam jej- chłodniczka poleciała na test. O ile dobrze pamiętam to po mojej przeróbce (boki minimalnie zachodzące na grill) idealnie pasi na nią wiatrak 120x120.

 

chase1 -> to redukcje 1/2" (gwint zewnętrzny) - 3/8" (gwint wewnętrzny). Fakt, że na zdjęciu które zapodałem nie widać gwintu wewnętrznego- czasami trafia się sztuka z gwintem naciętym tylko do połowy.

 

Prosta instrukcja przeróbki fiata ;-): rozlutować, wylutować korodka, wyczyścić kanały, zlutować pokrywy, zalutować org. otwory i zrobić nowe pod gniazda złączek, wlutować gniazda.

 

Soker -> ta sztuka była czysta- co-nie-co widać przez otwory pod gniazda (zdjęcia).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prosta instrukcja przeróbki fiata ;-): rozlutować, wylutować korodka, wyczyścić kanały, zlutować pokrywy, zalutować org. otwory i zrobić nowe pod gniazda złączek, wlutować gniazda.

:-P

zeby to bylo takie proste :] jeden fiat po rozlutowaniu wiecznie ciekl (rozszczelnil sie przy kanale w srodkowym rzadku)... teraz mam innego , i troszke "boje" sie go rozlutowywac ze tez sie rozpadnie.

szkoda ze we fiacie zbiorniczki nie sa troszke wyzsze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szkoda ze we fiacie zbiorniczki nie sa troszke wyzsze

Domyślam się, że chodzi o problem z prostopadłym do grilla montażem gniazd złączek (?). Piszesz, że masz dwa fiaty- jeden poległ, więc możesz wykorzystać go jako dawcę- albo zrobisz z dwoma wyższymi pokrywkami (nie będzie wtedy tego problemu), albo z niższymi:

 

Dołączona grafika

 

 

... i zastosujesz króćce kątowe, albo:

 

Dołączona grafika

 

 

... i króćce proste.

Edytowane przez mechl!n

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:-P

zeby to bylo takie proste :] jeden fiat po rozlutowaniu wiecznie ciekl (rozszczelnil sie przy kanale w srodkowym rzadku)... teraz mam innego , i troszke "boje" sie go rozlutowywac ze tez sie rozpadnie.

szkoda ze we fiacie zbiorniczki nie sa troszke wyzsze

moze i nie sa za wysokie ale idzie sobie poradzic z wlotami od boku nie wykorzystujac do tego przykrywki z drugiej nagrzewki :) przyklad:

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

 

 

wlutowane jest sciete kolanko miedziane i gra gitarka :) przeplyw idealny :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi zalezalo zeby nie kombinwoac z druga nagrzewnica a zeby wloty byly jak ty to mowisz protopadle do grilla bo logicznie myslac przeplyw jest lepszy gdyz woda nei uderza pod cisnieniem tylko w 2 kanaliki tylko sie prawie ze rownomiernie rozchodzi po calej powierzchni wewnetrznej i leci wszystkimi kanalikami :) gdzie i tak lepiej jako wlotu uzywac zlaczki wlutowanej w seryjnei wyzszy zbiornik bo jednak kolanko tesh troche nakierowuje na wybrane kanaliki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...