mechl!n Opublikowano 22 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2006 Witam po dłuższej przerwie spowodowanej brakiem chęci. Tym razem na warsztat wziąłem nagrzewnicę od opla corsy B. Jest minimalnie mniejsza od kadeta- tak około 1-2cm (kiedyś pisałem że 5-8cm co okazało się bzdurą). Rurki uciąłem tuż przy zbiornikach... ... i wykąpałem nagrzewnicę we wrzącym occie (dwie godziny): Trochę zmatowiała po kąpieli: Z czystej ciekawości przetarłem zbiornik pastą polerską aby otrzymać „lusterko”: Teraz wystarczyło by polakierować bezbarwnym i myk na allegro ;-). Otwory po rurkach zalutowałem groszówkami: Otwory pod gniazda złączek: Wnętrze: Gniazda złączek zrobiłem tradycyjnie już z redukcji 1/2"-3/8" (po lewej oryginał, po prawej- po przeróbce): Tu już wlutowane: Dodałem boki: Pierwsze szpachlowanie: Najpierw zabrałem się za tył/dół- wstępne nadanie kształtu: Miejsca do poprawek: Kolejne etapy modelowania góry nagrzewnicy: Ostatnie z powyższych zdjęć to przedostatnia faza szpachlowania/szlifowania- była jeszcze jedna- uzupełnienie wszelkich ubytków. Malowanie na czarny mat i finał: Pewnie spytacie dlaczego nie rozlutowałem nagrzewnicy... Budowa harrisów jest tak specyficzna, że operacja taka w 99% kończy się rozszczelnieniem- nie chciałem ryzykować ;-). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Heat Opublikowano 22 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2006 Co tu duzo pisac... :wink: Nie bede pisal kolejnych ohh ahh bo jeszcze pomyslisz , ze jakis kochajacy inaczej jestem :P robota I klasa ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kszonek Opublikowano 22 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2006 uuuuuuuuuuaaaaaaaaaaa.... to jest cudo poprostu, ja bym robił to przez dwa dni i wyszlo by krzywo ;) Twoje nagrzewki to arcydzieła ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hinco Opublikowano 22 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2006 co za dokładność O_o te boki to z blachy alu tak? te kształty to reobisz na oko czy masz jakieś szablony? :lol: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Twój Pan Opublikowano 22 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2006 No bardzo piknie :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DoctorPulse Opublikowano 22 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2006 nice :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechl!n Opublikowano 22 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2006 Dzięki all. Boki są z niklowanych profili stalowych a kształty powstają na bieżąco (nie mam szablonów). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mb_asasello Opublikowano 22 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2006 No gratulacje...kolejna piękna robota :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipo Opublikowano 22 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2006 A nie myślałes nad tym zeby zrobić odrazu mocowanie do wiatraka albo jakiegoś shrouda ? nagrzewniczka git wygląda tylko ze teraz coś do niej umocować to zdeka problem ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bobslej Opublikowano 22 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2006 Mam pytanie troche offtopem pachnące (nie bijcie). Otóż jakie nagrzewniczki mają najbardziej zbliżone do TEGO?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
draak Opublikowano 22 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2006 (edytowane) W każdym temacie o nagrzewnicy by mechl!n pojawia się pytanie o schroud... i o ile mnie pamięć nie myli autor tych cudeniek już na nie odpowiedzi udzielał. A co do nagrzewnicy- wypada mi się zgodzić z przedmówcami- to jest perfekcja w czystej postaci! Edytowane 22 Stycznia 2006 przez draak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kszonek Opublikowano 22 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2006 Mam pytanie troche offtopem pachnące (nie bijcie). Otóż jakie nagrzewniczki mają najbardziej zbliżone do TEGO?? wymiary wydajnosc? co zblizone? mpowedzmy ze taka corsa wlasnie :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Namod Opublikowano 22 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2006 Otwory po rurkach zalutowałem groszówkami:Poza tym,że niszczenie monet w sposób uniemożliwiający korzystanie z nich jest karalne,to OK chłodnica... Ot,taka ciekawostka :wink: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechl!n Opublikowano 22 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2006 (edytowane) Mam pytanie troche offtopem pachnące (nie bijcie). Otóż jakie nagrzewniczki mają najbardziej zbliżone do TEGO??Jeśli chodzi o najmniejszego harrisa to będzie nagrzewnica od tico (jest grubsza od tej z linka ale gabaryty na jeden wentyl 120x120)- ta od corsy jest większa. Jeśli chodzi o konstrukcję typową dla seri BI to poszukaj nagrzewnicy od mazdy 323 (1x120x120, grubość BIX1) lub suzuki vitary (1x120x120, grubość BIP1). Wszystkie wymienione nagrzewniczki są na tej fotce: - tico- górny lewy róg, - suzuki vitara- górny prawy róg, - mazda323- skrajna lewa kolumna, zdjęcie trzecie od góry. Shroudy- będą- w następnej generacji chłodniczek (jeśli takowa powstanie). edyt- pomyliłem nazwy nagrzewnic Edytowane 26 Stycznia 2006 przez mechl!n Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miazga82 Opublikowano 22 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2006 Ta corsa to istne cudo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remy Opublikowano 22 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2006 Ładnie, ładnie, a teraz kilka pytań ;): Ocet podgrzewałeś grzałką? W czym to gotowałeś? To jakiś plastik? Jak przerobić te mufki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
finalcell Opublikowano 22 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2006 jakiej szpachli urzywałeś i ile ci zeszło na jedna ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bobslej Opublikowano 22 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2006 (edytowane) Mechl!n-wielkie dzięki, chodziło o wymiary (skleroza grasuje :mur: ) to wiem czego szukać na szrotach... znowu mnie naszło na WC :D EDIT Mechl!n, jeśli mógłbyś mi podać wymiary obszaru radiatorów w TiCo tzn tam gdzie są żebra lamele etc? Byłbym bardzo wdzięczny :-P Edytowane 22 Stycznia 2006 przez Bobslej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piterix Opublikowano 22 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2006 (edytowane) wymiary wydajnosc? co zblizone? mpowedzmy ze taka corsa wlasnie :P Jeśli chodzi o coś większego to chłodnica od SYRENY jest niemal identyczna w budowie... Właśnie z taką teraz walczę (rozlutowanie, czyszczenie i zlutowanie ponownie) - z tym ostatnim jest ciężko. Edytowane 22 Stycznia 2006 przez Piterix Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chase1 Opublikowano 22 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2006 przylaczam sie do pytania Remy - jakie to mufki? nie lepiej bylo wlutowac cos z gwintem wewnetrznym - pasowalo by do roznych kroccow ps. masz jakas "instrukcje" jak w prosty sposob przerobic fiata? :] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Soker Opublikowano 22 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2006 (edytowane) jak zrobiłes ta mufke po przerobce? ps. nagrzewnica klasa tylko diabel wie jak ona tam w srodku wyglada (wiem, wiem slawetny Harrison) :D Edytowane 22 Stycznia 2006 przez Soker Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicko13 Opublikowano 22 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2006 Ja zawsze z przyjemnoscia ogladam te chlodniczki Mechl!na sa cool :) robota pierwsza klasa :) Pozdrawiam .PS ktos mowil zeby dal mufki gwintowane,one sa gwintowane i mozna dac dowolny krociec Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechl!k Opublikowano 22 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2006 jakiej szpachli urzywałeś i ile ci zeszło na jedna ? 1901199[/snapback] jak zrobiłes ta mufke po przerobce? Lynk God Bless The Seachmechanism.. ;] Wiekszosc odpowiedzi mozecie znalezc w starszych tematach mechl!n'a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mr Smith Opublikowano 23 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 23 Stycznia 2006 Powinieneś ją nazwać Black Ice Pro 2 :D . Robota pierwsza klasa. Wielkie gratki i Respect B) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechl!n Opublikowano 23 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 23 Stycznia 2006 Dzięki all. Remy -> ocet gotowany grzałką- nie mam tak dużego gara żeby włożyć w niego nagrzewnicę i gotować na kuchence. Gotowałem w jakimś pojemniku plastikowym. Redukcje montuję w wiertarce i "toczę" pilnikiem i papierem ściernym. finalcell -> linka podał już mechl!k- szpachlówka uniwersalna- pierwsza-lepsza z brzegu. Są jeszcze wykańczające- o mniejszej "ziarnistości". Ile na jedną nagrzewnicę? Zależy od samej nagrzewnicy, ilości kolejnych szpachlowań, itp... Nie "mierzyłem" tego ale myślę, że około pół małej puszki: Bobslej -> aktualnie nie podam Ci wymiarów- nie mam jej- chłodniczka poleciała na test. O ile dobrze pamiętam to po mojej przeróbce (boki minimalnie zachodzące na grill) idealnie pasi na nią wiatrak 120x120. chase1 -> to redukcje 1/2" (gwint zewnętrzny) - 3/8" (gwint wewnętrzny). Fakt, że na zdjęciu które zapodałem nie widać gwintu wewnętrznego- czasami trafia się sztuka z gwintem naciętym tylko do połowy. Prosta instrukcja przeróbki fiata ;-): rozlutować, wylutować korodka, wyczyścić kanały, zlutować pokrywy, zalutować org. otwory i zrobić nowe pod gniazda złączek, wlutować gniazda. Soker -> ta sztuka była czysta- co-nie-co widać przez otwory pod gniazda (zdjęcia). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chase1 Opublikowano 23 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 23 Stycznia 2006 Prosta instrukcja przeróbki fiata ;-): rozlutować, wylutować korodka, wyczyścić kanały, zlutować pokrywy, zalutować org. otwory i zrobić nowe pod gniazda złączek, wlutować gniazda. :-P zeby to bylo takie proste :] jeden fiat po rozlutowaniu wiecznie ciekl (rozszczelnil sie przy kanale w srodkowym rzadku)... teraz mam innego , i troszke "boje" sie go rozlutowywac ze tez sie rozpadnie. szkoda ze we fiacie zbiorniczki nie sa troszke wyzsze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechl!n Opublikowano 23 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 23 Stycznia 2006 (edytowane) szkoda ze we fiacie zbiorniczki nie sa troszke wyzszeDomyślam się, że chodzi o problem z prostopadłym do grilla montażem gniazd złączek (?). Piszesz, że masz dwa fiaty- jeden poległ, więc możesz wykorzystać go jako dawcę- albo zrobisz z dwoma wyższymi pokrywkami (nie będzie wtedy tego problemu), albo z niższymi: ... i zastosujesz króćce kątowe, albo: ... i króćce proste. Edytowane 23 Stycznia 2006 przez mechl!n Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Casperek_ Opublikowano 23 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 23 Stycznia 2006 :-P zeby to bylo takie proste :] jeden fiat po rozlutowaniu wiecznie ciekl (rozszczelnil sie przy kanale w srodkowym rzadku)... teraz mam innego , i troszke "boje" sie go rozlutowywac ze tez sie rozpadnie. szkoda ze we fiacie zbiorniczki nie sa troszke wyzsze moze i nie sa za wysokie ale idzie sobie poradzic z wlotami od boku nie wykorzystujac do tego przykrywki z drugiej nagrzewki :) przyklad: wlutowane jest sciete kolanko miedziane i gra gitarka :) przeplyw idealny :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechl!n Opublikowano 23 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 23 Stycznia 2006 Podobny patent zastosowałem w drugiej ładzie (nie tej ze zdjęcia)- kolanka "wpuściłem" w pokrywę zbiorników aby całość nie była tak wysoka jak przy zastosowaniu rozwiązania z łady ze zdjęcia (może po południu zapodam fotkę). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Casperek_ Opublikowano 23 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 23 Stycznia 2006 mi zalezalo zeby nie kombinwoac z druga nagrzewnica a zeby wloty byly jak ty to mowisz protopadle do grilla bo logicznie myslac przeplyw jest lepszy gdyz woda nei uderza pod cisnieniem tylko w 2 kanaliki tylko sie prawie ze rownomiernie rozchodzi po calej powierzchni wewnetrznej i leci wszystkimi kanalikami :) gdzie i tak lepiej jako wlotu uzywac zlaczki wlutowanej w seryjnei wyzszy zbiornik bo jednak kolanko tesh troche nakierowuje na wybrane kanaliki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...