Skocz do zawartości
Light

Duron 850Mhz ECS K7VZA VIA KT133A

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem posiadaczem sprzętu:

-Płyta Główna - ECS K7VZA

-Procek - AMD Duron 850Mhz

W temacie overclock jestem dość początkujący i mam pytanko do tych którzy trochę dłużej ode mnie w tym siedzą. Jakie są sposoby podkręcenia mojego procka i powiedzmy do ilu Mhz.

Ja narazie sam ośmieliłem się zmienić FSB z 100Mhz na 104Mhz,

i dalo mi to w skutkach z 847Mhz procka na 883. No i teraz czy opłaca się tą metodą coś dalej kręcić ? Temp trzyma się w granicach 40-45C,

takze mysle ze nic prockowi nie zagraza z tej strony. No i jeszcze jedno pytanko - jaka temperature ten procek zniesie, a jakiej nie ? - czyli do jakiego momentu mozna w miare bez obaw go kręcić. Jakbyście mogli podać jakieś dobre linki do artukułów przydatnych przy kręceniu AMD duron, i w ogóle jakichś programów to byłbym wdzięczny...

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

hmm.....zainstaluj sobie 3dmarka2001SE

następnie podnoś FSB na starcie ustaw FSB140 (napewno pujdzie) i przetestuj 3dmarkiem

następnie podnoś FSB o np 2 MHz i testuj 3dmarkiem czy się nie wiesza...no i tak aż wkońcu będzie jakaś zwiecha - wtedy podnieś Vcore o 0,25 V i tak w kułko aż podnoszenie Vcore nic nie da - wtedy cofasz się o 2 MHz....(co do Twojej płyty to Vcore ustawiasz zworkami na płycie.....brak opcji w BIOSie)

Co do mnożnika to daruj sobie.....ECSy nie mają możliwości zmiany mnożnika (nawet po odblokowaniu procka)

jeśli bardzo Ci zależy na mocnym podkręceniu to możesz ustawić mnożnik przecinają i łącząc odpowiedzie połączenia na mostku L3 procka (zobacz www.ocinside.de) = ja ta metoda przerobiłem swojego AXP1700 na AXP2000 no i podniosłem FSB do 140MHz....efekt AXP2100 VCore 1,85V ale tym się nie sugeruj)

(ale w sumie z Duronem może być trudniej bo ztego co pamiętam wykonany jest z płytki ceramicznej a połączenie mieszczą się pod powieżchnią - no niewiem..)

I nie zapomnij o monitiriwaniu temperatury!!