Skocz do zawartości
Kamyk_^

Czy Ktos Ma Doswiadczenia Z Firma Blasc ?

Rekomendowane odpowiedzi

najpierw to musisz przeczytac warunki gwarancji bo prawo konsumenckie prawem konsumenckim, a to co masz w gwarancji to osobna rzeczywisctosc prawna. Ja musze poszukac sobie papierow i poczytac warunki gwarancji, powiem wam ze sytuacja jest az niewiarygodna, a co najlepsze naprawde im nic nie da rady zrobic, tak jest polskie prawo skonstruowane.

Niestety musze stwierdzic ze teraz kupowanie Acera to jest zajcie dla kogos o mocnych nerwach, szczegolnie jak sie kpuje drogiego lapa. Na dzien dzisiejszy niekomu nie doradze kupna Acera, sytuacja wyglada zle, naprawde zle, wrecz tragicznie.

Edytowane przez kurek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jak napisalem wyzej. Jak czekaja na czesci to nasze prawo konumenckie ich... chroni. Moga przeciagac w nieskonczonosc naprawe zaslaniajac sie tym ze czekaja na czesci.

W moim przypadku prawo konsumenckie sie nie stosuje...

Firma moich znajomych kupowala lapka w California Computer, nie sa traktowani w mysl umowy z dystrybutorem koncowym jako ostateczny uzytkownik. Oni tym sprzetem handluja, a poniewaz ten moj laptop, kupiony przez nich za moja kase na ich firme z rabatami u dystrybutora "jest na ich wyposazeniu", to jest to zupelnie inaczej traktowane, oni nie sa i nie moga byc traktowani jak konsument.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kilka słów

1. Firma BLASC nie może tak o sobie trzymać w nieskończoność laptopa jak pisał kurek. Zagranie ze sprawą sądową jest bardzo dobre ponieważ masz wygraną w takiej sytuacji w kieszeni.

2. Dlaczego firma Acer jest tak dobra? Bo są najtańsi. Sprzęt firmy A. wcale nie jest taki najlepszy. Często zdarzają sie uszkodzenia. Jedno jest faktem, że w takiej cenie nie kupimy porównywalnego laptopa innych firm. Tylko właśnie o to chodzi; że oni są tani ponieważ oszczędzają kasę na serwisie. Średnio 20% kosztów lapciaka to koszt utrzymania serwisu. Acer jak widać ma te 20% z głowy. IMHO w najbliższym czasie Acer straci na popularności właśnie na serwisie. A na razie nic się nie zapowiada w tej materii. W ciągu roku Acer założy tylko jeszcze jeden serwis - na Czechach. Tak więc Panowie będzie można swojego lapciaka wysłać (oddać) albo do BLASC albo pepiczkom (ciekawe ile kosztuje kurier do Czech). Blasc jego mać.

 

Krótko mówiąc mój kumpel mawia: "Nie stać mnie na kupowanie tanich rzeczy."

Edytowane przez Excray

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie "w nieskonczonosc" odpada bo wiadomo ze jak lapa nie dostanie za pol roku to moze isc do sadu i pewnie po kilku latach wygra... Chodzi o to ze polski kodeks nie przewiduje szywnej i nieprzekraczalnej gornej granicy do kiedy ma trwac gwarancja i w momencie w ktorym serwis stwierdza ze musi czekac na czesci z zagranicy (nie zawsze tak jest ale tak pisza ze musza czekac) to automatycznie te 14 czy 21 dni zaczyna byc fikcja i zaczyna sie laska badz nielaska serwisu: po miesiacu naprawia? a moze po 2 a moze po 3 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mojego notebooka zakupiłem w USA i własnie dlatego jutro wybieram się po fachową pomoc w tej sprawie, bo wysyłając go tam napisałem, że towar reklamuję, a skoro dzwoniąc pózniej do firmy Blasc i pytając czy reklamacja została przyjęta nieświadoma pewnie tego co mówi pani powiedziała że tak i że czekają obecnie na nową matryce dla mojego komputera (lipa tylko, że nie mam tego na piśmie ale prawo konsumenckie mówi także ze jeśli w ciągu 2 tygodni od zgłoszenia nie otrzymamy pisemnej odpowiedzi na nasze pytanie to reklamacja taka jest przyjęta. A skoro tak to muszą stosować się do terminów jakie daje Ustawa Konsumencka!!! Ciekaw jestem tylko czy moge tą ustawę konsumencką stosować na komputer zakupiony w USA (mam też roczną gwarancję międzynarodową).

Pamietajcie też, że gwarancja to tylko chwyt marketingowy, a wy godząc się na nią tracicie podstawowe prawa. ZAWSZE reklamujcie towar! I tak: na rzeczy ruchome a taką jest notebook obowiązuje 2 LATA reklamacji. Serwis ma 14 dni roboczych na naprawienie usterki i tylko trzy razy ów przedmiot może być naprawiany, pózniej macie prawo zażądać nowego, a w ostateczności zwrotu pieniędzy, ale o tym czy dostaniemy kase decyduje producent, czy sprzedający zależy gdzie przedkładamy reklamacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro jest tak pieknie to czego jest tak zle :-)

Jeżeli korzystamy z gwarancji ACER to niestety nie jest już tak kolorowo bo przepisy o gwarancji nie definiują jednoznacznie przepisów o terminach i wtedy mogiła :cry:

 

Gwarant jest obowiązany wykonać obowiązki wynikające z gwarancji w odpowiednim terminie i dostarczyć uprawnionemu z gwarancji rzecz na swój koszt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po co robić tyle szumu

WNIOSKI w wielkim skrócie:

 

1. Jeżeli jesteś osobą fizyczną korzystaj z rejkomi a nie z gwarancji firmy ACER

2. Sprzedawca jest obowiązany przyjąć i rozpatrzyć reklamację dotyczącą wady artykułu

3. W przypadku gdy sprzedawca nie załatwia reklamacji natychmiast, jest obowiązany potwierdzić jej przyjęcie na piśmie i poinformować konsumenta o sposobie jej załatwienia

4. Sprzedawca nie może odmówić przyjęcia reklamacji i żądać, by konsument zgłosił ją wytwórcy lub dostawcy

5. Jeżeli jest wymagane dodatkowe sprawdzenie zasadności reklamacji (np. opinia rzeczoznawcy, badanie w miejscu używania wyrobu) lub sprowadzenie nowego towaru na wymianę albo reklamacja jest załatwiana przez usunięcie wady. sprzedawca załatwi reklamację najpóźniej w ciągu 14 dni od dnia jej zgłoszenia, chyba że konsument wyraził na piśmie zgodę na przedłużenie tego terminu

6. termin załatwienia reklamacji nie może przekroczyć 21 dni od dnia jej zgłoszenia

7. W razie nieuwzględnienia reklamacji sprzedawca jest obowiązany zawiadomić o tym pisemnie konsumenta z podaniem uzasadnienia oraz zwrócić mu dostarczony wraz z reklamacją towar (Niedokonanie zawiadomienia, o którym mowa w ust. 1. w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia reklamacji uważa się za uznanie tej reklamacji z obowiązkiem załatwienia jej zgodnie z żądaniem konsumenta)

 

I jeśli dalej po 14 lub 21 dniach sprzętu nie ma to możemy od umowy odstąpić

8. Jeżeli kupujący odstępuje od umowy z powodu wady rzeczy sprzedanej, strony powinny sobie nawzajem zwrócić otrzymane świadczenia według przepisów o odstąpieniu od umowy wzajemnej.

 

witam,

pozwole sobie dorzucic moje 3 grosze, jako ze mialem okazje scierac sie juz z serwisem ( chociaz innym i w innej sprawie )

1. po pierwsze primo "...ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 30 maja 1995 r. (Dz.U. Nr 64, poz. 328) w sprawie szczegółowych warunków zawierania i wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem konsumentów...

"... taka ustawa nie obowiazuje sprzedazy konsumenckiej... zastapila ja ustawa DzU 2002 Nr141, poz.1176 ktora weszla w zycie 1 stycznia 2003r

2. po drugie primo: zgodnie z powyzszym obowiazuje tzw. odpowiedzialnosc sprzedawcy ( nie mylic z gwarancja) w ramach ktorej sprzedawca odpowiada przed kupujacym za wady towaru istniejace w chwili zakupu ( do rozstrzygniecia sadowego nadaje sie sprawa czy np padniety dysk byl uszkodzony w chwili zakupu czy nie itp.) ale jesli usterka ujawni sie w ciagu pierwszych 6 miesiecy ( uwzgledniajac 2 miesiace na zgloszenie = 8 ) to wada istniala w chwili zakupu. mozna wtedy zadac od sprzedawcy zwrotu kosztow zakupu, naprawy albo wymiany na sprzet wolny od wad :) na ustosunkowanie sie do naszych roszczen ma 14 dni, a jesli przekroczy ten czas to znaczy ze uznal je za zasadne. TRZEBA TYLKO WYRAZNIE ZAZNACZYC ZE ZADAMY NAPRAWY LUB WYMIANY W TRYBIE SPRZEDAWCY ZGODNYM Z DZIENNIKIEM USTAW. jesli juz sprzet poszedl do serwisu to przykro mi bardzo.... nastepna okazja do skorzystania z wymiany sprztu przy nastepnej awarii.

3. i wkoncu po trzecie Prmo-ultimo!!! serwis acera nie ma wobec nas zadnych wiazacych terminow poniewaz gwarancja zgodnie z powyzsza ustawa jest zupelnie dobrowolnym zobowiazaniem producenta sprzetu i obowiazuja warunki ktore okresla producent... a w warunkach polskiej gwarancji ACER nie podaje jednoznacznego terminu naprawy

 

pozdrawiam wszystkich zyczac milego zygania na caly ten system :lol2:

Edytowane przez tomcio_wroc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ustawa DzU 2002 Nr141, poz.1176 ktora weszla w zycie 1 stycznia 2003r

 

prawda powołałem się nie ta ustawę co trzeba podaje prawidłową

2017110[/snapback]

2. po drugie primo: zgodnie z powyzszym obowiazuje tzw. odpowiedzialnosc sprzedawcy ( nie mylic z gwarancja) w ramach ktorej sprzedawca odpowiada przed kupujacym za wady towaru istniejace w chwili zakupu ( do rozstrzygniecia sadowego nadaje sie sprawa czy np padniety dysk byl uszkodzony w chwili zakupu czy nie itp.) ale jesli usterka ujawni sie w ciagu pierwszych 6 miesiecy ( uwzgledniajac 2 miesiace na zgloszenie = 8 ) to wada istniala w chwili zakupu. mozna wtedy zadac od sprzedawcy zwrotu kosztow zakupu, naprawy albo wymiany na sprzet wolny od wad :) na ustosunkowanie sie do naszych roszczen ma 14 dni, a jesli przekroczy ten czas to znaczy ze uznal je za zasadne. TRZEBA TYLKO WYRAZNIE ZAZNACZYC ZE ZADAMY NAPRAWY LUB WYMIANY W TRYBIE SPRZEDAWCY ZGODNYM Z DZIENNIKIEM USTAW. jesli juz sprzet poszedl do serwisu to przykro mi bardzo.... nastepna okazja do skorzystania z wymiany sprztu przy nastepnej awarii.

 

No to mamy klops (tylko 8mc a nie rok) na zgloszenie

 

Link do poczytania o przepisach

Edytowane przez contradanza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to mamy klops (tylko 8mc a nie rok) na zgloszenie

czas odpowiedzialnosci sprzedawcy to 2 lata + 2 miesiace na zgloszenie... tyle tylko ze po uplywie tych 100% 8 miesiecy trzeba bedzie udowodnic ze sprzet posiadal wade w momencie zakupu a nie zawsze sprzedawca dobrowolnie przyzna nam racje i wymieni laptopa za np 8tys. ale sprawa nie jest przegrana - sad konsumencki lub cywilny i mozna sprawe wygrac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No, a mozecie mi pomoc, co w przypadku, gdy zglaszajacy usterke jest osoba prawna (prowadzaca dzialalnosc)???

Szukam i szukam i znalezc nie moge.

Myślę że musisz się zwrócić o pomoc do Rzecznika Konsumentów i może on podsunie jakiś pomysł

Albo ...

Skierować sprawę do rozstrzygnięcia przez sąd powszechny

Edytowane przez contradanza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę że musisz się zwrócić o pomoc do Rzecznika Konsumentów i może on podsunie jakiś pomsł

Albo ...

Skierować sprawę do rozstrzygnięcia przez sąd powszechny

Ok. Dzieki, jesli nic nie wywalczymy jutro, to zdaje sie do tego dojdzie. Juz sie na to szykuje nawiasem mowiac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A dzwonił ktoś na infolinię - 0 800 309 409 może tam będą odbierać :-P

 

Blasc na swojej stronie podaje informacje że ma punkty serwisowe w różnym miejscach, ktoś był kiedyś w takim punkcie (jakie wrażenia) ?

 

Nasze punkty serwisowe zlokalizowane są na terenie całego kraju:

 

Gdańsk

Wrocław

Kraków

Lublin

Poznań

Białystok

Szczecin

Gorzów Wielkopolski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak: jeszcze rok temu acera mozna bylo oddac w Bydgoszczy. Byla to firma chyba nie zalezna od bla-scierwo-sca. Wtedy doslownie mozna bylo sie dogadac, pan z serwisu byl mily i nawet udawalo sie na miesjcu zalatwic np wymiane nagrywarki. Ale te czasy minely ... :( ost jak dzwonilem do tej firmy to powiedzieli mi ze juz nie wspolpracuja z acerem :( szkoda :( a co do tych punktow serwisowych to smiech na sali. Chyba nie ma czegos takiego :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

re up: I to sie bedzie rozszezac. Moj kolega prowadzacy sklep komputerowy, juz Acerami nie handluje. Rozradza jak tylko moze zakup kazdemu potecjalnemu klientowi, powod? co 4 lapek wracal do niego w pierwszym miesiacu od sprzedazy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja dziewczyna ma podobny problem z serwisem acera w wawie.

 

Naped DVD do wymiany. Czesci sprowadzaja juz ponad 40 dni roboczych i caly czas ta sama odpowiedz, jeszcze czesci nie doszly.

 

Zastanawiam sie by podac icho do sadu konsumenckiego. Ma ktos moze jakies wzory pism i tp? Przekroczyli ustawowe 30dni i to sporo ale widac czuja sie bezkarni i olewaja klientow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamietam to klijent kupujacy ma 2 mozliwosci do wybrania:

- rekojme

-gwarancje

A gwarancja to obopulna umowa zawierana miedzy sprzedawca a kupujacym. Z tego co widze czytajac ten post w/w firma nie jest strona w umowie. Czy moze mimowolna strona bo gwarancji pisze ze sprzedawca ceduje sprawy gwarancyjne na firme B? Generalnie sprawa pokrecona.... bo rw 14 dni to obowiazuja chyba sprzedawce a nie serwis trzeci. Ale moze sie myle dawno juz nie jestem w temacie....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przekroczyli ustawowe 30dni i to sporo

Na jaka ustawę się powołujesz ?

 

 

Ma ktos moze jakies wzory pism

Znaczna część spraw konsumenckich może być rozpatrywana w trybie uproszczonym, które jest stosowane w należących do właściwości sądów rejonowych, sprawach o roszczenia wynikające z umów jeżeli wartość przedmiotu sporu nie przekracza 5 000 złotych, a w sprawach wynikających z dochodzenia roszczeń z tytułu rękojmi lub gwarancji jakości - jeżeli wartość reklamowanego przedmiotu nie przekracza tej kwoty.

 

Pozwy w sprawach toczących się w trybie uproszczonym należy wnosić na formularzach, których wzory zostały opublikowane w Dzienniku Ustaw Nr 80 z dnia 20 czerwca 2002 r.

 

Pozwy w sprawach, w których wartość przedmiotu sporu jest wyższa niż 5.000 złotych nie są składane na formularzach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuje, aby pare osob obeznanych w temacie (np. Contradanza) napisalo jakis mini art jak nalezy postepowac w razie problemu respektowania praw gwarancyjnych. Jakie sa plusy rekojmi, a jakie gwarancji i jaka droge postepowania najlepiej wybrac. Przykleimy pozniej taki temacik na stale.

Edytowane przez limerro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuje, aby pare osob obeznanych w temacie (np. Contradanza) napisalo jakis mini art jak nalezy postepowac w razie problemu reflektowania praw gwarancyjnych. Jakie sa plusy rekojmi, a jakie gwarancji i jaka droge postepowania najlepiej wybrac. Przykleimy pozniej taki temacik na stale.

w wolnej chwili postaram się cos napisać :)

 

a teraz niespodzianka dla wkurzonych (to jest dzika szefowa firmy blasc)

 

Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ta pani rozumiem z pokoju erotycznego na Polchacie - "Bierz mnie ostro Ty zwierzaku" ;)

 

Ze strony firmy Blasc:

"NAJWIĘKSZE CENTRUM NAPRAW NOTEBOOKÓW

 

Na mocy podpisanych umów autoryzacyjnych Centrum Serwisowe BLASC realizuje naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne urządzeń największych światowych liderów w zakresie produkcji sprzętu informatycznego:

 

(tutaj pokazna lista sprzetu komputerowego)

 

W ramach dokonywanych z klientami uzgodnień przygotowujemy ofertę uwzględniając indywidualne potrzeby naszych klientów. Główne ustalenia obejmują takie pozycje jak:

czas reakcji serwisu

czas usunięcia awarii

czas gotowości serwisu

realizacja przeglądów prewencyjnych

możliwość podstawienia sprzętu zastępczego

przegląd zerowy

określenie miejsca realizacji napraw:

 

w siedzibie klienta (on site)

w centrum Serwisowym Blasc

Usługi rozszerzonego serwisu obejmują sprzęt posiadający aktualną gwarancję producenta jak również sprzęt pogwarancyjny. Poprzez zbudowaną strukturę punktów serwisowych usługi rozszerzonego serwisu realizujemy na terenie całego kraju."

 

Widocznie Acer Polska ustalil jakies pol roku na czas reakcji, pol roku gotowosci serwisu, pozostaly rok na usuniecie awarii ;)

Co ciekawe z tego samego serwisu korzysta rowniez IBM Polska, wiec to chyba prawda, ze w parze z cena notebooka idzie oplata za lepszy serwis. Gowniana robota za gowniane pieniadze.

Edytowane przez limerro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

(...)problemu reflektowania praw gwarancyjnych. Jakie sa plusy rekojmi, a jakie gwarancji i jaka droge postepowania najlepiej wybrac.(...)

Ja sie tradycyjnie przyczepie do czegos: respektowania, jesli juz.

 

Reflektowac mozna na browarka ;) http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=52856

 

A zeby nie bylo calkiem OT: pomysl bardzo mi sie podoba. Oprocz porad warto by tez podac numery aktow prawnych, na ktore sie powolywac i ew. nazwy (i moze namiary) instytucji, ktore moga nam pomoc w egzekwowaniu naszych praw (np. rzecznik praw konsumenta).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...