Skocz do zawartości
Kamyk_^

Czy Ktos Ma Doswiadczenia Z Firma Blasc ?

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio podobalo mi sie stwierdzenie "Nawet HP sie psuje" w jednym watku,napisana przez Acerowca ktory nie mogl pewnie juz sluchac o problemach z seriwsowaniem tych "swietnych" acerow.

Mnie osobiscie nie stac na to zeby moj komputer siedzial w serwisie ponad 14dni.Wole dolorzyc i miec "swiety spokoj".

Kazdy probuje sie jakos wytlumaczyc.Ten co kupil taniego i wydajnego laptopa ze "nie przeplacil",a ten ktory "przeplacil" bo kupil cos drozszego i wacale nie bardziej wydajnego ze warto bylo.Zdecydowanie mniejsze prawdopodobienstwo jest ze pomylil sie ten drugi :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

tak sobie poczytalem i rozbawila mnie ta cala dyskusja. jedno pytanie w temacie na ktore juz chyba pytajacy nie uslyszy odpowiedzi bo rozpoczal sie wojenny epizod wsrod uzytkownikow komputerow przenosnych.

Dla mnie prawda jest zawsze jasna, bo prosta i nieskomplikowana: awaria czegokolwiek jest zdarzeniam losowym, przypadkowym i jej prawdopodobienstwo zawsze jest blizsze 0 niz 1 ( to chyba jasne ze nie sprzedaje sie niczego co z zalozenia jest awaryjne )

1. zwazajac na to ze wciagu ostatniego roku laptopa kupilo ponad 2 razy wiecej ludzi to mamy sytuacje kiedy psuje sie odpowiednio wiecej komputerow.

2. powyzsze bylo mozliwe z powodu ceny dzieki takim graczom jak acer, asus ktorzy zanizajac ceny doprowadzili do spadku cen produktow innch producentow.

3. jesli produkty firmy acer kupilo 50% kupujacych w ogole laptopy w polsce to wybaczcie... zdziwiony bylbym gdyby do serwisu trafialo najmniej uszkodzonych koputerow

4. sytuacja w serwisie jaka jest, wiedza tylko jego pracownicy i kierownictwo acer polska. tu pojawiaja sie tylko jakies smieszne dywagacje

5. na koniec najlepsze: to forum to miejsce gdzie skupiaja sie ludzie zainteresowani tematem.

Kiedy zdacie sobie sprawe ze dla przeciatnego "kowalskeigo" komputer nie jest pempkiem swiata. moj 50 letni tato wie ze komputer jak sie popsuje to takie jego prawo ( ludzie tez choruja ). Jesli jest na gwarancji to iwysyla do naprawy darmowej, jesli nie to albo naprawia, albo wymienia, albo odklada do szafy i godzi sie z faktem ze wszystko kiedys umiera.

Ludzie bez komputerow zyli sobie do polowy XX wieku i dawali sobie rade ( zbudowali bez nich nawet bombe atomowa ), a obecni tutaj kloca sie bo nie moga zyc bez komputerow.

 

Ciagniecie tematu jak dla mnie nie ma sensu

 

PS. oczywiscie popieram walke z nieuczciwoscia i jesli komus dzieje sie krzywda i wmawia mu sie ze wady konstrukcyjne nie zostana naprawione bo ktos ma "widzi mi sie" to jestem za walka nawet sadowa.

PS.2 dla tych ktorzy nie chca miec do czynienia z serwisem a maja stan awaryjny zacytuje siebie:

 

pozwole sobie dorzucic moje 3 grosze, jako ze mialem okazje scierac sie juz z serwisem ( chociaz innym i w innej sprawie )

1. po pierwsze primo "...ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 30 maja 1995 r. (Dz.U. Nr 64, poz. 328) w sprawie szczegółowych warunków zawierania i wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem konsumentów...

"... taka ustawa nie obowiazuje sprzedazy konsumenckiej... zastapila ja ustawa DzU 2002 Nr141, poz.1176 ktora weszla w zycie 1 stycznia 2003r

2. po drugie primo: zgodnie z powyzszym obowiazuje tzw. odpowiedzialnosc sprzedawcy ( nie mylic z gwarancja) w ramach ktorej sprzedawca odpowiada przed kupujacym za wady towaru istniejace w chwili zakupu ( do rozstrzygniecia sadowego nadaje sie sprawa czy np padniety dysk byl uszkodzony w chwili zakupu czy nie itp.) ale jesli usterka ujawni sie w ciagu pierwszych 6 miesiecy ( uwzgledniajac 2 miesiace na zgloszenie = 8 ) to wada istniala w chwili zakupu. mozna wtedy zadac od sprzedawcy zwrotu kosztow zakupu, naprawy albo wymiany na sprzet wolny od wad icon_smile3.gif na ustosunkowanie sie do naszych roszczen ma 14 dni, a jesli przekroczy ten czas to znaczy ze uznal je za zasadne. TRZEBA TYLKO WYRAZNIE ZAZNACZYC ZE ZADAMY NAPRAWY LUB WYMIANY W TRYBIE SPRZEDAWCY ZGODNYM Z DZIENNIKIEM USTAW. jesli juz sprzet poszedl do serwisu to przykro mi bardzo.... nastepna okazja do skorzystania z wymiany sprztu przy nastepnej awarii.

3. i wkoncu po trzecie Prmo-ultimo!!! serwis acera nie ma wobec nas zadnych wiazacych terminow poniewaz gwarancja zgodnie z powyzsza ustawa jest zupelnie dobrowolnym zobowiazaniem producenta sprzetu i obowiazuja warunki ktore okresla producent... a w warunkach polskiej gwarancji ACER nie podaje jednoznacznego terminu naprawy

 

pozdrawiam wszystkich,

tomcio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz takim podejsciem mozna by zajsc do mniej wiecej takie rozwiazania : jak zachorujesz to idziesz do szpitala gdzie ci mowia ze nie wiedza co ci jest a jesli wiedza to nie spodziewaj sie ze szybko cie zoperuja bo lekarzowi nie bardzo sie spieszy albo np czekaja na dostawe skalpeli, moze beda za tydzien a moze za miescia - tera nie ale sie dowiaduj. <_<

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tomcio_wroc > a jak padnie ci nowe auto na gwarancji i w serwisie trzymaja je miesiacami, to tez bez zalu przesiadasz sie na autobus i kupujesz miesieczny ?

Niektorzy pracuja na komputerach i sa im niezbedne do pracy. PRACY. Mowi ci to cos ?

Nie wiem czemu mial sluzyc twoj post oprocz nostalgii za czasami

poczatku XXw :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja stane w obronie firmy.W moim przypadku kiedy to po niepomyslnym updejcie Biosu oddalem sprzet do nich.Kiedy tylko otrzymali go otrzymalem telefon i w nim mialem okreslic w czym jest problem.Powiedzialem im, ze nie wstaje i wystarczylo.Kolejny kontakt z nimi byl poprzez powiadamianie mnie na biezaco o statusie naprawy i przydzieleniu mi numeru naprawy.Pierwszy ze przyjeli sprzet do naprawy, drugi ze oczekuja na czesci, trzeci... trzeciego nie bylo bo sprzet byl juz u mnie po 7 dniach roboczych.Rodzaj naprawy - wymieniona płyta główna. Taka obsluga tego serwisu przy pomocy powiadamian jest mozliwa od jesieni zeszlego roku.

hehe naprawde jestem pelen podziwu, dla tej firmy w roztwanianiu pieniedzy...

zamiast zaprogramowac pamiec flesh z nowym BIOSem postanowili wymienic cala plyte :mur:

prawde jest taka: jaka marka/produkty, taki autoryzowany serwis... :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz takim podejsciem mozna by zajsc do mniej wiecej takie rozwiazania : jak zachorujesz to idziesz do szpitala gdzie ci mowia ze nie wiedza co ci jest a jesli wiedza to nie spodziewaj sie ze szybko cie zoperuja bo lekarzowi nie bardzo sie spieszy albo np czekaja na dostawe skalpeli, moze beda za tydzien a moze za miescia - tera nie ale sie dowiaduj. <_<

jedno pytanie:

byles kiedys w szpitalu w zakopanem w okresie ferii zimowych... polecam przejsc sie tam jedynie z ciekawosci: te tlumy na korytarzach to nie z powodu ze lekarzom sie nie chce ( za duzo okolicznosci sprzyjajacych i zdarzen z niekontrolowanym zakonczeniem)... mysle ze domyslisz sie o co mi chodzi

 

tomcio_wroc > a jak padnie ci nowe auto na gwarancji i w serwisie trzymaja je miesiacami, to tez bez zalu przesiadasz sie na autobus i kupujesz miesieczny ?

Niektorzy pracuja na komputerach i sa im niezbedne do pracy. PRACY. Mowi ci to cos ?

Nie wiem czemu mial sluzyc twoj post oprocz nostalgii za czasami

poczatku XXw :)

przeciaganie naprawy miesiacami to cos czego serwis z tematu nie robi wcale a tygodniami nie w kazdym przypadku... komputery wracaja do wlascicieli...niestety czasem pozniej ( za pozno ). z opoznieniami trzeba walczyc. ale nie wmawiaj mi ze bez twojego jedynego komputera nie dasz rady nic zrobic ( pomijam sytuacje i zwracam honor jesli na dysku w komputerze w serwisie znajduja sie dane ktorych kopii nie posiadasz a sa bardzo cenne i nie do odtworzenia, ja to przerabialem i wiem z czym sie to wiaze ). mi tez zdarzalo sie stracic komputer na jakis czas, ale zawsze znajdowalem rozwiazanie przejsciowe.

a jesli chodzi o to co wniosl moj post to mnie obrazasz... przeczytaj tresc PS.2. to moze ci pomoc jesli cos sie stanie z twoim komputerem niezaleznie od tego jakiej marki on bedzie... powiem wiecej ta ustawa dotyczy wszystkiego z wyjatkiem zywnosci i rzeczy ktorych trwalosc jest mniejsza niz 2 lata. wiec samochodu tez. sprawa od razu do wygrania.

 

pozdrawiam

zakonczmy dyskusje

Edytowane przez tomcio_wroc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co mnie to obchodzi czy winny jest serwis czy acer - wali mnie to - amatorka tyle. A ludzie z serwisu to niezle skur@#$%$# wystarczy poczytac jak gadaja z ludzmi albo jak wydaja obdrapane komputery ktore byly w stanie wizualnym nienaganne (przypadek maSTHa212)

Prawda jest taka ze powinna w BLASC jebnac bomba atomowa i wyczyscic teren (razem z personelem) a serwis z racji wysokiego napromieniowania terenu przeniesc dalej i zatrudnic kadre 2 razy wieksza i zaczac regularne dostawy. I Acer i sam serwis sa winne tej sytuacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam niemiłe doświadczenia z firmą BLASC i Acerem. Chwilowo jestem w trakcie naprawy gwarancyjnej. Już zaczynam się martwić i chcę zasięgnąć porady prawnej. Wkrótce sie odezwę i najprawdopodobniej obsmaruję BLASC na forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem dzisiaj z naszym PM-em i według jego danym Acer ma największą awaryjność wśród wszystkich marek (bije wszystkie inne marki na głowę) na poziomie 40%. Ten fakt i olewackie podejście Acera do serwisowania sprzętu spowodowały, że w najbliższym czasie wycofujemy się całkowicie ze sprzedaży Acerów.

 

przeciaganie naprawy miesiacami to cos czego serwis z tematu nie robi wcale a tygodniami nie w kazdym przypadku...

Wypowiedź mojego kumpla z serwisu.

Witam,

 

Kilka przykładów z ****

 

1. Notebook oddany do serwisu 14-12-2005 - wrócił 23-01-2006 (w tym czasie kontakt z serwisem po kilkudziesięciu naszych pytaniach polegał na odpowiedziach Acera: "Części zamówione - proszę czekać".)

 

2. Notebook oddany do serwisu 24-11-2005 - wrócił 04-01-2006 (w tym czasie kontakt z serwisem po kilkudziesięciu naszych pytaniach polegał na odpowiedziach Acera: "Części zamówione - proszę czekać".)

 

3. Palmtop AcerN35 oddany do serwisu 17-09-2005 - wrócił 28-12-2005 (w tym czasie kontakt z serwisem po kilkudziesięciu naszych pytaniach polegał na odpowiedziach Acera: "Części zamówione - proszę czekać" - a klient grozil nam utrata zdrowia lub zycia :-)

 

4. UWAGA REKORDZISTA!!! (jak ktos mial dluzej stawiam piwo :-) Acer 2313 - Notebook oddany do serwisu 29-08-2005 - wrócił ok. 10-01-2006 (w tym czasie byl 5 razy w serwisie, 3 razy jako przedsprzedaz, 2 razy jako gwarancja. Oczywiscie pierwszy nabywca zarzadal zwrotu kasy, wiec sprzedalismy mu w tej samej cenie model 2413, drugi nabywca na razie sie nie pokazuje ale moze dlatego, ze po pierwsze dostal MEGA rabat a po drugie sie modlimy kazdego ranka w tej intencji) - w zalaczeniu pare fotek, prezentujacych stan notka po serwisach...... UWAGA wrazliwi nie ogladac!!!

 

5. Przykaldow moge podac duzo wiecej, ale szczerze mowiac nie chce mi sie szukac a i marka Acer nie jest tego warta.

 

6. W tej chwili nie mamy zadnego Acera w salonie i juz chetnie nie chcemy miec (wbrew pozorom jak sie klientom mowi, ze Acera to ja panu nie sprzedam bo to tragedia, powoduje, ze klient nabiera do nas zaufania i wychodzi np. z FSC (wersja dla **** z CA oczywiscie :-)

 

To, że notebooki się psują - każdy wie. Mogą się psuć nawet często, pod warunkiem, że serwis naprawi je w określonym czasie...

Zdjęcia tutaj: http://www.excray.republika.pl/zdjecia.htm Edytowane przez Excray

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3. jesli produkty firmy acer kupilo 50% kupujacych w ogole laptopy w polsce to wybaczcie... zdziwiony bylbym gdyby do serwisu trafialo najmniej uszkodzonych koputerow

Ale Acer ma wg. IDC 26,9% rynku.Nieoficjalnie podobno "tylko" okolo 17%.O awaryjnosci 40% tez slyszalem z dobrego zrodla.

Nie chce krakac ale wydaje mi sie o ile w tym roku prawie wszedzie mozna dostac acera to w przyszlym zostanom tylko najodwazniejsi sprzedawcy :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Szanowni forumowicze i użytkownicy ACERów mam taki oto pomysl moze zaczniemy zalewać mailami skrzynke mailowa ACER Polska z pytaniami o serwis tych którzy mają Acery a jeszcze z niego nie korzystali a przedewszystkim niech piszą Ci którzy mieli niemiłe doczynienia z tym serwisem. Moze to cos poskutkuje i wkoncu zrozumieja ze nie mozna pogrywac z polskimi uzytkownikami ACERów. Może to da im cos do myslenia ze biznes nie polega tylko na sprzedaży towaru i nic po za tym. Liczą sie tez usługi poszprzedażne jak przyzwoity serwis gwarancyjny. Szkończyły sie czas kiedy klient był tylko natrentem. Pora zacząć walczyć o swoje. Do boju użytkownicy Acerów:)

Ja już wysłałem maila dzis do ACER POLSKA w sprawie ich serwisu:)

Ps. Ja tez mam problem z moim Acerkiem aspire 1692 pali mi plyty dvd (verbatim + ) "tylko" dwie godzinki:/ . Ale nie zaryzkuje wyslania do serwisu wole kupic kieszeń zewnętrzna 5.25 :)

Wybieram sobie po prostu mniiejsze zło:/

Pozdrawiam:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sila i zlosliwoscia to jedynie pogorszycie swoja sytuacje. Chcecie reakcji - napiszcie oficjalna petycje do Acer Polska i glownej siedziby Acera. Kilkaset lub kilka tysiecy podpisow powinno dac przynajmniej do myslenia.

Edytowane przez limerro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... wole kupic kieszeń zewnętrzna 5.25 :)

Wybieram sobie po prostu mniiejsze zło:/

Pozdrawiam:)

ja tak wlasnie mam przy moim ejserku, bardzo fajne rozwiazanie.

 

moj sprzet byl 3x w serwisie, dopiero teraz chodzi dobrze, chodz hdd sam musialem sobie wymienic, pozatym blasc to fusy i herbatniki taka firma nie ma prawa bytu w gospodarce wolnorynkowej.

 

najbardziej smiac mi sie chce jak sobie przypomne jak 1 herbatnik wmawial mi ze za wolne dzialanie systemu i programow odpowiada wlasnie system a na laptopie naklejka "designed for m$ win xp", a wszystko wskazywalo na uszkodzony hdd i zreszta tak bylo.

 

uszkodzona matryce wymienili po 2 latach, dali mi taka z 1 czerwonym pikselem ale to juz jakos przezyje.

 

acera juz wiecej nie kupie wlasnie ze wzgledu na serwis.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam :)

 

Kilka postw wyzej pisalem o Accerze Ferrari z mojej firmy. Padla plyta i procek bynajmniej z opisu usterki przez servis Blasc. I powiem tak wyslalem im tego lapciaka 7 marca a doszedl do mnie teraz - czli 20 marca :) Poprostu szok!!! Wszysko - lacznie z transportem czesci z Angli chyba - trwalo zaledwie 9 dni roboczych :)

 

Czyżby cos sie tam poprawilo ? Zastanawiam sie w takim razie czy nie wyslac swojego z popsuta nagrywarka hmmm ???

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ferrari to ferrari ;) o ludzi kupujacych taki sprzet sie dba. mysle,ze kilka razy lepiej niz o tych co kupuja lapki za 2k. smutna rzeczywistosc :S choc,zeby nie odbierac nadziei moze rzeczywiscie cos sie poprawilo :) w kazdym razie powodzenia z nagrywarka ;D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No, a mnie w koncu laskawie oddali lapka, oczywiscie warunkowo...

Czekaja nadal na obudowe z touchpadem, maja mi dac znac, jak dotrze, o ile dotrze i kiedy dotrze ;)

Wtedy sprawe zakoncza w przeciagu dwoch dni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No, a mnie w koncu laskawie oddali lapka, oczywiscie warunkowo...

Czekaja nadal na obudowe z touchpadem, maja mi dac znac, jak dotrze, o ile dotrze i kiedy dotrze ;)

Wtedy sprawe zakoncza w przeciagu dwoch dni.

Hmm... A w jakim stanie wizualnym lapek wrócił, bo po tym czego sie tu naoglądaliśmy, bardzo mnie to ciekawi...??

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

noi stalo sie... dolaczylem do elity acer customers, ktorzy zostana zwiazani z firma blasc

 

padl mi dysk twardy (60gb z czego 400mb to badsectory... uruchomienie windowsa trwa dluzej niz ugotowanie jajek), ponadto jeden port usb mi nie dziala (korzystam caly czas z tylnego portu i bylo ok dopuki nie podlaczylem myszki do bocznego...), do tego cos mi sie schrzanilo z karta wifi... po formacie i zainstalowaniu najnpowsych driverow niby dziala, polaczenie jest ustawione w win poprawnie, dioda mryga... ale ZADNEJ sieci nie wykrywa, troche dziwne bo we wroclawiu chyba niewylaczyli nagle wszystkich stref wifi (sry za taka nieprofesjonalna nazwe-po prostu nie iem jak sie takie miejsca nazywaja)... dolicze do tego problem, ktory mialem od poczatku, czyli od pazdziernika - strasznie nawalalo chlodzenie! ale obnizalem programowo czestotliwosci, wylaczalem zbedne uslugi i probowalem normalnie korzystac... niestety srednia temperatura pracy procesora to 65-80*C, dysku twardego 50-65*C... byc moze dlatego hdd szlag trafil... troche dziwne, zwlaszcza, ze laptopa w 99% uzwalem jako komputera stacjonarnego!!! (doslownie od pazdziernika laczna jego praca na bateriach w warunkach polowych to okolo 30-50h!!!) po prostu brak miejsca zmusil mnie do kupna laptopa...

 

niestety dzis dzwoniac o 15 po kuriera zostalem poinformowany, ze zamowienia wysylki przymowane sa tylko w dni robocze do 14... bez komentarza...

 

pytanie do was: czy wysylaliscie laptopy w oryginalnych kartonach(ze wszystkim: plytami, kablami,itp) czy specjalnie kupowaliscie karton i pakowaliscie tam sama walizke? pytanie jak najbardziej serio...

 

jutro zamierzam zrobic zdjecia laptopowi i sporzadzic protokol, ktory kurier mi podpisze... zreszta nie wiem czy ta karta przewozowa, ktora dostane bedzie rownowazna prawnie z podpisem mojego protokolu...

 

pozostaje mi tylko modlic sie, ze moj problem zostanie zalatwiony w sposob odbiegajacy od opisanych powyzej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Info z dnia dzisiejszego... BLASC NIE BEDZIE JUZ SERWISOWAL ACERa :).

Otwieraja serwis w Czechach i tam bedziemy wysylac nasze , khem, komputerki. Czas naprawy ma nie przekracaac tygodnia. Oczywiscie transport w jedna i druga strone na koszt serwisu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Info z dnia dzisiejszego... BLASC NIE BEDZIE JUZ SERWISOWAL ACERa

Też mi info. Już 2 tygodnie temu pisałem o tym w tym topicu:

http://forum.purepc.pl/index.php?s=&showto...dpost&p=2016986

Na Twoim miejscu nie cieszyłbym się zbytnio ponieważ serwis w Czechach powstanie najszybciej w IV kwartale tego roku. Na pewno nie wcześniej.

 

informacja od firmy acer. z wczorajszego spotkania partnerow.

Hahahahahaha!!! Już od ponad 2 miesięcy o tych planach wiadomo a conajmniej pół roku temu juz były pierwsze wzmianki na ten temat. Wczorajsze spotkanie powiadasz :-) Edytowane przez Excray

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...