Jump to content
kuki1989

Geforce 7600 GS / GT

Recommended Posts

UWAGA!

 

Nvidia wypuściła odświeżoną wersję swojej mid - endowej corvetty czyli 7600GT w procesie produkcyjnym 80 nm! Oznacza to że parametry techniczne wyglądają tak:

 

GeForce 7600GT 80 nm

 

Proces technologiczny - 0.80 nm

Nazwa kodowa G73-B1

Wsparcie SLI - Tak

Dodatkowe złącze zasilania - Brak

Można łączyć w SLI karty różnych producentów

 

Taktowania zegarów:

Gpu - 700 Mhz !!!

Pamięć - 900 Mhz / 1800 Mhz !!!

Radmac - 400 Mhz

 

Złącze:

PCIE-E

 

Pamięć:

Ilość - 256MB GDDR3

Szyna - 128 Bit

Czas Dostepu - 1.1 ns

 

Specyfikacja układu:

Liczba potoków pixeli - 12

Liczba procesorów vertex - 5

ROPs - 8

 

Wejścia/Wyjścia:

Video HDTV

Video

2x DVI

 

Obsługiwane standardy 3D:

Directx 9.0c

OpenGL 2

 

Obsługiwane technologie:

VPE (Video Processing Engine)

Vertex Shader 3.0

UltraShadow II

silnik CineFX 4.0

Pixel Shader 3.0+

LMA III (Lightspeed Memory Architecture III)

Intellisample 4.0

High-Precision Dynamic-Range

DVC (Digital Vibrance Control)

DualHead Display

128-bit High-Precision Graphics

 

Chłodzenie:

Gpu - miedziany radiator + wentylator regulowany automatycznie (seryjnie)

Pamięci - brak chłodzeniea (seryjnie)

 

Zajrzyjcie TU

 

TESTY:

http://free.donews.com/viewthread.php?tid=39701 - pełny test na Taiwańskiej stronie

 

 

 

 

GeForce 7600GT

 

Proces technologiczny - 0.90 nm

Nazwa kodowa - G73

Liczba tranzystorów - 177 000 000

Wsparcie SLI - Tak

Dodatkowe złącze zasilania - Brak

Można łączyć w SLI karty różnych producentów

 

Taktowania zegarów:

Gpu - 560 Mhz

Pamięć - 700 Mhz / 1400 Mhz Efektywnie

Radmac - 400 Mhz

 

Gpu - miedziany radiator + wentylator regulowany automatycznie (seryjnie)

Pamięci - brak chłodzeniea (seryjnie)

 

Poziom hałasu:

Aplikacje 3D -48 Db - szkoła/zatłoczone biuro

Stan spoczynku (nie używania aplikacji 3D i filmów) - wentylator bezgłośny :]

 

Temperatury pracy: (~)

Spoczynek ~ 35-40 C

Stres ~ 60-75 C

 

Pobór mocy:

Szczytowy - 68W

 

Zalecany zasilacz:

Single - 350W

SLI - 450W, podwójna linia 12v 28A

 

Karty fabrycznie podkręcone:

Palit Sonic 7600GT 256MB DDR3 575/1500

XFX GeForce 7600GT 256MB DDR3 (PV-T73G-UDF3) 570/1450

XFX GeForce 7600GT 256MB DDR3 XXX Edition (PV-T73G-UDD (3,7)) 590/1600

XFX GeForce 7600GT 256MB DDR3 Extreme Edition (PV-T73G-UDE (3,7)) 580/1500

BFG Geforce 7600GT 256MB DDR OC 580/1450

eVGA GeForce 7600GT CO 256MB GDDR3 580/1500

Leadtek Extreme 256MB GDDR3 590/1600

 

TESTY POLSKIE:

http://twojepc.pl/artykuly.php?id=7600_gt_asus

http://www.frazpc.pl/artykuly/438/GEFORCE/.../Tania/siodemka

http://pccentre.pl/Article13823.htm

http://pcarena.pl/a-425.html

http://pclab.pl/art18890.html

 

TESTY ZAGRANICZNE:

http://www.pcinpact.com/actu/news/27190-Te...locked-deVG.htm

http://www.guru3d.com/article/Videocards/326/

http://www.bit-tech.net/hardware/2006/03/2...x1800gto/1.html

http://www.motherboards.org/reviews/hardware/1592_6.html

http://hardwarezone.com/articles/view.php?cid=3&id=1892 Leadtek Extreme

 

V-mody:

http://www.vr-zone.com/index.php?i=3330

http://www.vr-zone.com/?i=3592

 

 

 

GeForce 7600GS PCI-ex

 

Proces technologiczny - 0.90 nm

Nazwa kodowa - G73

Wsparcie SLI - Tak

Dodatkowe złącze zasilania - Brak

Można łączyć w SLI karty różnych producentów

 

Moce przerobowe:

Wydajność geometryczna (wierzchołków/s) - 500 mln

Wydajność układu - 4800 Mp/s

Przepustowość pamięci - 12.5 GB/s

 

Taktowania zegarów w stanadardzie - zalecane przez nVidie:

Gpu - 400 Mhz

Pamięć - 400 Mhz DDR2 / 800 Mhz Efektywnie

Radmac - 400 Mhz

 

Złącze:

PCIE-E

 

Pamięć w stanadardzie - zalecane przez nVidie:

Ilość - 256MB DDR 2

Szyna - 128 Bit

Czas Dostepu - 2.5 ns (?)

 

Karty z pamięciami GDDR3:

Galaxy GeForce 7600GS 256Mb GDDR3 500/1000 - miedziany wentylator + miedziane radiatory na pamięciach

Palit 7600GS Sonic 256Mb GDDR3 450/1000 - radiator + wentylator

7600 GS Sparkle 470/1400

 

!!!UWAGA MARZYCIELE VEL NIEROZGARNIĘCI :] - NIE MA I NIE BEDZIE 7600GS 256 Bit!!!

 

Specyfikacja układu:

Liczba potoków pixeli - 12

Liczba procesorów vertex - 5

ROPs - 8

 

Wejścia/Wyjścia:

Video HDTV

Video

2x DVI

 

Obsługiwane standardy 3D:

Directx 9.0c

OpenGL 2

 

Obsługiwane technologie:

UltraShadow II

silnik CineFX 4.0

Pixel Shader 3.0+

LMA III (Lightspeed Memory Architecture III)

Intellisample 4.0

High-Precision Dynamic-Range

DVC (Digital Vibrance Control)

DualHead Display

128-bit High-Precision Graphics

Vertex Shader 3.0

VPE (Video Processing Engine)

128-bit High-Precision Graphics

 

Chłodzenie - pasywne:

Gpu - Radiator

Pamięci - Radiator

 

Poziom hałasu:

0 Db w wypadku chłodzenia pasywnego

 

Temperatury pracy:

Spoczynek ~ 45-55 C (~)

Stres ~ 70-80 C (~)

 

Pobór mocy:

Szczytowy -

 

Zalecany zasilacz:

Single - 300W Markowe

SLI - 420W, podwójna linia 12v 24A

 

Karty fabrycznie podkręcone:

Galaxy GeForce 7600GS 256Mb GDDR3 500/1000 - miedziany wentylator + radiatory na pamięciach

XFX GeForce 7600GS 256MB DDR2 DUAL DVI TV Xtreme Edition 500/900 - chłodzenie pasywne

Palit 7600GS Sonic 256Mb GDDR3 450/1000 - chłodzenie aktywne, radior+ wentylator

Gigabyte 7600 GS Silent Pipe 256MB DDR2 450/800 - wydajne chłodzenie pasywne

 

Karty z 512MB:

Asus EN7600GS SILENT/HTD Series 512MB DDR2 400/540 - chłodzenie pasywne (syf!)

Point of View GeForce 7600 GS 512MB DDR2 400/800 - wentylator w miedzianym radiatorze chłodzącym pamięci

 

TESTY POLSKIE:

http://www.egielda.com.pl/?str=art&id=1127

http://pclab.pl/art19238.html - Galaxy 7600GS GDDR3

http://pcarena.pl/a-437.html

http://pccentre.pl/Article14041.htm Galaxy 7600Gs GDDR3 500/1400 Zalman

 

TESTY ZAGRANICZNE:

http://www.pcinpact.com/articles/a/181/2.htm

http://www.motherboards.org/reviews/hardware/1597_2.html

http://www.digit-life.com/articles2/video/g73-1.html#p17

http://www.hardwarezone.com/articles/view....d=1&id=1856

http://www.gamepyre.com/hardwared.html?aid=700&p=1

 

Vmody:

http://img155.imageshack.us/my.php?image=7600gs7jc.jpg

http://img155.imageshack.us/my.php?image=gpu7ov.jpg

 

 

GeForce 7600GS Agp

 

Proces technologiczny - 0.90 nm

Procesor - 256 Bit

Nazwa kodowa G73

Wsparcie SLI - Nie

Dodatkowe złącze zasilania - Tak*

 

Moce przerobowe:

Wydajność geometryczna (wierzchołków/s) - 500 mln

Wydajność układu - 4800 Mp/s

Przepustowość pamięci - 12 GB/s

 

Taktowania zegarów w stanadardzie - zalecane przez nVidie:

Gpu - 400 Mhz

Pamięć - 400 Mhz DDR2 / 800 Mhz Efektywnie

Radmac - 400 Mhz

 

Złącze:

Agp x4

Agp x8

 

Pamięć w stanadardzie - zalecane przez nVidie:

Ilość - 256/512 MB DDR 2

Szyna - 128 Bit

Czas Dostepu - 2.5 ns (?)

 

Specyfikacja układu:

Liczba potoków pixeli - 12

Liczba procesorów vertex - 5

ROPs - 8

 

Wejścia/Wyjścia:

Wyjście video [tv-out]

Wyjście Video HDTV

Wyjście DVI

Wyjście D-Sub

 

Obsługiwane standardy 3D:

Directx 9.0c

OpenGL 2

 

Obsługiwane technologie:

UltraShadow II

silnik CineFX 4.0

Pixel Shader 3.0+

LMA III (Lightspeed Memory Architecture III)

Intellisample 4.0

High-Precision Dynamic-Range

DVC (Digital Vibrance Control)

DualHead Display

128-bit High-Precision Graphics

Vertex Shader 3.0

VPE (Video Processing Engine)

128-bit High-Precision Graphics

 

TESTY

http://www.clubic.com/article-37837-1-agp-...7600-gs-gt.html

http://translate.google.com/translate?u=ht...Flanguage_tools

 

 

 

FAQ by -Caleb-

Edited by kuki1989

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faq O/C I VMODY NA PALIT 7600GS SONIC

 

Ostrzeżenie : Nie odpowiadamy za uszkodzenia wynikłe z modowania karty. Jest to ingerencja w strukturę i przez to tracisz też gwarancję. Robisz to tylko na własną odpowiedzialność.

 

W związku z częstymi pytaniami o zdjęciu blokady z kart 7600gs/gt Palita, postanowiłem wraz z Master_Electronic'em napisać małe (ale treściwe) FAQ, które wyjaśni podstawowe sprawy o "Anti-VcoreModzie".

Do rzeczy: Palit zastosował w swoich kartach (nie we wszystkich wersjach) kontrolery napięcia APW7120, które jak już wiadomo mają blokadę przed ustawianiem zbyt wysokiego napięcia na rdzeniu/pamięciach.

Zanim się zabierzesz za modowanie karty sprawdź czy na pewno masz układ APW7120, powinny być dwie sztuki tego układu, jeden od pamięci, drugi od rdzenia. Niektóre wersje (chyba starsze) 7600 maja układ RT9214, który nie ma takich blokad wiec ten mod jest niepotrzebny. Jeśli masz kartę z kontrolerami APW i robiłes vmoda na rdzeń to zapewne zauważyłeś, że ustawienie napięcia wyższego niż ~1.35v powodowało resety i czarne ekrany, to właśnie przez to zabezpieczenie. Również znaczne podniesienie napięcia na pamięciach powoduje syfy/artefakty i OC się nie zwiększa. Opornik, który należy przelutować jest tuż obok układu APW, połączony jest z 7 i 8 nóżką układu APW co można zauważyć patrząc na ścieżki na płytce. Żeby zdjąć blokadę wystarczy wylutować ten opornik i zastąpić go opornikiem o wartości ~20KOhm (SMD). W niektórych mieścinach moze być ciężko dostać jakiekolwiek elementy SMD, więc przydatny może się okazać stary CDroman czy jakaś sieciówka czy coś innego z czego będzie można wylutować taki oporniczek, albo dwa jeśli chcemy zdjąć blokadę na rdzeniu i pamięciach.

Był też pomysł (nie mój), żeby po prostu wylutować opornik i zostawić przerwę w obwodzie, ale ja tego nie testowałem wiec nie polecam, chyba że znajdzie się ktoś odważny (albo z wiedza z zakresu elektroniki) i to sprawdzi icon_wink2.gif Jeśli już przelutowałeś opornik(i) to możesz się swobodnie bawić w vmody.

Ostrzegam ze te kontrolery i stabilizatory (duże czarne kostki z trzema nóżkami) potrafią się nagrzać do bardzo wysokiej temperatury (przy wysokich napięciach na rdzeniu/pamięciach), więc dobrze jest je zaopatrzyć w jakieś radiatory. Robienie vmodów po tej modyfikacji pozostaje bez zmian (odpowiadają za nie te same elementy co wcześniej).

 

Przykładowe pcb z zaznaczonymi układami i opornikami:

Dołączona grafika

 

 

Przykład : Palit Geforce 7600GS Sonic 256MB DDr3(pcb 7300gt sonic)

 

Karta występuje w paru wersjach pcb. Żadna inna firma nie zmienia projektów pcb tak szybko jak Palit. Nie wiem czym jest to spowodowane, chęcią zmniejszenia o/c czy może lepszego o/c?? Fakt faktem, że lekko przesadzili.

Ale wracając do tematu.

 

Omówię tu przykład modowania na jednym z pcb tej karty.

 

Karta wygląda tak

Dołączona grafika

 

Jak widać na zdjęciu ma bardzo krótkie pcb takie samo jak w 7300gt Sonic( nie ma to jak uproszczenia). Moja karta różni się od przedstawionej "jedynie" brakiem paru elementów przy kontrolerze APW 7120(po stronie rdzenia), a tak poza tym to ta sama karta.

 

Standardowo karta "wyciąga" ok. 520MHz dla rdzenia i ok 1500 dla pamięci. Oczywiście czasem zdarzają się przypadki, że da się więcej, ale to rzadkość.

Aby nie było powtarzania ta karta posiada pamięci 1,4ns.

 

Napięcie na rdzeniu wynosi zaledwie 1,15V a na pamiątkach już 2,0V co w rezultacie daje takie dobre o/c pamięci, ponieważ standardowo powinno być ok.1,8V.

 

Aby podnieść napięcie na rdzeniu wystarczy prosty mod ołówkiem : należy zakreślić rezystor R23 lub R24 z 450Ohmów na ok.385Ohm. To powinno wystarczyć, aby rdzeń podkręcić do 600 MHz. Na rdzeniu będzie wtedy ok.1.3V.

 

Opisane zdjęcia karty

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Punkty pomiarowe V rdzenia i V pamięci

Dołączona grafika

 

Żeby rdzeń poszedł więcej trzeba niestety lub stety icon_wink2.gif pobawić się w lutowanie, gdyż "fachowcy" z Palita ustanowili pewnego rodzaju blokadę przed podnoszeniem napięcia na rdzeniu. Ale ponieważ Polak potrafi pewien forumowicz (CarsonPoland - dzięki) opracował jak ominąć to zabezpieczenie. Rezystor R28(16kOhm) stanowi tą blokadę. Znajduje on się przy kontrolerze APW 7120. Jeżeli chce się ją ominąć to jedynym wyjściem jest zastąpienie go rezystorem o większej oporności(ok.20kOhm).

Na pamięciach napięcie reguluje się za pomocą rezystora R58 z 330Ohmów(tak samo jak w przypadku rdzenia czyli ołówkiem). Przy 300ohmach będziemy mieli na memkach ok.2,2V.

Rezystor ten znajduję się blisko układu APW 7120,który kontroluje napięcie na pamięciach i takie samo jest zabezpieczenie. Czyli żeby je ominąć trzeba przelutować rezystor(tym razem R49) na taki o oporności 20kOhmów.

 

Przykłady oporności i zmian napięcia odpowiednio dla:

 

GPU(2D):

400Ohm: 1,27V

384Ohm: 1,31V - max. napięcie, przy którym nie włącza się zabezpieczenie dla rdzenia

370Ohm: 1,36V

352Ohm: 1,43V

343Ohm: 1,47V

325Ohm: 1,55V

Max. napięcie jakie można dać na rdzeń bez szkody dla niego to ok. 1,55V

MEM(2D):

313Ohm: 2,13V

285Ohm: 2,34V - max. napięcie, przy którym nie włącza się zabezpieczenie na pamięciach

280Ohm: 2,37V

275Ohm: 2,41V

Max. napięcie jakie można dać na pamięci Quimonda(Infineon) to 2,5V. Z reguły nie należy przekraczać 2,4V, chyba że się chce je upiec.

 

Faq by CarsonPoland & Master_Electronic

Edited by master_electronic

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale obniza taktowanie gpu na 450mhz prawdoopodobnie tak wiec po wyjsciu 7900 bedzie 7600:) kurcze ciekawe co to bedzie ale 12 potokow zapowiada sie ladnie:) choc szyna gdyby byla 128 to troskze by szpecila chco gdyby byla inna to racja 6800gs by wyszlo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

oby powtorzyla sukces serii 6 :) imo 256bit nie bedzie bo po co ? karta tylko bedzie drozsza.. a chodzi o to zeby ceny byly na poziomie 6600gt i ew. x1600xt choc wydaje mi sie ze nvidia powinna puscic w obecnych cenach 6600 i 6600GT (a raczej cenach ktore byly zaraz po wyjsciu tych ukladow na rynek) jezeli dadza 7600gt za 700-800zl to bedzie raczej nie porozumienie bo jak ma zastapic 6600gt skoro bedzie od niego o 200 zl drozszy ? w tej cenie mozna przeciez 68gs znalezc czyli nasuwa sie mysl

WSZYSTKO ZALEZY OD CENY

Share this post


Link to post
Share on other sites

zapowiada sie ciekawie jesli to prawda z tymi wynikami i taktowaniami grafy :] co by to bylo gdyby grafe sie podkrecilo i procka :] (procka do 2700 MHz, rdzen 700, pamieci 1800 :D)

raczej max będzie 1500mhz bez vmodów , bo pewnie pamieci 1.4ns , rdzeń troche poleci , ale wyniki nie powalają ciekawe jaka cena

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm kurcze, jak na 128 zbytową karte to wyniki sa całkiem ciekawe :) zważywszy ze zazwyczaj finalne modele są ciut lepiej dopracowane to moze być interesujaca pozycja - ciekawe dlaczego jak juz robili testy w smarkach to nie zarzucili jakis z gier? B)

A tansze byc powinno od 6800gs bo jednak konstrukcyjnie będzie prostsza w produkcji (128 bit)- mysle ze kolo 650 powinna kosztowac jak wejdzie jezeli chcą powtórzyc sukces 6600gt

Edited by -Caleb-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inteligenci z Komputronika po raz kolejny sobie zaprzeczają:

 

256-bitowy interfejs pamięci:

Dzięki większej przepustowości i wydajności pamięci interfejs ten umożliwia niewiarygodną szybkość działania najnowszych gier i aplikacji.

typ zastosowanej pamięci GDDR3 (128bit)

Chyba, że mają na myśli magistrale wewnętrzną, która ma 256 bit o ile się nie mylę.

 

Co do ceny, trochę droga, ale biorąc pod uwagę jak spore są różnice w cenach 7300 to pewnie w innych sklepach znajdzie się taniej.

 

W każdym razie ceny Radka x1600 Pro spadną, być może cena 7600GS nie będzie zbyt wysoka.

Byłem nastawiony na x1600, a ten 7600GS źle nie wygląda. Jeśli ma taki potencjał jak 7300 to zbyt wąskie gardło jakim jest magistrala pamięci można zniwelować MHz'ami pamięci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...





×
×
  • Create New...