Skocz do zawartości
Robert B.

C/c++ Opengl Nie Działa :(

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kupiłem ksiazke OpenGl Ksiega eksperta wydanie III i co i ona jest jakas... Bo juz pierwszy program przepisany według ksiązki nie działa :( dlaczego :(

 

 

 

#include<OpenGl.h>

 

void RenderScene(void)

{

glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT);

glFlush();

}

void SetupRC(void)

{

glClearColor(0.0f. 0.0f. 1.0f. 1.0f);

}

void main (void)

{

glutInitDisplayMode(GLUT_SINGLE |GLUT_RGBA);

glutCreateWindow("Simple");

glutDisplayFunc(RenderScene);

SetupRC();

glutMainLoop();

}

 

 

 

Pomocy!!!!! niech mi ktos to wytłumaczy ;(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może jakieś szczegóły? W jakim środowisku piszesz? Jaki błąd wywala? Może biblioteki nie masz odpowiedniej? Bo co do samego kodu to nie znam się na OpenGL ;] ale wygląda w porządku no i skoro z książki jest przepisany to tym bardziej jest w porządku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to tak zrobiłem :( i nic a dla visuala? Aha i jeszcze moge napisac ze plik OpenGL.h to nic innego jak gl.h i glut.h a przykłady sa pisane pod C. niech ktos mi pomoze bo normalnie !!!! grr

Edytowane przez Robert B.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zamiast męczyć się z robieniem tego pod windowsem uruchomił bym jakiegoś Unixa (Linux or FreeBSD) ewentualnie posadził na Windowsie Cygwina żeby mieć pożądny kompilator gcc i móc wszystko ładnie konfigurować, tam takich problemó nie powinno być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w kompilatorze dev w wersji 4 cos to dziwnie dziala ja kopiowalem gotowe programy ze stron i nic nie chcial poprawnie uruchomic. jednak w przykladowych projektach w dev masz jeden projekt napisany pod opengl. otworz go i porownaj to znajdziesz buga.

 

napisz przy czym sie program wywala moze po prostu tylko mignie i znika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Robert B.: spróbuj rzucić okiem tutaj, tam pod Visuala (i nie tylko) masz krok po kroku all opisane i na pewno działa (kod źródłowy dla Visual Studio .NET na końcu też jest, z 2005 bez większych przeróbek powinien też śmigać). Jak nie pomoże to wrzuć logi na co kompilator czy linker narzeka konkretnie. Generalnie OpenGL z kompatybilnością wstecz nie ma problemów, więc problem prawdopodobnie leży w innej części kodu (lub ustawieniach dla linkera).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OKI UDAŁO SIE :) A znacie jakies ksiazki o opengl in game :P coś z grami. I jak wam sie wydaje gry DX or OGL Prosze tylko o niesugerowanie sie czarną kampanią microsoftu na rzecz GL, tylko o własne odczucia :) Bo jesli GL jest szybszy łatwiejszy i chyba lebszy to dlaczego tak mało o nim jest na polskim rynku :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Robert B.: OpenGL jest nieco lepiej przemyślany, programy pisane zgodnie ze starszymi wersjami API sprzed kilku bez problemów kompilują się i działają i dzisiaj - a niech ktoś spróbuje skompilować dziś programy pisane dla DirectX 3.0 :]. W OpenGL od jakiegoś czasu jest też GLSL, więc shaderami też można się zabawiać. Znajomość OpenGL przyda się też przy pisaniu gier na co lepsze komórki (OpenGL ES). Jak lubisz Javę, to też lepiej się uczyć OpenGL - vide JSR-231 vel jogl (Java bindings for OpenGL - na razie API z bety na betę się ciągle zmienia i support hardware'owy dla wielu funkcji będzie dopiero w Mustangu (JDK 6.0), ale ogólnie można się tym już pobawić i zapowiada się bardzo ciekawie).

 

Do Direct3D dostajemy bardzo dobrą dokumentację, SDK z dużą ilością dobrze opisanych przykładów i całą rodzinę różnych API przydających się przy tworzeniu gier, ale ceną za to są spore problemy z przenaszalnością kodu na inne platformy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...