Skocz do zawartości
reed

Prawa Konsumentow

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam pytanie czy w polsce istnieje takie prawo ze mozna zwrucic towar w ciagu 7 dni bez podania przyczyn? <_<

Przy umowach zawieranych na odległość masz 10 dni na zwrot towaru.

Art. 7.

 

1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie dziesięciu dni ustalonym w sposób określony w art. 10 ust. 1. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

Art. 10.

 

1. Termin dziesięciodniowy, w którym konsument może odstąpić od umowy, liczy się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy świadczenia usługi - od dnia jej zawarcia.

źródło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłbyś ktoś doradzić w takiej sytuacji.

 

Kupując 2 lata temu kilka części (w tym procek BOX i płytę OEM intela) nie dostałem dokumentu gwarancji pisemnej. Jakiś czas temu płytka i proc uległy uszkodzeniu - z mojej winy. Jednak czemu nie oddać na gwarancji? ;) Jako że nie wiedziałem, czy na te elementy mam 2 (a już było ponad 2 lata od zakupu) czy 3 letnią gwarancję poszedłem do sklepu. W sklepie popatrzyli i z krzywą miną przyjęli (mam dowód przyjęcia do serwisu). Jednak od tego momentu minęły no... 3 miesiące i zero odzewu. Byłem kilka razy, to mówili że nie mogą się dodzwonić do tych firm, gdzie to wysłali (a co mnie to?). Czy teraz jeśli w tym długim już czasie nie ustosunkowali się do mojej reklamacji, to można ją uznać za rozpatrzoną na moją korzyść, czy po prostu muszę czekać aż ruszą du...ska?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy tak ciężko zerknąć do ustawy?

Art. 8.

 

1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wy- miana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

 

...

 

3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie, częściowo było już one zadane, ale nie do końca jest takie samo no i udzielona odpowiedz nie przekonala mnie w 100% więc tak:

 

Zakupiłem dysk twardy firmy Samsung w sklepie w moim miescie, dysk ma gwarancje 35 miesiecy (tak pisze na gwarancji) poszedłem do sklepu oddać dysk no i niestety okazało się że sklepu już nie ma (a specjalnie kupowałem u siebie nieco dokladajac bo wiedzialem ze dyski sa awaryjne i wolalem sie zabezpieczyć) no i jedyne co mi zostało to wysłanie dysku do Samsunga. Niestety mam pewien problem, wraz z zakupem nie otrzymalem faktury ani paragonu, jedynie gwarancje na ktorej widnieje data wydania, pieczątka sklepu i podpis sprzedającego, czy z związku z tym zostanie mi udzielona gwarancja? Jeśli nie czy jest jakaś możliwość załatwienia sprawy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej

 

mam taki problem:

 

SANSA m250 MI PADŁA (włącza sie, i tak z napisem SANSA zostaje forever)

 

po 9 dniach od zakupu w Sirius.pl

 

pytanko: kupiłem 9dni temu w siriusie, przez net, odebrałem w sklepie czyli jednak zakup przez net. czy mam prawo wymienic na nowy? czy zwykła gwarancja?

 

dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość [RONIN]

Też mam małe pytanko odnośnie serwisowanego sprzętu.

 

Oddałem swój monitor LCD Samsung 940BF do autoryzowanego serwisu Samsunga w Łodzi (punkt ten widnieje na stronach wsparcia Samsunga jak również wszędzie wiszą certyfikaty itp. rzeczy ;)). Sprzęt został przyjęty do warsztatu na naprawę gwarancyjną. Pytanie moje jest takie:

 

Czy serwis ma prawo nałożyć mnie jakimiś opłatami :?:

 

Pytam się gdyż na rewersie który otrzymałem widnieje zapis: "EKSPERTYZ.SPRAWDZ.PLATNE 40ZL". Osoba która przyjmowała monitor nie pisnęła nawet półsłówkiem o jakiś pieniądzach.

 

Czy gdyby jednak przy obiorze sprzętu zawołali gotówy mam prawo odmówić? Przecież to naprawa gwarancyjna!

 

Dziękuje z góry za odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[RONIN], oddając do reklamacji monitor powołałeś się na gwarancję, więc akceptujesz to, co jest w niej zawarte.

Wraz z wejściem w życie Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (DzU 2002 Nr141, poz.1176) 1 stycznia 2003r. straciły moc przepisy Kodeksu cywilnego mówiące o gwarancji.

W umowach między konsumentem a przedsiębiorcą stosować należy przepisy ustawy o sprzedaży konsumenckiej. Ponieważ gwarancja jest tam unormowana mniej precyzyjnie niż w Kodeksie cywilnym, może to prowadzić do wielu niekorzystnych konsekwencji.

Tak było kiedyś:

Kodeks cywilny zawiera reguły dotyczące wzajemnych rozliczeń gwaranta i kupującego, mówi wyraźnie o braku odpłatności za naprawy gwarancyjne, o kosztach demontażu i transportu – art. 580 Kc. Precyzyjnie reguluje również sposób, w jaki gwarancja się przedłuża – przedłuża się ona o okres naprawy, a jeżeli rzecz była wymieniana, to gwarancja biegnie od początku.

A tak jest teraz:

W ustawie konsumenckiej brak jest takich przepisów, a więc gwarancja konsumencka może się nie przedłużać o okresy naprawy i może nie biec na nowo w razie wymiany rzeczy. Co najważniejsze - bardzo rzadko daje możliwość odstąpienia od umowy, czyli możliwość zwrotu towaru za zwrotem ceny, a takie uprawnienie – w pewnych, określonych przepisami, sytuacjach - daje nam ustawa.

Czasem lepiej jest oddać sprzęt do sprzedawcy korzystając z uprawnień wynikających z ustawy konsumenckiej.

 

Więcej tutaj --> Z reklamacją do gwaranta czy sprzedawcy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość [RONIN]

weiss & studenc1k

 

Monitor był kupowany w MediaMarkt. Pierw poszedłem właśnie do nich reklamować sprzęt na co oni stwierdzili że g***** ich to obchodzi i z nutką dekadencji podkreślił mi na karcie gwarancyjnej gdzie znajdę autoryzowane serwisy Samsung'a. Cóż klient nasz Pan, prawda B-)

 

Porozmawiałem troszkę z kolegą z pracy czy zostawiał już coś w tym serwisie na gwarancji. Opowiedziałem mu co i jak i co się okazało. Jeśli oddałem sprzęt na gwarancji to wszystko OK. W przypadku LCD'ków w 99% będzie to wymiana na nowy egzemplarz. Gdyby jednak gwarancja nie została uznana wówczas serwis zawoła 40 zł za ekspertyzę + koszty naprawy jeśli takowe w ogóle są opłacalne. Bo jakby było odwrotnie to bym im tam chyba rozniósł!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam do was pytanie o gwarancje miedzynarodowa.

 

brat siedzi w szkocji i planuje zakup aparatu canon oraz laptopa acer. domniemam, ze taka gwarancje musi udzielic sprzedawca, a w przypadku jakies awarii mozna z niej skorzystac tylko w niektorych serwisach tych producentow? jak to wyglada, ktos juz z tego korzystal, bywaja z tym jakies problemy?

 

czekam na odpowiedz,

pozdrawiam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...