Jump to content
Sign in to follow this  
Santi

Benq Dw 1640/1650/1655

Recommended Posts

Dołączona grafika

 

 

Czy przy teście nadpalania wyskakuje wam takie ostrzeżenie? :blink:

Edited by G-Dave

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie. U mnie nic takiego nie wyskoczylo. Po tescie plytka byla "nietknieta", czyli byla czysta. Nic sie na nia nie nagralo.

Wiec to ostrzezenie chyba "mowi", ze jest to jednorazowe sprawdzenie, bo pozniej nic nie bedziesz mogl nagrac na tą plyte.

Edited by ralph03

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzis kupiłem BenQ 1650 czarną OEM..jakość wypalania jest po prostu niesamowita :) w porównaniu do Litka

 

Verbatim 8x DVD+R z cake'a 10szt. palony 8x

Dołączona grafika

 

 

 

znowu Verbatim 8x DVD+R z cake'a 10szt. palony 8x

Dołączona grafika

 

 

 

znowu Verbatim 8x DVD+R z cake'a 10szt. tym razem palony 4x

Dołączona grafika

 

 

 

TDK 8x DVD-R slim palony 4x (na potrzeby ps2 ;) )

Dołączona grafika

 

 

 

i znowu Verbatim 8x DVD+R z cake'a 10szt. palony 8x

Dołączona grafika

Edited by lukk_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test DVD-RW dalem wczesniej. Niestety nie dalo rady nadpalic plyty tej plyty w Nero, mimo ze test przeszla pozytywnie :(

Co do plyt CD, to czasem nadpalam kilka MB jak mam troszke wieksze filmy. Rekordow nie pobijam, bo nie widze takiej potrzeby :)

Edited by ralph03

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiłem wczoraj DW1655LS w komputroniku. Odrazu zacząłem testy napędu. Wrzuciłem płytkę NERO dołączoną do napędu i ku mojemu zdziwieniu laser zaczął cykać coś jak PS2 z uwalonym laserem (płytka ideał bez żadnej ryski). Różnica jest taka, że odczytał płytkę i zainstalowałem z niej oprogramowanie. Zdziwiony potestowałem trochę na tej płytce i na innych lekko porysowanych i widzę, że najlepiej nie wypada odczyt. Porównałem odczyt do swojej starej nagrywarki MSI MS-5352A i co wyszło: zrobienie obrazu CD z Nero na MSI: 2m14s; na Benq 4m29s :/. Nagrywanie na nowych płytkach wypada nieźle ale narazie przetestowałem tylko na Verbatimkach. Wszystkie w przedziale 94-97%. Niedosyt jednak zostaje i czasami mam wrażenie, że napęd się zastanawia i jedzie dalej. Czy zdażyło się Wam, że laser cykał na słabej jakościowo płytce? FW najnowsze od Benka. Jakieś pomysły?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystkie w przedziale 94-97%. Niedosyt jednak zostaje i czasami mam wrażenie, że napęd się zastanawia i jedzie dalej. Czy zdażyło się Wam, że laser cykał na słabej jakościowo płytce? FW najnowsze od Benka. Jakieś pomysły?

no własnie to jest WOPC..czyli ze na bieżąco sprawdza jakość płytki i koryguje laser...u mnie tez naped staje pare razy (na verbach, tdk też)..mozesz to sobie wyłaczyc jesli chcesz w Qsuite...więc sie nie przejmuj..ma cykać ;)

 

a tu kolejne 2 Verby i na końcu TDK od RITEKa :? niezbyt ładnie :? TDK schodzi na psy..te od TTH sa fajne, ale widać zmienili fabryke :( jutro spróbuje nagrać 4x

 

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm. Czy ja wiem? To cykanie jest identyczne jak w wykończonych laserach PS2. Pod spodem przedstawię kilka wykresów:

 

MSI MS-8352A (nagrywarka z 05.2003), płyta Esperanza CD-RW nagrana z prędkością 12x:

Dołączona grafika

 

 

Benq 1655LS (newka), płyta Esperanza CD-RW nagrana z prędkością 10x:

Dołączona grafika

 

 

Benq 1655LS (newka), płyta Verbatim DVD+R

Dołączona grafika

 

 

Benq 1655LS (newka), płyta Verbatim DVD+R system UDF

Tu gdzie wskoczyło na czerwone to zaczął się drugi plik. Hmm :?

Dołączona grafika

 

 

Stary Sony DW-D24A, płyta Verbatim DVD-R (płyta z 2004roku)

Dołączona grafika

 

 

Czy te wyniki nie wyglądają dziwnie? Wszystkie płyty odczytywał z pauzą co jakiś czas. Widać to na zielonej lini. Myslę, że chyba trafiłem na wadliwy egzemplarz. :-|

Edited by kojak_ct

Share this post


Link to post
Share on other sites

gdyby te załączniki chciały działac to byłoby dobrze :?

 

co do cykania, zastanawiania sie podczas nagrywania to tak jest!!! to jest WOPC, jak mi nie wierzysz to wyłacz to sobie w opcjach i nagraj dvd..nagra sie szybciej troszke i bez stopowania

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i wyłączyłem WOPC i nagrałem raz jeszcze RW z takimi samymi danymi:

 

Dołączona grafika

 

 

Cykanie nie ustąpiło i napęd dalej zwalnia co kawałek. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i wyłączyłem WOPC i nagrałem raz jeszcze RW z takimi samymi danymi:

 

 

Cykanie nie ustąpiło i napęd dalej zwalnia co kawałek. :(

po pierwsze stary wez idz do sklepu i kup DVD RW jakiegos TDK albo VERBATIMA..jak narazie płaczesz że nie udało sie nagrac na Esperce która jest na Prodiscu :? a prodisc to [ciach!]o jak sie patrzy :?

 

teraz Verbatimy: ten drugi (co ma tyle czerwonego) jest podpadający..nero nie znajduje ID producenta :? jak na moje podróba..ten pierwszy jest palony 16X?? jeśli tak to to przeskakiwanie ukazane w nero jest "ok"..tzn nie jest ok ale to wina nośnika..erbatim w 16X sie bardzo skiepscił i lepiej je nagrywac 8x (choc i tak MCC004 jest gorsze od MCC003)

 

lec jutro po płytki PORZĄDNE (kup Verba w slimie 8x) i wtedy bedziemy mogli pogadać ;)

 

jeszcze co do starego Verbatima z 2004 roku..wiesz ja tez bym Ci tu mogl zarzucic pelno screenow z TDK z 2004 roku (RICOHJPN - najlepszy ever) bo wtedy to były PŁYTY DVD...trudno musisz sie pogodzic z tym ze takiej jakości juz nigdy nie uzyskasz..bo kiedys kupowales 1 TDK za 10 zeta a teraz kupisz takich 5..gdzies musi byc róznica nie?? :? niestety tak jest..chociaz ja bym dołozył nawet 1zł do płyty ale aby mieć PEWNOŚĆ że jest tak dobry nosnik..a nie loteria :?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba jednak się nie rozumiemy. Pomińmy już tego desperados, na którym wszystko się nagrywa i wróćmy do tego co już wcześniej powiedziałem. Dostałem z nagrywarką płytkę z Nero. I na niej występuje tykanie. Zdziwiło mnie tym bardziej, że na starym napędzie nie mam problemu po jej włożeniu. I stara nagrywarka generuje mniejsze błędy niż ten Benek. A WOPC jest chyba do zapisu a nie do odczytu prawda?

 

Ps. Wszystkie Verbatimy są oryginały a nie podróby. Kupiłem je z jednej szpuli. Tylko, że tą co nie rozpoznaje nagrałem jako UDF. Ja nadal obstaję, że to wina nagrywarki. Widocznie trafiłem na jakiś wadliwy model i dla tego tak dziwnie się zachowuje.

 

I powiedz mi dla czego występują te przystanki co kawałek? U Ciebie takiego czegoś nie ma (linia zielona na górnym diagramie) a u mnie przystaje napęd prawie do zera i jedzie dalej. Tak dzieje się na każdej płytce a nie na kilku czy słabej jakości. U Ciebie jest tylko jeden przystanek a u mnie regularnie co kawałek. :/

 

A i jeszcze to. Kiedyś o tym przeczytałem.

Cytat z tematu Najlepsza nagrywarka:

halas_q3

Witam nabyłem ostatnio Benq 1650 mam jakies mieszane odczucia po pierwsze podczas nagrywania czasami slychac odglos( tak jak to zwykly cd rom nie moze odczytac plyty tak jakby szukal sciezki ) czy to normalne ?? . Pod drugie co mnie ubawilo nie chce nagrywac na TDK 1-8X DVD-R ??? dlaczego ?? a na jakis zwykłych Msonic nagrywa. Da sie cos z tym zrobic ??

a później:

halas_q3

Witam okazalo sie ze mialem feler wymienili mi bezproblemowo na druga a ta dziala i wypala tdk icon_smile3.gif.

Edited by kojak_ct

Share this post


Link to post
Share on other sites

A propo: Próbował ktoś już nadpalania na swoim BENQu??

Jakie macie wyniki w tym zakresie na CD-R i DVD-Rach??

O ile jest nadpalanie na cd ma jakis sens to na dvd to chyba z nodow sie robi.

Mialem w swoich lapkach 2 nadpalone (po ok 5-7 MB) plyty dvd verbatimke +R x8 i jakas platinumke. W obu przypadkach plyta w miejscu nadpalonym byla po prostu nieczytelna. patrz stop kopiowania dalej nie idzie.

 

Polecam omijanie z daleka nadpalania dvd .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy spotkał się ktoś z czymś takim jak u mnie (żółte strzałki)?

 

Dołączona grafika

 

 

Napęd co chwila zatrzymuje się po czym wraca do testu. Dzieje się tak na każdej płycie. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba jednak się nie rozumiemy. Pomińmy już tego desperados, na którym wszystko się nagrywa i wróćmy do tego co już wcześniej powiedziałem. Dostałem z nagrywarką płytkę z Nero. I na niej występuje tykanie. Zdziwiło mnie tym bardziej, że na starym napędzie nie mam problemu po jej włożeniu. I stara nagrywarka generuje mniejsze błędy niż ten Benek. A WOPC jest chyba do zapisu a nie do odczytu prawda?

 

Ps. Wszystkie Verbatimy są oryginały a nie podróby. Kupiłem je z jednej szpuli. Tylko, że tą co nie rozpoznaje nagrałem jako UDF. Ja nadal obstaję, że to wina nagrywarki. Widocznie trafiłem na jakiś wadliwy model i dla tego tak dziwnie się zachowuje.

 

I powiedz mi dla czego występują te przystanki co kawałek? U Ciebie takiego czegoś nie ma (linia zielona na górnym diagramie) a u mnie przystaje napęd prawie do zera i jedzie dalej. Tak dzieje się na każdej płytce a nie na kilku czy słabej jakości. U Ciebie jest tylko jeden przystanek a u mnie regularnie co kawałek. :/

 

A i jeszcze to. Kiedyś o tym przeczytałem.

Cytat z tematu Najlepsza nagrywarka:

a później:

po pierwsze: to ze Ci nie czyta plytki z NERO poprawnie to nie masz czym sie martwić..ja np. dostałem płytke do mojego G5 której moj litek 451S W OGÓLE nie czyta :? a asus 52x juz tak :)

 

po drugie: ze kupiłes z jednej szpuli to nic nie znaczy..moga i tak być podróby, albo po prostu kiepska partia

 

po trzecie: u mnie mowisz że jest 1 przystanek i tak zawsze bedzie..KAŻDY BenQ na początku stopuje w tym teście..nie wiem dlaczego ale zawsze tak jest i tego nie wyeliminujesz

 

po czwarte: jak już ktoś tu powiedział..testuj 8x a nie maksimum

 

moze rzeczywiście masz walniętą nagrywarke, ale lepiej chyba najpierw dokładnie sprawdzic nie?? nie odpowiedziałes na moje pytanie..płytki Verby wypalane 16x?? jesli tak to ten wykres może byc własnie dlatego taki brzydki..idz do sklepu kup DVD + R 8x Verba (aby byly od MCC003) wypal 8x i zobacz..przy okazji możesz tez kupic TDK DVD+R 8x (od CMC ale nieźle sie palą DVD+R od CMC) i tez sprawdz

Share this post


Link to post
Share on other sites

lukk_ jaki płytki polecasz? oprócz verbatima (mcc003). ktos ma jakies inne sprawdzone? na każdej nagrywarce jaką miałem przejżdzałem się na tanich płytkach, tu na 1640 też tak było ale teraz top nawet nazwy sobie nie moge przypomnieć :/

 

 

//edit//

 

i o czym mówi test? benchmark i jakość dysku? -> Pl Errors, Pl Failures, Jitter, Błędy PO ??

 

dzieki za info z góry ;)

Edited by ma1y

Share this post


Link to post
Share on other sites

lukk_ jaki płytki polecasz? oprócz verbatima (mcc003). ktos ma jakies inne sprawdzone? na każdej nagrywarce jaką miałem przejżdzałem się na tanich płytkach, tu na 1640 też tak było ale teraz top nawet nazwy sobie nie moge przypomnieć :/

//edit//

 

i o czym mówi test? benchmark i jakość dysku? -> Pl Errors, Pl Failures, Jitter, Błędy PO ??

 

dzieki za info z góry ;)

więc od początku :)

 

jeśli chodzi o DVD+R:

napewno polecam Verbatimy 8x..sa one od MCC 003 (przynajmniej zawsze powinny być) i sie naprawde super pala na BenQ..nie zamieszczam dalej screenów bo nie ma sensu ale każda pali sie na 95-97 punktów oceny..Verbatimy 16x juz nie sa tak bardzo ok (MCC 004) ale tez nie sa jakieś bardzo złe..palone 8x napewno bedą oki..ale za 16x to juz nie gwarantuje (nota bene ja chyba nigdy nie wypale płytki z 16x..po co?? dla 2 minut mniej??)...oczywiscie Pastele Verbatima sa od Tayo Yuden..nie musze chyba mówic że są wypasione?? :rolleyes:

 

TDK - są przewaznie od CMC :? z tymze CMC akurat w + jest ok (minusy sa kiepskie)..nie jest to szczyt jakości jak MCC 003 ale jest tez ładnie..można tez trafic na MBI (coś tam India ;) ) ..te sa naprawde super i BenQ je bardzo lubi..ale jak mówie "mozna trafić"..dlatego ja TDK juz nie bede kupowal..wole MCC 003 od CMC..

 

Sony - są ponoc też dosc ok..znowu zależy sporo od partii..ale moza w sumie polecić..z tymze omho nie ma sensu sie bawić w kombinacje i kupic lepiej Verby albo TDK..przecież cena i tak właściwie taka sama

 

Platinum - co tu mówić loteria..albo bedzie ok albo nie (RITEK :? )

 

reszta płyt typu Vakoss, Emtec, itp nie była przeze mnie testowana i nie zamierzam..nie warto imho oszczędzać 20 gr na płycie (bo wbrew pozorom takie Emteci sa dość drogie)..no i tu znowu loteria

 

a jeszcze dalsza częśc płyt (Hawk, Mediastore itp) to juz wogóle nie zasługuje na miano płyty i wogóle bez sesnu na nich palić..wieeeelka loteria..często nośnik zgłasza się jako np. MCC 003 a ma z nim tyle wspólnego co maluch z mercedesem..albo odpady Verba idą tam albo podrówbki są to

 

co do DVD-R:

ogólnie lepiej z nich nie korzystać do użytku komputerowego..lepiej się palą jednak DVD+R a minusy gorzej..tak niestety jest (ale tez nie zawsze co przekonasz sie za chwilke :) )...ale trzeba ich używać..ja je używam do PS2..wiele stacjonarek też woli -

 

TDK DVD-R 8x w slimach..ogólnie no powiedzmy że polecam...nie sa najgorsze ale sa lepsze nośniki :) ja mialem szczeście (znowu widzisz mała loteria) i trafiłem na TTH 01..ale np. wczoraj moja dziewczyna przyniosła tez takiego TDK abym nagral cos jej koleżance i były od RITEK'a :? a jak sie RITEK pali już zamieszczałem screena a zaraz zamieszczę drugiego

 

Verbatim Pastel 8x slim - moje dzisiejsze odkrycie..popatrz na screena..toz to jest cudo :rolleyes: i do tego DVD-R!! mają nośnik TYG i naprawde palą się świetnie..nie wiem jak by sie zachowały palone 8x ale napewno nie duzo gorzej

 

co daja do verbów zwykłych w cake'ach nie wiem..tak samo do Boxów

 

co do reszty firm DVD-R patrz DVD+R ;)

 

Wyjaśnienie PI,PO itp

 

Interesującymi nas punktami są:

PI Errors – dopuszczalne maksimum to 280 błędów/sekundę, ale im mniej tym lepiej.

PI Failures – dopuszczalne maksimum to 32 błędy / sekundę, ale im mniej tym lepiej.

Jitter – dobrze nagrana płyta ma równomierny jitter poniżej 12%.

Ocena jakości – automatyczna ocena płyty wystawiana przez program. Maksymalna ilość punktów to 100. Im więcej tym lepiej.

 

DVD-R TDK 8x slim palony 4x :?

Dołączona grafika

 

 

no i wypas DVD-R Verbatim Pastel 8x slim palony 4x (na potrzeby PS2 taka prędkość)

Dołączona grafika

Share this post


Link to post
Share on other sites

super jestes swietny!!! :) naprawde piekne to było!!!! wielkie dzięki.

 

proponuje aby każdy swoje spostrzeżenia o płytach palonych na BENQ tu wrzucał, troche info sie zbierze, człowiek paru rzeczy sie nauczy i mniej błędów popełni ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

[...CIACH...]

Verbatimy 16x juz nie sa tak bardzo ok (MCC 004) ale tez nie sa jakieś bardzo złe..palone 8x napewno bedą oki..ale za 16x to juz nie gwarantuje (nota bene ja chyba nigdy nie wypale płytki z 16x..po co?? dla 2 minut mniej??)

[...CIACH...]

Verbatimki MCC004 na 4x i 8x pala sie tak samo jak MCC003.

Przy paleniu 16x, na 10 wypalonych plyt, najnizszym wynikiem w tescie nero bylo 95pkt.

Wiec nie przesadzalnym z tym ze sa slabsze. Raczej sa lepsze bo nie ustepuja jakoscia przy standartowych predkosciach, a mozna bez problemu zapisywac je 16x.

 

[...CIACH...]

TDK - są przewaznie od CMC :? z tymze CMC akurat w + jest ok (minusy sa kiepskie)

[...CIACH...]

Mialem w swoich lapkach 2 verbatimki +R z CMC - wykresy byly tragiczne. Punktowo bylo to bodajze 60 i 65 pkt.

Plytki byly czytelne ale ze sporymi problemami (chwilami transfer lecial do 100kb/s). Wybitnie ich nie polecam.

 

Co do TDK to standartowo w cake 10 DVD+R mozna kupic podrobki na jakis dziwacznych malezyjskich podkladach.

Kupowalem swojego czasu tez w slimach i nie spotkalem innych niz TDK0xx, ktore musze przyznac sa calkiem dobre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ktoś kiedyś się pytał chyba czy to czy komputer jest używany czy nie ma wpływ na test. doszedłem do wniosku, że nie ma. co do mojego ostatniego palenia plyt to marnie to wyszlo. pale tylko Verbatimy i tak:

- nagralem dvd+r 8x i poraszka totalna. srednio chyba mialem ze 100 bledow :huh:

- ponizej jest test nagrania zrzutu systemu (ghost) + dodatkow i programow na dvd-r 4x i tez cos poszlo nie teges

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Edited by Vadeer

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dzis sprawdziłem Verbatima nagranego jakiś czas temu (DVD+R) ->

Typ dysku: : DVD+R

Book Type : DVD-ROM

Producent: : CMC

MID : CMC MAG E01 (000)

Prędkości zapisu: : 2.4 X - 4 X - 8 X

i jest dobrze (chyba :) ) : Dołączona grafika

 

sprawdzilem tez plytke Media-Store (DVD+R - 0.99zł ;) ) ->

Typ dysku: : DVD+R

Book Type : DVD-ROM

Producent: : nieznane

MID : VDSPMSAB 001 (001)

Prędkości zapisu: : 2.4 X - 4 X

i jest "cienko" :) jakość 42 Dołączona grafika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy na overburning trzeba mieć jakieś specjalne płyty czy zwykle Verby MCC03 starczą ?

Plyte nadpalisz pewnie kazda - tyle ze jak na razie nie widzialem zadnej sprawnej po takiej operacji.

Przy nadpaleniu glupich 5 MB - ten nadpalony kawalek jest nieczytelny.

 

Zreszta po co nadpalac dvd ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra. Pierwszy OB mam za sobą. Wynik mnie z jednej strony satysfakcjonuje z drugiej nie. Płyta bez problemu czytana jest w DVD-ROMie LG więc jest ok, ale wykres niestety kiepski.

 

Jak nadpalić dane na płytę

 

Potrzebne będą:

ImgBurn 1.1.0.0

Nero CD-DVD Speed 4.11

Nero Burning Rom (albo jakiś inny program do robienia obrazów)

 

1. Sprawdzamy ile danych może się zmieścić na płycie, dlatego uruchamiamy Nero CD-DVD Speed a następnie -> Dodatki --> Test Przepalania. Klikamy start i czekamy na koniec testu (mi niestety testu nie udało się zrobić ponieważ wyskoczył następujący komunikat: Dołączona grafika

 

Jeżeli test by się powiódł wiedzielibyśmy ile teoretycznie można upakować danych.

 

2. Tworzymy obraz. W tm celu uruchamiamy Nero, wybieramy napęd Image Recorder (CD lub DVD - zależy co nagrywamy) i następnie tworzymy obraz.

 

3. Powstały obraz ładujemy do ImgBurn i wypalamy: Dołączona grafika

 

 

4. Sprawdzamy jakość nagranej płyty (w moim przypadku Verbatim DVD+R x8@x8)

Dołączona grafika

 

 

Pozdrawiam

 

P.S. Thx ralph03 za pomoc :-P

Edited by G-Dave

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra. Pierwszy OB mam za sobą. Wynik mnie z jednej strony satysfakcjonuje z drugiej nie. Płyta bez problemu czytana jest w DVD-ROMie LG więc jest ok, ale wykres niestety kiepski.

 

żartujesz?? co w tym wykresie Verbatima jest kiepskiego?? :blink: :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

żartujesz?? co w tym wykresie Verbatima jest kiepskiego?? :blink: :blink:

różowy jest zbyt jasny :wink: :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nagrywara pojechała do sprawdzenia. Jak wróci to coś skrobnę. ;)

 

Co do LightScrible to wypaliłem jeden nadruk i powiem, że niezły choć słabo widoczny. Dzisiaj wyczytałem, że najlepiej nadrukować 2-3razy to samo i wszystko będzie ok. Mowa o DVD bo CD drukuje dobrze. Dodam, że w specyfikacji LS jest napisane, że nośnik LS zachowuje swoją właściwość przez 9miesięcy i do tego czasu płyta musi być nadrukowana. ;)

 

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

żartujesz?? co w tym wykresie Verbatima jest kiepskiego?? :blink: :blink:

Dla mnie liczy się idealność. :-P A tak na serio t ow pierwszym GB za dużo PIF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.