pasqd Opublikowano 9 Lutego 2006 Zgłoś Opublikowano 9 Lutego 2006 (edytowane) hejas, moja walka z c++ utknela na armacie z &. czy ktos rozsadny i wiedza przepelniony moglby mi wytlumaczyc po kiego grzybolce sa te ampersandy i co one mi daja, tudziez dlaczego sie je w wywolaniu funkcji uzywa. gupie gupie, wiem. ale coz, netowni propagatorzy posluguja sie jezykiem spelniajacym wiele pozytecznych funkcji oprocz wyjasniania problemu. prosze o wyjasnienie jak rowie na krowie, podanie linka do jakiegos sensownego opisu bedzie owocowalo blogoslawienstem szczerym ps. wiem co to sa google Edytowane 9 Lutego 2006 przez pasqd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ent Opublikowano 9 Lutego 2006 Zgłoś Opublikowano 9 Lutego 2006 (edytowane) Generalnie chodzi o to, ze jesli wywolujesz funkcje i jako parametry podajesz wartosci bez & to wartosci te nie sa zmieniane po wyjsciu z funkcji. np. int ex_1 (int a) {a++;cout << a; }Zostanie wydrukowane a+1, ale po wyjsciu z funkcji parametr podany jako a wartosci nie zmieni. Jesli dasz & to jest to przekazywanie przez referencje, tzn. zmienna podana za parametr po skonczeniu funkcji przyjmie nowa wartosc (wartosc przy jakiej konczy sie funkcja). np. int ex_2 (int &a) {a++;cout << a; }Zostanie wydrukowane a+1, po wyjsciu z funkcji zmienna podana za parametr przyjmie nowa wartosc=stara wartosc +1. Pamietaj ze tablice zawsze przesylane sa przez referencje (niezaleznie czy dasz & czy nie). Mysle ze jakos to wytlumaczylem :D Edytowane 9 Lutego 2006 przez ent Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pasqd Opublikowano 9 Lutego 2006 Zgłoś Opublikowano 9 Lutego 2006 Czlowieku! za tak szybka odpowiedz masz u mnie skrzynke lemoniady, gazowanej. Tym bardziej, iz pojalem. W takim razie mam kolejne pytanie: tablica struktur. powiedzmy, ze struktura sklada sie z 3 ele-mentow wszystkie to najwyzklejszy int. chce zmienic trzeci (np. int int_3 w strukturze bedacej w czwartej komorce tablicy jednowymiaroej). I teraz: jezeli ktos zrozumial to co napisalem to prosze uprzejmie i z serdecznoscia nieskonczona i niezmienna jak e do x o odpowiedz. Ent postaraj sie, badz moim bogiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzuby Opublikowano 9 Lutego 2006 Zgłoś Opublikowano 9 Lutego 2006 o ile dobrze cie zrozumialem spruboj tak : tablica[3].int_3 = 4; Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PelzaK Opublikowano 9 Lutego 2006 Zgłoś Opublikowano 9 Lutego 2006 staraj sięnie nazywać zmiennych int_3 :] bo teraz to się zamoieszać można.. Zrób sobię strukturę np taką... struct sWomanSizes // no takie wybrałem bo ma 3 inty :D{ int klatka; int talia; int biodra;};...// i teraz w programie masz tablice rozmiarów :D sWomanSizes girlsSizes[10];girlsSizes[3].klatka=90;girlsSizes[3].talia=60;girlsSizes[3].biodra=90;w ten sposób ustawiłes rozmiary dziewyczny o indexie 3 (4 z kolei) na 90-60-90... tak niby faceci uważają że najlepiej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pasqd Opublikowano 10 Lutego 2006 Zgłoś Opublikowano 10 Lutego 2006 staraj sięnie nazywać zmiennych int_3 :] bo teraz to się zamoieszać można.. wiem, tak w pospiechu napisalem, dzieki wielkie toz to proste jest tylko ja cos oporny jak ten tu: :mur: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PelzaK Opublikowano 10 Lutego 2006 Zgłoś Opublikowano 10 Lutego 2006 spoko.. podejrzewam że większość programistów tak zaczynało :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...