Skocz do zawartości
sadbre

Problem Z Nowym Dyskiem Seagate

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!Wczoraj nabyłem nowy dysk twardy ATA ST3200822A - 200GB,sformatowałem go,zrobiłem sobie partycje,zainstalowałem Win XP + SP2,do tego everesta...nic by nie było dziwnego gdyby everest(samrt) nie pokazywał na nowym dysku 5 badów:

http://img209.imageshack.us/img209/5950/smart1dt.jpg

Więc z tym problemem zadzwoniłem do sklepu w którym kupiłem dysk i koles mi powiedział że ten 5 badów to jest w normie i że kazdy duży twrady dysk cos takiego ma i niema sie czym przejmować i nie podlega to reklamacji...moje pytanie brzmi czy to prawda i czy to normlane?Jesli to co mam zarobić żeby przyjeli reklamacje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

5 badów nie jest wcale normalne nawet w starym dysku ( miałem Seagate 5 lat i nie miał ani jednego ). JAk ja lubię polskie serwisy <_<

Czyli niewiem pójść w poniedziałek i go oddać?Bo niechce po raz drugi stracić wszytskiego z dysku...

 

Po restarcie smart juz pokazuje 7 badów...

Edytowane przez XsAnThE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kumpel gada ze mi tego nie wymienią ponieważ programy testujące segate nie znajdują badów...

A mój kumpel mówi że znajdują ;)

...sprawdź :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mój kumpel mówi że znajdują ;)

...sprawdź :P

Sprawdziłem z pod windowsa i nic nie znalazł jest jakaś rózniaca czy spod win czy z pod dosa?Bo program segate z pod windy nic nie znalazł tak samo partition magic 8.1 i scan disk...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli program segate'a nie pokazuje badów to ich nie ma. Everest, sandra i inne są nie istotne, oddalem niedawno mojego caviara na gwarancję, tylko progs WD pokazywal błąd, everest i sandra nie pokazało żadnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś pisałem o różnicy między badami a rellocated sector count. Skoro już potocznie mówicie na wszystko bady to niech wam będzie ( nawet to jakoś zaakceptowałem -> 2 post ). Nie zmienia to jednak faktu że dysk jest wadliwy i długo raczej nie trzeba będzie czekać na pojawienie się bad sector.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś pisałem o różnicy między badami a rellocated sector count. Skoro już potocznie mówicie na wszystko bady to niech wam będzie ( nawet to jakoś zaakceptowałem -> 2 post ). Nie zmienia to jednak faktu że dysk jest wadliwy i długo raczej nie trzeba będzie czekać na pojawienie się bad sector.

Ok witam a co im powiedziec zeby mi go wzieli na gwarancje?Poniewaz zadne program nie pkazuje badów tylko smart pokazuje rellocated sector count i to juz 7 było 5...co im dokałdnie powiedziec prosze o pomoc!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedyną podstawą wymiany gwarancyjnej jest bląd wykrywany przez program Seatools lub fakt że dysk w ogóle nie startuje / nie jest wykrywany. Sektory realokowane nie są podstawą do wymiany dysku w ramach gwarancji.

 

... a że (znając ten model) niedlugo bedzie kod blędu to inna sprawa ;)

Na razie jest "sprawny". W tym tempie pula realokacji wyczerpie się za jakiś tydzień, musisz poczekać albo pogadać ze sprzedawcą jak z człowiekiem ... o ile to możliwe ;)

Takie dyski się trafiają, i niektóre sklepy nie robią problemów z wymianą (to ja mam wtedy problem z dyskiem, nie klient)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!Koleś w sklepie wzią oddemnie ten dysk po dłuższej rozmowie,praca na studia itp:P:)oddsyła go jutro do hurtowni i do piatku musze czekać aż oddeślą taki sam model...teraz żałuje troszke że zamisat tego dysku nie wybrałem jakieś np 160GB pod SATA tak mam same problemy i musze czekać na dysk jak odeślą nowy...szkoda że kasy nie moge odebrac.

 

ps:no i mam nadzieje że jak go oddesła tzn że w hurtowni mi wymienią na w pełni sprawny model.

Edytowane przez XsAnThE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...