sadbre Opublikowano 11 Lutego 2006 Zgłoś Opublikowano 11 Lutego 2006 Witam!Wczoraj nabyłem nowy dysk twardy ATA ST3200822A - 200GB,sformatowałem go,zrobiłem sobie partycje,zainstalowałem Win XP + SP2,do tego everesta...nic by nie było dziwnego gdyby everest(samrt) nie pokazywał na nowym dysku 5 badów: http://img209.imageshack.us/img209/5950/smart1dt.jpg Więc z tym problemem zadzwoniłem do sklepu w którym kupiłem dysk i koles mi powiedział że ten 5 badów to jest w normie i że kazdy duży twrady dysk cos takiego ma i niema sie czym przejmować i nie podlega to reklamacji...moje pytanie brzmi czy to prawda i czy to normlane?Jesli to co mam zarobić żeby przyjeli reklamacje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 11 Lutego 2006 Zgłoś Opublikowano 11 Lutego 2006 5 badów nie jest wcale normalne nawet w starym dysku ( miałem Seagate 5 lat i nie miał ani jednego ). JAk ja lubię polskie serwisy <_< Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sadbre Opublikowano 11 Lutego 2006 Zgłoś Opublikowano 11 Lutego 2006 (edytowane) 5 badów nie jest wcale normalne nawet w starym dysku ( miałem Seagate 5 lat i nie miał ani jednego ). JAk ja lubię polskie serwisy <_<Czyli niewiem pójść w poniedziałek i go oddać?Bo niechce po raz drugi stracić wszytskiego z dysku... Po restarcie smart juz pokazuje 7 badów... Edytowane 11 Lutego 2006 przez XsAnThE Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 11 Lutego 2006 Zgłoś Opublikowano 11 Lutego 2006 Jeden bad to powod do reklamacji, czyz nie? Zrob kopie danych i go oddaj... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arekservice Opublikowano 11 Lutego 2006 Zgłoś Opublikowano 11 Lutego 2006 Witam. Ganiaj do sklepu i wymieniaj 1 bad= wymiana dysku. :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sadbre Opublikowano 11 Lutego 2006 Zgłoś Opublikowano 11 Lutego 2006 Kumpel gada ze mi tego nie wymienią ponieważ programy testujące segate nie znajdują badów...ani inne tez nie tylko odczyt ze smarta sie powieksza juz z 5 do 7...mam nadzieje ze jednak to wymienią. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SimooN Opublikowano 11 Lutego 2006 Zgłoś Opublikowano 11 Lutego 2006 Kumpel gada ze mi tego nie wymienią ponieważ programy testujące segate nie znajdują badów...A mój kumpel mówi że znajdują ;) ...sprawdź :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sadbre Opublikowano 11 Lutego 2006 Zgłoś Opublikowano 11 Lutego 2006 A mój kumpel mówi że znajdują ;) ...sprawdź :P Sprawdziłem z pod windowsa i nic nie znalazł jest jakaś rózniaca czy spod win czy z pod dosa?Bo program segate z pod windy nic nie znalazł tak samo partition magic 8.1 i scan disk... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funfel Opublikowano 11 Lutego 2006 Zgłoś Opublikowano 11 Lutego 2006 uzywales pelnego scandiska ??? tzn sprawdzal ci sektor po sektorze w poszukiwaniu badow ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Beerd Opublikowano 11 Lutego 2006 Zgłoś Opublikowano 11 Lutego 2006 Jesli program segate'a nie pokazuje badów to ich nie ma. Everest, sandra i inne są nie istotne, oddalem niedawno mojego caviara na gwarancję, tylko progs WD pokazywal błąd, everest i sandra nie pokazało żadnego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 11 Lutego 2006 Zgłoś Opublikowano 11 Lutego 2006 Kiedyś pisałem o różnicy między badami a rellocated sector count. Skoro już potocznie mówicie na wszystko bady to niech wam będzie ( nawet to jakoś zaakceptowałem -> 2 post ). Nie zmienia to jednak faktu że dysk jest wadliwy i długo raczej nie trzeba będzie czekać na pojawienie się bad sector. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sadbre Opublikowano 11 Lutego 2006 Zgłoś Opublikowano 11 Lutego 2006 Kiedyś pisałem o różnicy między badami a rellocated sector count. Skoro już potocznie mówicie na wszystko bady to niech wam będzie ( nawet to jakoś zaakceptowałem -> 2 post ). Nie zmienia to jednak faktu że dysk jest wadliwy i długo raczej nie trzeba będzie czekać na pojawienie się bad sector.Ok witam a co im powiedziec zeby mi go wzieli na gwarancje?Poniewaz zadne program nie pkazuje badów tylko smart pokazuje rellocated sector count i to juz 7 było 5...co im dokałdnie powiedziec prosze o pomoc! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SimooN Opublikowano 11 Lutego 2006 Zgłoś Opublikowano 11 Lutego 2006 Jedyną podstawą wymiany gwarancyjnej jest bląd wykrywany przez program Seatools lub fakt że dysk w ogóle nie startuje / nie jest wykrywany. Sektory realokowane nie są podstawą do wymiany dysku w ramach gwarancji. ... a że (znając ten model) niedlugo bedzie kod blędu to inna sprawa ;) Na razie jest "sprawny". W tym tempie pula realokacji wyczerpie się za jakiś tydzień, musisz poczekać albo pogadać ze sprzedawcą jak z człowiekiem ... o ile to możliwe ;) Takie dyski się trafiają, i niektóre sklepy nie robią problemów z wymianą (to ja mam wtedy problem z dyskiem, nie klient) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sadbre Opublikowano 12 Lutego 2006 Zgłoś Opublikowano 12 Lutego 2006 (edytowane) Witam!Koleś w sklepie wzią oddemnie ten dysk po dłuższej rozmowie,praca na studia itp:P:)oddsyła go jutro do hurtowni i do piatku musze czekać aż oddeślą taki sam model...teraz żałuje troszke że zamisat tego dysku nie wybrałem jakieś np 160GB pod SATA tak mam same problemy i musze czekać na dysk jak odeślą nowy...szkoda że kasy nie moge odebrac. ps:no i mam nadzieje że jak go oddesła tzn że w hurtowni mi wymienią na w pełni sprawny model. Edytowane 12 Lutego 2006 przez XsAnThE Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 12 Lutego 2006 Zgłoś Opublikowano 12 Lutego 2006 jesli oddałes ten dysk do gwarancji i ja uznaja to mozesz wziac inny model... np dopłacic i wziac cos lepszego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sadbre Opublikowano 2 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 2 Marca 2006 Po 2 tyg dostałem z gwrancji nowy dysk teraz od 2 tyg na nim pracuje daje odczyt z smarta czy teraz jest ok: http://img86.imageshack.us/my.php?image=ever1dt.jpg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SimooN Opublikowano 2 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 2 Marca 2006 W normie jak dla tego modelu dysku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bellum Opublikowano 2 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 2 Marca 2006 Po 2 tyg dostałem z gwrancji nowy dysk teraz od 2 tyg na nim pracuje daje odczyt z smarta czy teraz jest ok: http://img86.imageshack.us/my.php?image=ever1dt.jpg dysk jest w pełni sprawny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...