Skocz do zawartości
Gość Majkel

Geforce 7300 Gs / Gt

Rekomendowane odpowiedzi

A RIVA TUNER to jakaś wyrocznia jest ?

a nie jest tak, że program rozpoznaje tylko dane które w biosie umieścił producent ?

i dlaczego na benchmarku piszą, że 4 rop i u was w faq z resztą też ?

na benchmarku przewaznie pisza glupoty, a osoba, ktora pisala faq'a chyba sie na nim wzorowala...

 

zreszta na chlopski rozum powiedz mi jak przy 4 ropach 73gt z taktami 400/800 jest lepszy od 66gt, ktory ma 8 ropow i takty 500/1000

 

jasne jest, ze 73gt ma 8 ropow, gdyby mial 4 to by byl takim samy shitem jak radek x1300

Edytowane przez DarkArrow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie all MAX + 1024 + AAx4 + Anizo, shadows off i staly fps ponad 30 caly czas ;] Ewentualnie shadows na medium i blur off i dziala tak samo :)

 

I tak lekko offtopowo o nfsie ;]

Na targach był koleś z 7800gtx w sli i demko na jego kompie w 1280x1024 + wszystko na high klatkowało :mur: :lol: TJ na oko było poniżej 20 fps ;)

ehhh byłem na targach, rzeczywiście carbon sie fatalnie spisywał.. :( nabank jest to wina niedopracowania gry i sterowników :)

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już jesteśmy w temacie carbona to powiem tylko że ma dziwny silnik graficzny bo w momencie fos-y potrafią podskoczyc do 70 a nagle pokaz slajdów :mur: Nie mówie że u mnie coś takiego wystepuje ale wiem co na targach było :unsure:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

66GT umownie mial 8 ropow bo jak dobrze wiemy w praniu bylo to pol na pol i nie zawsze spisywal sie jak 8 ROP'owiec

 

lecz tyczylo sie to glownie testow filtrowania, ktore obecnie i tak nie sa brane pod uwage

 

p.s 4 ROP'y ma 73GS

 

btw. co tu duzo pisac... wiekszosc serwisow podaje, ze 73GT ma 8 ROP'ow, jak zwykle benchmark mowi co innego, a jak wiemy benchmark pisal duzo bzdur wiec...

 

analogicznie mozna porownac radka x1600Pro vs. 6600GT

 

pierwszy ma 12 Pixel Shaderow i 4 ROP'y

drugi ma 8 Pixel Shaderow i 8 ROP'ów

 

mowic, ktory jest wydajnieszy chyba nie musze

Edytowane przez DarkArrow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie 7300GT AGP. Według newsów tu i uwdzie pojawiło sie takie cudo. Ponieważ do Visty mój komp sie nie nadaje, a nie zamierzam go zmieniać na nowy (Do AutoCAD i Richard Burns) mi styknie, to chce dokupić Ram i wymienić grafikę. Myślałem o 6600GT, a tu pojawiło się takie coś. Pojawiło się, to jednak nieco na wyrost, bo nigdzie tego nie mozna jeszcze dostać, a jak było na Allegro to za ~400zł - totalnie bezsensu (juz lepiej 7600).

Pytanko. Ma sens taki uppgrade? Nie oczekuje zagrania w Crisisa (może w 800x600 Low), ale jakieś starsze gry (QIV, SC3, Fear) to bym popykał. Dzieki za pomysły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie 7300GT AGP. Według newsów tu i uwdzie pojawiło sie takie cudo. Ponieważ do Visty mój komp sie nie nadaje, a nie zamierzam go zmieniać na nowy (Do AutoCAD i Richard Burns) mi styknie, to chce dokupić Ram i wymienić grafikę. Myślałem o 6600GT, a tu pojawiło się takie coś. Pojawiło się, to jednak nieco na wyrost, bo nigdzie tego nie mozna jeszcze dostać, a jak było na Allegro to za ~400zł - totalnie bezsensu (juz lepiej 7600).

Pytanko. Ma sens taki uppgrade? Nie oczekuje zagrania w Crisisa (może w 800x600 Low), ale jakieś starsze gry (QIV, SC3, Fear) to bym popykał. Dzieki za pomysły.

Ile masz pieniędzy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pierwszy ma 12 Pixel Shaderow i 4 ROP'y

drugi ma 8 Pixel Shaderow i 8 ROP'ów

http://pclab.pl/art13696-3.html według pc.lab-a 66gt ma 4 rop i do mnie ta argumentacja trafia

natomiast nie trafia do mnie argumentacja - bo jest w riva tunerze - wcale :] koniec OT :P

 

EDIT : @dark'u

NIC mnie nie obchodzi jak sie zachowuje karta albo MAŁO mnie to obchodzi - wazne ile ma tych ropów a dopiero później z tego można wyciągać wnioski - ma ich 4 - TYLE

to nie ja ciągnąłem oftopa :] to ON :]

Edytowane przez lukaxz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@lukaxz

 

jakbys umial czytac, to bys przeczytal, ze nie dokonca 66GT ma 8 ROP'ow... od 66GT zaczela sie wlasnie taka zabaw z Pixel Shaderami, ROP'ami, Vertexami itp.

 

wczesniej jak ktos mowil, ze grafa jest 8 potokowa to taka byla vide 9800pro itp.

 

66GT w testach filtrowania zachowywal sie jak 4 ROP'owiec a nie jak 8... lecz inaczej to wypadalo w nowych grach, bo tam posiadal wydajnosc 8 ROP'owca

 

wystarczy poczytac zagraniczne i polskie testy odnosnie 66GT, gdzie wlasnie jest o tym wspomniane

 

Jeszcze raz GeForce 6600GT

GeForce 6600GT od dłuższej chwili obecny jest na rynku. Jednak pojawiają się różne informacje na temat wydajności tej karty.

NVIDIA podaje - a za nią wszystkie serwisy, że karta pracuje w trybie 8x1. Co oznacza tryb 8x1? Ósemka oznacza dostarczenie 8 w pełni przeliczonych pixeli - czyli takich które przeszły proces teksturowania, mieszania i nakładania cech oświetlenia.

Jednostką która nadaje w/w transformacji pixelowi jest ROP (Render OutPut) - to inaczej jednostka renderująca pixel. Dane do przetworzenia przez jednostki ROP spływają potokami.

Pełny NV40 (GeForce 6800 - GT albo Ultra) posiada 16 potoków renderujących (połączone w czwórki), 16 jednostek ROP i 6 jednostek vertex shader (odpowiedzialne za transformacje związane z vertexami). W przypadku NV43 (czyli GeForce 6600) wygląda to inaczej. Seria 6600 posiada 8 potoków renderujących, 3 jednostki vertex shadera i ... 4 jednostki ROP.

Teoretycznie więc z ośmiu potoków renderujących spływają dane do czterech jednostek ROP, które blokują i spowalniają proces renderowania. Napisałem teoretycznie, ponieważ NVIDIA posiada inteligentny system zarządzania pracą jednostek ROP. Pozwala on na buforowanie i dosyłanie danych do wolnych jednostek. Dzięki mniejszej wydajności takie zarządzanie jest bardzo efektowne i dużo lepiej sprawuje się niż w przypadku rodziny GeForce 6800. W ten sposób pomimo mniejszej liczby GeForce 6600 uzyskuje pracę architektury 8x1.

Podsumowując GeForce 6600 faktycznie posiada 8 potoków renderujących - ale w parze nie mają odpowiedniej liczby jednostek renderujących.

cytat z testow 6600GT na nvision.pl

Edytowane przez DarkArrow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy twoim konfigu taki 7300GT na AGP może nie rozwinąć skrzydeł, myśle że najlepiej by było jakiegoś 9800Pro z allegro :wink:

Który - znając zycie - był cały czas wykręcony i padnie, a gwarancji nie ma. Pozatym nowsze gry będą chodiły wolniej niż na 6600GT. Na gwarancji 6600GT lub 7300. Za 9800 dziękuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale oco ci chodzi z tym 9800Pro?? Nie chodzi mi o Mediona, miałem na myśli coś od Bulit By ati, saphirre :mur: Pozatym teraz sprzedają z gwarą np Tu masz 6 miesięcy

 

p.s sorki za OT

Edytowane przez Fredek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale oco ci chodzi z tym 9800Pro?? Nie chodzi mi o Mediona, miałem na myśli coś od Bulit By ati, saphirre :mur: Pozatym teraz sprzedają z gwarą np Tu masz 6 miesięcy

 

p.s sorki za OT

Raczej 9800 Pro nie kupie. Wole GF6600/GT, ale dzięki za sugestie :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już przyjdzie karta to mam zamiar bawić się trochę tymi vertexami.

Niech ktoś opisze jak uzyskać 700 na rdzeniu nie tracąc na wydajności i nie bawiąc się w v-mody. Wrzucę do faq ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już przyjdzie karta to mam zamiar bawić się trochę tymi vertexami.

Niech ktoś opisze jak uzyskać 700 na rdzeniu nie tracąc na wydajności i nie bawiąc się w v-mody. Wrzucę do faq ;)

Żeby to ktoś wiedział :wink:

Ale sposób na osobne podkręcenie rdzenia, a pozostawienie vertexów na niższych taktach mile widziany ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby to ktoś wiedział :wink:

Ale sposób na osobne podkręcenie rdzenia, a pozostawienie vertexów na niższych taktach mile widziany ;]

i to jest mozliwe , wystarczy spojrzec na to : http://service.futuremark.com/compare?2k3=4982282

 

Palit 7300GT Sonic 256Mb @ 907(776)/1800 (Vgpu=1.80V, Vmem=2.41V, delta=-128), Opteron148@2988MHz (11.0x271, HT=3.0x271), DFI SLI-D (702-2 BIOS, Vdimm=+3.3V-rail), 2x256Mb TwinMOS BH-5 249MHz/2.0-2-2-5/1T@3.65V, PSU GoldenPower 450W (+3.3V-rail mod), CPU/GPU cooled by Aucma CoolRiver with cold water (T<water>=+10°, T<gpu>=+34°, T<ambient>=+

sjakis palit o ostrych v modach i o taktach 907/1800 a vertexy na 776Mhz :-P

 

http://service.futuremark.com/compare?3dm05=2239647

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i to jest mozliwe , wystarczy spojrzec na to : http://service.futuremark.com/compare?2k3=4982282

sjakis palit o ostrych v modach i o taktach 907/1800 a vertexy na 776Mhz :-P

 

http://service.futuremark.com/compare?3dm05=2239647

Eeee Tam Cinko :) :rolleyes: :rolleyes:

Vertexy ylko 776mhz... do zrobienia :)...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Łukasz Tkacz

Ale te 907 Mhz to już ładnie wygląda....

 

O ile się nie mylę to można policzyć:

 

500*8 = 4000

 

907*8 = 7256

 

Heh.. co to jest, wzrost zaledwie o 81%... nieodczuwalne.. :lol: :lol:

 

Mam takie pytanie: czy w przedziale cenowym do 350 pln karta GF 730gt z zalmanem jest najlepszym rpzwiązaniem?

Moim zdaniem tak - miałem podobną sytuację przy wyborze karty, miałem do wyboru:

 

- Radeon 9500@9700

- Radeon 9600XT (!)

- Geforce 6600GT (PCIE)

- Geforce 7300 GS/GT

 

Poczytałem trochę na forum i wybrałem 7300GT Galaxy Zalman, do tej pory NIE ŻAŁUJĘ ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Łukasz Tkacz

Niezbyt to stabilne z tego co wyczytałem. A problem że działa tylko na 7*** nie jest tutaj problemem - przecież to temat o 7300GS/GT ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...