CzArNy` Opublikowano 30 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2006 (edytowane) A RIVA TUNER to jakaś wyrocznia jest ? a nie jest tak, że program rozpoznaje tylko dane które w biosie umieścił producent ? i dlaczego na benchmarku piszą, że 4 rop i u was w faq z resztą też ? na benchmarku przewaznie pisza glupoty, a osoba, ktora pisala faq'a chyba sie na nim wzorowala... zreszta na chlopski rozum powiedz mi jak przy 4 ropach 73gt z taktami 400/800 jest lepszy od 66gt, ktory ma 8 ropow i takty 500/1000 jasne jest, ze 73gt ma 8 ropow, gdyby mial 4 to by byl takim samy shitem jak radek x1300 Edytowane 30 Października 2006 przez DarkArrow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 05_03_1992 Opublikowano 30 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2006 U mnie all MAX + 1024 + AAx4 + Anizo, shadows off i staly fps ponad 30 caly czas ;] Ewentualnie shadows na medium i blur off i dziala tak samo :) I tak lekko offtopowo o nfsie ;] Na targach był koleś z 7800gtx w sli i demko na jego kompie w 1280x1024 + wszystko na high klatkowało :mur: :lol: TJ na oko było poniżej 20 fps ;) ehhh byłem na targach, rzeczywiście carbon sie fatalnie spisywał.. :( nabank jest to wina niedopracowania gry i sterowników :) pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fredek Opublikowano 30 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2006 Jak już jesteśmy w temacie carbona to powiem tylko że ma dziwny silnik graficzny bo w momencie fos-y potrafią podskoczyc do 70 a nagle pokaz slajdów :mur: Nie mówie że u mnie coś takiego wystepuje ale wiem co na targach było :unsure: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dawidsfuturx Opublikowano 30 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2006 DarkArrow który 6600gt ma 8 ropów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CzArNy` Opublikowano 30 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2006 (edytowane) 66GT umownie mial 8 ropow bo jak dobrze wiemy w praniu bylo to pol na pol i nie zawsze spisywal sie jak 8 ROP'owiec lecz tyczylo sie to glownie testow filtrowania, ktore obecnie i tak nie sa brane pod uwage p.s 4 ROP'y ma 73GS btw. co tu duzo pisac... wiekszosc serwisow podaje, ze 73GT ma 8 ROP'ow, jak zwykle benchmark mowi co innego, a jak wiemy benchmark pisal duzo bzdur wiec... analogicznie mozna porownac radka x1600Pro vs. 6600GT pierwszy ma 12 Pixel Shaderow i 4 ROP'y drugi ma 8 Pixel Shaderow i 8 ROP'ów mowic, ktory jest wydajnieszy chyba nie musze Edytowane 30 Października 2006 przez DarkArrow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adnet Opublikowano 30 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2006 Mam pytanie odnośnie 7300GT AGP. Według newsów tu i uwdzie pojawiło sie takie cudo. Ponieważ do Visty mój komp sie nie nadaje, a nie zamierzam go zmieniać na nowy (Do AutoCAD i Richard Burns) mi styknie, to chce dokupić Ram i wymienić grafikę. Myślałem o 6600GT, a tu pojawiło się takie coś. Pojawiło się, to jednak nieco na wyrost, bo nigdzie tego nie mozna jeszcze dostać, a jak było na Allegro to za ~400zł - totalnie bezsensu (juz lepiej 7600). Pytanko. Ma sens taki uppgrade? Nie oczekuje zagrania w Crisisa (może w 800x600 Low), ale jakieś starsze gry (QIV, SC3, Fear) to bym popykał. Dzieki za pomysły. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Majkel Opublikowano 30 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2006 Mam pytanie odnośnie 7300GT AGP. Według newsów tu i uwdzie pojawiło sie takie cudo. Ponieważ do Visty mój komp sie nie nadaje, a nie zamierzam go zmieniać na nowy (Do AutoCAD i Richard Burns) mi styknie, to chce dokupić Ram i wymienić grafikę. Myślałem o 6600GT, a tu pojawiło się takie coś. Pojawiło się, to jednak nieco na wyrost, bo nigdzie tego nie mozna jeszcze dostać, a jak było na Allegro to za ~400zł - totalnie bezsensu (juz lepiej 7600). Pytanko. Ma sens taki uppgrade? Nie oczekuje zagrania w Crisisa (może w 800x600 Low), ale jakieś starsze gry (QIV, SC3, Fear) to bym popykał. Dzieki za pomysły. Ile masz pieniędzy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adnet Opublikowano 30 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2006 Do 300zł. Wyrosłem już z czasów beztroskiego grania. Life is life... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Majkel Opublikowano 30 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2006 A ile ramu ? Bo nie widze w sig'u. Ale na twoim miejscu kupiłbym albo 9500 zmodowanego na 8 potoków. Ew. 6600 od GB albo galaxy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fredek Opublikowano 31 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2006 (edytowane) Przy twoim konfigu taki 7300GT na AGP może nie rozwinąć skrzydeł, myśle że najlepiej by było jakiegoś 9800Pro z allegro :wink: Edytowane 31 Października 2006 przez Fredek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukaxz Opublikowano 31 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2006 (edytowane) pierwszy ma 12 Pixel Shaderow i 4 ROP'y drugi ma 8 Pixel Shaderow i 8 ROP'ów http://pclab.pl/art13696-3.html według pc.lab-a 66gt ma 4 rop i do mnie ta argumentacja trafia natomiast nie trafia do mnie argumentacja - bo jest w riva tunerze - wcale :] koniec OT :P EDIT : @dark'u NIC mnie nie obchodzi jak sie zachowuje karta albo MAŁO mnie to obchodzi - wazne ile ma tych ropów a dopiero później z tego można wyciągać wnioski - ma ich 4 - TYLE to nie ja ciągnąłem oftopa :] to ON :] Edytowane 31 Października 2006 przez lukaxz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fredek Opublikowano 31 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2006 Dobra skończcie już o tych ROP-ach w 6600GT bo niema to raczej wiele wspólnego z 7300GT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CzArNy` Opublikowano 31 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2006 (edytowane) @lukaxz jakbys umial czytac, to bys przeczytal, ze nie dokonca 66GT ma 8 ROP'ow... od 66GT zaczela sie wlasnie taka zabaw z Pixel Shaderami, ROP'ami, Vertexami itp. wczesniej jak ktos mowil, ze grafa jest 8 potokowa to taka byla vide 9800pro itp. 66GT w testach filtrowania zachowywal sie jak 4 ROP'owiec a nie jak 8... lecz inaczej to wypadalo w nowych grach, bo tam posiadal wydajnosc 8 ROP'owca wystarczy poczytac zagraniczne i polskie testy odnosnie 66GT, gdzie wlasnie jest o tym wspomniane Jeszcze raz GeForce 6600GT GeForce 6600GT od dłuższej chwili obecny jest na rynku. Jednak pojawiają się różne informacje na temat wydajności tej karty. NVIDIA podaje - a za nią wszystkie serwisy, że karta pracuje w trybie 8x1. Co oznacza tryb 8x1? Ósemka oznacza dostarczenie 8 w pełni przeliczonych pixeli - czyli takich które przeszły proces teksturowania, mieszania i nakładania cech oświetlenia. Jednostką która nadaje w/w transformacji pixelowi jest ROP (Render OutPut) - to inaczej jednostka renderująca pixel. Dane do przetworzenia przez jednostki ROP spływają potokami. Pełny NV40 (GeForce 6800 - GT albo Ultra) posiada 16 potoków renderujących (połączone w czwórki), 16 jednostek ROP i 6 jednostek vertex shader (odpowiedzialne za transformacje związane z vertexami). W przypadku NV43 (czyli GeForce 6600) wygląda to inaczej. Seria 6600 posiada 8 potoków renderujących, 3 jednostki vertex shadera i ... 4 jednostki ROP. Teoretycznie więc z ośmiu potoków renderujących spływają dane do czterech jednostek ROP, które blokują i spowalniają proces renderowania. Napisałem teoretycznie, ponieważ NVIDIA posiada inteligentny system zarządzania pracą jednostek ROP. Pozwala on na buforowanie i dosyłanie danych do wolnych jednostek. Dzięki mniejszej wydajności takie zarządzanie jest bardzo efektowne i dużo lepiej sprawuje się niż w przypadku rodziny GeForce 6800. W ten sposób pomimo mniejszej liczby GeForce 6600 uzyskuje pracę architektury 8x1. Podsumowując GeForce 6600 faktycznie posiada 8 potoków renderujących - ale w parze nie mają odpowiedniej liczby jednostek renderujących. cytat z testow 6600GT na nvision.pl Edytowane 31 Października 2006 przez DarkArrow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adnet Opublikowano 31 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2006 Przy twoim konfigu taki 7300GT na AGP może nie rozwinąć skrzydeł, myśle że najlepiej by było jakiegoś 9800Pro z allegro :wink:Który - znając zycie - był cały czas wykręcony i padnie, a gwarancji nie ma. Pozatym nowsze gry będą chodiły wolniej niż na 6600GT. Na gwarancji 6600GT lub 7300. Za 9800 dziękuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fredek Opublikowano 31 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2006 (edytowane) Ale oco ci chodzi z tym 9800Pro?? Nie chodzi mi o Mediona, miałem na myśli coś od Bulit By ati, saphirre :mur: Pozatym teraz sprzedają z gwarą np Tu masz 6 miesięcy p.s sorki za OT Edytowane 31 Października 2006 przez Fredek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adnet Opublikowano 31 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2006 Ale oco ci chodzi z tym 9800Pro?? Nie chodzi mi o Mediona, miałem na myśli coś od Bulit By ati, saphirre :mur: Pozatym teraz sprzedają z gwarą np Tu masz 6 miesięcy p.s sorki za OT Raczej 9800 Pro nie kupie. Wole GF6600/GT, ale dzięki za sugestie :rolleyes: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Majkel Opublikowano 31 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2006 Jak już przyjdzie karta to mam zamiar bawić się trochę tymi vertexami. Niech ktoś opisze jak uzyskać 700 na rdzeniu nie tracąc na wydajności i nie bawiąc się w v-mody. Wrzucę do faq ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lanc Opublikowano 1 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 1 Listopada 2006 Jak już przyjdzie karta to mam zamiar bawić się trochę tymi vertexami. Niech ktoś opisze jak uzyskać 700 na rdzeniu nie tracąc na wydajności i nie bawiąc się w v-mody. Wrzucę do faq ;) Żeby to ktoś wiedział :wink: Ale sposób na osobne podkręcenie rdzenia, a pozostawienie vertexów na niższych taktach mile widziany ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Above Opublikowano 1 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 1 Listopada 2006 Żeby to ktoś wiedział :wink: Ale sposób na osobne podkręcenie rdzenia, a pozostawienie vertexów na niższych taktach mile widziany ;] i to jest mozliwe , wystarczy spojrzec na to : http://service.futuremark.com/compare?2k3=4982282 Palit 7300GT Sonic 256Mb @ 907(776)/1800 (Vgpu=1.80V, Vmem=2.41V, delta=-128), Opteron148@2988MHz (11.0x271, HT=3.0x271), DFI SLI-D (702-2 BIOS, Vdimm=+3.3V-rail), 2x256Mb TwinMOS BH-5 249MHz/2.0-2-2-5/1T@3.65V, PSU GoldenPower 450W (+3.3V-rail mod), CPU/GPU cooled by Aucma CoolRiver with cold water (T<water>=+10°, T<gpu>=+34°, T<ambient>=+ sjakis palit o ostrych v modach i o taktach 907/1800 a vertexy na 776Mhz :-P http://service.futuremark.com/compare?3dm05=2239647 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sector19 Opublikowano 1 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 1 Listopada 2006 i to jest mozliwe , wystarczy spojrzec na to : http://service.futuremark.com/compare?2k3=4982282 sjakis palit o ostrych v modach i o taktach 907/1800 a vertexy na 776Mhz :-P http://service.futuremark.com/compare?3dm05=2239647 Eeee Tam Cinko :) :rolleyes: :rolleyes: Vertexy ylko 776mhz... do zrobienia :)... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Desert Eagel Opublikowano 1 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 1 Listopada 2006 Mam takie pytanie: czy w przedziale cenowym do 350 pln karta GF 730gt z zalmanem jest najlepszym rpzwiązaniem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Łukasz Tkacz Opublikowano 1 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 1 Listopada 2006 Ale te 907 Mhz to już ładnie wygląda.... O ile się nie mylę to można policzyć: 500*8 = 4000 907*8 = 7256 Heh.. co to jest, wzrost zaledwie o 81%... nieodczuwalne.. :lol: :lol: Mam takie pytanie: czy w przedziale cenowym do 350 pln karta GF 730gt z zalmanem jest najlepszym rpzwiązaniem? Moim zdaniem tak - miałem podobną sytuację przy wyborze karty, miałem do wyboru: - Radeon 9500@9700 - Radeon 9600XT (!) - Geforce 6600GT (PCIE) - Geforce 7300 GS/GT Poczytałem trochę na forum i wybrałem 7300GT Galaxy Zalman, do tej pory NIE ŻAŁUJĘ ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fredek Opublikowano 1 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 1 Listopada 2006 To jak rozkmninił ktoś sprawe tych vertexów?? Bo wydaje sie to całkiem ciekawe B-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyrkiel Opublikowano 1 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 1 Listopada 2006 (edytowane) Poszukałem i znalazłem co nieco :D http://www.frazpc.pl/b/140061 Niestety to działa tylko na kartach serii 7***. Edytowane 1 Listopada 2006 przez cyrkiel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Łukasz Tkacz Opublikowano 1 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 1 Listopada 2006 Niezbyt to stabilne z tego co wyczytałem. A problem że działa tylko na 7*** nie jest tutaj problemem - przecież to temat o 7300GS/GT ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fredek Opublikowano 1 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 1 Listopada 2006 Ale np. user razory7 pisze że jest jakis wzrost :blink: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Łukasz Tkacz Opublikowano 1 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 1 Listopada 2006 W markach, nie wiadomo jak w realu (bo w smarki nie wierzę) a to już inna sprawa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEVILEK Opublikowano 1 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 1 Listopada 2006 Zabawa z delta = wiecej MHz na GPU. Sprawdzane na 7300GT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyrkiel Opublikowano 1 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 1 Listopada 2006 Niezbyt to stabilne z tego co wyczytałem. A problem że działa tylko na 7*** nie jest tutaj problemem - przecież to temat o 7300GS/GT ;)Niestety, bo mam znowu 6600, a 7300gs sprzedaję :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Above Opublikowano 1 Listopada 2006 Zgłoś Opublikowano 1 Listopada 2006 chodzi własnie o to ze odpowiednie ustawienie vertexow do gpu moze dac wiecej czystych Mhz na rdzeniu co zaowocuje wyzszymi osiagami. Jak niedługo bede miał Gf 7300gt to sie pobawie bo narazie siedze na Tridencie B-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...