Skocz do zawartości
monster21

Laing Ddc

Rekomendowane odpowiedzi

Odczepić to się raczej nie da, bo prędzej rozwalisz bardziej, nie mniej elementy które zaznaczyłeś powinno dać się wymienić bez rozbierania pompki, o ile tylko to jest do wymiany. Wprawna ręka w lutowaniu, szkiełko powiększające i powinno być ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie orientujecie sie czy Lamptron FC5 da rade Laingowi DDC-1T+? Na forum wyczytalem ze ich "moc" wynika ze sterowania PWM, po za tym na jakims zagranicznym forum pisali o jakis problemach z LCD - niby wyeliminowane w nowej serii. Po za tym interesuje mnie czy Laing DDC-1T+ da sie przerobic na slabsza wersje 1T (bez "plusa")?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez problemu. FC-5, jeśli dobrze pamiętam, ma obciążenie do 30W na kanał, a DDC+ pobiera max 18W. Musisz tylko przerobić wtyczkę z 4pin na 3pin. Ale nie wiem, czy warto podłączać pompkę do takiego kontrolera, lepiej moim zdaniem kupić Poweradjust 2 (czekam na paczkę, jak dotrze, postaram się coś o nim skrobnąć), lub np. Tbalancer, ponieważ będziesz mógł ustawić opcję wyłączenia sprzętu, gdyby np. pompka padła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj rozkręciłem MCP350 bo chciałem sprawdzić czy jest jakiś brud w środku. Ku mojemu zdziwieniu była czysta w środku, a przecież stosuje Feser One Blue. Niestety po złożeniu zaczęła ona głośno pracować a właściwie świszczeć, myślałem, że jej przejdzie, ale wystarczy, że po włączeniu popracuje parę minut i znów to wraca. Jest to na tyle irytujące, że chyba czeka mnie jej rozbiórka <_<

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja przeżyłem już obie pompy (DDC i DDC+) i nie powiem, żebym był z jakiejkolwiek zadowolony. Głośne to to (choć muszę jeszcze DDC sprawdzić na 7V), a poza tym bardzo mi się nie podoba konstukcja wirnika (dość opornie chodzi).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja chodzi juz 3 lata , przez 4 miesiace podczas liczenia Bitcoinow chodzila nonstop , pozatym 16h/24

zero problemow tyle ze chlodziwo mam zacne ktore smaruje to i owo .

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopię wiekowy temat :)

 

Mam lainga z czarnym wirnikiem, wersja 10w.

Przy panelu akasa fc.six, który niby ma 30w na kanał, pompa ma grube problemy ze startem na 12v, dławi się kilka sekund, czasem wcale nie rusza. Przy skręceniu obrotów, nie rusza nigdy.

Podłączając pompę pod 12v na molexie, startuje natychmiast, na 7V również, na 5 nie wstaje.

Takie info jakby ktoś chciał wykorzystać ten regulator do kontroli pompy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ostatnich 3 układach mialem małą pompke ek 2.2 z rezikiem i była cisza po zamknieciu boku obudowy (lekkie bzyczenie ale to standard)

Zmienilem na laing-a ddc 1t+ i masakra (bzyczy jak cholera) mialem dwa laingi i na kazdym to samo. Ci ktorzy mowią ze pompa nieslyszalna to chyba tylko dlatego ze maja delty 12V/1A na chlodnicach ustawione na full.

Nie da sie przy ty m wysiedziec, niestety na 7V pompa nie startuje, a kupowanie kontrolera za 100zł mija sie z celem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można chyba moda zrobić, że na 7v ruszy.

U mnie to pomogło (skręcenie napięcia, bo pompa na 7v startowała normalnie), ale mam wersje bez +. Na 12 fakt, głośna.

Edytowane przez aerial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moje 2 pierwsze laingi  (DDC+) miały podobny problem, jak u Ciebie, czyli przy 12V albo startowały z trudem, albo było tylko drgnięcie wirnika i nic więcej. Problemem okazał się uwalony sterownik. Obecny DDC działa jak należy od 4-ech lat. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pół nocy szukałem jak zrobic jakiś regulator do tego z czesci walających sie w domu, jednak z powodu duzej mocy nie da rady.

Znalazłem jednak stary regulator ktorego nikt nie chciał nawet za 20zł - REVOLTEC ALBERION - 18W na kanał (wg recki - redakcja zmierzyła 12V, u mnie max przy ddc mam 11,1V)

Po podłaczeniu pompy na full zauwazylem ze jest ciszej.
Podsumowując

max odkrecenie gałki -  11,1V - 3750RPM - zauwazalnie ciszej niz na 12V (chieftec daje 12,1V) (przy 11V warto miec więcej płynu w rezie bo wir sie tworzy - mały rezik alphacool do ddc)

9V - 2850RPM- dead silence praktycznie (nawet teraz ledwo ją słychac mimo ze siedze od niej 30cm a bok obudowy jest otwarty)



Takze teraz musze zrobic na stałe 9V z molexa i ddc moze zostać

Edytowane przez Maniakalny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moja też nie chce na 7v startować nawet elektronika sanyo nie pomogła, kupiłem panel gelida dotykowy, i mam ja puszczoną na 3000rmp do tego reszta wentyli sterowana przez panel, komp w ide niesłyszalny w ciagu dnia (szum tła) w nocy coś tam lekko słychać, panel ma tą zaletę że podczas startu przez 2-3 sekundy podaje na wentyle i pompę 12v także nie ma prawa coś nie ruszyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopuje temat naszej pompy :)

Mój laing ma już ponad 8lat dokładnie DDC 1T.

Jest to pompka z molexem i RPM na 3PIN, mam taki pomysł żeby przerobić ją na zasilaną też z 3PIN i podłączyć do ASUS Maximus VIII Hero. Mobo ma wsparcie dla pomp (link poniżej), tylko czy to będzie działać bo tam jest dla pomp z PWM, ale raczej nie powinno być problemu?

http://rog.asus.com/434352015/maximus-motherboards/press-release-asus-announces-maximus-viii-z710-series/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompy nawet z PWM i tak mają zasilanie z molexa a tylko są sterowane z płyty więc nie sądzę żeby tu było inaczej. Pompa może mieć np 10-20W - nie wyobrażam sobie żeby ścieżki płyty dostarczały ciągle np 2A..

 

Producent podaje obciążenie wyłącznie dla CPU jako max 1A (12W). Gdyby jakiekolwiek inne gniazdo miało tak duże możliwości to raczej by się tym mocno chwalili.

 

Moim zdaniem spalisz złącze w ten sposób.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapomnij o zasilaniu z mobo. A w tym też momencie bez pompy PWM zapomnij też o sterowaniu z poziomu mobo, będziesz mógł co najwyżej monitorować jej obroty.

 

Jak pompa za głośna, to ją przełącz na 7V (ja mam swoją DDC na tyle i jest niemal niesłyszalna).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest jakiś fajny uniwersalny kabelek że przejdzie z molexa na 3PIN redukcja do 9V i potem pociągnę sobie tylko do mobo żeby monitorwać obroty?

Znalazłem coś takiego:

http://angela.pl/p9195,phobya-adapter-4pin-molex-na-3pin-5v-7v-12v-30cm-black.html dodatkowo http://angela.pl/p11181,phobya-przedluzacz-3pin-z-redukcja-9v-20cm-czarny.html tylko nie mam pomysłu jak wyjść z obrotami do mobo.

Edytowane przez M1siek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...