durczyn Opublikowano 3 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 3 Marca 2006 (edytowane) czy ktoś orientuje się z was jak wkleić poruszajace się obiekty w jakiś film? np kule z pistoletu wkleić w scene jak to w matriksie. Niewiem czy przypadkiem film nie jest tłem a kule w ujęciu tworzą scene lub cos.... ktoś zna odpowiedz ? ps: kule wyrenderowane w 3dstudio w film np avi Edytowane 3 Marca 2006 przez wirion Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PelzaK Opublikowano 5 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Marca 2006 (edytowane) tak właśnie jest.. na necie są tutoriale jak zrobić każdą z kulktowych scen z matrixa.. od łyżki przez kule do bullet tima z rotujacą kamerą... Ja osobiście robiłęm to w taki sposób, że renderowałem kule na niebieskim tle a potem w programie do obróbki filmów nakąłdałem je jak w blueboxie... a to dlatego iż nie mam 3dsa i nie mogłęm wcyztać filmu jako tło... a tak to się fachowo robi... Podobnie robisz efekt light saberów z gwiezdnych wojen.. Nagrywasz scene walki z jakimiś pałkami... Potem wgrywasz to do 3dsa jako podkład i dorenderowywujesz miecze świetlne... do efektów specjalnych polecam program PARTICLE ILLUSION.. za jego pomocą można zrobić praktycznie wszystko.. a efekt wręcz powala na kolana :) http://www.wondertouch.com/ Edytowane 5 Marca 2006 przez PelzaK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
durczyn Opublikowano 6 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 6 Marca 2006 o, i ta odpowiedz mnie usatysfakcjonowała, dzięki :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sialala Opublikowano 6 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 6 Marca 2006 o, i ta odpowiedz mnie usatysfakcjonowała, dzięki :D Jesli posiadasz 3D Maxa, to warto zaintersowac sie opcja Script Editor i Postprocessing. Juz totriale w 3D Maxie sporo objasniaja, a w necie znajdziesz mnostwo innych przykladow zastosowan. Najprostszy sposob to wczytac film jako tlo, ustawic ilosc klatek identyczna dla sceny do tych ktore masz w filmie, w viewporcie kamery ustawic "Display Background", wlaczyc Safe Frame i tylko dopasowywac wszystko ;) Ale uprzedzam: zeby wygladalo lepiej niz smok w Wiedzminie, to trzeba troche posiedziec i paznokci poobgryzac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adler91 Opublikowano 6 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 6 Marca 2006 albo renderujesz scene z kanałem alfa i montujesz w adobe after efeckt i najlepjej jak już skończyłeś wszystko w scenie to filimiki zapisuj w .tga i potem montaż w premiere Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
durczyn Opublikowano 7 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 7 Marca 2006 teras to się zastanawiam jak wkleić tło w scene z bluboxem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
avecezary Opublikowano 7 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 7 Marca 2006 jesli bawisz sie maxem to tu masz prosty tutorial do "bullet time matrix" http://www.3d-resources.com/3d_studio_max_...t_tutorial.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
durczyn Opublikowano 7 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 7 Marca 2006 takich stron to ja mam w zakąłdkach od groma, najbardziej interesują mnie darmowe objekty 3dmodels to pobrania, bo samemu robić to troche czasu szkoda, a teraz główkuje, i musze plikiem help w maxie się zająć jak nakręconego np siebie na niebieskim tle wkleić w jakieś normalne tło.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carson Opublikowano 7 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 7 Marca 2006 etam, modelowanie to najlepsza czesc zabawy w programach 3d, przynajmniej dla mnie ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PelzaK Opublikowano 7 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 7 Marca 2006 zależy w czym robisz.. zazwyczaj w programach jest efekt wideo CHROMAKEYING lub coś podobnego.. tam wybierasz sobie jaki kolor jest kolorem BLUE :)... i ten kolor zostaje wycięty a reszta pixeli przechodzi i nakłąda się na inne tło/filmik które jest na ścieżce pod spodem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
durczyn Opublikowano 7 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 7 Marca 2006 (edytowane) zależy w czym robisz.. szkoda ze mam czasu malo na lepsza zabawe, przydałby sie weekend wolny, a co do prpgramów którymi sie bawie to mam: full versions: -3d studio max 6.0 + upgrades -particle ilusion 3.0 (tez mi sie spodobal) -cyberlink power director juz "do wyprodukowanaia" -dr.divx 5.0 (malo kiedy korzyystam) a autocad2005 i cala reszta tego oprogramowania które posiadam to ciężko obczaić w kilka chwil :D :D :D inspiracja od Stanisława Mąderka, pozdro :D :D PS: nałożenie mieczy świetlnych zeby poruszały sie za ruchem ręki to trzeba im zrobic trajektorie ruchu? czy bawic sie recznie w te autokey ? Edytowane 7 Marca 2006 przez wirion Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PelzaK Opublikowano 7 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 7 Marca 2006 PS: nałożenie mieczy świetlnych zeby poruszały sie za ruchem ręki to trzeba im zrobic trajektorie ruchu? czy bawic sie recznie w te autokey ? i tak i tak.. :] Najlepiej jednak użyć keyfrejmingu... to się zawsze sprawdza i jest nieco lepsze (często sporo) niż ustawianie pozycji mieczy klatka po klatce :) Kiedyś tak robiłem w starym programie animator pod win95, na szczescie webcam dawał 12 klatek /s więc dużo tej edycji nie było... :D do obróbki wideo polecam sony vegas... dużo lepszy niż premiere pod wieloma względami... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
durczyn Opublikowano 8 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 8 Marca 2006 mam jeszcze taki problem, czemu 3dstudiomax nieotwiera mi plików formatu .3ds, a otwiera tylko .max ?? czy ten .3ds to jest w ogóle pod maxa format?? :) ps: problem jest jak czasem z neta sciagne jakies modele ps2: ma ktos z was czasem gotowy model kul z matrixa "bullet time" ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
avecezary Opublikowano 8 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 8 Marca 2006 otwiera tylko import zrob a nie open :P co do kul to zrobisz sam bez problemu nawet wychodzac od prymitywow albo line i lathe, masz duzo mozliwosci :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PelzaK Opublikowano 8 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 8 Marca 2006 no nie przesadzaj.. pociski to się robi w 10 minut i wyglądają jak żywe :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
durczyn Opublikowano 8 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 8 Marca 2006 no dobra zrobie sam, jeny :D :D :D ale w necie keidyś były już gotowe z animacja, a tak samemu trzeba się zabrac za to, no trudno :] otwiera tylko import zrob a nie open icon_razz.gif no racja, dzięki :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sialala Opublikowano 8 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 8 Marca 2006 A ja powtorze z uporem maniaka: zamiast sie meczyc z postprocesingiem w jakims zewnetrznym programie (ktory nie uwzgledni mnostwa rzeczy, jesli obiekt renderowany jest polprzezroczysty) to uzyc odpowiednich narzedzi wbudowanych w 3D Maxa. Pierwszy krok: lekcja posprocessing w 3D Max Tutorial. W Maxie za duzo nie siedze, ale za pomoca rzeczy nauczonych z tutoriala udalo mi sie zrobic komete uderzajaca w centrum mojego miasta... I nie ma problemow z antyliasingiem przynajmniej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
durczyn Opublikowano 8 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 8 Marca 2006 (edytowane) te miecze swietlne po renderingu filmu to mi tak fajnie nieswieca, wiecie czemu ? swieca przy zwyklym renderze tylko, ale to pewno kwestia jakiejs opcji ktorych tam wiele........... ps: olac, zrobiłem matrix bullet time i mi pasi :D Edytowane 9 Marca 2006 przez wirion Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...