Skocz do zawartości
durczyn

3dstudiomax + Film

Rekomendowane odpowiedzi

czy ktoś orientuje się z was jak wkleić poruszajace się obiekty w jakiś film? np kule z pistoletu wkleić w scene jak to w matriksie. Niewiem czy przypadkiem film nie jest tłem a kule w ujęciu tworzą scene lub cos.... ktoś zna odpowiedz ?

 

 

ps: kule wyrenderowane w 3dstudio w film np avi

Edytowane przez wirion

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak właśnie jest.. na necie są tutoriale jak zrobić każdą z kulktowych scen z matrixa.. od łyżki przez kule do bullet tima z rotujacą kamerą...

 

Ja osobiście robiłęm to w taki sposób, że renderowałem kule na niebieskim tle a potem w programie do obróbki filmów nakąłdałem je jak w blueboxie... a to dlatego iż nie mam 3dsa i nie mogłęm wcyztać filmu jako tło... a tak to się fachowo robi...

 

Podobnie robisz efekt light saberów z gwiezdnych wojen.. Nagrywasz scene walki z jakimiś pałkami... Potem wgrywasz to do 3dsa jako podkład i dorenderowywujesz miecze świetlne...

 

do efektów specjalnych polecam program PARTICLE ILLUSION.. za jego pomocą można zrobić praktycznie wszystko.. a efekt wręcz powala na kolana :)

 

http://www.wondertouch.com/

Edytowane przez PelzaK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość sialala

o, i ta odpowiedz mnie usatysfakcjonowała, dzięki :D

Jesli posiadasz 3D Maxa, to warto zaintersowac sie opcja Script Editor i Postprocessing. Juz totriale w 3D Maxie sporo objasniaja, a w necie znajdziesz mnostwo innych przykladow zastosowan.

Najprostszy sposob to wczytac film jako tlo, ustawic ilosc klatek identyczna dla sceny do tych ktore masz w filmie, w viewporcie kamery ustawic "Display Background", wlaczyc Safe Frame i tylko dopasowywac wszystko ;)

Ale uprzedzam: zeby wygladalo lepiej niz smok w Wiedzminie, to trzeba troche posiedziec i paznokci poobgryzac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

takich stron to ja mam w zakąłdkach od groma, najbardziej interesują mnie darmowe objekty 3dmodels to pobrania, bo samemu robić to troche czasu szkoda, a teraz główkuje, i musze plikiem help w maxie się zająć jak nakręconego np siebie na niebieskim tle wkleić w jakieś normalne tło..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zależy w czym robisz.. zazwyczaj w programach jest efekt wideo CHROMAKEYING lub coś podobnego.. tam wybierasz sobie jaki kolor jest kolorem BLUE :)... i ten kolor zostaje wycięty a reszta pixeli przechodzi i nakłąda się na inne tło/filmik które jest na ścieżce pod spodem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zależy w czym robisz..

szkoda ze mam czasu malo na lepsza zabawe, przydałby sie weekend wolny, a co do prpgramów którymi sie bawie to mam:

 

full versions:

-3d studio max 6.0 + upgrades

-particle ilusion 3.0 (tez mi sie spodobal)

-cyberlink power director juz "do wyprodukowanaia"

-dr.divx 5.0 (malo kiedy korzyystam)

 

a autocad2005 i cala reszta tego oprogramowania które posiadam to ciężko obczaić w kilka chwil :D :D

 

:D inspiracja od Stanisława Mąderka, pozdro :D :D

 

PS: nałożenie mieczy świetlnych zeby poruszały sie za ruchem ręki to trzeba im zrobic trajektorie ruchu? czy bawic sie recznie w te autokey ?

Edytowane przez wirion

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PS: nałożenie mieczy świetlnych zeby poruszały sie za ruchem ręki to trzeba im zrobic trajektorie ruchu? czy bawic sie recznie w te autokey ?

i tak i tak.. :] Najlepiej jednak użyć keyfrejmingu... to się zawsze sprawdza i jest nieco lepsze (często sporo) niż ustawianie pozycji mieczy klatka po klatce :) Kiedyś tak robiłem w starym programie animator pod win95, na szczescie webcam dawał 12 klatek /s więc dużo tej edycji nie było... :D

 

do obróbki wideo polecam sony vegas... dużo lepszy niż premiere pod wieloma względami...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze taki problem, czemu 3dstudiomax nieotwiera mi plików formatu .3ds, a otwiera tylko .max ?? czy ten .3ds to jest w ogóle pod maxa format?? :)

 

ps: problem jest jak czasem z neta sciagne jakies modele

 

ps2: ma ktos z was czasem gotowy model kul z matrixa "bullet time" ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no dobra zrobie sam, jeny :D :D :D ale w necie keidyś były już gotowe z animacja, a tak samemu trzeba się zabrac za to, no trudno :]

 

otwiera

tylko import zrob a nie open icon_razz.gif

 

no racja, dzięki :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość sialala

A ja powtorze z uporem maniaka: zamiast sie meczyc z postprocesingiem w jakims zewnetrznym programie (ktory nie uwzgledni mnostwa rzeczy, jesli obiekt renderowany jest polprzezroczysty) to uzyc odpowiednich narzedzi wbudowanych w 3D Maxa. Pierwszy krok: lekcja posprocessing w 3D Max Tutorial.

W Maxie za duzo nie siedze, ale za pomoca rzeczy nauczonych z tutoriala udalo mi sie zrobic komete uderzajaca w centrum mojego miasta... I nie ma problemow z antyliasingiem przynajmniej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

te miecze swietlne po renderingu filmu to mi tak fajnie nieswieca, wiecie czemu ? swieca przy zwyklym renderze tylko, ale to pewno kwestia jakiejs opcji ktorych tam wiele...........

 

ps: olac, zrobiłem matrix bullet time i mi pasi :D

Edytowane przez wirion

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...