PelzaK Opublikowano 6 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 6 Marca 2006 witam.. właśnie zabieram się za pisanie pracy mgr :)... będą to warcaby... Pomijając szczegóły na obiekcie TImage wczytałem sobie szachownicę, na canvasie obiektu TImage będą rysowane pionki... Czy da się jakoś odświeżyć samą szachwonicę, aby wszystko co było narysowane na canvasie zniknęło? Czy aby uzyskac ten efekt muszę po prostu cały canvas zamalować obrazkiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polar Opublikowano 11 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 11 Marca 2006 Albo tak: Image1->Canvas->Brush->Color=clSilver; TRect imageSize=Rect(0,0,Image1->Width,Image1->Height); Image1->Canvas->FillRect(imageSize); Albo tak (ale to usunie całość zdaje sie obrazek też): Image1->Picture->Bitmap->Handle = NULL; Image1->Picture->Bitmap->FreeImage(); Nie jestem pewien nie mam teraz zainstalowanego buildera. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PelzaK Opublikowano 13 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 13 Marca 2006 spox... zrobiłem to po prostu rysujac od nowa po canvasie tło i wsyzstko na nim. A czy ktoś wie jak można się pozbyc migotania podczas odmalowywania? Jakaś synchonizacja pionowa VSync czy podwójny bufor...? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polar Opublikowano 13 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 13 Marca 2006 a masz uaktywnione DoubleBuffered = true ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PelzaK Opublikowano 13 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 13 Marca 2006 double buffered.. ale co? to jest jakiś atrybut jakiejś klasy? klasy canvas? czy czego? NIe mam teraz pod ręką buildera żeby sprawdzić... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur.M Opublikowano 13 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 13 Marca 2006 o ile dobrze pamiętam bo (naszczęście ) BCB odstawiłem to robiło się tak: Form1->DoubleBuffered = true; //oczywiscie za Form1 wstaw nazwe swojej //foremki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyrkiel Opublikowano 14 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 14 Marca 2006 1. Image1->Canvas->FillRect(Image1->Canvas->ClipRect);2. Daj w OnCreate formy:DoubleBuffered=true; Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PelzaK Opublikowano 15 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 15 Marca 2006 no.. dziekuje bardzo.. potem sprawdze czy działa :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...