Arkady Opublikowano 12 Stycznia 2003 Zgłoś Opublikowano 12 Stycznia 2003 to jest ciąg dalszy topiku o wyciszeniu, który jakiś czas temu napisałem: http://forum.purepc.pl/viewtopic.php?t=18177 dokończyłem modyfikacji obudowy polegającej na tym, że oddzieliłem tor przepływu powietrza chłodzącego procki od powietrza we wnętrzu obudowy. z drugiej strony można na to spojrzeć tak, że wentylatory chłodzące procesory mają teraz podwójne zadanie - oprócz cłodzenia proców wykorzystywane są do wymuszania obiegu w budzie. oto schemat ideowy: do modyfikacji potrzebne mi było wykonanie kołnierzy nakładanych na wentylatory. musiały być lekkie, by nie obciążać zapinek. zrobiłem je z pianki gr. 6mm, którą dostałem w sklepie akwarystycznym (podkładki pod akwarium), kawałek 35x50cm kosztował 10zł. przypomina trochę materiał z którego wykonane są podkładki pod myszki. wyciąłem z niego paski o długości obwodu wentylatora 80mm, szerkości takiej, by po nałożeniu na wentylatory, do ścianki obudowy zostało około 5mm. skleiłem je w walec, wycinając w krawędziach sklejenia zamek, by zwiąkszyć powierzchnię klejenia. tu widać pasek przed sklejeniem: wypróbowywałem różne kleje - min. klej do rur PCV, klej do skóry. ostatecznie najlepszy okazał się poxipol (wnikał w strukturę pianki). do walców przykleiłem kwadratową podstawę z otworami do mocowania do wiatraków. do wiatraków przykleiłem nakrętki, by do nich przykręcić piankę śrubami. mocowanie do wiatraka (który jest wkładany do kosza z blachy) na śruby, nakrętki przyklejone do wiatraka: i złożony: otwory w obudowie wywyierciłem otwornicą do glazury (25zł :evil: , ale przyda się na później) i wiertłami - tam, gdzie była blacha wygięta na uchwyt. do wykończenia otworów użyłem tub od bassreflexów (9,90zł/szt.). nie polecam tu otwornicy w przypadkach, gdy blacha jest nierówna (uchwyt) - raz mi odbiło i szczęście, że nie oberwałem po nodze :evil: tak wygląda po skończeniu, bassrefleksy są na wcisk, jeszcze nie przykręcone: do obciążenia procków użyłem 3ds viz. temperatura w moim pokoju to 23*C. akurat tutaj mam szczególny przypadek, że są dwa procki, a do tego jeden (ten umieszczony wyżej) grzeje się bardziej od drugiego. muszę potem sprawdzić czy jest to kwestia radiatora, samego proca czy też dlatego, że jest umieszczony wyżej. wyniki zebrałem w tabeli: spostrzeżenia 1.jak widać modyfikacja ta pozwoliła obniżyć temperaturkę o ok. 5 stopni. przy chłodzeniu AC to chyba dużo, tym bardziej, że całkiem bezpieczna wydaje się być praca, gdy wentyle chodzą na 5V. przy takiej ciszy w nocy zgrzyt twardego dysku przyprawić może o zawał. prawie. bo teraz zasilacz chałasuje - 7V :( . teraz tutaj znowu będę musiał pokombinować. 2.na uwagę zasługuje jeszcze jedno - duża różnica między temperaturami proców (na niekorzyść tego wyżej) przy budzie bez moda. w tabeli jest różnica 2*C, ale tak naprawdę, w zależności od obciążenia różnica sięga nawet 6*C. tłumaczę to tym, że ciepłe powietrze wychodzące z radiatora dolnego jest zasysane przez ten wyżej (pomijając to, że ten cpu i tak ma nieznacznie wyższą temp. - a właśnie może dlatego?). w każdym bądź razie mod zmienił tą różnicę z 5 stopni do 1-2. 3.system był podkręcony do fsb 145MHz. nie zauważyłem różnic w sosunku do FSB 133MHz bez obciążenia, jedynie pod obciążeniem było trochę cieplej przy podkręceniu. 4.jeszcze jedno. zastanawiam się nad tym, czy ten rodzaj obiegu powietrza nie będzie powodował zwiększenia temperatury w budzie i co za tym idzie przegrzewania się innych elementów. z fizycznego punktu widzenia do układu jest wprowadzane zimne powietrze (odbierana energia) za pomocą 2 wentyli. oczywiście należy to porównywać ze stanem standardowym, czyli gdy buda jest zamknięta, a proce są chłodzone powietrzem ze środka budy. w takim przypadku bilans energii na pewno jest korzystniejszy dla opcji z modem. co innego, gdy obudowa jest otwatra. procki są dużo cieplejsze ale mobo jest zimniejsze o 2-3 stopnie. i tu dziwne - gdy podłączyłem wiatrak 12V 3300rpm do chłodzenia zamkniętej budy, temp mobo nie drgnęła, nadal była 36-37 stopni. test trwał 30 minut. Update wyników, po przemieszczeniu wenyla wenątrz budy: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 12 Stycznia 2003 Zgłoś Opublikowano 12 Stycznia 2003 Fajniutko Ci to wyszlo.. do wykończenia otworów użyłem tub od bassreflexów (9,90zł/szt.).Takie lamerskie pytanko co to te bassreflexy,gdzie to mozna kupic? Kojazy mi sie cos z audio,ale nie jestem pewien. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojto19a Opublikowano 12 Stycznia 2003 Zgłoś Opublikowano 12 Stycznia 2003 Jesteś prze gość, nieźle Ci to wyszło, wygląda jak fabryczne :), czegoś takiego jeszcze nigdy nie widziałem, skąd zaczerpnąłeś pomysł??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkady Opublikowano 12 Stycznia 2003 Zgłoś Opublikowano 12 Stycznia 2003 Fajniutko Ci to wyszlo.. do wykończenia otworów użyłem tub od bassreflexów (9,90zł/szt.).Takie lamerskie pytanko co to te bassreflexy,gdzie to mozna kupic? Kojazy mi sie cos z audio,ale nie jestem pewien. Pozdrawiam dobrze kojarzysz. sklep tonsila. są to tuby do głośników z bassrefleksem, tylko przycięte - te co kupiłem miały dług. 15cm, ja zostawiłem ok. 5cm z kołnierzem, ofkorz. Jesteś prze gość, nieźle Ci to wyszło, wygląda jak fabryczne , czegoś takiego jeszcze nigdy nie widziałem, skąd zaczerpnąłeś pomysł???hmmm, na pewno ktoś na to wpadł wcześniej. powiedziałbym, że rozwiązanie jest oczywiste. nie chciałbym nigdy, by kopiować czyjś pomysł i uznać go za swój. z czystym sumieniem twierdzę że sam na to wpadłem, myślałem o tym od dawna. bardzo możliwe, że kiedyś gdzieś widziałem coś podobnego - na swoje szczęście, a może nie (?) nie przypominam sobie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojto19a Opublikowano 12 Stycznia 2003 Zgłoś Opublikowano 12 Stycznia 2003 No to masz łeb nie od parady! Pomysł jest ekstra! Mi się ten pomysł podoba, wygląda czadowo! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irnlng Opublikowano 12 Stycznia 2003 Zgłoś Opublikowano 12 Stycznia 2003 Arkady> nie myslales nad jakims filtrem na wentylach? zasysaja pewnie tony kurzu do srodka w ten sposob Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkady Opublikowano 12 Stycznia 2003 Zgłoś Opublikowano 12 Stycznia 2003 Arkady> nie myslales nad jakims filtrem na wentylach? zasysaja pewnie tony kurzu do srodka w ten sposob hmmm, miłe złego początki :lol: . ale prawda jest taka, że tak często zaglądam do budy, to sobie i wyczyszczę nie raz i nie dwa. filtry zabiłyby pęd powietrza, chyba. jak ktoś ma pomysł na filtr to niech da znać :lol: . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trib Opublikowano 12 Stycznia 2003 Zgłoś Opublikowano 12 Stycznia 2003 Jakies dwa miesiace temu tez wykonalem taki kanal prowadzacy do wiatraka na radiatorze procesora powietrze z zewnatrz. Niestety wyniki byly negatywne i temperatura wzrosla o 2 stopnie. Po tym co napisales wydaje mi sie ze moim bledem bylo to ze kanal byl zakrzywiony i bral powietrze z tylu obudowy, tym samym mial gorszy przeplyw powietrza i byl dluzszy. Tak sie zastanawialem nad tym wykonczeniem wylotow bassreflexami. Nie wiem jaka byla ich cena ale za ok 15-20 zl w elektrycznym mozna kupic takie metalowe oprawki do oswietlenia halogenowego praktycznie identyczne jak te obciete bassreflexy :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igor Opublikowano 12 Stycznia 2003 Zgłoś Opublikowano 12 Stycznia 2003 Wyglada naprawde fajnie i co wazne dziala. Filtr jak filtr ale grile by sie przydaly, zwłaszcza latem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ModdingKing Opublikowano 13 Stycznia 2003 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2003 a ja mam pytanie troche z innej beczki jak ci się sprawuje ta płyta 2x amd i do czego ją wykorzystujesz jak 3DMax Studio to powiedz mi która wersja działa pod XP bo juz nie działa mi żadna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkady Opublikowano 13 Stycznia 2003 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2003 a ja mam pytanie troche z innej beczki jak ci się sprawuje ta płyta 2x amd i do czego ją wykorzystujesz jak 3DMax Studio to powiedz mi która wersja działa pod XP bo juz nie działa mi żadnapriva Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkady Opublikowano 13 Stycznia 2003 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2003 UPDATE: jestem b. zadowolony :lol: . wykumałem czemu górny proc więcej się grzał i obiżyłem temp mobo. po prostu przelożyłem memorki w sloty oddalone od radiatora i uporządkowałem kable - powietrze nie mogło dobrze wychodzić z radiatora. po drugie - przemieściłem wiatrak (7V) na miejsce gdzie był hdd, z przodu budy, wyciąga teraz powietrze praktycznie znad proców. hdd trafił na spód budy. wiatrak umieszczony z tyłu obudowy miał za słabą wydajność. do rzeczy, moja żona już 1,5 godziny przegląda internet i są takie temp: cpu0=40*C, cpu1=41*C i najfajniejsze: mobo=32*C, przy fsb145 i wentylach puszczonych na 7V :lol: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CthulpiSS Opublikowano 13 Stycznia 2003 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2003 pomysł - intuicyjny :lol: wykonanie - fachowe ogółem - OK mam jednka pytanko - która konfigurajca wentyla : czy ma szanse być : - wydajniejsza - cichsza ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkady Opublikowano 13 Stycznia 2003 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2003 odpowiem intuicyjnie - 1 opcja wydajniejsza (między wiatrakiem a radiatorem jest mniejsza poduszka powietrzna-> mniejszy opór (moment bezwładności) powietrza, 2 opcja cichsza, bo powietrze z mniejszym pędem wpada na radiator, część pracy wentyla jest pochłaniana na sprężenie powietrza. tak mi się wydaje, ale mogę się mylić. aha - w opcji 2 można zrobić więcej błedów -np. nieszczelności. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 13 Stycznia 2003 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2003 pewnie najwydajniesze było by połączenie opcji 1 i 2giej tzn 2 wiatraki, ale pewnie hałas też by się zwiększył Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkady Opublikowano 13 Stycznia 2003 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2003 pewnie najwydajniesze było by połączenie opcji 1 i 2giej tzn 2 wiatraki, ale pewnie hałas też by się zwiększył albo zastosować rodzaj systemu pull-push czyli wiatrak przed i po - czyli szczelne kanały wylotowe z radiatora i podłączone do wyciągu. myślę, póki co, o czymś podobnym, tylko na tej zasadzie, że w centalnej części kompa będzie wlot rury a na jej końcu wentyl, czyli ciepłe powietrze będzie ciągnięte z nacieplejszego miejsca budy bezpośrednio, a nie ciągnięte przez całą budę do wylotów w ściance. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 13 Stycznia 2003 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2003 Nie rozumiem jednego albo niedowidze. Te bassreflexy siegaja az do samych wiatrakow z coolerow czy to wchodzi w ta pianke. Bo jezeli tylko dochodza te bassreflexy to pianki (tak jakby przedluzenie) to ok. A jezeli wchodza to pewnie ciezko sie zaklada boczna scianke obudowy. Co do problemu roznicy temp. to wydaje mi sie, ze to wlasnie wina wysokosci i bliskosci cieplego zasilacza. Ten wentyl wyzej posc na 7V moze nie bedzie wiekszego halasu (zalezy od jakosci wiatraka), a temp sie wyrownaja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkady Opublikowano 13 Stycznia 2003 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2003 Nie rozumiem jednego albo niedowidze. Te bassreflexy siegaja az do samych wiatrakow z coolerow czy to wchodzi w ta pianke. Bo jezeli tylko dochodza te bassreflexy to pianki (tak jakby przedluzenie) to ok. A jezeli wchodza to pewnie ciezko sie zaklada boczna scianke obudowy. Co do problemu roznicy temp. to wydaje mi sie, ze to wlasnie wina wysokosci i bliskosci cieplego zasilacza. Ten wentyl wyzej posc na 7V moze nie bedzie wiekszego halasu (zalezy od jakosci wiatraka), a temp sie wyrownaja. 1.tuby z pianki mają dług. ok. 7,5cm, do ścianki budy zostaje jeszcze ok 0,5cm, więc ściankę zakładam (wsuwam) bez problemowo. bassrefleksy wchodzą szczelnie w piankę na głębokość ok 4cm (po założeniu ścianki), nawet nie muszę ich przykręcać, bo się trzymają w piance. 2.problem z różnicą temp właściwie rozwiąłem (patrz update) porządkując budę i przestawiając wiatrak. oba coolerki chodzą na 7V i tak zostanie. jeżeli chodzi o ciepły zasilacz, to problem u mnie nie istnieje, bo mam go zmodowanego tak, że radiatory są na zewnątrz budy (patrz link na początku postu) cały bonus tego rozwiązania tkwi w tym, że zasysane jest zimne powietrze - znaczna odległość od miejsca wyrzucania ciepłego powietrza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 13 Stycznia 2003 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2003 arkady - musze przyznac ze bardzo mi sie podobaja twoje modyfikacje obudowy, duzo myslisz jak to zrobic i eksperymentujesz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Duronio Opublikowano 13 Stycznia 2003 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2003 Pytanko: te CoolerMasterki to ball czy sleeve? jak hałas?- mam 80 mm CM Ball i wywaliłem z zasiłki na zbity pysk- hałas większy niż chrome Orb(titan) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkady Opublikowano 13 Stycznia 2003 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2003 arkady - musze przyznac ze bardzo mi sie podobaja twoje modyfikacje obudowy, duzo myslisz jak to zrobic i eksperymentujesz:D Pytanko: te CoolerMasterki to ball czy sleeve? jak hałas?- mam 80 mm CM Ball i wywaliłem z zasiłki na zbity pysk- hałas większy niż chrome Orb(titan) te co mam na radiatorach - 2x ball, 2,5k rpm. przy 12V, u mnie 7V i są b. ciche (ach, ten subiektywizm :D ) ale mam porównanie z tym coolerkiem co mam pod konfigiem, który jest na ślizgu i imho jest cichszy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scibi Opublikowano 13 Stycznia 2003 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2003 SUPER!! mi sie podoba, tez sie biore za chlodzenie obuydowy i szukam... moze to byloby... ;) oczywiscie jak nie masz nic przeciwko ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Feluke Opublikowano 13 Stycznia 2003 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2003 odpowiem intuicyjnie - 1 opcja wydajniejsza (między wiatrakiem a radiatorem jest mniejsza poduszka powietrzna-> mniejszy opór (moment bezwładności) powietrza, 2 opcja cichsza, bo powietrze z mniejszym pędem wpada na radiator, część pracy wentyla jest pochłaniana na sprężenie powietrza. tak mi się wydaje, ale mogę się mylić. aha - w opcji 2 można zrobić więcej błedów -np. nieszczelności. Oj nie wiem czy opcja 1 jest wydajniejsza. Nie zapominaj ze wentyl na srodku ma silniczek z ktorego powietrze nie wieje i na srodku radiatora tworzy sie zastoj powietrza. W 2 projekcie powietrze zdazy sie przemieszac i na calej powierzchni radiatora wpadnie taka sama ilosc powietrza. Jezeli jednak zrobimy tak jak ty i damy taka przejsciowke to 1 rozwiazanie powinno byc wydajniejsze bo nie ma problemu z uciekajacym powietrzem gdzies poza kanal do radiatora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkady Opublikowano 13 Stycznia 2003 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2003 odpowiem intuicyjnie - 1 opcja wydajniejsza (między wiatrakiem a radiatorem jest mniejsza poduszka powietrzna-> mniejszy opór (moment bezwładności) powietrza, 2 opcja cichsza, bo powietrze z mniejszym pędem wpada na radiator, część pracy wentyla jest pochłaniana na sprężenie powietrza. tak mi się wydaje, ale mogę się mylić. aha - w opcji 2 można zrobić więcej błedów -np. nieszczelności. Oj nie wiem czy opcja 1 jest wydajniejsza. Nie zapominaj ze wentyl na srodku ma silniczek z ktorego powietrze nie wieje i na srodku radiatora tworzy sie zastoj powietrza. W 2 projekcie powietrze zdazy sie przemieszac i na calej powierzchni radiatora wpadnie taka sama ilosc powietrza. Jezeli jednak zrobimy tak jak ty i damy taka przejsciowke to 1 rozwiazanie powinno byc wydajniejsze bo nie ma problemu z uciekajacym powietrzem gdzies poza kanal do radiatora. może i racja, ja na pewno częściowo obchodzę to w ten sposób, że coolerki są mimośrodowo nad radiatorami oraz w odległości 25mm (patrz link na początku postu) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SpiderMAN Opublikowano 20 Stycznia 2003 Zgłoś Opublikowano 20 Stycznia 2003 Bardzo ladnie Ci to wyszlo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panek Opublikowano 20 Stycznia 2003 Zgłoś Opublikowano 20 Stycznia 2003 Mam pytanie czy izolowales / przykrecales jakos wiatraczki w tych aluminiowych tynelach czy sa one tylko wlozone i maja troche luzu? Czy nie przenosza wibracji na aluminium? Jakich radiatorow uzyles na prockach? Ps. Bardzo ladnie. Sam zaczolem myslec o czyms takim. Najpierw to a potem woda (jak AC nie wyjdzie) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zoil Opublikowano 20 Stycznia 2003 Zgłoś Opublikowano 20 Stycznia 2003 pomysl spoko (nie bede sie zachwycal bo cos takiego jush widzialem..) natomiast wykonanie... nooo to co innego :D perfekcyjne wykonanie... Jestem pod wrazeniem. aha wracajac do twojej wczesniejszej modyfikacji zasilki - bomba! od razu widac ze nie tylko kombinujesz, ale swoje pomysly wprowadzasz w zycie - baldzo skutecznie :) powodzenia w dalszych modach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkady Opublikowano 20 Stycznia 2003 Zgłoś Opublikowano 20 Stycznia 2003 Mam pytanie czy izolowales / przykrecales jakos wiatraczki w tych aluminiowych tynelach czy sa one tylko wlozone i maja troche luzu? Czy nie przenosza wibracji na aluminium? Jakich radiatorow uzyles na prockach? Ps. Bardzo ladnie. Sam zaczolem myslec o czyms takim. Najpierw to a potem woda (jak AC nie wyjdzie) :) wiatraki są na wcisk, dokładnie dopasowane, w koszach aluminiowych - wiem, że najlepiej by było, gdyby właśnie w tym miejscu była izolacja akustyczna (prace w toku - inny radiator, self made :)). muszę dodać, że z czasem musiałem dorobić wokół górnej krawędzi kołnierza kosza coś w rodzaju ramki z żywicy zbrojonej dratwą (na zdjęciu powyżej już jest, pod tym rantem, mówię wam, bo nie widać) co dało w sumie bardzo spężysty i mocny efekt, specjalnie pod to przewidziałem rant ok 5mm szerokości ale myślałem, że nie będzie potrzebny. ta blacha alu jest dość krucha i łamliwa więc wielokrotne wsuwanie (ach te doświadczenia) powodowało pęknięcia na załamaniach. teraz jest okej, starałem się by równo to wyprofilować. radiatory są od coolerków spire z wkładką miedzianą i tragiczną zapinką co zasłania jądro proca. cóż zrobić, ale z to w miarę dobrze chłodzą. pomysl spoko (nie bede sie zachwycal bo cos takiego jush widzialem..) natomiast wykonanie... nooo to co innego perfekcyjne wykonanie... Jestem pod wrazeniem. aha wracajac do twojej wczesniejszej modyfikacji zasilki - bomba! od razu widac ze nie tylko kombinujesz, ale swoje pomysly wprowadzasz w zycie - baldzo skutecznie powodzenia w dalszych modach. co do zasilacza to muszę powiedzieć, że jeszcze z nim walczę - wentyl minebea, który tam był mimo puszczenia na 7V był dla mnie za głośny. wymieniłem go na coolermastera na ślizgu, 12V z diodą termiczną i regulowanymi obrotami (1000-2500), diodę przykręciłem do radiatora w miejscu, gdzie nie jest owiewana. jest tam jeden tranzystor, który się najbardziej grzeje i na niego nałożę jeszcze radiatorek od drugiej strony. poza tym chyba z 2 godziny zaokrąglałem żeberka radiatorów, tam gdzie na nie dmucha wentyl :twisted: . jeszcze jedno dodam - ten zasiłek miał regulację obrotów wentyla - miał diodę(?) , którą dla picu zostawiłem, by później wyciąć. z ciekawości sprawdziłem, jakie widełki napięć puszczane były w zależności od nagrzania czujnika i był to zakres 10-12V, więc prawie żaden :? dla zinteresowanych dodam, że doda ta w tem pokojowej miała oporność 10k ohm, podczas podgrzewania (lampka) opornośc malała. jeżeli chodzi o wyciszenie, to na zasilacz na razie już niewiele mam pomysłów - sęk w tym, że nie mam pojęcia jak mocno mogą bezpiecznie nagrzewać się jego elementy a nagrzewają się nieźle. zrobiłem doświadczenie i odpaliłem kompa z tranzystorami zasilacza "w powietrzu", bez radiatora - tego co się najbardziej grzeje trzymałem w palcach, po 10 sekundach musiałem puścić i wyłączyć kompa, bo mnie oparzył :evil: co do proców to moim celem jest doprowadzenie do stanu gdy na tych wentylach puszczonych na 5V będę miał 40*C w spoczynku i 46*C pod obciążeniem. ale to, jak wspomniałem, będzie wymagać innej konstrukcji radiatorów 8) . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkady Opublikowano 20 Stycznia 2003 Zgłoś Opublikowano 20 Stycznia 2003 Bardzo ladnie Ci to wyszloheh, no cóż na razie jedynie moim marzeniem jest wykombinować coś w twoim stylu, z plexi, diodki podświetlające itd. póki co komp stoi pod stołem i nieprędko ujrzy powierzchnię stołu :) , ale dzięki :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...