Jump to content
fipa

GeForce 6800 / GT / Ultra cz. 2

Recommended Posts

A ja mam taki problem: galaxy gf68gt i mi ostatnio szybko temperatura rośnie(jak dotykam karty od spodu to jest bardzo gorąca-aż nawet lekko parzy) po jednej stronie karty( od strony zasilania dla karty-4pinowe) o po drugiej jest normalnie i nie wiem czy to jest wynikiem resetowania komputera(bo ostatnio trochę gorąco się zrobiło- w domu gorąco to tym samo wtłacza ciepłe powietrze). A najważniejsze jest chyba otoczenie procesora karty a tam jest raczej(w okolicach środka) normalnie tylko martwi mnie ta wysoka temperatura zboku( na zakładce nvidia pokazuję temperaturę 57 do 66) mam ściągniętą obudowę. COś karta szwankuje?

Edited by M@C

Share this post


Link to post
Share on other sites

M@C zmniejsz taktowanie karty i wtedy sprawdz. Galaxy zazwyczaj nie daje dobrego chlodzenia chyba ze jakies limited editon czy zalman/pentagram edition. Po zmniejszeniu taktownia karty sorawdz temp. karty i stabilnosc systemu.

 

A propo 6800GT. Ostatnio przymierzam sie do zmiany kompa i myslalem ze moze kupic 6800GT, wchodze na allegro sprawdzic ceny a tutaj ogromne zdziwienie. Karty sa drozsze od nowego GF7600GT o 7600GS od galaxy z pamieciami 1,2ns nie wspominam. Czy ludzi juz porabalo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ja mam takie pytanie , mianowicie czasami karta nie przelacza mi sie w tryb 3d , gram a wentylator chodzi na niskich obrotach , rdzen na 300mhz def itp ( sprawdzam to riva tunerem - widze tez po ilosci fps) , jest to irytujace bo nie wiem co z tym robic , problem mi sie na roznych sterownikach pojawia

 

moze jakas sugestia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie. czy po zastosowaniu takiej przejściówki nie ma problemów z kartą ?? (tzn. zawiech, restartów, itp.) Sam w zasilaczu mam taką wtyczkę oryginalnie ale kolega właśnie zamierza sobie kupić podobną karte na PCI-E a nie ma takiej wtyczki. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie. czy po zastosowaniu takiej przejściówki nie ma problemów z kartą ?? (tzn. zawiech, restartów, itp.) Sam w zasilaczu mam taką wtyczkę oryginalnie ale kolega właśnie zamierza sobie kupić podobną karte na PCI-E a nie ma takiej wtyczki. :lol:

 

Jeszcze nie spotkałem się z przypadkiem aby występowały problemy po zastosowaniu takiej przejściówki :D pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie: jaka jest temp BEZPIECZNA GF6800 12/5 AGP ???

 

Mam karte gigabyte GF6800 silentpipe (bezwiatrakowa), od dawna mam załozony cooler NV5 i temp po podkręceniu to 55C, teraz chce powrocic do chłodzenia silentpipe tylko nie wiem jaką temperature uznac za normalną/bezpieczną ???

 

(zwłaszcza podczas obecnych upałow)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie na Winfascie 6800 16/6 370/780 po parugodzinnej grze w Obliviona temperatura siegala ok. 71 stopni.

 

80, 85 stopni nie przekraczam i tak jest ok - tez postaraj sie nie dochodzic do 90.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ja mam takie pytanie , mianowicie czasami karta nie przelacza mi sie w tryb 3d , gram a wentylator chodzi na niskich obrotach , rdzen na 300mhz def itp ( sprawdzam to riva tunerem - widze tez po ilosci fps) , jest to irytujace bo nie wiem co z tym robic , problem mi sie na roznych sterownikach pojawia

 

moze jakas sugestia?

 

 

??

Share this post


Link to post
Share on other sites

każdy 6800LE , 6800 ma tylko tryb 3d jeżeli nie podkręcasz karty(trzeba uaktywnić tryb 2d w nibitorze) , wgraj ten bios

ustawiłem przykładowo 3d 350mhz(50%obroty) , 2d 250mhz(25%obroty) jeżeli wszystko będzie ok to wyedytuj sobie bios z własnymi wartościami

Edited by sideband

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

 

Mam problem ze swoim GF 6800 Ultra, karta przestała któregoś dnia działać, spalił się na niej jeden z układów scalonych (znajdujący się między złączem TV-out a radiatorem pamięci, widać go po zdjęciu blaszki z wentylatorem).

Oddałem ją do serwisu, który naprawia płyty główne, panowie z serwisu stwierdzili, że po wymianie tego układu karta będzie sprawna.

 

Problem polega na tym, że wypaliła się wierzchnia część układu i nie wiadomo jaki układ zamówić do naprawy karty, w tym serwisie nie mają dokumentacji dla kart grafiki.

 

Szukałem przez Googla zdjęć, na których można by to odczytać, ale niestety nie znalazłem zdjęć w odpowiednio dobrej rozdzielczości, aby było widać oznaczenia na tym układzie.

 

Jest to karta na AGP, niby Gainwarda, ale z zielonym laminatem, czyli referencyjna Nvidia. Karty: Leadteka, MSI, Sparkle i wiele innych na zielonym laminacie są identyczne jak ta moja, zresztą wydaje mi się, że w wersji GT też może być identyczny układ.

 

Aby zobaczyć ten układ zazwyczaj trzeba odkręcić 3 srebrne śrubki z tyłu karty wtedy zdejmuje się samą blaszkę z wentylatorem bez ruszania radiatorów pamięci i chipsetu, więc nie jest to kłopotliwe zadanie (przy okazji można odkurzyć radiatory). Czasami, jeśli karta ma nieco inne chłodzenie to widać ten układ na wierzchu (załączyłem zdjęcia z zaznaczonym tym układem)

 

Więc mam prośbę, jeśli ktoś z was ma podobną kartę (lub jej dokładne zdjęcia) i ma ochotę sprawdzić, jakie oznaczenia znajdują się na tym układzie i napisać to na forum to będę bardzo wdzięczny.

 

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi

 

Pozdrawiam

post-115654-1154177575_thumb.jpg

post-115654-1154177604_thumb.jpg

post-115654-1154177628_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.