Skocz do zawartości
kurdefelek

Ciekawe Urozmaicenia I Innowacje W Grach

Rekomendowane odpowiedzi

dla mnie gra idealna

wielkość świata - Oblivion albo Daggefall

wolnośc wyboru - oblivion

możliwość niszczenia, interakcja - red faction, devastation

możliwość jazdy samochodami - toca ;p

AI przeciwników - FC i F.E.A.R.

ai reszty - oblivion

Fizyka - HAVOK

Możliwość skradania itp. - Thief 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rainbow Six - matka wszelkich tactical shooter-ow.

Quake 2 i 3 - za mplayer

Max Payne - za super podejscie do tematu w grze

Operation Flashpoint 1985 - za pierwsza symulacje pola walki (i jedyna narazie) no moze Soldner ale gdzie mu tam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gun - dziki zachod :D

desperados - j/w

Przed tymi dwoma byl chociazby Outlaw Lucasartsu - FPP na Dzikim Zachodzie ;)

 

Aha, taka uwaga ogolna do wszystkich: temat brzmi "innowacje w grach", a nie "co podobalo mi sie w grze X". Prosilbym o trzymanie sie tego, bo zaczyna sie tu robic lista przebojow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość JestemNoobem

Hidden and Dangerous Sabre Squad- tryb cooperative w sieci w którym się przechodziło misje

GTA 3, VC, SA- za możliwość gry po zakończeniu gry czyli misje dodatkowe (paczki, wyścigi itd)

NFS:U- podajże pierwsza gra wyścigowa z blurem?

Postal2- no bo w jakiej innej grze można komuś odpie**** łęb łopatąi nasikać do szyji :lol:

Carmageddon2- jedna z nie wielu gier (chyba nawet pierwsza) w których był fizyczny model zniszczeń samochodu a nie skryptowane rysowania lakieru czy odpadania zderzaków :wink:

Saga- chyba pierwszy RTS w którym można było krzyżować rasy

Counter Strike- ta gra to fenomen w grach po sieci świetne połączoenie elementów taktycznych i zręcznościowych

Soldier of Fortune 1 i 2 - z tego co pamiętam to była pierwsza gra w której ciało podlegało zniszczeniom a dokładniej można było odstrzelić komuś kończyny itp

Wormsy- niby głupia i prosta gra a jednak przykuwa do monitorów :wink:

Tom Clancys Raimbow Six- kolejna gra w której trzeba zaplanować akcje i chyba pierwszy FPS zmuszający do używania głowy :wink:

NFS: Porshe- Gra reklama ale za to jaka :!: Chyba jedna z pierwszych gier wyścigowych z fizyką czteropunktową. Pozatym tryb kierowcy Fabrycznego który posiadał fabułe. No i z tej gry można się też duużo dowiedzieć o samochodach marki porshe gdyż w grze była coś ala encyklopedia porshe.

Silent Storm- Turówka z grafiką w pełni 3d i systemem fizycznym. Biła nie jeden FPS.

Heroes 3- gra w którą można było grać w wielu graczy na jednym komputerze.

 

No i Duke nukem Forever- Gra której nigdy nie było a o której wszędzie było głośno :wink:

Edytowane przez JestemNoobem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GTA 3, VC, SA- za możliwość gry po zakończeniu gry czyli misje dodatkowe (paczki, wyścigi itd)

Wcześniej można było tego doświadczyć na przykład w Fallout 2.

 

Wormsy- niby głupia i prosta gra a jednak przykuwa do monitorów :wink:

Wcześniej był Scorched Earth. Miodnością nie ustępuje robakom.

 

Heroes 3- gra w którą można było grać w wielu graczy na jednym komputerze.

W Heroes 2 też można było grać na dwóch, w pierwszej części zapewne też (nie grałem, więc do końca nie wiem).

Poza tym Warlords też pozwalał na grę w trybie hot seat.

 

Gry innowacyjne: Wolfenstein 3D, Doom, Quake. Każda z tych gier była przełomem, wnosiła coś nowego do świata FPP.

 

Starzy gracze może pamiętają grę o nazwie Wolf? Można w niej było pograć jako wilk. Dbaliśmy o swe stado, polowaliśmy na zwierzęta i wychowywaliśmy potomstwo. Trzeba też było unikać myśliwych, walczyć o przywództwo w stadzie.

 

Nie można też zapomieć o takiej Cywilizacji i być może były jakieś inne, wcześniejsze gry o podobnej tematyce ale Cywilizacja odniosła ogromny sukces.

 

Znalazłoby się więcej gier, które wprowadzały coś nowego, część została już wymieniona, część jeszcze nie. Warto popatrzeć na starsze gry, bo to w nich można zobaczyć coś innowacyjnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłoby się więcej gier, które wprowadzały coś nowego, część została już wymieniona, część jeszcze nie. Warto popatrzeć na starsze gry, bo to w nich można zobaczyć coś innowacyjnego.

Właśnie na przykład Street Rod.Ahh,po prostu wspaniała gra... :rolleyes:

Teraz już takich nie robią niestety :sad:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Heroes 2 też można było grać na dwóch, w pierwszej części zapewne też (nie grałem, więc do końca nie wiem).

Poza tym Warlords też pozwalał na grę w trybie hot seat.

Dawniej kazda szanujaca sie turowka miala hotseata. Nie wspominajac o grach typu wyscigi dajacych mozliwosc gry na split-screenie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Re-volt i micro machines.Obie jako pierwsze wprowadzily nowy standard wyscigowek,z czego ta pierwsza powala grafika do dzis a ma 7 lat i nawet dzis zdarzaja sie tytuly gorsze graficznie.Panowie - 7 lat a taka grafa.Ta gra powinna przejsc do historii jako ta,ktorej poziom graficzny osiagnal niespotykane efekty,a taki Oblivion,jest wypas,ale za 2 lata nie bedzie powalal grafika a revolt bedzie a bedize mial wtedy 9 lat !!

Edytowane przez hydro2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość JestemNoobem

Revol świetna gierka!

Dodać też można, że fizyka jazdy mimo, że to sterowane autka to jest lepsza niż w NFS:MW ( według mnie przynajmniej! )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hm myślałem, że ten topic będzie zapchany hipotetycznymi rozwiązaniami, które czyniły by obecne gry 'lepszymi'.

 

Natomiast jak widze wypowiedzi, że mafia - realizm, albo że thief - to udźwiękowienie, a Splinter to 'ciemność' (tu rozchodzi mi sie bardziej o rozdzielenie aspektu ciemności z thiefem w którym potrzebujemy bardziej cienia niz jakiejkolwiek innej grze) ... to ja podziękuje za takie 'next gen' gry :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A pomyślcie o najlepszym FPP online lączącym najlepsze cechy owczesnych strzelanek internetowych.

Otóż:

Grywalność,klasy postaci ,budowa map oraz system awansów z Enemy Territory;

Grafika i fizyka z Counter Strike:Source;

Wielkość map i możliwość korzystania z pojazdów niczym w Battlefieldach i Operation Flashpoint;

Dźwięki jak w Call of Duty(mówię o "jedynce").

Ulepszony system awansu z zapisującymi się statystykami w necie jak w BF2.

No i jeszcze cena,taka jak za ET :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wolfenstein 3D - pierwsze 3D

 

Duke Nukem 3D - klimat, specyficzne poczucie humoru

 

Seria Tomb Raider - wspaniały klimat, ciekawe lokacje, wciągająca fabuła, urocza bohaterka, pierwsza gra TPP

Need for Speed III - grywalność, Ferrari F550 Maranello.

 

Need for Speed: Porsche Unleased - grafika, odwzorowanie samochodów, kierowca fabryczny, fizyka i realizm jazdy.

 

F29 Retaliator - baaardzo stary symulator lotu myśliwca bojowego, grywalność, chodziła na 386SX

 

Richard Burn Rally - doskonały model jazdy, świetna fizyka, odwzorowanie samochodów, warunków i tras.

 

The Sims 2 - potwornie wciągająca, duża ilość modyfikacji, ciekawe podejście do życia, kontaktów międzyludzkich itp.

 

MS Train Simulator - wciągający, duża ilość modów, dobre odwzorowanie tras, pociągów, warunków, misje.

 

Syndicate - grywalność, środowisko 3D, misje, ekwipunek, możliwość siana totalnego zniszczenia, ekonomia+strzelanka.

 

Test Drive 3 - jeden z pierwszych symulatorów jazdy samochodem w 3D

 

Far Cry - grafika prosto z egzotycznego raju, ogromne tereny, wspaniała grafika.

 

Destruction Derby 2 - totalna demolka, fajne zniszczenia

 

Comanche 3 - najlepszy symulator śmigłowca bojowego, wciągające różnorodne misje, realistyczny model sterowania, zachowania śmigłowca i warunków pogodowych - wiatr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[

 

Richard Burn Rally - doskonały model jazdy, świetna fizyka, odwzorowanie samochodów, warunków i tras.

Oj z tym bym się nie zgodzil.

Gralem w RBR i polskiego X-Pand Rally i nasza rodzima produkcja sprawdza się o wiele lepiej.Chyba że Ty nie graleś w XPR tylko w RBR i uważasz,że jest doskonaly...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj z tym bym się nie zgodzil.

Gralem w RBR i polskiego X-Pand Rally i nasza rodzima produkcja sprawdza się o wiele lepiej.Chyba że Ty nie graleś w XPR tylko w RBR i uważasz,że jest doskonaly...

 

Oj za tego posta zostaniesz normalnie powieszony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj z tym bym się nie zgodzil.

Gralem w RBR i polskiego X-Pand Rally i nasza rodzima produkcja sprawdza się o wiele lepiej.Chyba że Ty nie graleś w XPR tylko w RBR i uważasz,że jest doskonaly...

W XPR nie grałem, ale zobaczę w wolnym czasie co potrafi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj za tego posta zostaniesz normalnie powieszony.

Ty naprawdę uważasz,że RBR jest lepszy od XPR?

Gralem w wersję,która byla pare miechów temu w CDA(mówię o RBR) i byla calkowicie niegrywalna.Samochód zachowywal się BARDZO dziwnie.Powiesz może,że tak mi sie wydaje,bo nie znam się na realistycznych samochodówkach.Otóż nie-mam za sobą takie tytuly,jak Rally Trophy,wspomniane XPR,TOCA Race Driver i wiele podobnych.Chociaż może mialem taką wersję RBR z tej gazety...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rally championship 2000 - najlepsza i wg mnie najladniejsza rajdowka na peceta.Podobnie jak revolt,nawet dzis powala grafika.Jak moglem o niej za pomniec.Tam nawet sterownie jest najlepsze.Jak skrecasz w prawo to jedzie w prawo a nie tak jak w innych,ze dasz w prawo to czekasz az skonczy Cie zarzucac i dopiero skrecisz.Ktos moze powiedziec,ze przeciez to nie realistyczne,typowa arcadowka - bzdura - nie dosc,ze najlepsze odwzorowanie jazdy,to jeszcze bardzo ciezko jest ukonczyc jaki kolwiek wyscig,a dlugosc tras jest taka jak na prawdziwych trasach rajdowych a nie tak jak w Colinie,ze 2 min gry i next track.

Edytowane przez hydro2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Need for Speed: Porsche Unleased - to najdoskonalsza gra samochodowa jak powstala, fizyka jazdy, tryb karuiery i wiele wiele wiele innych czynnikow, cieagle śnie aby ea wydala jeszce raz ta sama gre w nowej oprawie graficznej boi ten nfs most wandet i u1 u2 to bajki!!!

Heroes1,2,3,4- gry w ktore mozna grac wiecznie, nigdy sie nie nudza , dobra do multiplayera (gra o kase daje czadu)

Baldurs Gate- nieziemska fabuła

Diablo 1- jedna z pierwszych gier w ktorej sie zakochalem i do dzisiaj smialo moge powiedziec ze to perełka wsrod gier

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ty naprawdę uważasz,że RBR jest lepszy od XPR?

Gralem w wersję,która byla pare miechów temu w CDA(mówię o RBR) i byla calkowicie niegrywalna.Samochód zachowywal się BARDZO dziwnie.Powiesz może,że tak mi sie wydaje,bo nie znam się na realistycznych samochodówkach.Otóż nie-mam za sobą takie tytuly,jak Rally Trophy,wspomniane XPR,TOCA Race Driver i wiele podobnych.Chociaż może mialem taką wersję RBR z tej gazety...

Wybacz, ale zaden z wymienionych przez Ciebie tytulow nie jest niczym wiecej niz arcade. Nawet Toca. Wlacz GT Legends i powiedz, czy nadal uwazasz, ze w RBR jest dziwny model jazdy. Grales zapewne na klawiaturze?

 

Gra idealna? Polaczenie Obliviona z walkami z Shadow of the Collosus i demolowaniem otoczenia na poziomie Blacka, z fabula (watek opieki nad slabsza istota) z ICO. Plus poczucie zaszczucia z Resident Evil, combosow z Devil May Cry 1&3, a calosc rozgrywa sie w Silent Hill, po ktorym mozemy sie przemieszczac furami z Gran Turismo 4. Nie obrazilbym sie tez, gdyby scenariusz napisal Hideo Kojima, a glowny bohater mial wasy z takiej ilosci polygonow, z jakiej sklada sie cala postac w MGS3 :lol:

 

Patenty?

 

Oblivion - zycie aktorow. Oni zyja i w zaleznosci od dnia tygodnia wykonuja rozne czynnosci - prowadza ze soba losowe rozmowy itp.

Shadow of the Collosus - NAJWIEKSI ever przeciwnicy. Plus cisza.

Black - demolowanie otoczenia.

ICO - podejscie do fabuly - w zasadzie bez slow, jakis mistycyzm wyczuwalny od pierwszych minut. No i te poziomy!

Resident Evil 4 - jak juz myslisz, ze to wszystko... przychodza nastepni.

Gran Turismo - ilosc i wiernosc w odwzorowaniu samochodow.

Silent Hill - gra ktora straszy tym, czego sie domyslamy, nie tym, co pokazuje.

Metal Gear Solid 2 i 3 - najdojrzalsza fabularnie gra. Duzo "hitow" z wielkiego ekranu ma fabule nie umywajaca sie nawet do tego dziela. Plus filmowa realizacja.

Final Fantasy - wyobraznia bez ograniczen.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

RBR - totalnie odjechana fizyka. Odwzorowanie nawet pory dnia i nie chodzi tutaj o kolor nieba ale i temp. majaca ogromny wplyw na prace silnika, przyczepnosc opon, itp.

 

Unreal - basniowe widoki

 

Quake 3 Arena - pierwsza gra stworzona tylko z mysla o MP. Odwazny i bardzo udany milowy krok.

 

MAFIA - realizm zycia gangstera. Jedyna gra, ktora mozna przechodzic 10x z podobna checia parcia do przodu za kazdym razem.

 

Max Payne - bullet time

 

MOH:AA - za akcje na Omaha Beach

 

RC2000 - za 25km trasy

 

Fifa Word Cup 98 - za mecze na hali

 

NFS 1 - za bączki Viperem

 

Duke Nukem Forever - za wodzenie nas za nosy

 

Syberia 1 i 2 - za maszyny

 

TOCA - za 4 splity i gra na jednej klawie (4 graczy naraz i zero zwolnien)

 

Wolfenstein 3D - za ... 3D ;)

 

Wiecej nie pamietam, a napewno sa warte przypomnienia.

Edytowane przez Kaeres

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wybacz, ale zaden z wymienionych przez Ciebie tytulow nie jest niczym wiecej niz arcade. Nawet Toca. Wlacz GT Legends i powiedz, czy nadal uwazasz, ze w RBR jest dziwny model jazdy. Grales zapewne na klawiaturze?

Gralem w GT Legends :]

I uważam,że RBR jest nieco porąbany.Samochód wogóle nie skręcal,gdy tego chcialem(a sterowanie ustawilem).

I od kiedy to Rally Trophy nie jest symulatorem?Chyba nawet nie wiesz,co to za gra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mhmh Diablo 2 - za najlepszą gre RPG która nie jest grą RPG. klimat, Battle.net.

 

Quake 3 za straconych kilka lat :P

 

Doom 1 - jak wyżej :P

 

Half-Life 1 - klimat..

 

Blood 1 - klimat, kopanie głowy :P

 

Doom3 - za cienie :P

 

GTA VC - za to że jest :P

 

ET - za najlepszy MP w jakiego grałem...

 

gdyby nie te gry co wyżej to nie grał bym w cale :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gothic - mozliwości to jest prawie idealna gra gdy by osadzić ją w dzsiejszych czasach z samochodami z nfs:u2 no i kilka rzeczy z innych gierek i jest git

Edytowane przez Ur6aN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...