Skocz do zawartości
mrk_BaltazaR

Krok Po Kroku Jak Podzielić Neostradę.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Wiem jest mnóstwo tematów o tym zagadnieniu, ale żaden nie wyjaśnia jak to zrobić krok po kroku i co będzie potrzebne do przeprowadzenia tej operacji.

Czytam i szukam już trzy dni odpowiedzi na moje pytanie. Jestem zupełnie zielony w temacie i usiłuję zdobyć wiedzę jak podzielić neostradę na dwa komputery. Komputery pracują niezależnie, więc odpada sieć zbudowana o karty sieciowe zainstalowane w nich (jedna zintegrowana, druga pci - nawet nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, podejrzewam, że nie).

To co już wiem:

1. Wyrzucamy modem otrzymany od TP SA. i kupujemy modemo/routero/switch. Wybór padł na: Router ADSL Asmax AR 804U (cena, niestety to całe zamieszanie nie dla mnie tylko dla kogoś innego, więc i obciążenie psychiczne większe)

2. Kupujemy kabel sieciowy i cztery wtyczki RJ-45.

3. Neostrada która będzie dzielona to opcja 128kb/sek. Wiem, wiem, nic nie musicie mi mówić:)

To czego nie wiem:

1. Odległość między routerem a komputerem ok. 20m, czy nie będzie problemu z zakłuceniami? Kupić ekranowany kabel czy zwykły? Część kabla będzie wisiała poza budynkiem.

2. Kabel ma być krosowany czy nie?

3. Instalacja i konfiguracja, dla mnie na razie, czarna magia. Router ma jakieś sterowniki które się instaluje na kompie? Czy tylko podłączamy kabelki i go konfigurujemy? (jak konfigurujemy to mam nadzieję gdzieś sobie znajdę)

4. Neostradę też trzeba zainstalować? Na obu kompach czy na jednym? Z płytki leci automatycznie instalacja tepsowego modemu, to czy ewentualnie da się zainstalować samą usługę?

To na razie tyle moich wątpliwości. Zobaczymy później. Chciałbym to wiedzieć przed zakupem sprzętu, by nie marnować kasy, nie swojej w dodatku.

Proszę, by Ci którzy zaraz będą pisać, że ten temat już był tysiąc razy, chociaż podali mi linki do tych tematów.

Dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi