Skocz do zawartości
Mardok

Conroe/Merom (Core 2 Duo) - Testy i Dyskusja

Rekomendowane odpowiedzi

to byl wynik robiony ot tak sobie, komp wlaczony od paru dni, poza tym nie od dzisiaj wiadomo, ze intel potrzebuje wiecej mhz do pi [; moze poganiamy sie w cinebenchu ?? :P

Rendering na 1 rdzeniu spoko :] na wielu raczej nie ;) Btw: Ze wiecej mhz to spoko ale do tej pory "liczylem" (dla P4) ~800mhz-1.0ghz a nie 1,2ghz.

Jak sie usprawiedliwiamy to ja tylko dodam, że u mnie pamiatki ida na 2T :wink:

 

Btw: Conroe ma byc 64 bit (umiesz liczyc licz na siebie :mellow: )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sorki ale nie masz racji.

wszystko dyktuje potrzeba i rynek a nie chciejstwa mesjaszy.

Obecnie od 64 bit bardziej ludzie licza na procki wielordzeniowe.

Tam gdzie 64 byly potrzebne sa juz od dawna. Dla przecietnego

usera beda potrzebne ale nie z powodu wydajnosci ale

dotarcia do granicy 4gb w przecietnym kompie co powinno nastapic

nie pozniej niz a 1-1,5r.

Wieksza wydajnosc w aplikacjach typu - games zapewniaja

sse i podobne niz cudowna wydajnosc alu w 64 bitach.

Czy slyszales ze z powodu wporwadzenia 64 bit do alu i przestrzeni

adresowej procka cos zmienilo sie z tego powodu w fpu lub sse ?

Bo ja tak naprawde wolal bym zeby intel czy amd zamiast mnozyc

cale rdzenie rozbudowaly to co naprawde dla usera domowego sie liczy

czyli wydajnosc w rozrywce. Chetnie powital bym w prockach pc cos takiego

jak 8 jednostek sse ktore sa w legendarnym cell, a do worda i exela oraz przesuwania

okien styknie mi jedno klasyczne jadro.

Pzdr

To jednak Ty nie masz racji.

PC to nie tylko maszynka do gier. Przy wielu różnych obliczeniach sse w ogóle nie jest potrzebne, a tam gdzie jest to potrzebne to jest wykorzystywana głównie karta graficzna. W PS3 jest taki podział ról pomiędzy CPU a kartą graf że Cell tam idealnie pasuje ale nie do PC. Nie w takiej formie.

To że niedługo ludzie w kompach zaczną mieć więcej RAMu niż 4GB to jedna sprawa. Ale co z tym że pojedynczy proces ma wyłącznie dostęp do 2GB? Co z tym że nieraz przydaje się większa ilość przestrzeni wirtualnej bez rzeczywistego przydzielania pamięci? AMD oprócz poszerzenia przestrzeni adresowej zwiększyła ilość rejestrów ogólnego przeznaczenia i przez to widać duży wzrost wydajności po przekompilowaniu programu na 64bit (przynajmniej na Athlonie64). Nie wiem jak Ty ale ja wole czerpać zarówno korzystość z wielordzeniowości ale i także 64bit. Wydajności nigdy za wiele :P Dlatego właśnie jestem ciekaw jak Conroe poradzi sobie w 64bitach. Mam nadzieje że przyrost będzie taki jak w A64 a nie P4 :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jednak Ty nie masz racji.

PC to nie tylko maszynka do gier. Przy wielu różnych obliczeniach sse w ogóle nie jest potrzebne, a tam gdzie jest to potrzebne to jest wykorzystywana głównie karta graficzna. W PS3 jest taki podział ról pomiędzy CPU a kartą graf że Cell tam idealnie pasuje ale nie do PC. Nie w takiej formie.

To że niedługo ludzie w kompach zaczną mieć więcej RAMu niż 4GB to jedna sprawa. Ale co z tym że pojedynczy proces ma wyłącznie dostęp do 2GB? Co z tym że nieraz przydaje się większa ilość przestrzeni wirtualnej bez rzeczywistego przydzielania pamięci? AMD oprócz poszerzenia przestrzeni adresowej zwiększyła ilość rejestrów ogólnego przeznaczenia i przez to widać duży wzrost wydajności po przekompilowaniu programu na 64bit (przynajmniej na Athlonie64). Nie wiem jak Ty ale ja wole czerpać zarówno korzystość z wielordzeniowości ale i także 64bit. Wydajności nigdy za wiele :P Dlatego właśnie jestem ciekaw jak Conroe poradzi sobie w 64bitach. Mam nadzieje że przyrost będzie taki jak w A64 a nie P4 :/

juz widze jak ludziska beda masowo kupowac 4gb ramu no chyba ze ktos server tworzy ale tez nie popadajmy w jakies skrajnosci, x86-64 w grach daje niezlego kopa takiego ze z reguly producenci moge dac wiecej bajerow lepszych textur (crysis i unreal2007) i calosc bedzie lepiej oczywiscie jak bedzie to przekompilowane pod x86-64

oczywiscie ze obecne cpu nie sa ukladami dedykowanymi - specjalistycznymi jak cell czy ageia physx

i dlatego bez jednostek wektorowych w zaawansowanej fizie nawet 4 rdzeniowy procek bedzie smiechu wart w porownaniu np z ageia physx

no ale jak narazie amd i intel ida w strone zwiekszonej wydajnosci we wszystkich aplikacjach niz specjalizacji pod konkretne zastosowania

Edytowane przez #Mreko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

juz widze jak ludziska beda masowo kupowac 4gb ramu no chyba ze ktos server tworzy ale tez nie popadajmy w jakies skrajnosci, x86-64 w grach daje niezlego kopa takiego ze z reguly producenci moge dac wiecej bajerow lepszych textur (crysis i unreal2007) i calosc bedzie lepiej oczywiscie jak bedzie to przekompilowane pod x86-64

oczywiscie ze obecne cpu nie sa ukladami dedykowanymi - specjalistycznymi jak cell czy ageia physx

i dlatego bez jednostek wektorowych w zaawansowanej fizie nawet 4 rdzeniowy procek bedzie smiechu wart w porownaniu np z ageia physx

no ale jak narazie amd i intel ida w strone zwiekszonej wydajnosci we wszystkich aplikacjach niz specjalizacji pod konkretne zastosowania

No ja np rok temu zaopatrzyłem się w 2GB RAM i musze przyznać że się przydaje. Nic tak bardziej nie wkurza jak ciągła praca dysku spowodowana małą ilością RAMu. W przyszłym roku jak Conroe będzie zdobywać coraz większą część rynku wiele osób będzie kupować już 4GB RAM albo chociaż 2GB z możliwością dołożenia kolejnych 2GB. Jak już pisałem przy 4GB w 32bit są już kłopoty z wykorzystaniem takiej ilości pamięci. Powinien także w końcu wyjść Windows Vista, wtedy raczej bez 64bit nie będzie się dało obejść. Dlatego ja właśnie ciekaw jestem wydajności Conroe w 64bit. Bardzo dobrze że AMD zrobiło AMD64. Gdyby nie to pewnie teraz Intel wprowadzał by na szybkiego jakieś beznadziejne rozszerzenia do swoich 32bitowych procesorów:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja np rok temu zaopatrzyłem się w 2GB RAM i musze przyznać że się przydaje. Nic tak bardziej nie wkurza jak ciągła praca dysku spowodowana małą ilością RAMu. W przyszłym roku jak Conroe będzie zdobywać coraz większą część rynku wiele osób będzie kupować już 4GB RAM albo chociaż 2GB z możliwością dołożenia kolejnych 2GB. Jak już pisałem przy 4GB w 32bit są już kłopoty z wykorzystaniem takiej ilości pamięci. Powinien także w końcu wyjść Windows Vista, wtedy raczej bez 64bit nie będzie się dało obejść. Dlatego ja właśnie ciekaw jestem wydajności Conroe w 64bit. Bardzo dobrze że AMD zrobiło AMD64. Gdyby nie to pewnie teraz Intel wprowadzał by na szybkiego jakieś beznadziejne rozszerzenia do swoich 32bitowych procesorów:/

oj niepredko 2gb ramu bedzie zalecana konfiguracja w grach a produkcji na unreal engine 3.0 mozemy sie spodziewac przez nastepne 3 lata

 

Nie wiem na czym opierasz swoje durne tezy ze 64bit na intelu jest wolniejsze od 32bit, owszem przyrost wydajności jest dużooo mniejszy niż na A64 ale jest. Prosty przykład:

 

Cinebench 32bit vs. CineBench 64bit

 

A64 3GHz 62,2s vs. 46,2

D920 single core

75s vs 60s

D920 dual core

40s vs. 32,3

Dla mnie trudno jest zrozumieć co napisałes w tym zdaniu bo to jakiś bełkot bez ładu i skladu.

 

A jesli chodzi os Linuksa to wogóle nie komentuje bo ten system narazie nie ma szans na taką pozycje jak okienka, musisz sie pogodzić z tym ze na komputerach domowych u przeciętnego Kowalskiego w 80% sie gra wiec okna to konieczność i tyle.

to moze jakis screen zreszta nawet jesli te wyniki prwadziwe to wydajnosc em64t w 64 bitach jest smiechu warta

 

zanim zaczniesz pisac pisac o linuxie to zainstaluj sobie najnowsza dystrybucje mandrake czy redhata

 

obecnie xwindows niewiele sie rozni od windozy i jak chcesz okienka bedziesz mial i to za friko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy to domowe przedszkole ? wszystkie wyniki sa mojego autorstwa, nie czuje wcale obowiazku wrzucać skriny, jak kogoś strasznie to ciekawi to sobie poogląda topic o Cinebench i wszystko znajdzie co go interesuje.

 

Z systemami Unikoswymi miałem juz do czynienia pare razy i za każdym razem z powodu jakiejś denerwującej ale praktycznie nie możliwej do usuniecia usterki musiałem sie z tym systemem rozstać. Widze juz jak piszesz ze pomoc znadziesz wszędzie, tylko ze ta pomoc wygląda tak, "zlokaj howto" albo dostawałem linka do google.

 

Poza tym dystrybucja może być dowolna, wszystko zależy jakiego shella odpalisz, a KDE moze troche przypomina okienka ale wpieprza zasoby aż miło. Więc nie, dziękuje wole okienka .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem na czym opierasz swoje durne tezy ze 64bit na intelu jest wolniejsze od 32bit, owszem przyrost wydajności jest dużooo mniejszy niż na A64 ale jest. Prosty przykład:

 

Cinebench 32bit vs. CineBench 64bit

 

A64 3GHz 62,2s vs. 46,2

D920 single core

75s vs 60s

D920 dual core

40s vs. 32,3

Dla mnie trudno jest zrozumieć co napisałes w tym zdaniu bo to jakiś bełkot bez ładu i skladu.

 

A jesli chodzi os Linuksa to wogóle nie komentuje bo ten system narazie nie ma szans na taką pozycje jak okienka, musisz sie pogodzić z tym ze na komputerach domowych u przeciętnego Kowalskiego w 80% sie gra wiec okna to konieczność i tyle.

Pozwolisz, że uzupełnię bo twój przykład może trochę mylić:

 

Cinebench 32bit vs. CineBench 64bit

 

A64 3GHz 62,2s vs. 46,2 (25,7%)

D920 single core

75s vs 60s (20,0%)

D920 dual core

40s vs. 32,3 (19,3%)

A64 X2 dual core 2,8 GHz

36s vs. 27,2 (24,4%)

 

Zakładając, że jednordzeniowy A64 przy 2,8GHz w środowisku win 32 liczy cinebench 65s (szacowane na podstawie wyniku Pixelik) a dwurdzeniowy A64 w środowisku 64 bit przy tym zegarze robi 27s mamy do czynienia z przyrostem wydajności rzędu 58% z czego 25% daje 64bit a 33% drugi rdzeń.

Jest to rewolucja, gdyż zwykle nowy model proca (z historii) daje ok 10-15% wzrostu wydajności.

Zgodnie z wypowiedziami MS szybciej uzyskamy wsparcie dla 64bit w systemie operacyjnym (już jest) i programach uzytkowych (kopa da Vista) niż dla dwóch rdzeni. Niemniej dobrze mieć proca który jest gotowy na obie opcje ze spodziewanym przyrostem wydajności 60%.

Edytowane przez atomel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy tym procku HT mogłoby tylko zaszkodzić - pamietajcie że w P4 dołożyli HT żeby zwiekszyć ilość instrukcji (obłożenie jednostek artmetycznych) wykonywanych w jednym takcie która ze wzgledu na długi potok wykonawczy była tragiczna (chyba 3 na takt bez HT w stosunku do 6 czy 7 przy Athlonie)

 

Conroe ma inną architekturę i tu HT nie za bardzo pasuje ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moje 3 grosze ... pewnie nic nie wnoszące do tematu :

 

Conroe będzie fajną bryczką ... szkoda że tego HT nie będzie miał ale ... hmmm komu to na codzień potrzebne tak naprawdę ?? zwykły kowalski nawet nie wie co to i z czym to się je :D ... dwa ... jak na przykład o mnie chodzi to wacham się cały czas pomiędzy Celerynką na CM a Conroe .... takie jakieś mam zachamowania w sumie co do tego Conroe .. poczekamy, bencze poogladamy i zobaczymy czy dolar ostro podskoczy ... jak wsio bedzie ok to sie wymieni zety na $ i sie zakupu dokona ... rzecz oczywista .. najlepiej przez jakiś zagramaniczny sklep netowy .. bo jak znam życie i realia to do polski "rynek rozwijający się" trafia jakieś poblokowane, trudne do współpracy przy O/C intele ... no ale w sumie inwencja polaków się rozwinie znowu :D <O/T nieco> tak samo ma być z Vistą ... kilka róznych wersji i do tego UWAGA !! : wersja 32 bit na rynki rozwijające się .. czyt. polska ? :D w związku z taką informacją ze strony microsoftu zastanawiam się jaki potencjał bedzie miała 32bitowa wersja visty ... jak na razie jakiś głupi pakiet wizualizacji XP a'la Vista zainstalowałem i się zdziwiłem pozytywnie bo to coś zoptymalizowało wykorzystanie zasobów .. nie wiem jak i nie wiem dlaczego ale przybyło mi 50 MB ram .. czytaj : przed zainstalowaniem nakładki utylizacja ramu na procesy wynosiła 230 MB po zainstalowaniu i niekillowaniu procesów wynosi 180 więc jakoś mniej .. podejrzewam że wyłaczyło jakieś poamięcioożerne funkcje wizualizacyjne windy ... jakieś graficzne wspomaganie albo coś .. nie wiem na cyzm to polega ale sama głupia nakładka mi podczyściła i przyspieszyła kompa .. to co może 32bitówka a dopiero 64 na dwa jajca ??

 

Generalnie ... zastanawiam się nad opcją :

 

Cedar Mill celeron do tego 32 bitowa lub 64 bitowa vista .. a na conroe poczekać aż ceny się ustabilizują jakoś nisko :P ... wiadomo że na poczatku krzykną 200$ za podstawowy model ale im bliżej premiery EE te ceny będą spadać nieco ... zawsze jest opcja odczekania pierwszej czkawki rynku :D

 

RE5PECT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy tym procku HT mogłoby tylko zaszkodzić - pamietajcie że w P4 dołożyli HT żeby zwiekszyć ilość instrukcji (obłożenie jednostek artmetycznych) wykonywanych w jednym takcie która ze wzgledu na długi potok wykonawczy była tragiczna (chyba 3 na takt bez HT w stosunku do 6 czy 7 przy Athlonie)

 

Conroe ma inną architekturę i tu HT nie za bardzo pasuje ;)

dobra powiedzmy ze zrozumialem [;

 

moje 3 grosze ... pewnie nic nie wnoszące do tematu :

 

Conroe będzie fajną bryczką ... szkoda że tego HT nie będzie miał ale ... hmmm komu to na codzień potrzebne tak naprawdę ?? zwykły kowalski nawet nie wie co to i z czym to się je :D ... dwa ... jak na przykład o mnie chodzi to wacham się cały czas pomiędzy Celerynką na CM a Conroe .... takie jakieś mam zachamowania w sumie co do tego Conroe .. poczekamy, bencze poogladamy i zobaczymy czy dolar ostro podskoczy ... jak wsio bedzie ok to sie wymieni zety na $ i sie zakupu dokona ... rzecz oczywista .. najlepiej przez jakiś zagramaniczny sklep netowy .. bo jak znam życie i realia to do polski "rynek rozwijający się" trafia jakieś poblokowane, trudne do współpracy przy O/C intele ... no ale w sumie inwencja polaków się rozwinie znowu :D <O/T nieco> tak samo ma być z Vistą ... kilka róznych wersji i do tego UWAGA !! : wersja 32 bit na rynki rozwijające się .. czyt. polska ? :D w związku z taką informacją ze strony microsoftu zastanawiam się jaki potencjał bedzie miała 32bitowa wersja visty ... jak na razie jakiś głupi pakiet wizualizacji XP a'la Vista zainstalowałem i się zdziwiłem pozytywnie bo to coś zoptymalizowało wykorzystanie zasobów .. nie wiem jak i nie wiem dlaczego ale przybyło mi 50 MB ram .. czytaj : przed zainstalowaniem nakładki utylizacja ramu na procesy wynosiła 230 MB po zainstalowaniu i niekillowaniu procesów wynosi 180 więc jakoś mniej .. podejrzewam że wyłaczyło jakieś poamięcioożerne funkcje wizualizacyjne windy ... jakieś graficzne wspomaganie albo coś .. nie wiem na cyzm to polega ale sama głupia nakładka mi podczyściła i przyspieszyła kompa .. to co może 32bitówka a dopiero 64 na dwa jajca ??

 

Generalnie ... zastanawiam się nad opcją :

 

Cedar Mill celeron do tego 32 bitowa lub 64 bitowa vista .. a na conroe poczekać aż ceny się ustabilizują jakoś nisko :P ... wiadomo że na poczatku krzykną 200$ za podstawowy model ale im bliżej premiery EE te ceny będą spadać nieco ... zawsze jest opcja odczekania pierwszej czkawki rynku :D

 

RE5PECT

dwa jaja/ht duzo daje w konforcie pracy, na prawde, niestety ale nortludzio 2,4 z HT jest w stocku fajniajszy od Venice 2900 mhz, bo wlasnie ma HT, winamp, net, gg itd i duzo fajniejsza praca.

 

"wacham się cały czas pomiędzy Celerynką na CM a Conroe " - to zart byl rozumiem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a teraz pytanie za sto punktow: conroe jest dwudzewniowy, bez HT, tak? wole sie upewnic :P bo nikt nie zrobil screena potwierdzajcego moja teze...

Czytając post http://forum.purepc.pl/index.php?showtopic=189537&st=30 (NR 46, 53, 56) wynika że 2 tansze z 2MB cachem są jednordzeniowe, a 2 drozsze 4MB cachem dwurdzeniowe. jesli to bedzie prawda to niezapowiada się tak niska cena Conroe z dwoma rdzeniami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jednak Ty nie masz racji.

PC to nie tylko maszynka do gier. Przy wielu różnych obliczeniach sse w ogóle nie jest potrzebne, a tam gdzie jest to potrzebne to jest wykorzystywana głównie karta graficzna. W PS3 jest taki podział ról pomiędzy CPU a kartą graf że Cell tam idealnie pasuje ale nie do PC. Nie w takiej formie.

To że niedługo ludzie w kompach zaczną mieć więcej RAMu niż 4GB to jedna sprawa. Ale co z tym że pojedynczy proces ma wyłącznie dostęp do 2GB? Co z tym że nieraz przydaje się większa ilość przestrzeni wirtualnej bez rzeczywistego przydzielania pamięci? AMD oprócz poszerzenia przestrzeni adresowej zwiększyła ilość rejestrów ogólnego przeznaczenia i przez to widać duży wzrost wydajności po przekompilowaniu programu na 64bit (przynajmniej na Athlonie64). Nie wiem jak Ty ale ja wole czerpać zarówno korzystość z wielordzeniowości ale i także 64bit. Wydajności nigdy za wiele :P Dlatego właśnie jestem ciekaw jak Conroe poradzi sobie w 64bitach. Mam nadzieje że przyrost będzie taki jak w A64 a nie P4 :/

bardzo sie mylisz :-) ale zeby nie rozwadniac :-)

o wydajnosci aplikacji rozwywkowej przy tej samej karcie

graficznej decyduje wydajnosci fpu lub sse to tyle :-)

Jezeli masz inna teze udowonij to :-)

A co do reszty, prucz baz danych i AI malo jest zastosowan gdzie

przydaje sie mocnarna wydajnosc w stalym przecinku.

Fizyka, obliczenia "naukowe", geometria, kodowanie dekodowanie obrazu,

rayt. i rendering wszystko opiera sie na mocy fpu lub jakiejs sprytnej jednostki

ala sse lub altivec.

A PC to glownie maszynka do gier jak rowniesz wspaniala platforama dla dev.

roznych platform rdzennie rozrywkowych.

Jezeli uwazasz inaczej moze wytlumaczysz dla kogo sa quad SLI, czy co 6 miesiecy

nowa karta graficzna ?

Dla userow atocada lub maxa ? Admina baz danych ? czy pani krysi liczacej tabele w exelu?

A moze dla rynku korporacyjnego ?

Pzdr

Edytowane przez seraf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytając post http://forum.purepc.pl/index.php?showtopic=189537&st=30 (NR 46, 53, 56) wynika że 2 tansze z 2MB cachem są jednordzeniowe, a 2 drozsze 4MB cachem dwurdzeniowe. jesli to bedzie prawda to niezapowiada się tak niska cena Conroe z dwoma rdzeniami

Conroe bedzie tylko dwurdzeniowy. Dlaczego?

Nikt nie wpomina (poza jednym zrodlem) o jednordzeniowych procach nowej generacji, wspomina sie wprost o polowie pamieci cache (nie mowi sie o polowie jader).

Proce jednojajeczne mialy zawsze inne oznaczenia kodowe (dwurdzeniowy Prescott to Smietfield, dwujajeczny Medar Mill to Presler).

Oznaczenia procesorow nie wskazuja na az trak drastyczne ciecia jak amputacja jader (najslabszy 4MB Conroe to E6600, najsilniejszy 2MB to E6400. A powino byc np E4600 dla jednojaowca).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...