Skocz do zawartości
KWS89

BIOPaliwa ZAWETOWANE!!!!!!!!!!!!!!

Rekomendowane odpowiedzi

Ehh widze ze wszyscy sie ciesza jak male dzieci. Jak chcecie wiedziec to biopaliwa sa obecne na polskim rynku od dawna i prawdopodobnie jezdzicie juz ladnych pare lat na nich :twisted: Przepisy europejskie dopuszczaja domieszke biokomponentu do 5% i wtedy nie trzeba zaznaczac ze to biopaliwo. Dopiero po przekroczeniu wartosci 5% producent musi zaznaczyc ze to jest "biopaliwo" A czemu sie nie przyznawac do domieszek ? Proste. Biokomponent nie jest obciazony akcyza wiec producent sprzedaje 4,5% paliwa obciazonego mniejszym podatkiem 8) jak sie go sprzedaje w mln ton to mozna sobie niezle zarobic. Tak np. robi Rafineria Gdanska od 1994 roku. A w krajach Europy zachodniej zawartosc biokomponentu wynosi 6%+ i to jest wtedy zaznaczone ze to biopaliwo a w tych gdzie zawartosc jest w okolicach 4,5% nie ma obowiazku informowania o tym ze tam cos jest jeszcze i klient jest szczesliwy :) Wiadomo "czego oczy nie widza tego sercu nie zal" Przyznal to dzisiaj ktorys minister w wywiadzie dla radia a rafinerie prawdopodobnie sie nie przyznaja. Wiec Panowie nie ma co sie tak cieszyc bo i tak nas wydupczyli :)

Pozdro

Dexter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak myślałem...Olek ZAWETOWAŁ ustawe o biopaliwach!!!

Kurde jak ja sie ciesze :twisted: WOn z żółtymi <font color="#FF0000">[ciach!]</font>!!!!INfO

Z czego się cieszysz? Z tego, że jesteś podatny na medialną papkę, dezinformację i z tego, że sam nie potrafisz myśleć? Ustawę zawetowano, bo Orlen i Kulczyk tego chcieli (Orlen dlatego, że kupił 500 stacji w Niemczech i nie ma pieniędzy na wejście w biopaliwa, Kulczyk dlatego, że spadłby import i tym samym zyski)), a nie dlatego, że jest szkodliwe, bo nie jest. Szwedzki instytut potwierdził, że samochody od 98 roku mogą spokojnie jeździć na 10% domieszkach, więc starsze samochody na domieszkach 4.5% też nie powinny mieć problemów, zwłaszcza, że już od lat na niej jeżdzą (w Polsce już dawno stosuje się domieszki bioetanolu). Nie zdajesz sobie nawet sprawy, że paliwa byłyby tańsze przynajmniej o 15-20%, bo tego nie mówili w TV (a Austriacy chcą u nas postawić przetwórnię rzepaku i obliczyli, że o tyle paliwa będą tańsze). Więcej osób miałoby pracę przy uprawianiu zbóż i rzepaku, uniezależnilibyśmy się od dostaw ropy zza granicy, państwo stanęłoby na nogi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak myślałem...Olek ZAWETOWAŁ ustawe o biopaliwach!!!

Kurde jak ja sie ciesze :twisted: WOn z żółtymi <font color="#FF0000">[ciach!]</font>!!!!INfO

Z czego się cieszysz? Z tego, że jesteś podatny na medialną papkę, dezinformację i z tego, że sam nie potrafisz myśleć? Ustawę zawetowano, bo Orlen i Kulczyk tego chcieli (Orlen dlatego, że kupił 500 stacji w Niemczech i nie ma pieniędzy na wejście w biopaliwa, Kulczyk dlatego, że spadłby import i tym samym zyski)), a nie dlatego, że jest szkodliwe, bo nie jest. Szwedzki instytut potwierdził, że samochody od 98 roku mogą spokojnie jeździć na 10% domieszkach, więc starsze samochody na domieszkach 4.5% też nie powinny mieć problemów, zwłaszcza, że już od lat na niej jeżdzą (w Polsce już dawno stosuje się domieszki bioetanolu). Nie zdajesz sobie nawet sprawy, że paliwa byłyby tańsze przynajmniej o 15-20%, bo tego nie mówili w TV (a Austriacy chcą u nas postawić przetwórnię rzepaku i obliczyli, że o tyle paliwa będą tańsze). Więcej osób miałoby pracę przy uprawianiu zbóż i rzepaku, uniezależnilibyśmy się od dostaw ropy zza granicy, państwo stanęłoby na nogi.

Skąd masz takie informacje...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak myślałem...Olek ZAWETOWAŁ ustawe o biopaliwach!!!

Kurde jak ja sie ciesze :twisted: WOn z żółtymi <font color="#FF0000">[ciach!]</font>!!!!INfO

Z czego się cieszysz? Z tego, że jesteś podatny na medialną papkę, dezinformację i z tego, że sam nie potrafisz myśleć? Ustawę zawetowano, bo Orlen i Kulczyk tego chcieli (Orlen dlatego, że kupił 500 stacji w Niemczech i nie ma pieniędzy na wejście w biopaliwa, Kulczyk dlatego, że spadłby import i tym samym zyski)), a nie dlatego, że jest szkodliwe, bo nie jest. Szwedzki instytut potwierdził, że samochody od 98 roku mogą spokojnie jeździć na 10% domieszkach, więc starsze samochody na domieszkach 4.5% też nie powinny mieć problemów, zwłaszcza, że już od lat na niej jeżdzą (w Polsce już dawno stosuje się domieszki bioetanolu). Nie zdajesz sobie nawet sprawy, że paliwa byłyby tańsze przynajmniej o 15-20%, bo tego nie mówili w TV (a Austriacy chcą u nas postawić przetwórnię rzepaku i obliczyli, że o tyle paliwa będą tańsze). Więcej osób miałoby pracę przy uprawianiu zbóż i rzepaku, uniezależnilibyśmy się od dostaw ropy zza granicy, państwo stanęłoby na nogi.

i ze niby wszyscy beda happy 8O :?: jakos nie chce mi sie w to wiezyc :? jezdziles na takim paliwie (10%) :?: problem olega na tym ze nie ilosc alkoholu jest wazna, ale ilosc wody ktora ten alkohol jest w stanie zaabsorbowac, ale o tym pewnie wiesz ... wiesz tez zapewne o tym ze jak wynika z badan odpowiednich instytucji tym zajmujacych sie to paliwo w polsce ogolnie zecz biorac jest "chrzczone", to teraz pomysl - ochrzczone paliwo + biokomponent + urzytkowanie 5-10 letniego samochodu (srednia krajowa i tak jest nizsza ...) = ? wedlog mnie nic ciekawego. ja tam chyba pojde zatankowac troche U95 w beczki i gdzies je pobunkruje 8)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dostalem dzisiaj mail'em:

Stoi na stacji lokomotywa,

która ma jeździć na biopaliwa.

Chciałaby jechać, ale nie może,

bo to po pierwsze wypada drożej,

po drugie, skutkiem jakichś przekrętów,

w kraju brak kilku biokomponentów,

a jak się kupi je z zagranicy,

to będą stratni polscy rolnicy.

Po trzecie spalin skład tak się zmienia,

ze wzrosną wokół zanieczyszczenia,

po czwarte jazda ma wpływ szkodliwy

na biedny silnik lokomotywy...

Takich zagrożeń jest ze czterdzieści,

sam nie wiem, co się w nich jeszcze mieści.

Lecz choćby przyszło ekspertów tysiąc,

a każdy gotów nie tylko przysiąc,

lecz także dowieść w uczonych pracach,

ze ta ustawa się nie opłaca,

to ją ochoczo przegłosowali

znaczną większością Wysokiej Sali

zlobbingowani nasi posłowie,

co kłopot maja z olejem.

W głowie.

...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...