Skocz do zawartości
Przemol^N

Kyro FAQ, testy

Rekomendowane odpowiedzi

Witamy w the Kyro i PowerVR FAQ



Version 2.2
Last Updated 10/01/2002
Maintained By Pottesy


English / German/ Korean/ Spanish/Polish

Original / Mirror 1 / Mirror 2
(Mirror 1 in English) (Mirror 2 in Spanish)

Ten FAQ jest wspierany i uaktualniany przez następujące serwisy.

ParaKnowYa - udostępnia ten FAQ i pare innych serwisów jak Tile-Mania.
Pvr-extremist - Jeden z najstarszych serwisów PowerVR .
Deferred Power - Najlepsza niemiecka strona PowerVR. Zawiera przetłumaczoną wersję FAQ na niemiecki.
TSDgeos' Hardware - Serwis w Hiszpanii z nowościami sprzętowymi, webmaster przetłumaczył FAQ na hiszpański. Strona nie istnieje.
Nukleon - polski serwis technologii IT zajmujący się sprzętem komputerowym, zawiera wersję FAQ przetłumaczoną na język polski. Strona nie istnieje w starej formie. Obecnie to Onanistasprzetowy.pl

Ten FAQ został napisany w celu zwiększenia szybkości oraz usunięcia ewentualnych problemów z Twoją kartą PowerVR. W tym FAQ używam PowerVR jako wspólnej nazwy dla Kyro i Neon250. Wiec Kyro oznacza Kyro1 i Kyro 2 Jeśli chciałbyś wysłać jakieś poprawki, tipsy, porady lub problemy śmiało wysyłaj je do mnie.

Jeśli masz jakiś problem który nie jest tutaj opisany wyślij go a postaram się znaleźć najlepsze rozwiązanie. Możesz przesyłać mi też wskazówki zwiększające wydajność gier.

Chciałbym podziękować wszystkim którzy pomagali w tworzeniu tego FAQ - szczególnie tym którzy wysyłali mi E-maile. Bez pomocy tych czytelników ten FAQ nigdy nie powstałby. Chciałbym też podziękować Imagination Technologies i STMicroelectronics obie firmy były bardzo pomocne w tworzeniu tego FAQ oraz serwisów fanów PowerVR. W szczególności chciałbym podziękować Davidowi Harold PR Manager z Imagination Technologies. Był zawsze bardzo pomocny dla mnie i dla innych serwisów PowerVR . Chciałbym też podziękować Loewe z Deferred Power który pomogł mi z poprawkami niemieckiej wersji tego FAQ, dla naszych niemieckich czytelników.

Ten FAQ zawiera informacje o wszystkich kartach PowerVR i Kyro. Aktualnie nie ma informacji na temat kart PowerVR starszych niż Neon250. Jeżeli dostane pytania w tej sprawie zostaną one dodane.

Parę osób pytało się co to jest Neon250. Cóż jest to karta PowerVR drugiej serii bardzo stara i bardzo wolna jak na dzisiejsze standardy. Kyro i Kyro II są układami trzeciej serii i są lepsze w każdym przypadku.

Jeżeli znalazłeś w tym FAQ coś użytecznego prześlij mi e-mail i napisz co ci się podoba a co nie. Jeżeli znalazłeś jakieś błędy lub masz inne informacje, tipsy albo problemy proszę wyślij je do mnie. Jeżeli masz problem który nie jest zawarty w tym FAQ wyślij mi go, zostaniesz poinformowany kiedy znajdę rozwiązanie.

Ten artykuł jest dostarczany bez żadnej gwarancji. Sprawdzałem wszystkie informacje czy są poprawne i bezpieczne. Autor nie odpowiada za przeoczone błędy, uszkodzenia sprzętu spowodowane używaniem informacji tutaj zawartych.

Kyro pytania sprzętowe


Q. Są jakies nowe wersje biosu dla Kyro?

* Jest jeden nowy bios dla karty Vivid! Kyro od Imagination Technologies. Nowy BIOS to 1.07 i może być tylko użyty w Vivid!. Użycie tego BIOS na innej karcie uszkodzi ją. Jest zalecane użycie BIOS 1.07 z każdymi sterownikami od wersji V1.0.5.115. BIOS można znaleźć tutaj

* Nowy BIOS dla Evil Kyro jest ciągle w fazie beta

Q. Czy istnieją wersje z TV Out?

* Tak, ale tylko niektóre modele. Wszystkie modele maja standartowe wyjście monitorowe. Poniżej lista kart które mają również TV-Out. Zauważcie ze te karty maja w nazwach TV-Out.
* Hercules 3D Prophet 4000XT with TV-out
* Hercules 3D Prophet 4500 with TV-out
* Videologic Vivid!XS
* Club3D KYRO I CLK-1064TV
* Club3D KYRO II CLK-2032TV
* Club3D KYRO II CLK-2064TV
* Michelan 3D Pro 4000 TV-option
* Michelan 3D Pro 4500 TV-option
* Inno3D KYRO II 4500 with TV-option
* APOLLO KYRO 2 TV-option
* Royal Kings KYRO-1 STG4000 KO4000S64-T0
* Royal Kings KYRO-2 STG4500 KO4500S64-T0
* 3D Best 4000 TV-option
* 3D Best 4500 TV-option
* CV-024AKYRO II TV-option
* SUMA KYRO SUMA KYRO II

Q. Czy są karty KYRO I/II z wyściem DVI?

* Tak, przynajmniej 2 producentów oferuje rozwiązania z wyjściem DVI. Są to: Joytech APOLLO KYRO 2 DVI-option OJU CTN CV-024AKYRO II DVI-option

Q. Czy są wersje kart KYRO I/II z wejściem TV?

* Nie, producenci jeszcze nie oferują takich kart. Alternatywą może być użycie osobnej karty video.

Q. Mój wiatrak na KYRO lekko hałasuje, moge coś z tym zrobic?

* Wyjmij kartę ze slotu i delikatnie odkręć wentylator. Wyczyść go z kurzu, i zanieczyszczeń. Wyczyść tez radiator. To powinno wyciszyć wentylator. Pamiętaj jednak ze możesz uszkodzić kartę.

Q. Czy moja płyta będzie pracować z Kyro?

* To jest lista znanych mi płyt które działają z Kyro . Mała jest lista ale jeśli nie ma tutaj twojej płyty to nie znaczy ze nie będzie działać. Praktycznie nie dostałem żadnej wiadomości na temat nie działania Kyro na konkretnych płytach.

ASUS P3V4X VIA Apollo Pro133A
ASUS K7M 751 northbridge and the Via southbridge
ASUS P3B_F 440BX
ASUS P2L-B Intel 440LX
ABIT KT7 KT133
Epox EP-7KXA KX133
Gigabyte GA-6BA i440BX

Problemy z kombatybilnościa i wydajnością mogą powodować płyty z układami VIA 694Zi VIA ProSavage PM133.

Q. Mogę używać karty KYRO gdy nie moja płyta główna nie posiada AGP? ?

* Tak, są dostępne wersje PCI. Produkuje je Hercules i są dostępne od końca lipca.

Q. Jaki tryb AGP wspiera I/II ?

* KYRO I wspiera wszystkie tryby PCI i AGPłącznie z AGP 4X. Bieżący KYRO II wspiera tryby PCI i AGP do 2x SBA. Karty KYRO które używają PCI są w sklepach od końca lipca.

Q. Jaka jest różnica pomiędzy typami kart KYRO?

* Na rynku są różne wersje kart bazujących na Kyro. Za wiele ich żeby wypisać tutaj wszystkie. Główną różnicą jest rodzaj używanego chipsetu. Karty bazujące na Kyro powinny działać na 115Mhz podczas gdy Kyro II działa na 175Mhz. Karty mogą mieć różna wielkość pamięci 32 albo 64 Mb oraz wyjścia TV. Różnice są też w sterownikach.

Q. Jakie są specyfikacje chipsetu Kyro I/II ?

Detale o rodzinie kart Kyro są dostępne: http://kyro.st.com/


Kyro Pytania Sprzętowe dotyczące konkretnego producenta


Q. Gdzie znajdę wsparcie dla mojej karty Hercules KYRO?

* Sprawdź szczegóły w instrukcji obsługi. Podstawowe pytania są we wsparciu technicznych online forum dla produktów Hercules . Jeżeli zgubiłeś podręcznik E-mail do mnie. Dostarcz ci szczegółów technicznych.

Q. Gdzie mogę ściągnąć sterowniki do mojej karty Hercules KYRO?

* Pomoc techniczna online od Herculesa jest w wielu wersjach językowych. Najnowsze sterowniki znajdziesz na stronie Herculesa wybierając support pages po wybraniu twojego państwa : http://www.hercules.com . Nowe wersje sterowników będą też dostępne ze strony www.nukleon.pl

Q. Czy są dostępne nowe wersje biosu dla kart Hercules KYRO? ?

* BIOSy znajdziesz w tym samym miejscu gdzie sterowniki. : http://www.hercules.com. Na dzisiejsza chwile nie ma dostępnych nowych biosów dla Hercules Prophet 4500 64MB i Prophet 4000XT.

Q. Gdzie znajdę wsparcie dla mojej karty VideoLogic Kyro card?

* Szczegóły dotyczące wsparcia znajdziesz w instrukcji obsługi. Jeśli zgubiłeś swoją instrukcje mailto:przemol@nukloen.pl . Wsparcie znajdziesz również na www.videologic.com

Q. Gdzie znajdę wsparcie dla mojej karty VideoLogic Kyro?

* Sterowniki są dostępne:
http://www.videologi...tware/Vivid.htm
http://www.videologi...are/VividXS.htm
* albo bezpośrednio z serwera FTP:
ftp://ftp.videologic.com/PUB/PRODUCTS/Viv...!XS/Drivers

Q. Czy VideoLogic Vivid!XS jest z aktywnym czy pasywnym chłodzeniem?

* Produkty z serii Vivid!XS mają aktywne chłodzenie. Niektóre karty używają pasywnego chłodzenia ale są to egzemplarze przeznaczone dla prasy. Wszystkie karty przeznaczone do sprzedaży są aktualnie chłodzone aktywnie.

Q. Gdzie znajdę wsparcie jeżeli moja karta KYRO nie jest ani firmy Hercules ani Videologic?

* Nowe sterowniki powinny być dostępne ze stron producenta twojej karty. Jeśli masz kłopot ze znalezieniem jej, użyj listy poniżej :
* http://www.club3d.de
* http://www.inno3d.com
* http://www.chance-i.com
* http://www.ennyah.de
* http://www.suma.co.kr
* http://www.lunghwa.com.tw
* http://www.joytech.com
* http://www.kifer.com
* http://www.mplustech.com
* http://www.ojuctn.co.kr
* http://www.powercolor.com.tw

Q. Są jakieś nowe biosy dla kart Kyro nie sprzedawanych przez Herculesa albo Videologic?

* W chwili obecnej nie ma dostępnej aktualizacji BIOS ale sprawdzaj strony producentów regularnie.

Ogólne pytania o sprzęt PowerVR


Q. Jak powinienem zainstalować moją kartę PowerVR ?

* Sprawdź w instrukcji obsługi. Instrukcja może być dostępna tylko w cyfrowej postaci na płycie CD. Jeżeli potrzebujesz pomocy sprawdź doskonałe przewodniki How To Guides dostępne w internecie: http://www.tweak3d.n...les/howtoaddin/

Q. Jak mocny powinien być mój zasilacz gdy używam karty PowerVR ?

PowerVR chipset pobiera bardzo mało energii. Jeżeli nie masz wielu dysków twardych albo innych urządzeń pobierających dużo energii Powinien ci wystarczyć zasilacz z 230W. Jednak zalecam przynajmniej 250W lub 300W jeżeli masz zamiar instalować kilka twardych dysków albo innych urządzeń. Najlepszym sposobem na sprawdzenie mocy zasilacza jest tymczasowe odłączenie kart, napędów, wiatraków i pamięci i sprawdzenie czy to pomaga. Jeżeli tak, potrzebujesz zasilacza o większej mocy

Q. Czy karty PowerVR wspierają kompresje tekstur (DXTC/S3TC)?

* Rodzina kart KYRO wspiera kompresje tekstur DXT1 w D3D oraz w OpenGL.
* Włączenie Trilinear Texture Filtering podwaja prędkość filtrowania kiedy używana jest kompresja tekstur

Q. Czy mogę użyć skompresowanych tekstur znajdujących się na dodatkowej płycie od Unreal Tournament na mojej Kyro lub Neon250?

* Neon 250 używa standardu VQ Texture compression, jest bardzie zaawansowany od DXTC/S3TC ale gry nie używają go. Kyro używa DXTC. W większości programów można wymusić DXT1 w panelu sterowania Kyro. Kyro nie może używać VQ Texture compression.
* Aby użyć skompresowanych tekstur znajdujących sie na drugim 2D UT trzeba go zainstalować. Następnie udaj się do http://unreal.epicgames.com/ iściągnij najnowszą wersje OpenGL. Skopiuj go do katalogu systemowego UT i dodaj następujące zmiany w pliku UnrealTournament.ini. Skompresowane tekstury powinny działać na KYRO, na Neon niestety nie:

[OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice]
RefreshRate=85
DetailTextures=1
UseTrilinear=1 UseS3TC=1
UseTNT=0 LODBias=0
UseMultiTexture=1
UsePalette=1
UseAlphaPalette=0
Translucency=1
VolumetricLighting=1
ShinySurfaces=1
Coronas=1
HighDetailActors=1
MaxAnisotropy=0
AlwaysMipmap=0
UsePrecache=0
SupportsLazyTextures=0

Możesz użyć szybszych ustawień które nie wyglądają już tak dobrze ale ciągle używają tekstur wysokiej jakości:

[OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice]
RefreshRate=85
DetailTextures0
UseTrilinear0
UseS3TC=1
UseTNT=0
LODBias=0
UseMultiTexture=1
UsePalette=1
UseAlphaPalette=0
Translucency=0
VolumetricLighting=0
ShinySurfaces=0
Coronas=0
HighDetailActors=0
MaxAnisotropy=0
AlwaysMipmap=0
UsePrecache=0
SupportsLazyTextures=0
* Screeny z gry używającej kompresji tekstur znajdziesz: tutaj (w Niemczech) w Deferred Power.

Q. Jaką powinienem ustawić wielkość AGP Aperture w biosie ?

* Odkryłem iż ustawienie AGP Aperture na 256MB działa najlepiej i daje 2-3 dodatkowe fpsy. Jeżeli masz kłopoty z częstym odwoływaniem się do dysku ustaw tą wartość na połowę twojej ilości RAM. Jeśli to nie pomoże ustaw niższą Nigdy nie ustawiaj mniej niż 32 ponieważ może to wyłączyć AGP całkowicie .
* Wartość tą może zmieniać w BIOS, powinna być Advanced settings, ale różne płyty główne mogą mieć w różnych miejscach.

Q. Mam opcje Video Memory w moim BIOS. Mogę ustawić UC lub USWC. Co jest właściwe?

* Część płyt głównych zawodzi podczas uruchamiania Windows z KYRO jeżeli USWC jest włączone. Owe płyty ładują Windows ale zawieszają przy ładowaniu D3D lub OpenGL. Dlatego zalecamy wyłączenie UC dla zwiększonej stabilności. Imagination Technologies pracują nad zwiększeniem stabilności z tą opcją.
* Neon 250 nie może używać USWC i powinien działać na UC.

Q. Jakie są zalecane ustawienia BIOS dla Kyro?

* Te ustawienia mogą powodować problemy na niektórych komputerach, jeśli zauważyłeś niestabilność, wróć do poprzednich ustawień. Zmiany próbuj robić częściowo: 'Moje kyro ciągle się zawiesza Co mam robić? .Ustawienia powinny dać maksymalną wydajność i stabilność .
o UC or USWC - USWC. See 'Mam opcje Video Memory w moim BIOS. Mogę ustawić UC lub USWC. Co jest właściwe? ' question.
o Fast Writes - Enabled.
o AGP Mode - 4x, w zależności od typu płyty głównej.
o AGP Driving Control - Auto.
o AGP Aperture – zobacz 'Jaką powinienem ustawić wielkość AGP Aperture w biosie ?
o Assign IRQ to VGA - Enabled.
o Video BIOS Shadow - Disabled.
o Video BIOS Cacheable - Disabled.
o C8000 - xxxxx Shadow - Disabled.
o Peer Concurrency - Enabled.
o Concurrent PCI Host - Enabled.
o PCI Streaming - Enabled.
o VGA Palette Snoop - Disabled.
o Byte Merge - Enabled
o Delayed Transaction - Enabled
o Read around Write - Enabled
o COU Level Cache ECC check - Enabled

Q. Gdzie mogę znaleźć i jak zainstalować poprawny sterownik AGP ?

* Poniższe wskazówki powinny pomóc:
* 1. Znajdź w podręczniku od płyty głównej nazwę producenta chipsetu "Northbridge" używanego przez twoją płytę główną. Zapisz sobie typ Northbridge. Jeżeli nie możesz znaleźć podręcznika sprawdź w internecie Typowymi producentami są: Intel, AMD, VIA, SIS oraz Ali (Acer Laboratories Inc.).
* 2. Jeżeli znasz producenta twojego Northbridge możesz odwiedzić jego www i sciągnąć najnowsze sterowniki AGP. Poniższej odnośniki do typowych producentów:
http://pvr.gamestats.com/faq/www.intel.com
http://developer.intel.com/design/software...infinst_enu.htm
http://www.viatech.com/jsp/en/dr/driver.jsp
http://www.viatech.com/jsp/en/dr/driver.js...rivers_main.htm
http://www.sis.com.tw/
* 3. Ściągnięte sterowniki zainstaluj zgodnie z wskazówkami na ekranie podczas instalacji. Po restarcie uruchom PCIList.exe (Win9x i WinME) albo program PowerStrip (Win2K) dostępny z http://www.entechtaiwan.com i upewnij się że AGP jest włączone.

Problemy


Q. Kiedy instaluje moja kartę PowerVR mogę ustawić tylko 640x480 z 16 kolor. Jak to naprawić?
# Upewnij się ze masz ustawione w Biosie'Assign IRQ to VGA' .
# Upewnij się iż odinstalowałeś sterowniki od starej karty graficznej .
# Sprawdź czy zainstalowałeś najnowsze sterowniki AGP dla płyty głównej.
# Sprawdź czy dobrze masz zainstalowane poprawne sterowniki do monitora.

* start menu Ustawienia-> panel sterowania-> System > Menadżer Urządzeń -> sprawdź czy twoja karta graficzna jest poprawnie zainstalowana i czy nie ma konfliktów. Upewnij się również czy masz zainstalowane sterowniki do monitora Windows może używać domyślnych sterowników PnP. Windows może błędnie używać rozdzielczości przeznaczonej dla VGA (640x480 16 kolorów). Aby to zmienić otwórz ustawienia ekranu i zmień na jakąś wyższa rozdzielczość i zrestartuj system.

Q. Gry skaczą na mojej karcie PowerVR. Co mam zrobić ?
# Sprawdź czy masz zainstalowane najnowsze sterowniki.
# Sprawdź czy ustawienie DMA jest włączone dla dysku twardego CD Drive. Możesz to sprawdzić w następujący sposób.

1.Wejdź do Panelu Sterowania, kliknij na Menadżera urządzeń i znajdź swój napęd CD/DVD-ROM i dysk twardy. Kliknij na każdym z nich i zaznacz DMA.

2. Na płycie ASUS CUSL2-C, musisz użyć programu Intel Ultra ATA Companion dostarczanego razem z płytą główną.

# Sprawdź czy masz wyłączone w Biosie " Video BIOS shadowing".

# Upewnij się iż karta PowerVR nie dzieli przerwania IRQ zżadna inna karta. Jeśli znalazłeś dzielenie IRQ, spróbuj przesunąć kartę używająca tego samego przerwania co PowerVR w inny slot na PCI.

# Jeśli twoje AGP Aperture jest ustawione na 256MB, spróbuj ustawić inna wartość (ustawienie poniżej 16 albo na 16 powinno wyłączyć AGP) - zobacz 'Jak masz zmienić wartość AGP Aperture ?'

* Możesz mieć uruchomione aplikacje działające w tle typu: klient email ICQ, skanery antywirusowe itp., te programy zabierają trochę mocy twojego procesora i mogą powodować zwolnienia animacji podczas gier.
* Jedno z twoich urządzeń może pracować na starej ISA. Stare karty dźwiękowe i sieciowe mogą spowalniać nowoczesne karty graficzne. Zastosuj najnowsze sterowniki do wszystkich swoich urządzeń i wymień stare karty.
* Spróbuj wyłączyć VSYNC albo wybrać inna wartość odświeżania ekranu, to powinno pomóc zredukować efekt. Jeżeli masz wolny CPU spróbuj zredukować detale graficzne w grze.

Q. Wszystkie aplikacje działają wolno na mojej PowerVR. Jak to naprawić?
# Jeżeli używasz płyty głównej opartej na układzie innym niż Intela, upewnij sięże nasz zainstalowane najnowsze sterowniki AGP dla swojego chipsetu. Znajdziesz je na stronie producenta twojej płyty głównej.

# Jeżeli masz wolny procesor, zastąp go szybszym aby wykorzystać potencjał swojej karty 3D. Kyro jest ograniczane przez procesor wolniejszy niż 500Mhz. Nie wiem jaka prędkość procesora przestaje ograniczać Kyro.

Q. Kiedy uruchamiam aplikacje 3D ekran nagle staje się czarny(tracę sygnał monitora), ale komputer nie zawiesza się. Jak to naprawić?
# Spróbuj włączyć Tryb Awaryjny i udaj się do Panelu Sterowania. Usuń sterownik monitora i pozwól wykryć go jeszcze raz i zrestartuj system.

# Spróbuj zmienić wartość odświeżania. Zobacz 'Jak mam zmienić odświeżanie na wyższe niż 60hz?' pytanie dla szczegółów.

# Jeżeli nie masz sterowników dla monitora wybierz 'Plug and Play Monitor' z (Standardowy typ monitora) .

# Upewnij się że masz wystarczającej mocy zasilacz Zobacz pytanie 'Jak mocny powinien być mój zasilacz gdy używam karty PowerVR ?.

# Spróbuj wymusić tryb AGP1X. Przeczytaj 'Jak mogę wymusić tryb AGP1X?

Q. Mam problem z migotaniem, tearingiem i polygons w złych miejscach w aplikacjach 3D. Co mam zrobić?

* Jeżeli masz problem ze stabilnością lub migotaniem obrazu spróbuj zwiększyć wartość odświeżania. Kyro działa najlepiej na 85Hz

Q. Moja karta dźwiękowa trzeszczy albo jąka się z karta PowerVR. Co mam zrobić?
# Spróbuj zainstalować najnowsze sterowniki dla swojej karty dźwiękowej.

# Zainstaluj najnowsza wersję BIOS dla swojej płyty głównej. Pomoc w znalezieniu nowej wersji oraz instrukcje znajdziesz na Wim's BIOS page

# Spróbuj wyłączyć DMA dla swoich wszystkich napędów. Możesz to zrobić poprzez Menadżera Urządzeń (Mój Komputer)otwierając każdy napęd i wyłączyć. To zmniejszy wydajność napędów ale może rozwiązać problem .

* Spróbuj wyciszyć poziom głośności napędu CD.

Q. Moja karta TV ma problem z karta PowerVR. Jak to naprawić?
# Spróbuj zainstalować najnowsze sterowniki PowerVR.

# Upewnij się,że używasz najnowszych sterowników do karty TV i najnowszej wersji oprogramowania do niej .

Q. W DXDiag mam nie dostępne moje 32MB dla AGP. Co mam zrobić?

* Ważne - dotyczy tylko wersji 32MB Kyro . Jeżeli masz kartę z 64MB zobacz DXDiag pokazuje że teksturowanie AGP jest wyłączone dla moje 64MB KYRO. Jak to naprawić?
* To jest problem znany z niektórymi kartami Kyro. Efekt widziany był głównie na Evil Kyro i przeważnie w Windows98 i nie zawsze w Windows 2000 na tym samym komputerze. W większości przypadków rozwiązanie jest poniżej.

# Używasz Windows 95? musisz mieć wersje OSR2.

# Uaktualnij do Windows 98.

* Uaktualnij do Windows 2000.
* Upewnij się,że używasz najnowsze sterowniki
* Jeśli najnowsze sterowniki nie działają, spróbuj wersji dla innej karty Kyro. Przykład jeśli masz Evil Kyro użyj sterownika Vivid!. To działa w większości przypadków. Wszystkie karty Kyro bazują na tych samych sterownikach .
* Jeśli używasz Windows 2000 oraz układu AMD, powinieneś użyć patch rejestru który poprawia prace AGP z systemami Athlon i Duron . Plik znajdziesz tutaj.
* Jeśli używasz Windows 2000 i układów VIA, AGP Patch Windows 2000, aby zwiększyć stabilność oraz wydajność .
* Sprawdź czy masz włączone ustawienia AGP w BIOS.
* Spróbuj DirectX 8
* Użyj najnowszych sterowników do płyty głównej.
* Udaj się do Gait http://www.tweakfiles.com/ i ściągnij "Powerstrip" z działu video tweak. Zainstaluj i uruchom. Wejdź do "graphics system information". Następnie przycisk details. Zmień zakładkę na AGPx2 i zobacz czy działa. Niektórym pomagało zmniejszenie AGP do AGPx1 lub AGPx2. Dzieki MaxtorD za tego tipa.

Q. Mogę wejść do Windows, ale gdy uruchamiam D3D albo OpenGL pokazuje się czarny ekran albo zawiesza się komputer

* W większości przypadków to niepoprawne ustawienia BIOS. Sprawdź ustawienia Bios płyty głownej (Zobacz w instrukcji jak się tam dostać) dla opcji nazwanej "Video Memory Cache Mode" (albo podobnie) która powinna być ustawiona na UC (Uncacheable) .
* Może to być problem w złym pliku inf do monitora. Użyj załączonego sterownika dostarczanego razem z monitorem. Nie używaj domyślnego sterownika albo sterownika PnP. Możesz ustawić domyślna wartość odświeżania we właściwościach ekranu - zaawansowane - monitor .

Q. Nie mogę uruchomić żadnej aplikacji 3D i DXDiag pokazuje że mam 0 video card memory. co jest nie tak?

* To może być problem z ustawieniami AGP na niektórych płytach firmy ASUS. Ustaw AGP aperture na wartość 64 Megs w ustawieniach BIOS.

Problemy startowe


Q. Mój PC nie uruchamia się kiedy wkładam kartę PowerVR. Co mam zrobić?
# Upewnij się ze karta dobrze tkwi w slocie AGP.

* Sprawdź kartę na innym komputerze i przekonaj sie czy działa.

Q. Jeśli ustawie PowerVR jako primary card w BIOS, moja dodatkowa karta PCI video jest nie wykrywana. Jak to naprawić?

* Sprawdź plik C:\CONFIG.SYS i jeśliładowany jest tam EMM386.EXE usuń tą linie.

Q. Mam 1GB RAM, i Windows 9x nie startuje. Co jest?
# Ten problem został opisany na stronie Microsoft Knowledge Base article here.

# Ten problem występuje tylko w Windows 9x. Ponieważ Windows 2000 używa zarządzania pamięcią stylu NT, problem tam nie występuje .

Q. Kiedy uruchamiam system nie mogę wejść do Windows, zawsze widzę czarny ekran. System zawiesza się. Co robić?

* To jest problem ze złymi ustawieniami BIOS. Sprawdź ustawienia Bios płyty głównej (Zobacz w instrukcji jak się tam dostać) dla opcji nazwanej "Video Memory Cache Mode" (albo podobnie) która powinna być ustawiona na UC (Uncacheable). Jeśli to nie pomaga lub nie możesz znaleźć tej opcji w biosie sprawdź opisy innych problemów startowych w tym FAQ.

Q. W czasie gdy Windows powinien uruchamiać mój monitor on zamiera i zawsze widzę czarny ekran oraz ostrzeżenie OSD mówiące ze nie ma sygnału albo sygnał jest poza zakresem. Co mam zrobić?

* Może to być problem w złym pliku inf do monitora. Użyj załączonego sterownika dostarczanego razem z monitorem. Nie używaj domyślnego sterownika albo sterownika PnP. Możesz ustawić domyślna wartość odświeżania we właściwościach ekranu - zaawansowane - monitor. Możesz też znaleźć odpowiedni sterownik na stronie www producent monitora

Q. Mój PC nie startuje kiedy wkładam nową kartę KYRO, wydaje krótkie piknięcia. Jak to naprawić?

* W instrukcji do płyty głównej powinny być wyjaśnione znaczenia numerów "piknięć". Często 3 krótkie dźwięki oznaczają problem z karta graficzną. Najczęściej przyczyną tego jest niedokładnie wetknięta lub nie do końca karty. Sprawdź dokładnie połączenie i upewnij się zę gniazdko oraz styki na karcie są czyste. Jeśli ciągle nie działa sprawdź tą kartę w innym komputerze. Jeśli tam też nie zadziała karta może być uszkodzona. Sprawdź też czy zasilacz jest odpowiedniej mocy .

Problemy z chipsetami płyt głównych



Q. Mam problem z zainstalowaniem więcej niż 256MB pamięci. Kiedy uruchamiam D3D lub OpenGL widzę wykafelkowane i zniekształcone kolory tęczy. Jak to rozwiązać?

* Spróbuj usunąć kości pamięci do poziomu 256MB albo niższego zęby to naprawić. PowerVR Technologies bada tą przypadłość i powinna być wyeliminowana w przyszłej wersji sterownika/biosu .

Q. Mam VIA chipset na płycie głównej i nie mogę ustawić działającego AGP2X lub AGP4X. Co mam zrobić ?
# Upewnij sięże masz zainstalowany sterownik VIA AGP i jest ustawione w 'Turbo' mode .
# Upewnij sięże masz włączone w BIOS płyty głównej AGP2X lub AGP4X .
# Sprawdź czy używasz najnowszych sterowników do karty PowerVR .

* Jeśli używasz Windows 2000 oraz układu AMD ,pobierz oraz zastosuj patcha rejestru dla Windows 2000 oraz aplikacji AGP pod systemy z Athlon i Duron . Patcha znajdziesz tutaj.
* Jeśli używasz Windows 2000 oraz układu VIA, pobierz patch AGP dla Windows 2000, zwiększa on stabilność oraz wydajność .

* Spróbuj PowerStripa, udaj się na http://www.tweakfiles.com/ i pobierz "Powerstrip" z sekcji video tweak. Zainstaluj i uruchom. Przejdź do "graphics system information". Następnie przycisk details. Zmień Agpx2 i zobacz czy działa. Dzięki MaxtorD za tego tipa .

Q. Mam płytę na VIA 133A i wielkość pamięci tekstur jest złe podawana, Co mam zrobić ?
# Spróbuj zmienić 'Video Cacheing Mode' w BIOS na UC (Uncacheable) .
# Zainstaluj najnowsze sterowniki AGP VIA.
# Spróbuj zmienić wartość AGP Aperture w BIOS na inna wartość - zobacz 'Jak mam zmienić wartość AGP Aperture ?' .
# Wyłącz logo startowe używając using TweakUI (w zakładce Boot , odznacz 'Display splash screen while booting') albo wyedytuj c:\msdos.sys wstawiając 'Logo=0' w sekcji '[Options]'.
# Wystartuj normalnie Windows , następnie przytrzymaj lewy SHIFT i kliknij menu start, zamknij system, zrestartuj. Zobaczysz komunikat 'Windows is restarting...`. Teraz powinny być poprawne wartości teksturowania pamięci. Możesz sprawdzić to uruchamiając 64MB texture test w 3DMark2000 .

Niestety musisz wykonywać tą operacja za każdym uruchomieniem PC .

Q. Bez różnicy czy instaluje sterownik AGP i tak nie mogę włączyć transferu AGP. Moja płyta główna bazuje na chipsecie VIA 694Z. Co się dzieje?

* Podczas intensywnych testów wydajności i stabilności zauważyłemże płyty używające układu VIA 694Z maja niestabilna obsługę AGP. Te płyty zawodzą podczas podstawowych operacji 2D z tekstem. Problem leży w układzie płyty głównej i wszystkie tryby AGP są wyłączone podczas startu systemu.

Q. Mam slot AGP 1.0 , KYRO I/II będzie działać?

* Oba KYRO I i II pracują poprawnie z AGP 1.0 oraz 2.0 . AGP 1.0 wspiera AGP1x i 2x oraz AGP 2.0 dodaje szybsze AGP 4x . Sterowniki negocjują z systemem wersje AGP.

Q. Skąd mam wiedzieć jaki tryb AGP używam?

* W Win9x oraz WinME użyj programu "PCIList", jeśli masz Win2K polecam program "PowerStrip". Oba narzędzia dostarczają rozbudowanych informacji o sposobie działania AGP
http://www.entechtaiwan.com/files/pcilist.exe
http://www.entechtaiwan.com/ps.htm

Problemy z obrazem 2D



Q. Mam problem z niewyraźnymi ikonami, możesz mi pomóc?

* Jeśli masz infra red monitor spróbuj wyłączyć go. Jeśli to nie pomaga albo nie masz infra red monitor, wyłącz programy działające w tle oraz te na pasku systemowym.

Q. Mam problem z znikającym kursorem na pulpicie, pomożesz?

* Problem z kursorem może występować często podczas zmiany wyglądu i rodzaju kursora ma domyślny. Zmiana kursora często pomaga .

Q. Mój obraz jest niestabilny i migoczący, jak to naprawić?

* Sprawdź wartość odświeżania, wypróbuj niższe lub wyższe wartości powinno to w większości przypadków zredukować lub usunąć problem. Spróbuj zmniejszyć rozdzielczość, twój monitor może nie radzić sobie z wyższymi rozdzielczościami. Upewnij się też ze używasz dobrego sterownika do swojego monitora dostarczonego przez producenta sprzętu, nie używaj domyślnego sterownika . Jeśli efekt występuje we wszystkich rozdzielczościach sprawdź swoją kartę KYRO w innym komputerze. Jeśli występuje taki sam problem karta może być uszkodzona. Jeżeli zaś karta działa dobrze w innym PC możesz mieć słabo ekranowany przewód połączeniowy z monitorem lub po prostu uszkodzony.

Q. Moje ikony na pulpicie są uszkodzone, jak to naprawić ?

* Spróbuj wyczyścić rejestr Windows, mogą się tam znajdować wpisy o uszkodzonych ikonach . Istnieje sporo programów które potrafią przywrócić ikony na pulpicie.

Problemy ze stabilnością



Q. Moja karta PowerVR zawiesza się . Jak to naprawić?

Oto lista najczęstszych przypadków:
# Jeśli masz przetaktowaną kartę Kyro lub procesor wróć do normalnych ustawień. Zostaw obudowę otwartą i sprawdź czy to pomoże. Jeśli tak potrzebujesz lepszego chłodzenia.
# Może masz konflikt przerwań IRQ Kyro i inna kartą?. Jedyne urządzenie które może mieć te same IRQ to 'IRQ Holder for PCI Steering'. Więc spróbuj przełożyć karty PCI w inne sloty (najczęściej PCI 1 dzieli przerwanie ze slotem AGP) albo przypisz w biosie różne IRQ .

# Masz uruchomiony skaner antywirusowy działający w tle? Spróbuj go wyłączyć .

Inne sprawy do sprawdzenia:

* Jeśli używasz Windows 2000 oraz układu AMD, powinienieś użyć patch rejestru który poprawia prace AGP z systemami Athlon i Duron. Plik znajdziesz tutaj.
* Jeśli używasz Windows 2000 i układu VIA, użyj AGP Patch dla Windows 2000, dla zwiększenia stabilności i wydajności z układami VIA.

# Spróbuj zmniejszyć `Sprzętowe przyspieszenie' w panelu wydajności karty graficznej, to może jednak zmniejszyć wydajność .
# Zainstaluj najnowsze sterowniki AGP dla płyty głównej jeśli nie masz płyty z układem Intela.
# Użyj najnowszych sterowników.
# Zmień wartość AGP Aperture w BIOS na inna wartość - zobacz 'Jak mam zmienić wielkość AGP Aperture?' .
# Sprawdź następujące opcje w BIOS:

o Video BIOS Shadow - Disabled
o Video BIOS Cacheable - Disabled
o C8000 - xxxxx Shadow - Disabled
o Peer Concurrency - Enabled
o Concurrent PCI Host - Enabled
o PCI Streaming - Enabled
o VGA Palette Snoop - Disabled

# Jeśli masz wpisaną linie w CONFIG.SYS zawierającą UMB386.SYS usuń ją.
# Użyj najnowszego BIOS dla płyty głównej. Pomoc z znalezieniu odpowiedniego biosu uzyskasz na Wim's BIOS page
# Jeśli używasz pamięci CAS3 taktowanych CAS2 albo innego rodzaju na innej specyfikacji, użyj wartości domyślnych. Sprawdź też ustawienie nazwane 'Memory Timing' w BIOS - ustaw je na najwyższa wartość . Możesz też wyjąc cześć pamięci sprawdzić jak będzie zachowywać system - czasami zła jakość pamięci powoduje problemy z wydajnymi kartami AGP .
# Zainstaluj sterowniki dla układu Intel z:
http://support.intel.com/support/chipsets/driver.htm
dla wszystkich wersji Windows.

* Jeśli masz układ VIA i używasz Windows 2000, przeczytaj 'Mam płytę opartą o układ VIA i nie mogę ustawić działającego AGP2X lub AGP4X. Jak to naprawić?' .

# Jeśli masz w BIOS 'PCI Latency Timing', 'CPU-to-PCI Bridge latency' albo podobne opcje, spróbuj ustawić je na 64). Jeśli nie masz takiej opcji możesz użyć programu shareware TweakBIOS. Znajdziesz go oraz więcej informacji o nim na stronie:
http://www.miro.pair.com/tweakbios/
To powinno pomóc na płytach z n VIA KX133.

# Jeśli masz opcje 'AGP Driving Control' w BIOS, ustaw ją na 'BA' albo inna wartość zwana 'Auto'.
# Jeśli masz układ VIA, wyłącz AGP4X w BIOS.
# Jeśli masz kartę sieciowa ma boot BIOS wyłącz go.
# Spróbuj wyłączyć Advanced Power Management w Panelu Sterowania.
# Jeśli twoja pamięć jest taktowana na równi z Front Side Bus i jeśli masz słabej jakości pamięci, sprawdź czy niższe taktowanie pamięci nie poprawi wydajność (np. 100 zamiast 133).
# Upewnij się że masz wystarczającej mocy zasilacz. Zobacz 'Jak mocny powinien być mój zasilacz gdy używam karty PowerVR ? dowiesz się więcej.
# Jeśli używasz pamięci CAS3 i masz dostęp do CAS2, spróbuj zamienić.
# Wyłącz AGP Fast Writes. Czytaj 'Jak mogę wyłączyć AGP Fast Writes?' dla dokładniejszych informacji.
# Spróbuj wymusić AGP1X. Zobacz 'Jak wymusić tryb AGP1X ?' dla detali.
# Jeśli masz włączone AGP sidebanding w BIOS , spróbuj go wyłączyć. Może pomóc ale zmniejszy wydajność .
# Spróbuj zmniejszyć AGP Aperture na 16, jeśli twoja płyta główna obsługuje to zobacz 'Jak mam zmienić wartość AGP Aperture ?'. To wyłączy działanie AGP, ale może usunąć problem . Możesz też użyć DXDiag do wyłączenia AGP.

Q. Moja Evil Kyro od PowerColor ciągle nie działa stabilnie, co mam robić ?

* Spróbuj porady Moja karta PowerVR ciągle się zawiesza. Jak to naprawić?.

Evil Kyro ma dwa ustawienia zworek na karcie. Domyślnie jest to AGP 4X. Jeśli płyta główna obsługuje AGP x2 albo x1 zmień pozycje zworki na AGP 2X. Jeśli płyta główna działa z AGP4X możesz wymusić zworką 2X ale to jest nie zalecane.

Podkręcanie



Q. Jak mam podkręcić Neon 250?

* Loewe z Deferred Power napisał prosty program nazwany Neon250 Clock 1.01. Znajdziesz go na the Deferred Power File page. Uwaga! Podkręcenie karty może ją zniszczyć! Używasz tego programu tylko na własne ryzyko! Nie jest to zalecane przez Imagination Technologies! Musisz restartować PC po każdej zmianie prędkości działania układu.

Q. Jak mam podkręcić Kyro & Kyro II?

* Loewe z Deferred Power napisał znowu pomocny program nazwany KYRO Overclocker 1.03. Znajdziecie go na Deferred Power File page działa on w Windows 9x oraz Windows 2000. Uwaga! Podkręcanie karty może ją zniszczyć! Używasz tego programu tylko na własne ryzyko! Nie jest to zalecane przez Imagination Technologies !
* Innym wyjściem jest użycie programu PowerStrip 3 albo nowszego. Program znajdziesz na page.
* Kyro PowerTools z naszego serwisu http://kyropowertools.paraknowya.com/ można nim podkręcić ć obie karty Kyro i Kyro II oraz ustawić i wymusić wartości odświeżania w Windows 2000
* Pamiętaj kiedy zmieniasz prędkość taktowania musisz zrobić restart PC aby nowe wartości zaczęły działać. Zawsze kiedy instalujesz nową wersje sterowników musisz podkręcić jeszcze raz. PowerStrip potrafi podkręcić kartę bez restartu ale często daje dziwne wyniki.
* Limitem dla Kyro II jest najczęściej 185 lub 190Mhz. Jeśli masz szczęście możesz wyciągnąć 200Mhz, ale tylko w niektórych przypadkach. Zwiększaj częstotliwość zegara co 5 Mhz, restartuj PC następnie uruchom 3Dmark i sprawdź stabilność. Jeśli test działa poprawnie zwiększaj szybkość o następne 5 Mhz i znowu sprawdź stabilność. Rób tak do momentu aż ekran zaczynie gubić klatki albo pojawiać się błędy. W takim wypadku obniż taktowanie poniżej. Kiedy znajdziesz stabilną prędkość zastosuj test 3Dmark na 60 minut i sprawdź czy w tym czasie działa stabilnie. Nigdy nie podkręcaj więcej niż 5Mhz na raz. Przykładowo twoja karta działa maksymalnie na 185Mhz to sprawdź na 190Mhz. Przy 190Mhz nie będzie wydzielała aż tak dużo ciepła. Przy 200Mhz potrzebujesz naprawdę solidnego chłodzenia. .
* Limitem dla Kyro 1 jest najczęściej 125Mhz. Jeżeli masz szczęście może się udać nawet 130Mhz

]Pytania o programy



Q. Villagemark Benchmark na kartach innych niz Kyro ma bardzo mały wynik. Czy to jest specjalny kod który na produktach konkurecji ma takie małe osiągi?

* Nie, VillageMark przedstawia realistyczną scene gry. Jest dostarczoma przez Croteam's Serious Sam, zawiera poziom, który symuluje VillageMark. VillageMark jest także zoptymalizowany do używania kart z T&L...

Q. Gdzie mogę znaleźć dema i levele dla mojej karty PowerVR ?

* Sprawdż Tile-Mania, (aktualnie nie działa, pracujemy nad ponownym uruchomieniem) która zawiera levele zrobione dla kart PowerVR .Zawiera też pomoc oraz informacje jak tworzyć takie levele itp. Jeśli chcesz pomóc nam wyślij mi email. Jedynym wymogiem jest Twoja chęć do pracy z nowymi levelamis.Szukamy osób mających też doświadczenia w konstruowaniu nowych levelów i map.

Q. Gdy uruchamiam DX AGP test w DxDiag zawiesza się mój pc, czemu?

* Jeśli wymuszasz kompresje tekstur w D3D oraz używasz Win2k test powoduje to niebieski ekran i restartuje PC. Jedyną radą jest wyłączenie kompresji tekstur lub nie uruchamianie testów. Powinno to być naprawione w przyszłości przez ImgTech.

Q. Co to jest FSAA?

* FSAA usuwa tak zwane 'wyszczerbienia' z gier. Dobrym przykładem są ekrany gier na tej stronie http://www.paraknowya.com/specials/FSAA/index.shtml

Q. Nie lubię panelu sterowania Kyro, są inne metody zmiany ustawień ?

* Kyro PowerTools z http://kyropowertools.paraknowya.com/ pozwoli ci przetaktować obie karty Kyro i Kyro II oraz wymusić wartości odświeżania w Windows 2000 oraz zmienić ustawienia Kyro.
* PowerVR Revolution pracuje nad programem KYRO Tools. Jest on ciągle w wersji beta ale potrafi zmienić prędkość taktowania kart, ustawień OpenGL (Jakość i szybkość), ustawia niektóre ukryte opcje OpenGL. Ustawia opcje konfiguracyjne DirectX (Jakość i Prędkość), włącza/wyłącza obrazek Kyro podczas startu Windows .

Jeśli chcesz go sprawdzić możesz pobrać program z PowerVR Revolution Kyro Tools page.

Q. Dlaczego wyskakuje błąd natychmiast po uruchomieniu 3DMark2001?

* To nie jest błąd ale 3DMark2001 ostrzegaże nie może użyć domyślnych ustawień. 3DMark2001 próbuje użyć DXT3 kompresji tekstur domyślnie, lecz KYRO ich nie obsługuje i dlatego pojawia się ten komunikat.

Q. Dlaczego mam błąd gdy staram sie uruchomoć 3DMark2001 demo: "3DMark2001 demo requires a 3D accelerator that is capable of rendering into textures"?

* Problem jest spowodowany tym że DirectX 8.0 informuje iż KYRO i KYRO II nie mogą renderować do tekstury. 3DMark2001 testuje sprzęt pytając czym sprzęt to umożliwia, ale DirectX 8.0 odpowiada że nie. . DirectX 8.1 włącza renderowanie do tekstury dla rodziny kart KYRO. Kiedy DX8.1 is będzie wydany demo powinno działać ma kartach KYRO. Proponuje poczekać na poprawkę dla 3dmarka która poprawi działanie kart Kyro .

Q. Dlaczego dostaje bardzo mały wynik w 3DMark2001?

* 3DMark2001 jest testerem, który używa w dużej mierze procesora. Gdy uruchamiasz go w bardzo wysokiej rozdzielczości wynik zależy głownie od mocy twojego procesora .
* Błąd w renderowaniu do tekstur w DX8 spowalnia Kyro. Gdy DX8.1 zostanie wydany Kyro powinno osiągać wyższe wyniki. Producent tego benchmarka zapowiedział wydanie poprawki która pozwoli osiągnąć KYRO wyższa wydajność

Q. DXDiag pokazuje że AGP Texturing jest wyłączone na mojej KYRO 64MB. Co mam zrobić?

* To jest normalne i nie ma powodu się tym martwić. DXDiag testuje dostępność AGP Texturing, sprawdza dostępność tekstur w pamięci AGP. Rodzina kart KYRO używa teksturowania AGP w przypadku 32MB konfiguracji. Na 64MB konfiguracji teksturowanie AGP jest wyłączone. AGP transferuje dane które są dostępne na KYRO i KYRO II dla przetwarzania parametrów 3D na każdej konfiguracji.
* Kyro maksymalnie może adresować 64MB. W przypadku wersji z 32MB tekstury są umieszczane jednocześnie w pamięci systemu ram. Wersja 64MB umieszcza wszystkie tekstury w pamięci karty, która jest szybsza i nie używa wtedy AGP. Jednakże KYRO ciągle operuje na AGP, przetrzymując tam pamięć cache. Jeśli chcesz sprawdzić status AGP użyj PCIList lub Powerstrip, obie te aplikacje podają informacje o prędkości, ustawieniach. Jeśli używasz DxDiag z wersja 64MB Kyro powinieneś mieć komunikat że tekturowanie AGP jest niedostępne.

Q. PowerStrip pokazuje "AGP transfer mechanism - Disabled and AGP non-local memory - (n/a)" po instalacji mojej KYRO II 64Mb. Co to znaczy i jak to naprawić?

* Powerstrip pokazuje że tryb teksturowania AGP jak DiME (Direct Memory Execution) jest nie dostępny i że dostępne jest AGP System Memory 64MB na karcie KYRO. To jest poprawnie i nie ma czym się przejmować . Rodzina kart KYRO używa tylko teksturowania AGP na 32MB konfiguracji. Przy 64MB teksturowanie AGP jest wyłączone. AGP transfer jest używany gdy jest dostępny na KYRO i KYRO II.

Q. Używam FRAPS do mierzenia klatek na sekundę w grze X i rezultaty sa bardzo małe. To jest normalne?

* Sytem wyświetlania wyników używany przez FRAPS nie jest zgodny ze sposobem renderowania używanym przez karty KYRO. Rezultaty FRAPS są zależnością pomiędzy CPU i układem graficznym. Gry powinny działać znacznie szybciej z wyłączonym FRAPS. FRAPS nie powinien być używany gdyż ma negatywny wpływ na wydajność kart opartych na KYRO oraz pokazywane wyniki nie pokrywają się z wydajnością .

Q. Jaki DVD Player programowy obsługuje sprzętową obsługe MPEG ?

* KYRO obsługuje w pełni standard Microsoft's DirectX Video Acceleration (DirectX VA), aplikacje używają interfejsu programowego(API) któy optymalizuje sprzętowe odtwarzanie obrazu video. To jest relatywnie nowy standard więc twój program może tego nie obsługiwać. Skontaktuj się ze sprzedawcą lub producentem twojego programu i poszukaj wersji obsługującej DXVA.

Pytania o sterowniki


Q. Jak wymusić AGP1X zamiast AGP2X lub AGP4X? ?

Jest kilka sposobów:
# Niektóre BIOSy potrafią wymusić AGP1X .
# Jeśli masz płytę główną na układzie VIA, zainstaluj sterownik AGP w trybie 'Normal' zamiast 'Turbo', powinno to wymusić AGP1X.
# Możesz tez użyć PowerStrip.

Wymuszanie AGP1X zamiast AGP2X lub AGP4X może pomóc w niektórych problemach ze stabilnością ale zmniejsza wydajność w aplikacjach 3D .
Q. Jak mam wyłączyć AGP Fast Writes?
# Niektóre BIOSy mają możliwość wyłączenia AGP Fast Writes w ustawieniach .

Wyłączenie Disabling Fast Writes może pomóc zwiększyć stabilność ale wpływa negatywnie na wydajność aplikacji 3D.

Q. Jak mogę ustawić odświeżanie powyżej 60hz?
# Upewnij się że używasz najnowsze sterowniki do swojego monitora.
# Dla gier Direct3D w Windows 2000 możesz uruchomić DXDiag, kliknąć na 'More Help', 'Override...' i wpisać swoje wybrane wartości odświeżania.
# W Quake 3 Arena możesz łatwo ustawić wydając następującą komendę w konsoli :

o /r_displayrefresh "x"
o /vid_restart

gdzie x jest wybraną wartością (np. 75)

* A Odświeżanie 60Hz w Win2K i aplikacjach OpenGL jest naprawione w aktualnych sterownikach. KYRO Power Tools oferuje dokładne ustawianie wartości odświeżania, można go znaleźć: http://kyropowertools.paraknowya.com/

Q. Mogę używać sterowników od innej karty Kyro?

* Możesz używać sterowników od innej karty KYRO, wszystkie karty bazują na referencyjnym sterowniku. W niektórych przypadkach sterowniki mają poprawione błędy i zwiększoną prędkość.

Q. Kiedy uruchamiam DirectX diagnostics, pokazuje ze mam tylko 53.5 MB pamięci video na mojej 64MB karcie Kyro, Coś jest nie tak z moją kartą?

* W zależności od typu karty, KYRO ma 32 lub 64 MB pamięci video. KYRO rezerwuje cześć tej pamięci na wewnętrzne parametry, które są wymagane do renderingu. DXDiag albo podobne aplikacje maja tylko dostęp do wolnej pamięci video, dlatego pokazują mniejszą wartość .

Q. Nie mogę zainstalować dem Kyro z CD instalacyjnego, gdzie je mogę znaleźć?

* Możesz pobrać dwa dema ze strony ImgTech:http://www.powervr.com/downloads/downloads.htm. Reszta dem nie została pokazana upubliczniona. Wszystkie dema Kyro działają na innych kartach 3D. Inne dema znajdziecie:
* http://www.paraknowya.com/specials/benchmarks/ &
* http://pctweaks.de/article.php?thold=0&mod...er=0&sid=268%20
* http://pliki.nukleon.pl

Q. Jak zrobić profile do gier?.

* Sterowniki Kyro zawierają profile dla niektórych gier. Na przykład Quake 3 ma ustawienia które powodują szybsze jego działanie. Wszystkie profile które są wpisane do rejestru w PowerVR\Kyro\game settings powinny być aktywne. Zawsze kojarz nazwę gry z plikiem exe. Jest możliwe używanie jednego profilu na jedną grę, ogólne ustawienia zawsze będą wykorzystywane.

Q. Gra X wspiera Glide ale program instalacyjny nie pozwala mi wybrać trybu Glide , albo mam błąd glideXx.dll not found. Co mam zrobić?

* Glide jest wyłącznym API zaprezentowanym przez 3dfx dla kart graficznych 3dfx. Glide API nie jest obsługiwane przez układy KYRO więc powinieneś wybrać Direct3D lub OpenGL API jeśli gry obsługują . Większość nowych gier używa Direct3D lub OpenGL. Jeśli masz starszą grę która obsługuje tylko Glide możesz spróbować użyć "Glide to D3D/OpenGL"-emulatora, które są dostępne na internecie. Jeśli masz problem ze znalezieniem daj mi znać.

Q. Kiedy wymuszam FSAA w panelu sterowania zauważyłem poprzeczne linnie w grze. To jest normalne?

* Taki efekt występuje podczas używania FSAA , dzieje się tak na wszystkich kartach 3D. Spowodowane to ograniczeniami w silniku gier, które używają prostych obliczeń matematycznych.

Q. Na mojej starej 3dfx/NVIDIA/ mogłem ustawić MipMap LOD przy pomocy suwaka. Będzie to dodane w nowych sterownikach ?

* Nie ma planów dodania suwaka LOD do sterowników. Ale powinny zostać dodane w nowej wersji Kyrotools.

Q. Jak usunąć reklamę Kyro podczas startu windows? ?

* Kliknij prawym przyciskiem myszy na pulpicie, wybierz "Właściwości", następnie zakładkę "Ustawienia" potem "Zaawansowane", "Display" , "Support Centre" i wreszcie odznacz opcje "Show logo on Windows startup" .

Q. Powinienem używać sterowników od innego producenta KYRO?

* Tak, możeszy ich użyć.

Q. Jaka jest różnica pomiędzy sterownikami PowerVR (x.x.x) i Hercules (x.xxx)?

* Sterowniki referencyjne PowerVR mają prosty system oznaczeń: oznacza to iż sterownik oznaczony 1.1.2 jest poprzednikiem 1.1.3. Hercules/Guillemot używają własnych oznaczeń w celu identyfikacji. Dzieje się tak dlatego ponieważ nowe sterowniki powstają codziennie ale nie są udostępniane publicznie każdego dnia. Dlatego zauważyć można skoki w numeracji. Dla przykładu 7.89 są następcą 7.111. Generalnie im wyższe oznaczenie tym nowsze sterowniki.

Q. Są dostępne sterowniki Kyro dla LINUX ?

* PowerVR Technologies jest w trakcie ich tworzenia. Z podanych informacji wynika iż mają być dostępne w lutym tego roku.

Pytania dotyczące gier


Q. Gdzie mogę znaleźć ustawienia do gier dla kyro?

* Miej oko na sekcje download w KYRO Power Tools: http://kyropowertools.paraknowya.com/tweaks/index.html

Q. Dlaczego gry nie działają i jak je uruchomić na mojej karcie PowerVR ?

* ONI jest jedyną znana mi grą która nie działa z Kyro. Nie wyświetla tekstur. Powinno zostać to usunięte w najnowszej wersji sterowników.
* Jeśli znasz jakąś grę która nie działa albo masz problem napisz mi o tym mailto:przem@vdb.pl

Q. Nie widzę menu w Aliens vs Predator 2 demo. Czemu?

* Ten problem występuje w wersji demo i został poprawiony w wersji handlowej). Jeśli masz sterowniki 1.0.7.114 możesz skorzystać z porady: stwórz nowy plik nazwany avp2demo.reg o skopiuj do niego poniższy tekst. Zamknij edytor i uruchom plik który stworzyłeś. Menu powinno teraz wyglądać poprawnie:

Dla Win9X :
----- zacznij tutaj ---- REGEDIT4 [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\PowerVR\KYRO\Game Settings\D3D\lithtech.exe]
"DisableCopyBlt3D"="1"
----- skończ tutaj ----

Dla Win2K OS:
----- Zacznij tutaj ----
Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\powervr\KYRO\Game Settings\D3D\lithtech.exe]
"DisableCopyBlt3D"="1"
* Lub spróbuj sciągnąć ten plik reg dla Win 98 lub ten plik reg dla Win 2000

Q, Jak włączyć bump mapping w Giants?

* Musisz mieć zainstalowany patch w wersji 1.4 aby używać bump mapping na KYRO.

Q. Dlaczego mam częste zwolnienia podczas gry w Giants?

* Giants jest grą używająca intensywnie procesora. W rezultacie wydajność gry zależy bezpośrednio od szybkości twojego procesora. Ustaw poziom cieni na niski albo ich brak. Pamiętaj że wysoka jakość wody i efektu fal bardzo obniża wydajność. Ustaw te opcje w zależności od mocy procesora. Wydajny procesor (700+ MHz) jest zalecany do używania tej gry razem z KYRO.

Q. Czemu nie mogę uruchomić 64MB texture test w 3DMark2000, Przecież mam wystarczającą ilość pamięci?
# Zainstaluj najnowsze sterowniki.
# Upewnij się ze masz wystarczającą ilość wolnej pamięci. Istnieje możliwość iż programy działające w tle zajmują zbyt dużo pamięci .
# Spróbuj ustawić AGP Aperture na 1288MB albo wyższa wartość i sprawdź czy to pomogło. Więcej informacji znajdziesz tu 'Jak mam zmienić wielkość AGP Aperture ?' .

* Spróbuj włączyć Force Compressed Texture, powinno to również zwiększyć wydajność.
* Jeśli używasz Windows 2000 sprawdź test w Windows 9x.

Q. Mam problem z światłami i graficznymi błędami w grach bazujących na silniku Unreala. Co powinienem zrobić?

* Najcześciej wszystkie graficzne błędy(również zawieszanie się) można rozwiązać poprzez wyłączenie Detailed Textures w pliku ini dla gry której używasz . To powinno poprawić błędy z oświetlenie, zawieszenia.
* Detailed Textures powinny działać z najnowszymi sterownikami.

Q. Dlaczego Quake 3 ma pomieszane niebo? Jak to naprawić?

* Pierwsza wersja sterowników miała błąd związany z kompresją tekstur,e który pokazywał niebo w Quake 3 błędnie. Są dwa rozwiązania: wyłączyć kompresje tekstur, to obniży wydajność lub zainstalować sterowniki w wersji 1.05.0094 lub nowsze. Te sterowniki mają prawidłową obsługę kompresji tekstur.

Q. Quake III pokazuje uszkodzone tekstury, wygląda to jak tęcza na nich. Pomocy?

* Uaktualnij swojego Quake III do wersji 1.27 albo nowszej
Q. W Desperados, mam linie na ekranie przy przewijaniu ekranu. Jak to naprawić?

* Ta przypadłość powinna być rozwiązana w następnej wersji sterowników . Istnieją dwie metody rozwiązania: - Kiedy jesteś w grze wciśnij Escape, wybierz Options, następnie Graphics, kliknij dwa razy na każdej innej rozdzielczości, i wybierz Back. Nie graj w grę ale wybierz Options, potem Graphics, kliknij dwa razy na swojej oryginalnej rozdzielczości, wybierz Back i następnie Continue - powinno pomóc. - Wybierz non-animated background w opcjach gry.

Q. W Black &White, kiedy poruszam się nad górami mogę wylecieć za krajobraz. Możesz to naprawić?

* To co widzisz to dynamiczne generowanie poziomu detali. Krajobraz używa mniej detali jest daleko i więcej jeśli jesteśmy blisko. Rezultatem tego jest wrażenie ze krajobraz jest/lub nie jest ruchem gór . To normalne i nie jest to problem KYRO.

Q. W Black & White w pokoju świątynni zanotowałem parę migających wyjść. Czy to normalne?

* Tak, to normalne i tak samo wygląda na innych kartach 3D. To jest sprawa dokładności bufora Z

Q. Microprose Grand Prix 3 działa strasznie wolno. Będzie jakas poprawa w następnych sterownikach?

* Grand Prix 3 bazuje na starym engine który używa 2D połączonego z akceleracją 3D. Taka mieszanka jest bardzo nie przyjazna dla architektury KYRO. Gra działa i jest grywalna ale zalecane są jednak niskie rozdzielczości . PowerVR Technologies pracuje razem z Hasbro Interactive i stara się aby ich przyszłe engine gier były w pełni zgodne i zoptymalizowane dla kart KYRO.

Q. Half-Life Counterstrike, i inne gry bazujące na silniku Half-Life, zwalniają kiedy używam granatów dymnych. Jak to rozwiązać?

* Efekty dymne granatów w Counterstrike powstają poprzez rysowanie wielu warstw na ekranie. Ten efekt konsumuje wiele fill-rate i zmniejsza wydajność na każdej karcie 3D. Możesz zmniejszyć liczbę texture layers drawn na ekranie, doskonały poradnik znajdziesz: http://www.3dspotlight.com/tweaks/cstrike/ Bardzo pomocne są komendy: Fastsprites "x" x kontroluje całkowity poziom dymu w grze . Wartości dla x są od 0 - 2, gdzie 0 jest najbardziej realistyczynym efektem a 2 najmniej. Ustawienie na wyższa wartość daje wyższa wydajność podczas używania broni wykorzystującej efekty dymu. Max_smokepuffs "x" x ustala maksymalną wartość kłębów dymu które mają być renderowane. Używanie małego numeru może zwiększyć wydajność w szczególnych sytuacjach: walka z użyciem granatów dymnych. Użycie wyższego numeru daje bardziej realistyczne efekty ale obniża wydajność. Prawidłowe numery x to 0 - 500.

Q. W Half-life i jego modach często giną efekty typu dziury po kulach itp...Jak to naprawić?

* Znikające efekty można naprawić używając "gl_polyoffset"-command dostało to opisane w pliku "read me" dostarczonym razem z grą . Poprawne wartości to 0.1 lub -0.001.

Q. Tribes2 dopuszcza tylko tryb D3D, chcę grać w trybie OpenGL. Jak to zrobić?

* Tribes2 domyślni jest ustawiony dla trybu OpenGL, Można ustawić wiele opcji w zależności o twojej konfiguracji. Upewnij się że używasz OpenGL z tymi wskazówkami :
* 1. Otwórz plik ClientPrefs.cs w notatniku. Powinien być w \tribes2\GameData\base\prefs directory.
* 2. Zobacz linie $pref::Video::allowOpenGL = "0"; 3. zmień "0" na "1"

Q. Które opcje powinienem użyć dla najlepszej wydajności Tribes?

* Dla większej szybkości spróbuj następujące opcje: Shadows: off (przesuń wszystkie suwaki na lewo) Anisotropic: off Sky: Skybox lub no sky Decals: off Precipitation: off Particle Density: Przesuń suwaki na 3/4 całkowitego Viewable Distance: Ustaw suwak na 3/4 w All Texture Options .
Q. Mam problem z IceWind Dale i Baldur's Gate 2 w trybie OpenGL. Jak moge to naprawic?

* Zobacz: http://www.interplay.com/icewind/techinfo.html#graph "Icewind Dale nie zawiera oficjalnej obsługi funkcji 3D, Użycie 3D poprawia jakość obrazu." Obie te gry maja doskonały tryb 2D, tryb 3D jest nie do końca dopracowany i nie jest oficjalnie obsługiwany. Zalecamy używanie trybu 2D.

Q. Próbuje uruchomić "Emperor: Battle for Dune" ale widze czarny ekran, co mam zrobic ?

* Tak się dzieje gdy ustawisz "Shadow Detail" na niski. Zwiększ ilość detali i będzie działać dobrze.

Back to PowerVR Revolution

All trademarks used are properties of their respective owners.
All rights reserved. All pages Copyright © 1999 & 2001 by Ricky Potts.
Tłumaczenie za zgodą właścicieli wykonane przez Przemola dla Nukleon.pl obecnie OnanistaSprzetowy.pl Edytowane przez Przemol^N

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach



×
×
  • Dodaj nową pozycję...