Skocz do zawartości
Trolu609

Wszystko O - Seagate Barracuda 7200.10

Rekomendowane odpowiedzi

A ja mam pytanie odnośnie gwarancji: Czy jeśli w sklepie podpisują mi gwarancję 36 miesięcy, to czy pozostałe 2 lata gwary producenta są zawsze ważne niezależnie od umowy czy też sklepu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MAsz 5 lat gwarancji producenta co oznacza ze przez 3 lata mozesz dysk serwisowac w sklepie ktorym go kupilem (niezalecane) lub wyslac go po uplywie 3 lat do producenta. A najelpiej dysk odrazu serwisowac w Seagate Polska (zalecane), tutaj masz opis jak to zrobic. A okres gwarancji mozesz sprawdzic na stronie www producenta dysku:

 

 

Punkt serwisowy Seagate w Warszawie

pozwala na znaczne przyspieszenie

procedury reklamacyjnej dysków twardych

 

UPS SCS (Polska) Sp. z o.o.

ul. Szyszkowa 35/37 02-285 Warszawa

Tel. (022) 573-10-00; Fax (022) 573-10-30

 

 

Wysyłając dysk Seagate do nowego centrum serwisowego w Warszawie:

- masz możliwość wykorzystania 5 letniej gwarancji Seagate;

- nie musisz szukać dokumentów gwarancyjnych - korzystając z formularza RMA producenta od razu otrzymasz informację, czy produkt jest na gwarancji, wystarczy tylko podać numer seryjny i model dysku;

- załatwiasz reklamację w najkrótszym możliwym terminie (bez pośrednictwa dystrybutora) - maksimum 7 dni;

- masz pełen podgląd reklamacji;

- możesz wskazać adres, na jaki Seagate powinien wysłać zrealizowaną reklamację (np. do klienta końcowego) ;

- koszt spedycji jest taki sam jak przy wysyłce do dystrybutora;

 

W przypadku awarii dysku należy zapoznać się dokładnie z informacjami na stronie producenta:

http://www.seagate.com/support/service/index.html

 

INSTRUKCJA REKLAMACJI BEZPOŚREDNIEJ W SEAGATE

 

1. KOLEJNE KROKI

1.1. Wejdź na stronę http://www.seagate.com/

1.2 . W grupie SUPPORT & DOWNLOADS kliknij na Warranty Support

1.3. Jeśli nie wiesz, jak odszukać na dysku jego numer seryjny i model przejdź do kroku 2 (Step 2) i kliknij na

model number and serial number

a po otworzeniu się strony

http://www.seagate.com/support/service/model_serial.html kliknij na top cover of the drive – w efekcie w sposób poglądowy zobaczysz, gdzie na dysku są powyższe dane

 

 

1.4. Jeśli nie wiesz, czy dysk posiada gwarancje producenta, powróć do strony poprzedniej

(http://www.seagate.com/support/service/index.html) i przejdź do kroku 3 (Step 3) i kliknij na Verify Your Warranty and Process a Return. Będziesz miał możliwość sprawdzenia gwarancji producenta na pojedynczy dysk.

Wypełnij pola według kolejności:

- w pole „Serial number” wpisz numer seryjny dysku (np. 5FB7F2QN)

- w pole „Model number OR part number” wpisz model dysku (np. ST340810a)

- w polu „Country” wybierz Poland

- kliknij na "SUBMIT"

- przejdziesz do strony zawierającej informację, czy dysk jest na gwarancji producenta i do jakiej daty (w kolumnie Warranty Status)

- jeśli do sprawdzenia masz więcej niż jeden dysk, cofnij się do strony poprzedniej i kliknij na multiple drive form - w tej opcji można sprawdzić naraz do 100 numerów seryjnych. Zasady wypełniania pól są podobne jak dla pojedynczego dysku z tym, że w dużym oknie w poszczególnych liniach należy wpisywać sekwencję Numer Seryjny – Spacja – Model dysku (w każdego dysku oddzielnie).

1.5. Jeśli dysk (dyski) jest na gwarancji producenta możemy wprost z okna o tym informującego przejść do operacji uzyskania numeru RMA.

W tym celu należy kliknąć na "CREATE RMA" i wypełnić pola User ID (login) i Passwword (hasło). W tym miejscu może system SEAGATE przypomnieć nam zarówno login jak i hasło ( Forgot your user ID? i Forgot your password?)

1.6. Jeśli to robimy pierwszy raz, należy na "REGISTER" tej samej stronie kliknąć na w celu zarejestrowania się i otrzymania loginu i hasła, którymi będziemy się później stale posługiwać. Należy wypełnić szablon rejestrowy (inne opcje zaznacza użytkownik końcowy a inne resseler czy też dystrybutor). Użytkownik końcowy wybiera jedynie kraj (Country) – Poland i zaznacza opcję End User.

1.7. Po zaznaczeniu właściwych opcji klikamy na "CONTINUE"

Pojawi się kolejne okno w którym musimy wpisać swoje dane osobiste lub dane firmy (pola oznaczone gwiazdką * muszą być wypełnione).

W dalszej kolejności wpisujemy własny login i hasło (z powtórzeniem go).

Wpisujemy także charakterystyczne dla nas pytanie i odpowiedź na nie (używane będzie, gdy zapomnieliśmy loginu, hasła). Po potwierdzeniu zapoznania się z warunkami producenta (na końcu strony) zaznaczmy ten fakt i klikamy na "CONTINUE"

1.8. Pojawi się następne okno, w którym można wpisać adresy wysyłki towaru i dokumentów, gdy są inne od adresów podanych podczas rejestracji. Gdy nie zmieniamy adresu w obu opcjach należy zaznaczyć Same as my registration address oraz Same as my shipping address (above) i klikamy na "SUBMIT"

1.9. Pojawi się okno z informacja o dokonanej rejestracji – klikamy na "LOGIN"

1.10. W kolejnym oknie wpisujemy swój login i hasło i klikamy na

1.11. Następnie przechodzimy do strony Returns

Jest to nasza strona z informacjami o uzyskanym numerze RMA.

Wybieramy Request RMA i przechodzimy do strony Request RMA: Confirm Address. Tam czymamy instrukcje pakowania (Seagate's Return Policy.), zaznaczmy fakt zapoznania się z nią i klikamy na Save & Continue.

W kolejnych krokach wypełniamy pola z modelem, numerem seryjnym i wskazujemy, gdzie będziemy wysyłać dysk (dyski) – wybieramy UPS SCS Warszawa. Wybieramy opcję z oświadczeniem, co zrobić z dyskiem w razie nie uznania reklamacji przez Seagate. Przyciskiem Submit potwierdzamy zakończenie procesu RMA

1.12. Z kolejnej strony drukujemy Packing list oraz return label

 

2. Wysyłka do centrum SEAGATE w Polsce

2.1. Dysk (dyski) pakujemy zgodnie z instrukcją SEAGATE i do środka wkładamy wydrukowany dokument „ i do środka wkładamy wydrukowany dokument „Packing list”.

2.2. „Return Label” przyklejamy na paczkę

2.3. Paczkę wysyłamy dowolnym spedytorem na koszt nadawcy do UPS SCS

 

3. Z chwilą dotarcia paczki i zarejestrowania w UPS SCS rozpoczyna się proces wysyłki sprawnego towaru z Holandii do klienta. Cały proces wymiany poprzez UPS SCS zamyka się w ciągu maksimum 7 dni, gdy na podany w rejestracji adres otrzymujemy wymieniony przez SEAGATE towar.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taa mogłem brać Hitachi ,ale uparłem się na tego Seagate'a 250 GB z prostopadłym zapisem. I teraz go słychać najbardziej z całego kompa w momencie gdy pracuje. Takie jakby skrobanie czy jakieś dziwne metaliczne dźwięki. Co do wydajności to zero zastrzeżeń.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taa mogłem brać Hitachi ,ale uparłem się na tego Seagate'a 250 GB z prostopadłym zapisem. I teraz go słychać najbardziej z całego kompa w momencie gdy pracuje. Takie jakby skrobanie czy jakieś dziwne metaliczne dźwięki. Co do wydajności to zero zastrzeżeń.

A odizolowałeś go od obudowy ? ( np. przez Disk Stabilizer ew. gąbka [ ale temp wyższe ] )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie jakby skrobanie czy jakieś dziwne metaliczne dźwięki.

Ja do pracujących głowic nie mam zastrzeżeń. Nawet powiedziałbym że są umiarkowanie ciche. Najgorsze dla mnie jest praca wirujących talerzy. Po tym jak zalożyłem WC wszystko jest cichutkie a tu szumiące dyski! Gdyby nie to, to bym nie zmieniał na pewno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy z moim dyskiem jest coś nie tak czy mi się wydaje...

 

wyraznie odczuwam duze opóznienie jesli klikam miedzy partycjami badz folderami..:( nie wiem co jest grane oto screeny

 

dodam tylko ze zworke mam całkowicie wyciąnieta ... sprzet jak ponizej....

post-15900-1175208773_thumb.jpg

Edytowane przez neksus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przymierzam się do kupna dysku do mojego "kalkulatora" w cenie do ok 250zł

i myślałem nad tym dyskiem

http://softnet.mdi.pl/cgi-bin/softnet/ofer...pl?towary=23741

a płytę mam taką

http://www.ecs.com.tw/ECSWebSite/Products/...=1&LanID=16

 

Co sądzicie o tym dysku i jak ma się stosunek głośności do szybkości a może są jeszcze inne dyski godne polecenia (ja raczej stawiam na wydajność)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Neksus SMART jest OK dysk jest sprawny. Te spadki na wykresie moga byc wina sterownikow albo czegos podobnego. Moze poprostu tak ma byc. Moglbyz tez troche schodzic ten dysk bo 48 stopni co prawda jest akceptowalne ale niech zrobi sie upal i bedzie ponad 50.

Sprawdz sobie czy masz zainstalowane INFDriver...

W Biosie dysk masz na IDE ustawiony nie na AHCI???

 

 

A te lagi podczas pracy na komputerze to nic innego jak zintegrowany dzwiek na P5B Deluxe. Wylacz go w Biosie na chwile i zobaczysz roznice.

Proponuje wylaczyc go na stale i zamonotwac cos alternatywnego na PCI np. SB Audigy tani i dobry

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A te lagi podczas pracy na komputerze to nic innego jak zintegrowany dzwiek na P5B Deluxe. Wylacz go w Biosie na chwile i zobaczysz roznice.

Proponuje wylaczyc go na stale i zamonotwac cos alternatywnego na PCI np. SB Audigy tani i dobry

To strasznie tandetny dźwięk montują na tych płytach P5B Deluxe .... albo te płyty po prostu są tandetne. Mam Gigabyte na Via KT880 ( kontroler SATA1 ) z "zintegrowaną audio" Realtek 658 i nie mam absolutnie jakichkolwiek spadków transferu .... podobnie jak na audigy 1 którego jeszcze tydzień temu normalnie używałem.

Wykres z aktywną ALC658 ( z tego co pamiętam [na forum gdzieś jest] wykres jest dokładnie taki sam jak przy nieaktywnej integrze ale z "włączoną" Audigy 1 )

Dołączona grafika

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A te lagi podczas pracy na komputerze to nic innego jak zintegrowany dzwiek na P5B Deluxe. Wylacz go w Biosie na chwile i zobaczysz roznice.

Proponuje wylaczyc go na stale i zamonotwac cos alternatywnego na PCI np. SB Audigy tani i dobry

Pierwszy raz słyszę o czymś takim.Co do dysku to po dłuższych testach jestem jeszcze bardzie zadowolony z jego pracy. Tylko ten drażniący dźwięk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Neksus ma ten sam problem duże opóźnienia przy przchodzeniu z folderu do folderu . Jedynym rozwiazaniem to Panel sterowania -> dzwięki i urządzenia audio ->zakładka dzwięki -> schemat dzwiękowy brak

 

jest to wina sterowników do dzwiękówki Soundmaxa albo ....... /??

 

E6600 ,Asus P5W64 WS Pro,PDP Patriot Dual LLK 2x 1GB DDR2 EPP, Seagate Barracuda 7200.10 320GB 16MB

Edytowane przez SILAN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mozliwe ze to wina sterow ale jesli macie opoznienia podczas przegladania folderow itp.. to wina dzwieku. Ja odrazu zaminilem go na Audigy. Co do jakosci zintegrowanego dzwieku nie mialem nic ale to przegladanie folderow i okolo 20 sekund dluzej uruchamijacy sie windows to zgroza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki chłopaki wiec... problem sam rozwiązałęm własnie jak pisał kolega SILAN po wyłaczeniu dzięków.... przy przechodzeniu po folderach jest o niebo szybciej... sam nie uzywałem dzwięków wczesniej ale teraz miałem świezy system ... Miałem starego Sound Blastera..i zamontowałem i jest ok chyba bez sensu kupowac Audigy .....

 

 

Faktem faktem Dysk chodzi głosniej... w tej chwili najgłosniejsza rzecz w moim komputerze... czy ktos zna jakis cichszy dysk o takiej wydajnosci jak Seagate??

 

 

i mam jeszcze pytanie w ile ładuje sie wam Win? ... bo coś strasznie długo i mnie.... ktos wie co może przyspieszyć jego ładowanie się ? myślałem ze przy takim dysku ... powinno byc o wiele szybciej.... poprzednio miałem 120 Gb Ata 100 i nie widze róznicy... ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i mam jeszcze pytanie w ile ładuje sie wam Win? ... bo coś strasznie długo i mnie.... ktos wie co może przyspieszyć jego ładowanie się ? myślałem ze przy takim dysku ... powinno byc o wiele szybciej.... poprzednio miałem 120 Gb Ata 100 i nie widze róznicy... ;/

Mozliwe ze masz wlaczone niektore opcje/funkcje Windowsa ktore dosc mocno spowalniaja system. Format i konfiguracja na nowo powinna pomoc. Oczywiscie konfiguracja po przestudiowaniu tematu o krojeniu windy:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam ST3250620AS i zaczynam mieć powyżej uszu tych dźwięków. gdy zacznie rzeźbić to normalnie jak bym wiadro fasoli rozsypywał na stole - dramat. można z tym coś zrobić?

Już był ten temat poruszany - izolacja od obudowy ( optimum to coś pokroju Scytche disk stabilizer ).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już był ten temat poruszany - izolacja od obudowy ( optimum to coś pokroju Scytche disk stabilizer ).

 

Hmm możliwe że to by pomogło (nigdy nie próbowałem ) ale nie zmienia to faktu że pracuje za głośno. Czemu 40 GB chodzi tak cicho ,a też nie jest odizolowany od budy. Hm dałem gumowe przekładki między dyskiem a blachą obudowy (z lewej i prawej rzecz jasna) i troszkę odkręciłem śrubki tak by nie było zbyt mocno dokręcone. Nie wiem co jeszcze można zrobić. Jest troszkę lepiej ,ale podczas zapisu i tak to skrobanie jest uciążliwe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm możliwe że to by pomogło (nigdy nie próbowałem ) ale nie zmienia to faktu że pracuje za głośno. Czemu 40 GB chodzi tak cicho ,a też nie jest odizolowany od budy. Hm dałem gumowe przekładki między dyskiem a blachą obudowy (z lewej i prawej rzecz jasna) i troszkę odkręciłem śrubki tak by nie było zbyt mocno dokręcone. Nie wiem co jeszcze można zrobić. Jest troszkę lepiej ,ale podczas zapisu i tak to skrobanie jest uciążliwe.

Jak położysz na gąbce to stanie się niesłyszalne ( na moim 320 GB tak jest ) - ja nie stosuję tego rozwiązania bo dysk się bardziej grzeje i wybrałem pośrednie czyli scytche - temp niższa ale skrobanie jeszcze słyszalne . Przykręcony dysk bezpośrednio ma najniższą temp. ale też jest najgłośniejszy - wszystko to efekty tych wstrząsów podczas wyszukiwania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem właśnie sobie kupić do wyciszenia jakieś proste gumowe zawieszenie, ale w sklepie bardzo namawiali na coś niby lepszego.

2 rzeczy (przykłady z alledrogo):

http://www.allegro.pl/item179861318__noise...zenie_hdd_.html

czy

http://www.allegro.pl/item180439943_hdd_vi...chy_tanio_.html

 

mam 2 dyski, oba 7200, 80GB i 320GB, więc na takim noiseblocker X swing mógłbym powiesić oba, ale jeśli vibe fixer byłby lepszy ....

no i pytanie, czy na tym X swing faktycznie da radę powiesić bezpiecznie 2 dyski .....

Edytowane przez Conti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie kupiłem tego X-SWING bo nie lubię wywalać pieniędzy w błoto ;) - wiesz czym to się różni od Scytche 2 ? - ceną . Jeśli miałbym więcej dawać niż 30 PLN to kupiłbym model z radiatorami ( ktoś dawał linka - nie pamiętam firmy ). Natomiast ten drugi link przedstawia coś faktycznie innego - jednak ponownie mam "wrażenie" że cena jest przesadzona ( tak 2x-3x ).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o X-swingu, bo kosztuje 55zł i mógłbym powiesić na nim oba moje dyski, co wyszłoby taniej niż scynthe - 2 x 25 + przesyłka .....

Więc kwestia ceny odpada.

Z 2-giej strony dyski wzajemnie by się grzały .... też kicha ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...