wojtek4994 Opublikowano 13 Maja 2006 Zgłoś Opublikowano 13 Maja 2006 Witam! Mam pytanie: czy jest możliwe (a jeśli tak to JAK to zrobić) wstawienie do programu prostej animacji w formacie GIF??? (animacja polega na tym ze co 0,1 sek. zmienia się obrazek-klatka; jest ich 10) Bo do zwykłego TImage nie wchodzi :mur: a moze w jakims innym formacie ją zrobić i wtedy jakoś wstawić? Pracuję w C++ Builderze 2006 firmy Borland. Proszę o szybką pomoc!! Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PelzaK Opublikowano 13 Maja 2006 Zgłoś Opublikowano 13 Maja 2006 pewnie gdzieś w sieci jest komponent do odtwarzania gifów.. a jeśli nie to możesz zawsze odnaleźć opis formatu GIF, napisać własnego loadera, który wczyta wszystkie klatki animacji do np vector<TImage> a następnie za pomocą timera bedziesz zmieniał obiekt Picture w TImage'u w którym ma się animować dany GIF... Pewnie nie zrozumiałeś :) no ale za dużo by tu tłumaczyć... poszukaj lepiej gotowego komponentu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek4994 Opublikowano 14 Maja 2006 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2006 Znalazłem w sieci kilka komponentów (szukam już trzy godziny...) do odtwarzania GIF-ów, ale żadnego nie mogę zainstalować. Może dlatego że są stworzone do starszych wersji Buildera? Jeden już prawie zainstalowałem i wyskoczył mi jakiś błąd... Nie wiem co robić :mur: Pomóżcie! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MeHow Opublikowano 14 Maja 2006 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2006 na jakiś błąd najlepsze jest jakieś rozwiązanie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek4994 Opublikowano 14 Maja 2006 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2006 na jakiś błąd najlepsze jest jakieś rozwiązanie. Pozdrawiam buahahahaha... Wiem o co Ci chodzi: nie podałem jaki to jest błąd. Po kolei: 1. Odpalam C++ Builder zawarty w moim Borland Developer Studio 2006. 2. Wybieram z menu Component pozycję Install Packages. 3. W okienku, które się pojawia (jest tam chyba lista aktualnie zainstalowanych komponentów) klikam przycisk Add. 4. Odszukuję ściągnięty plik GIFComps.bpl po czym klikam Otwórz (lub coś w tym rodzaju) 5. Pojawia się komunikat (dosłownie): Registration procedure, Gifreg.Register in package <moja_ścieżka>\GIFComps.bpl raised exception class EComponentError: <No message>. OK. W katalogu z GIFComps.bpl nie ma pliku GIFReg.h. Znalazłem go i wrzuciłem. Wówczas przy ponownej próbie dodania GIFComps.bpl pojawia się inny komunikat: Access violation at address 51F0DCA8 in module 'rtl100.bpl'. Read of address 00000022. :mur: Na stronie, z której to ściągałem pisało że to jest do Buildera 4. Z tego co wyczytałem mój program to wersja 10 (czy to możliwe???). Myślę że to jest powód problemów... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cf4ni4k Opublikowano 15 Maja 2006 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2006 Być może jest coś nie tak z tym rtl100.bpl! Pamiętasz tego akurat brakowało u mnie!! (a tak na serio-nie poddawaj się, poszukaj w necie!! Albo inny format animacji!) :lol: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...