Jump to content
Sign in to follow this  
HDR_o

Dodanie Ramu Na Grafie Kosztem Operacyjnego

Recommended Posts

Nie znalazlem podobnego tematu wiec pisze, chodz nie wiem czy w dobrym dziale.Czy istnieje mozliwosc dodania wirtualnej pamieci na karcie graficznej kosztem operacyjnej? Na kartach z AGP do tego bodajze sluzylo agp apertuar size (ale nie jestem pewny w 100%) a na mobo z pci nie mam czegos takiego jak pcie apertuar size :D stad moje zapytanie,czy moze istnieje jakis programik,ktorym bede mogl sobie zrobic taki patent :D Czy moze ktos ma najnowszy Tweak XP bo ja mam starsza wersje a juz na niej widac rozne bajery ze sprzetem, wiec mam cicha nadzieje,ze w najnowszej wersji istnieje taka mozliwosc :D Jak ktos ma tweak xp najnowsza wersje, albo wie jak to zrobic to bede bardzo zobowiazany :D Pozdrawiam :D

Edited by hydro

Share this post


Link to post
Share on other sites

w rivie tuner możesz to ustawić

 

 

dla DX

 

post-21833-1148293839_thumb.jpg

 

 

 

dla OpenGL

 

 

post-21833-1148293875_thumb.jpg

 

 

 

Efekt możesz sprawdzić w everescie , pisze ile pamięci z ram zostało zabrane na texturowanie

 

edit:

 

dopiero teraz zauważyłem , że masz 7900 - riva tuner odpada , musisz pobawić się w rejestrze

Edited by sideband

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sideband - od momentu,kiedy odblokowalem sobie w RT oc karty graficznej mam (chyba to jest to) taka opcje aktywna bo zmienil mi sie wyglad calego RT na taki jaki mialem jak posiadalem gf6800gx,ale ustawilem tam 512 mb i nic to nie dalo,chyba,ze mam zapisac inna wartosc dla swojego sprzetu,jesli tak to jaka? No i czy istnieje jakis inny sposob bo ten mi sie wydaje niesktuczny,a w rejestrze kompletnie nie wiem gdzie mam wejsc.Cala zabawa polega na tym,zeby TRL mi nie dogrywalo.Gra mi chodzi plynniutko niemal w kazdych detalach ale na poczatku dogrywa (podobnie Oblivion ale ten chyba wymaga do tego akurat 2gb ram,ale TRL napewno 512 mb na karcie i 1gb ram operacyjny starczy w pelni),a poniewaz mam 1.5 gb ram wiec raczej to nie przez ram operacyjny tylko ten na karcie graf. bo jak wiadomo do next gena potrzebujemy 512 ram na karcie.Stad moje pytanie.Pozdrawiam

Edited by hydro

Share this post


Link to post
Share on other sites

tego cięcia na TRL nie zlikwidujesz , zwalony silnik , przecież takie przycinanie jest nfs mw , niezależnie od ilości ramu przycięcia są takie same i w tych samych miejscach

 

w TRL nie ma super textur by wymagało to od karty 512mb , ten sposób z rivą tuner działa na 100% - za każdym razem jak zmieniasz tą wartość , trzeba zrobić restart

Share this post


Link to post
Share on other sites

zauważyłem właśnie , że wyszła nowa riva , potestuj i zobacz jaka wartość jest najlepsza - max to połowa ramu systemowego

Share this post


Link to post
Share on other sites

to nie riva ustawia , tylko wpis od sterów jest , jeżeli ostro miąchasz ze sterami to czasami stery ustawiają zamiast 256mb(256mb na karcie) np 32mb lub 0mb

Edited by sideband

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak siak czy owak :wink: Ustawienie 256 czy 500 nie daje absolutnie żadnego efektu, więc szkoda czasu :? pozdro

A żeby tylko czasu u mnie przy 512 ramu jak ustawiłem na 256 w BIOSie AGP Apertuar (czy jakoś tak) to w 3d marku 03 był spadek FPSów i punktów :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

bo miałeś za mało ramu systemowego i dlatego , to włącz cod 2 z texturami na high na karcie 128mb - musi być ustawione 256mb , bo inaczej nie da się grać , to samo jest w 3dmarku 2006

Share this post


Link to post
Share on other sites

bo miałeś za mało ramu systemowego i dlatego...

Hyhy ;] wiedziałem, że będzie coś nieteges :lol: Sugerujesz, że ta opcja pomoże jak będzie 256MB vram i >1GB ramu :? hydro do dzieła zrób testa najlepiej w CoD2, albo czymś co bierze więcej niż te 256MB :) pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

miałem na myśli tylko ram systemowy , a nie na karcie

 

cod 2 , to opengl - więc trzeba zmienić w zakładce od opengl tą wartość i zrobić restart windy

 

weś zapodaj do kompa jaką karte 128mb i zobaczysz ile daje ustawienie 256mb na texturowanie , ja się opieram na praktyce a nie domysłach , więcej mb na texturowanie powoduje często spadek max fps , ale wzrost min fps

 

np w 3dmarku 2005 , przy texturowaniu 32mb wynik jest niższy o 100pkt , a przy 128mb o 5pkt w stosunku do 256mb

 

jak się pokażą extremalne gierki , które naprawde będą wymagały karty z 512mb to wtedy będzie duża różnica przy ustawieniu większej ilości mb na texturowanie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście restarty windy były, jak i również testy w OpenGL jak i DX :? Karty ze 128MB nie mam skąd wytrzepać :sad: A CoD2 nadaje się do testów znakomicie, bo widać jak karty z 512MB dostają kopa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chemiczy Ali - CoD'a obecnie nie posiadam, a w Oblivionie trudno cos kolwiek powiedziec,jakby kapeczke mniej doczytki (albo sam sobie to wmawiam :D) mimo,ze duzej nie mialem to jednak jakby tekstury sie szybciej ladowaly :),natomiast w TRL bez zmian,mam doczytki ciagle w tych samych miejscach,glownie na samym poczatku Bolivii,czyli jak na starcie chce obrocic kamere z przodu Lary i jak wchodze na pierwsza skale to mam mega doczytke a pozniej jest juz dobrze (w ghanie tylko na chwile spadaja fpsy ale to juz co innego).Tu niestety obojetnie co bym ustawil w RT :( Natomiast zostawilem 384mb i w sisoft sandrze wykrywa mi,ze mam karte 256mb ale na tekstury mam przeznaczone 624 mb :o Gdyby tak dalo sie tak ustawic by pokazywalo mi 512 mb po wlaczeniu wlasciwosci karty graficznej :) :rolleyes:

Edited by hydro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście restarty windy były, jak i również testy w OpenGL jak i DX :? Karty ze 128MB nie mam skąd wytrzepać :sad: A CoD2 nadaje się do testów znakomicie, bo widać jak karty z 512MB dostają kopa :)

już wiem na czym jest różnica między 256mb a 512mb(texturowanie) - na cellfactor przy ustawieniu 256mb nie ma przycięć i spadek fps do 50% jakości textur , różnica przy wyższych ustawieniach textur jest bardzo duża

Share this post


Link to post
Share on other sites

A w rejestrze ktos wie gdzie moge ustawic taki patentos ?:) Moze bedzie bardziej skuteczny

Share this post


Link to post
Share on other sites

kompa mam jak z siga

jaka wartosc powinienem ustawic

aby uzyskac optymalna wydajnosc?

dla dx i opengl taka sama czy inne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co wy mówicie że to nic nie daje. Ja mam 128mb karte jak w podpisie po dodaniu dla karty 128mb w Call of duty 2 ilość klatek zwiekszyła się przy dużych mapach o okolo 30-50% Gram w 800x600 direct x9 full detale textury na extra i mam nie mniej niz 34fps a sresnio 44fps to super wynik w porównaniu do tego co bylo rpzed na tych samych ustawieniach mialem nawet 8fps przy duzych mapach w niektorych miejscach wiec kto gra nałogowo w Call of duty 2 w direct x 9 i teksturach na extra to powinien sobie to zmienic!!!

 

POLECAM!!! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak takie przydzielanie zrobic w krtach ATI ???Gdzie trzeba dopisać czy zmienic riva tuner w catalyst-ach nie ma tych zakładek :sad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.