Jump to content
maSTHa212

Po Zmianie Dysku Laptop Nie Chce Sie Wlaczyc

Recommended Posts

Sprobowalem jeszcze takiego manewru : wsadzilem plytke z WinXP do drive'u i ustawilem bootwanie najpierw na CD i zmienilem dysk. Nothing. Dalej to samo, obstawiam ze to musi byc cos z dyskiem bo kazda inna konfiguracja dziala : bez dysku, bez dvd, bez tego i tego - wszystko sie podnosi tylko nie kiedy w srodku siedzi ten Seagate. No nic, jutro to ogarne.

@ sansaba : spoko, jak cos to dam znac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, problem rozwiazany. Jak wam powiem o co chodzilo to po prostu padniecie. No wiec tak. Polazlem do serwisu (firma MTS) i powiedzialem ze chce zamienic ram i hdd. Usiadlem sobie wygodnie, typek wzial ode mnie dysk i poszedl. Wraca po jakims czasie i mowi ze laptop sie odpalil. No to ja na niego wielkie oczy, ale spoko nic nie mowie czekam az skreci wszystko i sprobuje wlaczyc go jeszcze raz. No i jak mozna bylo sie domyslec nei wstal. No zamianie na Hitachi wstal. Koles mowi ze jakby sam nie zobaczyl to by nie uwierzyl i mowi ze lapek musi zostac. W tym momencie wlaczyl sie do rozmowy drugi spec i zaczyna kombinowac co to moze byc. Nie bede sie teraz rozdrabnial i mowil jakie kombinacje zesmy probowali ale suma sumarum wyszlo na to ze w dysku Segatea nie bylo...czarnej naklejki ktora mial Hitachi :blink: Ja wiem ze to brzmi dziwnie ale na prawde to wlasnie o to chodzi. Na Hitachi byla czarna naklejka prawdpodobnie izolujaca dysk od reszty (zdjeta klapa od wewn pokryta jest czyms co raczej przewodzi prad), Seagate tego nie mial i po prawdopodobnie musialoby jakies male spiecie ktore nie pozwalalo lapkowi sie wlaczyc. Zmienilismy naklejke i wszystko poszlo za pierwszym razem, potem pare testow, wlaczanie i wylaczanie - zero problemow. Po prostu w zyciu bym nie wpadl na to ze to taki bzdet, widzialem ze Hitachi na to nalepione ale obstawialem ze to nic waznego, jeden producent daje drugi nie. Ale jak widac, taki drobiazg a potrafi unieruchomic caly komputer.

@ Calrisle : Seagate bo to pierwszy dysk z zapisem prostopoadlym (nie wiem jeszcze co on w praktyce da, z tego co czytalem w sieci ma miec osiagi zblizone to wolniejszych 7200 a pobor mocy na poziomie 4200), czy tak bedzie to sie okaze. Poza tym byla na niego dobra cena to wzialem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra zrobilem pierwszy test w programie HD Tune 2.52 no i musze powiedziec ze jestem zadowolony z wyniku :)

 

1. Pierwszy link to test z poprzedniego dysku czyli Hitachi K120 4200rpm http://img512.imageshack.us/my.php?image=hdtest1zo.jpg

 

2. Tutaj wynik z dysku ktory siedzial w Sagerze, Hitachi 7200rpm http://img439.imageshack.us/my.php?image=beztytuu8nm.jpg

 

3. A tutaj wynik tego Seagate'a Momentus 5400.3 http://img125.imageshack.us/img125/2262/seagate7he.jpg

 

enjoy

 

EDIT.

Hitachi 4200 ladowal mi system ze wszystkimi programami okolo 2 minut, po takim czasie przestawalo mielic dysk. Z Seagatem ten czas wynosi okolo minuty, z tym ze na razie jeszcze w ogole nie grzebalem w rejestrze wiec uruchamia w tle wszystko co mozna.

Edited by maSTHa212

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie daloby zrobic fotek ze srodka ? :) tzn. jak wyglada ta nalepka bo przed wyjazdem do UK zamierzam zrobic sobie upgrade, a ze moje ulubione Samsungi nie maja jeszcze w ofercie setek, to pewnie bedzie Seagate :) a fabryczna Toshiba pojdzie na sprzedaz (bo chyba dysku SATA w zadna kieszen pod 2.5" nie da sie wlozyc) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta nalepka to po prostu zwykla cienka folijka, wyglada jak klisza filmowa i pokrywa caly dysk. Poza tym nie wiem czy to jest potrzebne w kazdym laptopie, wiem ze u mnie bez tego nie ruszal :huh: Za dysk dalem 329 PLN a pamiec to 1x1GB Corsair 667 za 380. Teraz zrobilem test na swiezym systemie, z nowymi Omegami i wynik poszedl w 05 o 15 markow w gore czyli generalnie zadna zmiana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta nalepka to po prostu zwykla cienka folijka, wyglada jak klisza filmowa i pokrywa caly dysk. Poza tym nie wiem czy to jest potrzebne w kazdym laptopie, wiem ze u mnie bez tego nie ruszal :huh: Za dysk dalem 329 PLN a pamiec to 1x1GB Corsair 667 za 380. Teraz zrobilem test na swiezym systemie, z nowymi Omegami i wynik poszedl w 05 o 15 markow w gore czyli generalnie zadna zmiana.

 

to sie fakt oplacalo inwestowac ;) nie ma to jak marketing ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to ja mam jeszcze jedno pytanko:

Jaka jest różnica pomiedzy

Seagate Momentus 5400.2 80 GB http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=20778 a

Seagate Momentus 5400.3 80 GB http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=27769

 

Jedyna różnica jaką zauważyłem to inna liczba talerzy (2 w ..5400.2 a 1 w ....5400.3) ale teraz jak to sie ma do normalnego użytkowania, który lepszy itd.

 

Z góry dziekuje za odp.

Pozdrawiam

Piotrek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nalepka izolacyjna?? Toz to patent rodem ze stanow, gdzie wszystko kleja na tasme :mur: I to w super mobilnym lapku za kupe siana <_< Powiem szczerze, spodziewalem sie czegos wiecej po asusie, szczegolnie ze to nie jest jakas tam prewencja "zeby nic sie przypadkiem nie stalo", tylko zaradzenie zwarciu! Pachnie mi to niedorobka projektowa i lataniem dziur w trakcie produkcji!!

Kurcze, taki bug hardware'owy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.