Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Rafale, nie bądź takim fan boyem FF proszę. 15mm to wystarczająco jeśli chodzi o Sigmę. Byle było dużo mniej niż na KITcie, czyli poniżej 18(27)mm a to duuża różnica.

 

Costki, to rozumiem że dobrze wyczytałem. Nic poza Sigmą nie ma :( A szkoda. No to trzeba odkładać miedziaki do słoika ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, jak wyglada sytuacja w Pentaksie, bo pod Nikona szkiel niezaleznych producentow jest troche:

- Sigma 10-20 w dwoch wersjach (stara i nowa)

- Tokina 11-16

- Tamron 10-24

Nie wspominajac o "wlasnym" Nikkorze 10-24.

Sigma, Tokina i Tamron powinny byc tez pod Pentaxa, ale raczej wszystkie sa w tej samej cenie. Taniej, manualnej stalki o takiej ogniskowej bym sie nie spodziewal, bo za czasow, gdy owe obiektywy byly nowe, to nikt o APS-C nie myslal, a pod pelna klatke skonstruowanie obiektywu o takiej ogniskowej to juz niezly wyczyn (polecam zobaczyc, jak wyglada Nikkor 13/F5.6 ;) ).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rafale, nie bądź takim fan boyem FF proszę.

Prędzej niż fanboyem FF jestem niedoinformowany i 'niekumaty' w niektórych sprawach ;) Doczytałem dokładnie, i muszę przyznać Wam rację :oops: Edytowane przez rafwlkp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na obecną chwilę mam 18-55 Nikkora (kit do D5000), jednak przydałoby mi się coś z "większym zoomem". Interesuje mnie Sigma 18-200. Czy to dobry wybór?.

Sigma 18-200 DC AF-motor Nikon D3000 D5000 + Etui (1011988833) - Aukcje internetowe Allegro

Edytowane przez AragornPL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej celowalbym w Nikkora 18-200, bo ta Sigma to zaden szal. Nie ma silnika HSM, wiec AF szybki nie bedzie, jest bez stabilizacji (wiec albo statyw, albo problemy z poruszonymi fotami i koniecznosc ciagniecia iso), a do tego jest strasznie ciemna - przy F6.3 w gorzych warunkach oswietleniowych autofocus moze odmowic wspolpracy. Nikkor co prawda jest ponad 2x drozszy, ale za to ma komplet bajerow (USM, VR), swiatlo na dlugim koncu nie bedzie stwarzac problemow autofocusowi i ma calkiem niezla jakosc optyczna jak na tego typu szklo.

Jak chcesz, to mozemy sie ktoregos dnia ustawic na jakies fotki i sie nim pobawisz, bo jesli dobrze pamietam tez z Wilanowa jestes ;)

 

Ew. jak budzet masz ograniczony, to olej ta Sigme i dokup sobie Nikkora 55-200 VR, jesli potrzebujesz czegos dluzszego. Skoro juz masz lustrzanke, to czas wykorzystac jej najwieksza zalete ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, 18-55 Nikkora :P Moze sa jakies odpowiedniki w Tamronie czy Sigmie, ale specjalnie jakoscia roznic sie nie beda.

 

Chodziło raczej o zakres cenowy ;p Ale już w sumie nieaktualne bo kupiłem nowego 18-55 Nikkora ;]

 

Z innej beczki:

INTERFOTO: Nikkor 85/1.8 D Nikon 85mm + gwar. RATY (1010777672) - Aukcje internetowe Allegro

Cena fajna i w ogóle. Tylko te papruchy pod przednią soczewką mnie zatrzymują przed zakupem.

Czy są one dużym problem jeżeli chodzi o jakość zdjęć? Czy pierwszy lepszy serwis wyczyści ten obiektyw?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Samyang 85mm F1.4 IF MC do Nikon D200 D300 D700 D3 (1008253802) - Aukcje internetowe Allegro

 

Nie lepiej takiego Samyanga? Jest tańszy, jaśniejszy, choć manualny. A pyłkami bym się nie przejmował. Mój kit już sporo nałapał, ale w ogóle nie widać ich na zdjęciach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Samyang 85mm F1.4 IF MC do Nikon D200 D300 D700 D3 (1008253802) - Aukcje internetowe Allegro

 

Nie lepiej takiego Samyanga? Jest tańszy, jaśniejszy, choć manualny. A pyłkami bym się nie przejmował. Mój kit już sporo nałapał, ale w ogóle nie widać ich na zdjęciach.

 

Ciekawa opcja tylko ten manual mnie trochę zniechęca na początek ;)

Szczególnie gdy niedługo zawita do mnie D90 i będę miał pierwsze przeżycia ze śrubokrętem hehs ;]

 

Zapytałem o przykładowe foty i koszt wyczyszczenia:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Śrubokręt w dziewięćdziesiątce jest dość szybki w jasnych obiektywach. Robiąc zdjęcia 50 f/1.8, czuć różnicę dwóch generacji (pomiędzy D70s i D90), ostrzy zdecydowanie szybciej.

 

Pyłki widać na zdjęciu 3400 (na żwirze jaśniejsze plamki a'la bokeh).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa opcja tylko ten manual mnie trochę zniechęca na początek ;)

Szczególnie gdy niedługo zawita do mnie D90 i będę miał pierwsze przeżycia ze śrubokrętem hehs ;]

 

Zapytałem o przykładowe foty i koszt wyczyszczenia:

 

Nie bierz samyanga bo na d90 to będzie katorga przy robieniu zdjęć. Ja mam matówkę z klinem i rastrem + okular powiększający w wizjerze a odsetek ostrych zdjęć samyangiem to góra 40%, im ciemniej tym odsetek mniejszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na maksymalnym otworze, gdzie z reguły jakość zdjęcia jest najsłabsza (i oczywiście głębia ostrości wynosi kilka centymetrów), się nie cyka :) Przymyka się obiektyw do f/4, f/5.6, zyskując na rozdzielczości i spłyceniu pogłębieniu GO.

 

Oczywiście, jeżeli stawiasz na artyzm, to czemu nie - można strzelać przy f/1.4.

Edytowane przez zzizzy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na maksymalnym otworze, gdzie z reguły jakość zdjęcia jest najsłabsza (i oczywiście głębia ostrości wynosi kilka centymetrów), się nie cyka :) Przymyka się obiektyw do f/4, f/5.6, zyskując na rozdzielczości i spłyceniu GO.

 

Oczywiście, jeżeli stawiasz na artyzm, to czemu nie - można strzelać przy f/1.4.

 

Ja tam lubię portrety z płytką GO, nie wiem czy tym się wyraża artyzm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja przeciwnie - chcę, żeby w GO był nie tylko nos, a cała twarz ;)

 

Przez 'artyzm' rozumiem ładne bokeh, rozmyte tło, które przecież przy mniejszym otworze względnym jest bardziej wyraźne i może odwracać uwagę od głównego motywu zdjęcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja przeciwnie - chcę, żeby w GO był nie tylko nos, a cała twarz ;)

 

Przez 'artyzm' rozumiem ładne bokeh, rozmyte tło, które przecież przy mniejszym otworze względnym jest bardziej wyraźne i może odwracać uwagę od głównego motywu zdjęcia.

 

Każdy ma prawo robić tak jak lubi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...