Skocz do zawartości
Kura34

Czym Się Rózni Dzwięk Odtwarzany Przez Directsound A Waveout?

Rekomendowane odpowiedzi

Roznica chyba jest w akceleracj idzwieku , directsound (leci via DirectX ) chyba bedzie mniej obciazal proca

ale tego do konca nie jestem pewien

W direct sound można mieć wiele programów równocześnie odtwarzających i nie ma problemów z dźwiękiem na wav jest znacznie gorzej, ale w jakości dźwięku różnicy nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cytat z forum Winamp'a:

Q: What's the difference between DirectSound and waveOut ?

A: Short version: you should use waveOut on win95/98/me/nt4 and DirectSound on win2k/xp/.

Long version:

waveOut is old, outdated API (Application Programming Interface) for playing digital sounds in 32bit Windows OS's. Old OS's (all win9x and nt4) have good waveOut implementation; you should use waveOut output on those for best performance. waveOut features are limited; it doesn't even natively support mixing multiple streams. It appears that waveOut is provided in win2k/xp only for compatibility with old software - win2k/xp waveOut implementation is rather bad, it doesn't use any kind of hardware acceleration; all mixing is performed by software (may interrupt sound when CPU usage is high).

DirectSound is the new "modern" sound playback API, built into all recent versions of 32bit Windows OS's, available as redistributable for older ones (though nt4 directsound is badly broken from my experience). DirectSound natively supports mixing multiple streams, independent volume control, hardware acceleration layer & hardware emulation layer (features which aren't supported by hardware are emulated by software, so the programmer doesn't have to worry if his new l33t code will work right on old sb16). DirectSound should be generally fine to use everywhere except for nt4, as long as you have latest DirectX version for your OS and proper soundcard drivers installed. DirectSound is preferred over waveOut on win2k/xp, because their DirectSound implementation is relatively good (eats less CPU than waveOut and is free of win2k/xp waveOut implementation glitches). DirectSound was originally designed to let games utilize hardware acceleration available on your system without having to touch low-level hardware functions directly (like any other component of DirectX).

(Mam nadzieję, że nikomu nie przeszkadza język angielski.)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...