Skocz do zawartości
Snipi

Gwarancja W Mediamarkt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Sytuacja, którą mam zamiar opisać działa się w sierpniu 2005 roku mianowicie w gdańskim media markt była promocja windows Xp za 199 zł, niewiele się namyślając pomyślałem ze warto zmienić w firmie 98 na Xp w tak korzystnej cenie no wiec zakupiłem system a ze media rządził się swoimi prawami to albo sprzedawali z nagrywarkami albo ze sprzętem logitech wziąłem klawiaturę Logitech media elite.

 

Klawiatura ta nie była używana okazała się niesprawna, ale odkryłem to dopiero teraz (nie było wcześniej potrzeby jej używania) wiec zaniosłem do MM i oddałem powołując się na rękojmie (dość ładna pani namawiała mnie żebym sam zawiózł do serwisu albo, chociaż oddal z tytułu gwarancji no, ale nie ze mną te numery)

 

Dziś minął 15 dzień od złożenia reklamacji wiec zadzwoniłem (choć to oni powinni) co z moja reklamacja dowiedziałem się ze jest nowa klawiatura wiec cały happy wsiadłem w samochód i pojechałem do media.

 

Wchodzę do serwisu podaje zgłoszenie pani przynosi klawiature i tu przeżyłem szok dla przypomnienia oddałem

Logitech media elite Logitech media elite a oni wymienili mi na taka Logitech media

 

Powiedziałem ze nie pryjme tej klawiatury, czyli odmówiłem odbioru Pani w serwisie stwierdziła ze jest to lepszy i nowszy model (choć nie ma wielu funkcji, które elite ma i jest o polowe tanszya kierownik mówi ze maja do tego pele prawo :PPP Ja jednak będę walczył o swoje. Jeśli ktoś mógłby mi pomocny paragraf to bardzo bym prosił, bo jestem tak wzburzony ze odnaleźć nie umiem tego, w którym jest powiedziane o takim samym modelu (takie same parametry a przynajmniej nie gorsze)

 

Co o tym myślicie??

 

ps. Wiem ze wiecie ja sie skusilem ale ogolnie nie radze tam kupowac albo jak amcie kupowac to KC i ustawa o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckkiej wbita na blache.

 

pozdrawiam

Snipi

 

ps Oni twierdza ze to wszystko maja gwarantowane przez prawo aale juz konkretnych paragrafow podac nie umieja a na pytanie gdzie maja to zagwarantowane mowia ze w ustawie o szczegolnej sprzedazy konsumenckiej a przeciez ta ustawa nie obowiazuje przy handlu profesjonalnym wtedy tylko KC.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pewno masz prawo do zwrotu kasy. Klawiatura nie zostala naprawiona, wiec bierzesz kase.

Gdy oddaja Ci sprzet musi byc to ten sam model badz lepszy...

Jesli ten kierownik zmiany nie potrafi przedstawic konkretnych paragrafow, ktore potwierdza jego idiotyczna wg mnie wersje, to uznaj go za niekompetentnego i zarzadaj rozmowy z kims nad nim. Jak sie nie zgodzi, to popros kogos z ochrony, zeby pokazal Ci droge do kierownictwa.... i mozesz porzadnie zjechac tego z dzialu komp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zwrot kasy nie wchodzi w gre (oemowy widnows) ale gorszego modelu sobie wcisnac nie dam jutro bede rozmawial z centrala media markt a ich uprzejmosc przy tym jak zapytalem na co sie dokladnie poowoluja "tam jest numer do pih prosze zglosic" takim tonem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja, którą mam zamiar opisać działa się w sierpniu 2005 roku mianowicie w gdańskim media markt była promocja windows Xp za 199 zł, niewiele się namyślając pomyślałem ze warto zmienić w firmie 98 na Xp w tak korzystnej cenie no wiec zakupiłem system a ze media rządził się swoimi prawami to albo sprzedawali z nagrywarkami albo ze sprzętem logitech wziąłem klawiaturę Logitech media elite.

Na firmę? Faktura VAT?

 

Klawiatura ta nie była używana okazała się niesprawna, ale odkryłem to dopiero teraz (nie było wcześniej potrzeby jej używania) wiec zaniosłem do MM i oddałem powołując się na rękojmie (dość ładna pani namawiała mnie żebym sam zawiózł do serwisu albo, chociaż oddal z tytułu gwarancji no, ale nie ze mną te numery)

W tym miejscu pracownik MM popełnił błąd, jako firma nie masz po co molestować ich serwisu a tym bardziej powoływać się na rękojmię. Reklamacja powinna zostać odrzucona z powodu: "podmiot zgłaszający roszczenie nie jest objęty przepisami ustawy konsumenckiej".

 

Dziś minął 15 dzień od złożenia reklamacji wiec zadzwoniłem (choć to oni powinni) co z moja reklamacja dowiedziałem się ze jest nowa klawiatura wiec cały happy wsiadłem w samochód i pojechałem do media.

W przypadku roszczeń zgłaszany przez firmy w stosunku do firmy będącej pośrednikiem (MM) termin rozpatrzenia reklamacji wynosi 31 dni. "Rozpatrzeniem reklamacji" jest również jej odrzucenie z podaniem uzasadnienia.

 

Wchodzę do serwisu podaje zgłoszenie pani przynosi klawiature i tu przeżyłem szok dla przypomnienia oddałem

Logitech media elite Logitech media elite a oni wymienili mi na taka Logitech media

 

Powiedziałem ze nie pryjme tej klawiatury, czyli odmówiłem odbioru Pani w serwisie stwierdziła ze jest to lepszy i nowszy model (choć nie ma wielu funkcji, które elite ma i jest o polowe tanszya kierownik mówi ze maja do tego pele prawo :PPP Ja jednak będę walczył o swoje. Jeśli ktoś mógłby mi pomocny paragraf to bardzo bym prosił, bo jestem tak wzburzony ze odnaleźć nie umiem tego, w którym jest powiedziane o takim samym modelu (takie same parametry a przynajmniej nie gorsze)

Roszczenie bezzasadne, sprzedawca ma obowiązek wydać sprzęt o parametrach zbliżonych do reklamowanego. Bardziej szczegółowe są przepisy ustawy konsumenckiej, ale nie obowiązuja one w obrocie pomiędzy firmami.

 

ps. Wiem ze wiecie ja sie skusilem ale ogolnie nie radze tam kupowac albo jak amcie kupowac to KC i ustawa o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckkiej wbita na blache.

Po raz kolejny: Przepisy "Ustawy Konsumenckiej" nie maja zastosowania w obrocie między podmiotami gospodarczymi. A z takim przypadkiem mamy do czynienia.

 

Oni twierdza ze to wszystko maja gwarantowane przez prawo aale juz konkretnych paragrafow podac nie umieja a na pytanie gdzie maja to zagwarantowane mowia ze w ustawie o szczegolnej sprzedazy konsumenckiej a przeciez ta ustawa nie obowiazuje przy handlu profesjonalnym wtedy tylko KC.

No widzisz, teraz wiesz że obowiązują inne przepisy ... to czemu wcześniej się na nie powołujesz? MM zatrudnia dobrych prawników, ale nie sądzę żeby chcieli kontynuować dyskusję w tak banalnej sprawie przed sądem ;) Natomiast personel "na sklepie" to typowe buraki, i żadna dyskusja z nimi nie ma sensu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no tak... nie doczytalem ze jest z winshitem.. wiec odpada zwrot kasy...

Ale mozesz walczyc o to ze klawiatura ktora CI proponuja jest 2 razy tanszym modelem..... bo kierownik ma do tego prawo ? to moze Ci jeszcze da tracera za 10zl...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na firmę? Faktura VAT?

Tak.

W tym miejscu pracownik MM popełnił błąd, jako firma nie masz, po co molestować ich serwisu a tym bardziej powoływać się na rękojmię. Reklamacja powinna zostać odrzucona z powodu: "podmiot zgłaszający roszczenie nie jest objęty przepisami ustawy konsumenckiej".

Obrót profesjonalny krajowy podlega rękojmi zawartej w przepisach KC czyż nie?

 

W przypadku roszczeń zgłaszany przez firmy w stosunku do firmy będącej pośrednikiem (MM) termin rozpatrzenia reklamacji wynosi 31 dni. "Rozpatrzeniem reklamacji" jest również jej odrzucenie z podaniem uzasadnienia.

Na druku reklamacyjnym sam MM informuje o 14 dniach, które mogą być przedłużone po poinformowaniu klienta.

 

Roszczenie bezzasadne, sprzedawca ma obowiązek wydać sprzęt o parametrach zbliżonych do reklamowanego. Bardziej szczegółowe są przepisy ustawy konsumenckiej, ale nie obowiązuja one w obrocie pomiędzy firmami.

<ironia>Fuck mogłem brać, bo jeszcze dadzą klawiaturę a4tech za 6 zł biała </ironia>

 

Po raz kolejny: Przepisy "Ustawy Konsumenckiej" nie maja zastosowania w obrocie między podmiotami gospodarczymi. A z takim przypadkiem mamy do czynienia.

Chodziło mi w tym ze zależy, kto, na co kupuje powinien w tym sklepie znać swoje prawa, bo ostro lecą w kulki. Dlatego podalem Ustawę ( obrót konsumencki) i KC (obrót profesjonalny krajowy)

 

pozdrawiam

Snipi

Edytowane przez Snipi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie będę się wypowiadał o przepisach jeśli chodzi o współpracę pomiędzy firmami, chociaż wydaje mi się całkowicie bez sensu, żeby z powodu faktury były inne zasady gwarancji. Jeżeli ja kupuję w hurtowni, to zawsze mam rękojmię, a inna sprawa że wiele rzeczy kupuję na faktury w sklepach i nigdy nie małem najmniejszych problemów z uznaniem gwarancji.

 

Co do wymiany sprzętu, to pamiętam że gdzieś czytałem, że wymieniony sprzęt nie może być gorszy od reklamowanego - może się różnić prarametrami nawet znacznie (oczywiście musi zostać zachowana kompatybilność) ale tylko na lepsze - nigdy nie możemy otrzymać czegoś gorszego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obrót profesjonalny krajowy podlega rękojmi zawartej w przepisach KC czyż nie?

Tak ... i NIE. Roszczenia gwarancyjne w obrocie pomiędzy podmiotami gospodarczymi są objęte ogólnymi przepisami (Art. 561 i następne) które nie dotyczą konsumentów (objętych odrębnymi uregulowaniami prawnymi). ALE tam jest do poczytania trochę więcej, i właśnie to "więcej" powoduje że Twoje szanse na sukces spadają. Wykładu z KC i ustaw "gospodarczych" nie będzie :P

Na druku reklamacyjnym sam MM informuje o 14 dniach, które mogą być przedłużone po poinformowaniu klienta.

Bez znaczenia, chociaż w sądzie można się powoływać na tego typu uchybienia (brak osobnego druku dla firm) ... szczęścia życzę :lol2:

 

Chodziło mi w tym ze zależy, kto, na co kupuje powinien w tym sklepie znać swoje prawa, bo ostro lecą w kulki. Dlatego podalem Ustawę ( obrót konsumencki) i KC (obrót profesjonalny krajowy)

Znajomość prawa jeszcze nikomu nie zaszkodziła ;) ale w tym przypadku proponuje ją trochę pogłębić. Sprawdź czy pojęcie "profesjonalny obrót krajowy" występuje w KC ;)

A tak na marginesie:

Art. 563. § 1. Kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy, jeżeli nie zawiadomi sprzedawcy o wadzie w ciągu miesiąca od jej wykrycia, a w wypadku gdy zbadanie rzeczy jest w danych stosunkach przyjęte, jeżeli nie zawiadomi sprzedawcy o wadzie w ciągu miesiąca po upływie czasu, w którym przy zachowaniu należytej staranności mógł ją wykryć. [...]

 

§ 2. Jednakże przy sprzedaży między osobami prowadzącymi działalność gospodarczą utrata uprawnień z tytułu rękojmi następuje, jeżeli kupujący nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie sprzedawcy o dostrzeżonej wadzie, a w wypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później - jeżeli nie zawiadomił sprzedawcy niezwłocznie po jej wykryciu.

Jak sprawą zajmie się prawnik, a Ty przypadkiem powiedziałeś w sklepie "sprawdziłem dopiero teraz, bo ..." to masz przerąbane.

Licz na to że załatwią sprawę polubownie, w przeciwnym wypadku naprawdę masz małe szanse na uzyskanie czegokolwiek. PIH nie bierze udziału w sporach pomiędzy podmiotami gospodarczymi ;)

 

Varrol - normalnie nikt nie zwraca na to uwagi, ale przepisy są różne. Choćby terminy rozpatrzenia reklamacji, sposób realizacji ... "Ustawa Konsumencka" daje klientom dużo większe prawa niż mają "firmy" (czyli uprawnienia wynikające z KC). "Gdzieś czytałem" to nie jest podstawa prawna :P ale wiem o co chodzi, tylko że zapisu o takiej treści nie zawierają przepisy mające zastosowanie do podmiotów gospodaczych (obrotu towarowego pomiędzy nimi). Ja też przeważnie nie mam problemu z załatwianiem reklamacji w hurtowniach, co nie znaczy że nie było przypadków kiedy czekałem np. kilka miesięcy na wymianę sprzętu! a klient w tym czasie ma prawo domagać się wymiany na sprawny, i w myśl obowiązujących przepisów sprzedawca musi w takim przypadku wadliwy towar wymienić (na własny koszt). Tak naprawdę to tylko od "dobrej woli" hurtowni zależy czy dostanę sprzęt z reklamacji za dwa tygodnie czy za pół roku (ostatnio w takim przykładowo AB częściej to drugie, dlatego maja coraz mniej klientów), ale im też zależy żebym nie poszedł do konkurencji ... co nastąpi szybko jeśli będę musiał dopłacać do bubla który mi wcisnęli ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SimooN jest jeszcze jedna sprawa teraz to ja mam druk uznania reklamacji wiec chyba z tego nie maja sie jak wycofac tu juz chodzi tylko o sposob w jaki oni chca to zlaatwic a nie wiem czy potrzebnuy im jakikolwiek szum za taka kwote...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym przypadku najlepiej jest aby przyjac iz dany przedmiot byl zakupiony w celu nie zwiazanym z dzialalnoscia gospodarcza - co powoduje iz bedziesz mogl skorzystac z uprawnien ustawy konsumenckiej - ale... nie jest tak ze mozesz odstapic od umowy, najpierw musisz skorzystac z tkzw. wczesniejszych uprawnien - tj. naprawy, wymiany rzeczy na nowa a dopiero wtedy mozesz skorzystac z odstapienia od umowy a co za tym idzie ulega rozwiazaniu stosunek prawny ktory mial miejsce, i strony zwracaja sobie wszystko co wczesniej sobie swiadczyly.

Dalej.

1.Sprzedaz konsumencka wylacza rekojmie za wady z KC (561-581 jak mnie pamiec nie myli)

2.Rekojmia nie wylacza uprawnien wynikajacych z gwarancji jakosci.

3.Sprzedaz konsumencka rowniez nie wylacza uprawnien gwarancyjnych z tym ze nie mozesz korzystac z obu jednoczesnie. Taka sama sytuacja jest w punkcie 2.

4.Jezeli nie masz dokumentu gwarancyjnego nie mozesz skorzystac z gwarancji, ulotka ani reklama nie sa gwarancji w rozumieniu przepisow ustawy - wylacznie jest nim dokument okreslajacy prawa i zakres gwarancji.

 

Takze zrob wszystko aby uczynic z tego zakup konsumencki, a nie jest to trudne...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ecuadoo - on ma jeden problem, licencja na windowsa. Nie może odstąpić od umowy (w części dotyczącej klawiatury) bo będzie miał problem z licencją na system. Microsoft wszystkim utrudnia życie :( A poza tym masz rację ;)

Tzn. nie będzie miał problemu do czasu aż się ktoś nie przyczepi ... teoretycznie nabył OEM ze sprzętem, a po tej operacji co? sam OEM? trzebaby partyline przesłuchać, ale oni też pewnie nic konkretnego nie powiedzą ... jak to partyline ;)

 

Snipi - hehehe no to spoko, po prostu żądaj wymiany na taką która teraz leży na półce z podobną (może być wyższa) ceną i czekaj cierpliwie. Nic więcej i nic mniej, im też nie zależy na komplikowaniu sprawy. Skoro nie wiedzą że mogą cie "olać" to niech się wywiązują z reklamacji tak jak nakazuje ustawa (ta która znają).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm a pomyslales o odsprzedaniu swojego OEM i zakupieniu innego ? Mozesz przeciez sprzedac swoje prawo wlasnosci do tej kopii jestes jej wlascicelem... i nabyc innego OEM'a w tym temacie Microsoft moze Ci... no wiesz co moze ;] Prawo wlasnosci jest prawem bezwzglednym - mozesz zrobic z rzecza co Ci sie zywnie podoba (poza wyjatkiem przewidzianym przez inne ustawy jak prawo autorskie...)

Dalej wtedy przedmiotem ktory poddasz reklamacji bedzie ta feralna klawiatura, a Windows nie odegra tu zadnej roli -ani ta licencja...

Poza tym jak amsz komputer w domu - mozesz powiedziec ze z niej zamierzales skorzystac w domu, gdyz w firmie masz juz klawiatury - a co za tym idzie przedmiot nie bedzie zwiazany z dzialalnoscia firmy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[...] Mozesz przeciez sprzedac swoje prawo wlasnosci do tej kopii jestes jej wlascicelem... i nabyc innego OEM'a w tym temacie Microsoft moze Ci... no wiesz co moze ;] Prawo wlasnosci jest prawem bezwzglednym - mozesz zrobic z rzecza co Ci sie zywnie podoba (poza wyjatkiem przewidzianym przez inne ustawy jak prawo autorskie...)

Hmmm ...

http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=8&a=7

http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=8&a=49

Jeżeli system OEM został zainstalowany na komputerze i aktywowany, to nie da się LEGALNIE sprzedać innaczej niż z całym komputerem.

Edytowane przez SimooN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że odsprzedaż komputera wraz z którym zostało nabyte oprogramowanie Microsoft w wersji OEM automatycznie również wiąże się z odsprzedażą tegoż oprogramowania. Należy pamiętać, że bez względu na to czy nabywca takiego komputera jest zainteresowany kupnem związanego z nim oprogramowania czy też nie, to chcąc nie chcąc odsprzedając taki komputer odsprzedajemy także związane z nim oprogramowanie. Nie ma legalnej możliwości odsprzedania osobno komputera, a osobno oprogramowania w wersji OEM, które zostało z nim nabyte. Tak naprawdę, już odsprzedając płytę główną na której został aktywowany np. system operacyjny w wersji OEM, odsprzedajemy także i licencję na niego..."

 

Przeczytalem to no i widze ze te praktyki OEM'owskie sa troszke krzywdzace dla konsumenta i ograniczaja jego prawa z ustawy - art 11 uprawnien unormowanych w niniejszej ustawie nie mozna wylaczyc ani ograniczyc, nawet przez wybor prawa obcego. (ustawa konsumencka)

Przeciez nabywca kompa z OEM'em moze byc tez konsument - ot pojde do sklepu i kupie kompa za 3000 tys zł z OEM, a ten OEM w tej chwili jest jak kula u nogi, bo uniemozliwia wykonanie czesci uprawnien wnikajacych z ustawy...

Bez watpienia MONOPOLISTYCZNE praktyki MS w sprawie licencji nie beda mialy wplywu na uprawnienia konsumenta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odzyskalem gotowke z a klawiature udowadniajac ze ta klawiatura logitech media nie da sie podlaczyc pod usb a ja innego portu do podlaczenia klawiatury nie mam.

Niezłe posunięcie :). Ale skoro nie masz już klawiatury to co z windowsem w wersji OEM?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szukam podowiedzi/ źródła -> jak jest z gwarancją przy zakupie przez osobę fizyczną sprzętu używanego od firmy, chodz mi o gwarancje w stylu 1mc.. o ile pamiętam gdzieś kiedyś czytałem że atak krótka gwarancja jest nezgodna z prawem i powinien być rok

wskaże ktoś ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednak okazalo sie ze to nie jest sklep nie dla idiotow , ale sklep idiotów. Pewnie juz widzieliscie jaka "fajna: reklame zrobili. Do broni Panie i Panowie, z dala sie trzymac od tego marketu. Skoro sie boja ze im bedziemy krasc to zrobmy im przysluge i nie kupujmy u nich !! (jeszcze przed chwila nie bylo topicu chyba wiec jak co to do skasowania)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No proste że jak ktoś gnoi mnie i mój naród to go olewam - tylko gdyby tak postąpili wszyscy to wtedy Media Markt by to odczuł - at ak to u nich nie kupisz a oni nawet tego nie zauważą.

No ale dobrze że ognoiły ich gazety i ambasada.

 

A to ich tłumaczenie - że pokazują polaków nie jako złodziei tylko jako sprytnych ludzi (sic) - że to niby pochwała????

 

A to kiedy jeden z tych ochroniarzy stwierdza że nawet ciągle ma zegarek - to co też wyraz sprytu polaków??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem wszlekie "obrzucanie" błotem przez ambasade, prase etc, jest niepotrzebnym zamieszaniem.

 

Kazdy widzial ta reklame - i niech sam podejmie decyzje czy bedzie tam kupowal czy nie. To jest indywidualna sprawa kazdego z nas.

 

Ten temat niczego nie zmieni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale pogadac mozna. ;)

 

A takich zniewag IMHO nie powinno sie puszczac mimo uszu.

Inna rzecz, ze spece od reklamy z MM sie teraz zalewaja w trupa z radosci z udanej kampanii reklamowej (w mysl zasady: niewazne co mowia, byleby mowili) :?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta reklama tylko obraża naród polski :mur: Jak tam można gdyby tą reklamy zrobił jakiś Polak to by była dopiero afera, a teraz to przeproszą i uznają, że po sprawi... A to jest zwykła obraza naszego narodu...

 

» Naciśnij, żeby pokazać/ukryć tekst oznaczony jako spoiler... «
Ja tam nigdy nic nie kupie w tym sklepie dla idiotów. Niech pozamykają te sklepy to ja się będę cieszył... Taka kara za obraze polskiego narodu, bo poco im sklepy w kraju którym są sami złodzieje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...