Copper Opublikowano 3 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 3 Lipca 2006 (edytowane) Witam Kupiłem na Allegro obudowę CoolerMaster ATC 710. Wygląda tak: http://www.techangel.co.uk/reviews/atcs710/ Tylko moja nie taka ładna - z kurzu 3 godziny czyściłem :) i ma front naturalny alluminium a ścianki czarne (niestety nie mam aparatu) Bebechy jak w medium Chieftec Dragon. I mam taki problem. Robię komin na chłodnice 3x120 na dach i musze przełożyć zasilacz w inne miejsce bo chłodnica się nie zmieści. Mam 2 koncepcje: 1. Tam gdzie jest miejsce na 2 wentyle 80 - troche zasłoni bebechy 2. Z przodu - pod szynami - ale nie wiem czy przewody zasilające dadzą rade Które ułożenie lepsze??? I chcę też wyjąć blache do mocowania płyty (polerka i lakierowanie). Czy da sie ją póżniej wmontować domowymi sposobami (jest mocowana na nity - tylo mają one spiłowane łebki). Mam w domu nitownice! :( Czy ktoś już ją wyciągał???? Z góry dzięki za pomoc PS Moge ciąć obudowe - ma byc po prostu dobrze zrobione PS2 Czarna farba będzie zdzierana, szlifowana (podłużne ryski - jak w panelu aluminiowym) i lakierowana lakierem akrylowym bezbarwnym Edytowane 28 Lipca 2006 przez Copper Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
...John Opublikowano 3 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 3 Lipca 2006 (edytowane) Ad 2 będzie naj ale: Zasilacz zamontować tak aby wypychał ciepłe powietrze do przodu (na zewnątrz), a wtyczkę z kablem zasilającym przemodować na stronę gdzie wychodzą kabelki. (bo tak od przodu to nie estetycznie). A jeśli na chłodnicy będzie 3x120 to one zapewnią dobrą cyrkulację powietrza. Rozwiązanie pierwsze jest mniej pracochłonne ale przysłoni proca i bez kolanek na bloku się nie obejdzie. Edytowane 3 Lipca 2006 przez J.O.H.N. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł666 Opublikowano 3 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 3 Lipca 2006 (edytowane) Hmmm a ja bym zaproponował nieco inny patent - zasilacz zamontować na dół z tyłu a jak wymontujesz płyte pod mobo to ją zamontuj troche wyżej (trzeba będzie też tylni panel podnieść o tyle samo). Sporo roboty ale IMHO lepsze rozwiązanie niż zasilacz z przodu wypychający powietrze a chłodnica na topie (będzie wciągać czy też wypychać powietrze :?: - lepiej ustawić chyba żeby wypychała). PS: a nie da się tylko obniżyć zasilacza tek żeby chłodniczka weszła :?: Edytowane 3 Lipca 2006 przez Paweł666 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Copper Opublikowano 3 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 3 Lipca 2006 (edytowane) Hmmm a ja bym zaproponował nieco inny patent - zasilacz zamontować na dół z tyłu a jak wymontujesz płyte pod mobo to ją zamontuj troche wyżej (trzeba będzie też tylni panel podnieść o tyle samo). Sporo roboty ale IMHO lepsze rozwiązanie niż zasilacz z przodu wypychający powietrze a chłodnica na topie (będzie wciągać czy też wypychać powietrze :?: - lepiej ustawić chyba żeby wypychała). PS: a nie da się tylko obniżyć zasilacza tek żeby chłodniczka weszła :?: Wiatraki beda wypychać powietrze Płyte mocującą dało by sie łatwo podnieść, ale tylny panel to juz całkiem inna bajka :) obudowa dużo na sztywności straci - ale fajnie by tak bylo :) Tylny panel juz wymontowany - idzie do szlifowania (było trzeba rozwiercic ze 20 nitów zeby sie tam dostać... ) Edytowane 3 Lipca 2006 przez Copper Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carl0s Opublikowano 3 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 3 Lipca 2006 (edytowane) troche moim zdnaiem podchodzisz do tematu "od tylca". Pomysl gdzie i jak zamontowac chlodnice (i po co takie bydle na 3x120). Przenoszenie zasilki w miditowerze mija sie z celem, miejsce w ktorym sie znajduje fabrycznie jest optymalne zarowno jesli chodzi o wykorzystanie przestrzeni, jak i o zapewnienie cyrkulacji. Kazde inne umiejscowienie bedzie robic problemy - albo zaklocac cyrkulacje, albo zabierac miejsce przewidziane dla innych elementow. Natomiast co do chlodnicy to masz dosc duze pole do popisu. Edytowane 3 Lipca 2006 przez Carl0s Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orgiusz Opublikowano 3 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 3 Lipca 2006 Ile % na wydajnosci stracilbys montujac odwrotnie zasilacz i wentyl w nim? Chodzi mi o uklad dziura w topie czyli wciaga z tylu obudowy powietrze z zewnatrz, owiewa elektronike i wypycha na top gdzie jest chlodnica z 2x120mm? Niewykonalne? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
...John Opublikowano 3 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 3 Lipca 2006 (edytowane) Ile % na wydajnosci stracilbys montujac odwrotnie zasilacz i wentyl w nim? Chodzi mi o uklad dziura w topie czyli wciaga z tylu obudowy powietrze z zewnatrz, owiewa elektronike i wypycha na top gdzie jest chlodnica z 2x120mm? Niewykonalne?Ale po co taki zabieg? Ja proponuje zasiłke na dół i do przodu tak jak w obudowie arctic'a. (chyba) Edytowane 3 Lipca 2006 przez J.O.H.N. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carl0s Opublikowano 5 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2006 Ale po co taki zabieg? Ja proponuje zasiłke na dół i do przodu tak jak w obudowie arctic'a. (chyba) To znaczy ze powietrze cieple byloby ciagniete w dol, choc ono z uporem maniaka i zgodnie z prawami fizyki chce isc do gory... Mogloby teoretycznie dzialac tak jak to przedstawil Orgiusz, ale nie jestem pewien czy zdaloby egzamin. Cooper a nie myslales zeby zrezygnowac z montowania chlodnicy w budzie? moze przenies ja na topa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Copper Opublikowano 5 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2006 Witam Pożyczyłem aparat i załączam parę fotek: Obudowa w części rozebrana i przygotowana do szlifowania i lakierowania (było dużo nitów :D) Jak widać na zdjęciu obudowa ma już komin - strasznie nierówno wycięty (taką dostałem - gościu nie poinformował na aukcji ze ją pociął) Dziura jest nad zasilaczem, więc tam chce chłodnice wcisnąć - powiększe ją do 120-tki (jest 92mm) - zasilka z chłodnicą się nie zmieści - Dlatego chce przełożyć zasilacz Na tym chciałem sprawdzić wygląd po lakierowaniu - tez tam była stara, szara farba - mam to po jakiejś starej budzie - chyba jeszcze AT :) - mocowanie na zasilacz A to moja stara buda - proszę bez komentarzy - jestem do tego jamnika bardzo przywiązany :) Dzięki wszystkim za rady - chyba się zdecyduje na front(zasilacz zasysa powietrze z zewnątrz i wtłacza do obudowy) - ale jeszcze nie jestem do końca przekonany... @Orgiusz Właśnie przez tą dziure nie moge sobie dowolnie miejsca wybrać :( muszę tak ciąć żeby tej 92-ójki sie pozbyć :( A % zapewne niewiele bym stracił :) @Carl0s Niestety mi bardzo nie podoba sie jak coś jest na wierzchu (nie sugerować się JAMNIKIEM!! :D) Chce zmieścić wszystko w środku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PelzaK Opublikowano 5 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2006 tlyko że wiesz że zasilacz w takiej konfiguracji będzie pierwszą linią obrony przed kurzem.. i po 2 tygodniach pracy będzie wyglądał jak szara choinka :lol: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orgiusz Opublikowano 5 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2006 Carl0s Nie do konca. [rysunek pogladowy. nie smiac sie bo % poleca ;] ] Czerowne 120mm ciagna podgrzane powietrze z wnetrza oraz z zasilacza. Wszelkie prawa fizyki sa zachowane. Gorace do gory. Tyle ze w takim przypadku chlodnica jest troche podgrzewana. A co do zasilki - zawsze mozna dokrecic home made filt z ponczoch [; Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Copper Opublikowano 5 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2006 Carl0s Nie do konca. [rysunek pogladowy. nie smiac sie bo % poleca ;] ] Czerowne 120mm ciagna podgrzane powietrze z wnetrza oraz z zasilacza. Wszelkie prawa fizyki sa zachowane. Gorace do gory. Tyle ze w takim przypadku chlodnica jest troche podgrzewana. A co do zasilki - zawsze mozna dokrecic home made filt z ponczoch [; Mam między zasilaczem a topem 50mm +/- 2mm odstępu... myśle, że dało by się zrobić Tylko jedno pytanie... wiatrak w zasilaczu ma wyciągać powietrze na zewnątrz czy do środka, bo jak do środka budy to będzie to samo o czym pisał PelzaK. A jak na odwrót to nie wiem jak się zachowa chłodnica jak jeden 120 będzie zsał a 2 wydmuchiwały PS obudowa ma filtr przeciwpyłowy na froncie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orgiusz Opublikowano 5 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2006 Wlasnie dlatego mowilem o przekladce wiatraka w PSU. Jezeli zal ci gwarancji to pomysl odpada. Jezeli nie to odwracasz smigla :arrow: kable i naklejka specyfikacji widoczna przez okragly otwor ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carl0s Opublikowano 5 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2006 (edytowane) Orgiusz dokladnie to rozumialem przez twoj opis. Moje watpliwosci dotycza wlasnie nadmiernego kurzenia sie (jak to zauwazyl PelzaK), raczej nie do nadmiernego podgrzewania chlodnicy (tzn podgrzewac bedzie troche na bank, ale uwazam ze przy chlodnicy 3x 120 roznica bedzie niezauwazalna) Edytowane 5 Lipca 2006 przez Carl0s Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orgiusz Opublikowano 5 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2006 Schodzmy na temat WC o ktorym pojecie mam mentne ale dobra ;] Wlasnie zastanawia mnie uklad samej chlodnicy. Poprawcie mnie jezeli moje myslenie jest bledne - przy tych 3x120mm jezeli koncowki wezy beda przy zasilce woda bedzie lapac dodatkowe stopnie przez gorace radiatory PSU. Jezeli koncowki beda na przodzie - ostatnia 120 bedzie brac chlodniejsze powietrze... :unsure: Teraz dopiero zrozumialem Twoj post a wlasciwie czesc dotyczaca termodynamiki ;]]] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carl0s Opublikowano 5 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2006 (edytowane) IMHo to bez znaczenia, gdzie beda krocce wlotowe a gdzie wylotowe. Bardziej nalezaloby sie zastanowic nad ergonomia w przypadku ustawieia z kroccami z przodu. Pewnie zaraz znajda sie "spece" dla ktorych wydluzanie wezy graniczy z herezja...ale owszem moim zdaniem mozna tak zrobic, o ile tylko bedzie to wygodne w uzytkowaniu. Edytowane 5 Lipca 2006 przez Carl0s Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Copper Opublikowano 5 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2006 Orgiusz Wlasnie dlatego mowilem o przekladce wiatraka w PSU. Jezeli zal ci gwarancji to pomysl odpada. Jezeli nie to odwracasz smigla :arrow: kable i naklejka specyfikacji widoczna przez okragly otwor ;] Właściwie to gwarancji już chyba nie mam.... jak się przyjrzysz to zobaczysz wiatrak 13cm na PSU :) Carl0s IMHo to bez znaczenia, gdzie beda krocce wlotowe a gdzie wylotowe. Bardziej nalezaloby sie zastanowic nad ergonomia w przypadku ustawieia z kroccami z przodu. Pewnie zaraz znajda sie "spece" dla ktorych wydluzanie wezy graniczy z herezja...ale owszem moim zdaniem mozna tak zrobic, o ile tylko bedzie to wygodne w uzytkowaniu. Ja właściwie mogę mieć długie węże... ale chyba nie bardzo rozumiem... :( Chodzi o kroćce chłodniczki od strony panelu przedniego??? PS Właśnie nie wiem jak to z kroćcami będzie... jak z przodu to mogą napędy wadzić.... jak z tyłu to z kolei zasilacz... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carl0s Opublikowano 6 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 6 Lipca 2006 Cooper ale powiedz mi jeszcze po co Ci tak duza chlodnica. Ja uwazam ze to jest troche przerost formy nad trescia, znam ludzi ktorzy maja naprawde mocne konfigi, wykrecone do ostatnich mozliwosci, z ukladami na 4 lub nawet 5 blokow (tak tak,CPU, NB, GPU, chlodzenie tranzystorow na plycie, a jeden oszolom nawet CPU od tylu chlodzi), i caly uklad oparty jest w jednym przypadku na zwyklym popularnym kadecie, a drugi na jakims jelczu (czy czyms podobnym, w kazdym razie 2x120). I te uklady spisuja sie dobrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martinii Opublikowano 6 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 6 Lipca 2006 Chlodnica odbiera cieplo z ukladu. Im wieksza tym wiecej ciepla moze odebrac i tym lepiej to robi, bo jej powierzchnia jest wieksza. Wiec niech kupi ta 3x120. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carl0s Opublikowano 6 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 6 Lipca 2006 Martini zgoda, ale tez powiedz mi jaka moze byc roznica miedzy 2x120 a 3x120? no tak na chlopski rozum? 3st.C? 4st.C? Powiedz mi czy jest o co walczyc w momencie gdy 2x120 bylaby duzo wygodniejsza dla uzytkownika? Trzeba myslec racjonalnie a nie slepo gonic za MHz i st.C na rdzeniu.... To prawie taka sama sytuacja jak pogon za kompem 0dB. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martinii Opublikowano 6 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 6 Lipca 2006 Hmm... Zalezy czego autor tematu oczekuje. Bo wiesz tu 3-4 stopnie, tam 3 stopnie - i sie troche uzbiera... Nawet dla ciszy wzialbym wieksza (i ciensza - cooltek) bo gdy jest wieksza powierzchnia odprowadzania ciepla to mozna wiatraki puscic na min obrotow. Powierzchnia sie zmniejsza -> nadmuch powinien byc wiekszy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Copper Opublikowano 6 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 6 Lipca 2006 Ceny chłodnic 3x120 bardzo spadly (na allegro nexos jakieś 200 pln) poza tym już zacząłem ciąć komin - ale wiertło mi siadło - jak bedzie nowe to dalej jade wyżynarką A jeśli już tne bude to czemu nie od razu na 3x120??????????? Tak to zawsze będzie można tam mniejszą chłodniczke zamiast większej przykręcić, a na odwrót byłoby ciężko :) PS Nad zasilaczem mam tą "nieestetyczną" 92ójke - pisałem już wcześniej - i chce się jej pozbyć. Więc nawet mała chłodniczka zawadzałaby o zasilacz :angry: Także otwór zostaje na 3x120; jaka chłodniczka - się okaże :) Więc najlepiej zostawić zasilke tam gdzie jest i wiatrak odwrócić?????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carl0s Opublikowano 7 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 7 Lipca 2006 (edytowane) w zasadzie najlepiej, tak jak Ci to namalowal Orgiusz, PSU bedzie czescia shrouda na nagrzewnicy. Ale moim zdaniem to i tak lipa - problemy z wyprowadzeniem wezy (PSU zaslania miejsca na krocce), trzeba bedzie albo odwrocic nagrzewnice kroccami do przodu (co pokomplikuje uklad o dodatkowe ksztaltki), albo robic obejscia jakos wewnatrz obudowy PSU? To z kolei komplikuje sama konserwacje zasilatora, ktory bedzie sie kurzyl niemilosiernie...Jednym slowem - 150 kg kolesia tez da sie zapakowac do Malucha - tylko pytanie co dalej? Za duzo kombinowania. Edytowane 7 Lipca 2006 przez Carl0s Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Copper Opublikowano 28 Lipca 2006 Zgłoś Opublikowano 28 Lipca 2006 Znowu mam aparat :) Już cała obudowa roznitowana. Jedna ścianka gotowa - szlifowanie + ręczne szlifowanie + lakierowanie. Wyszło tak: W zasadzie już cała obudowa jest zeszlifowana. Teraz trzeba zrobić podłużne ryski - a to właśnie najgorsze :) Komin wygląda tak: Jeszcze będzie wykańczany - ręczne szlifowanie + lakier... :( Środek budy też będzie szlifowany. Zasilacz chyba zostanie tam gdzie był w standardzie... najwyżej zamontuje filtr przeciwpyłowy PS Jest coś co przydałoby się jeszcze zrobić póki buda jest roznitowana??? PS2 Czy droższe maty wygłuszające są warte swojej ceny? tzn. najtańsze to pianka, droższe pianka + mata bitumiczna, a te najdroższe mają jeszcze jakąś warstwę wierzchnią... np: http://mcs.pc.pl/produkt533.html?PHPSESSID...bb1f3799e3d0dc0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...