Jump to content
Sign in to follow this  
Kyle

Panoramy Lcd 22"

Recommended Posts

Od wczoraj stałem się posiadaczem 22'' Samsunga 226BW. Przed wyborem oglądałem BenQ 22" 222WH HDMI, Iiyama ProLite E2200WS-VB i Samsung 206BW, 215TW i parę LG (nie pamiętam symboli). Cel był prosty, kupić monitor do 1.500 zł bo taki miałem budżet i jako że mój CRT pojechał do serwisu więc trza było coś kupić. W sklepie porównywałem obok siebie BenQ i Iiyame, zarzuciłem parę testów. Generalnie najsłabszym pkt. wszystkich modeli była czerń. Bardzo nierówno podświetlane matryce, ale za tą cenę to się nie kupi wypasów jakiś. Jeśli chodzi o biel o dziwo BenQ lepiej się prezentował. Równomiernie podświetlona, bez przeżółceń, kontrast odpowiedni, białe było "prawie" białe. Iiiyama gorzej, taka jakaś blada... :). Po paru godzinach oglądania i paru testach tak prawdę mówiąc żaden monitor mi się nie spodobał. Jako, że zajmuje się grafiką, a potrzebowałem monitora głównie do składu DTP oraz do pogrania sobie od czasu do czasu mój wybór padł na 226BW. Dlaczego wybrałem 226BW. Na gorąco parę spostrzeżeń.

 

ZA:

- przestrzeń robocza

- jak na TN'ke naprawdę niezłe rezultaty (jakość obrazu)

- szybka matryca

- cena

 

MINUSY

- brak regulacji wysokości monitora

- odwzorowanie kolorów pozostawia wiele do życzenia (obróbka zdjęć odpada)

- słabe kąty pionowe (dosyć uciążliwe momentami, ale to typowe dla tych matryc)

- loteria matrycowa

 

Na koniec dosyć istotna informacja. Mam model "A", i pare dni wcześniej miałem okazję testować ten sam model na z matrycą "S". To jest niestety loteria. Ja trafiłem na bardzo przyzwoity egzemplarz "A". Nie zauważyłem większych różnic między jednym a drugim modelem. Za to można nie lubić Samsunga. Stwarzają oni loterię jeśli chodzi o modele. Trafisz na dobry albo nie. Zresztą tak jest też z innymi firmami. Tutaj niestety ilość fabryk zaangażowanych w produkcję tego modelu jest sporym minusem. Seria jest bardzo nierówna. Tak czy siak najlepszym testem byłoby postawienie 1 i 2 obok siebie. Jak dorwę cyfrówkę ze statywem to zrobię parę fotek. Ogólnie jestem zadowolony z wyboru. Aczkolwiek tak ze 100zł mógłby być tańszy.

 

pzdr

 

 

:unsure: PS. jakiego programiku używacie do stworzenia sobie profili kolorystycznych do tego monitorka?... tak do pracy w dzień, wieczorkiem... żeby nie bawić się non stop w edycję OSD.

:huh: i jak wejść do menu serwisowego ?

Edited by teleferekuku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

Dzisiaj dotarł do mnie Acer AL2216Wsd, postanowiłem więc na gorąco podzielić się swoimi wrażeniami. Nie jestem specem w dziedzinie monitorów, nie potrzebuję również monitora do jakiś wyrafinowanych zastosowań. Przedstawię tutaj opinię można powiedzieć przeciętnego użytkownika.

Decydując się na ten model kierowałem się głównie ceną oraz tym, aby monitor posiadał wejście DVI.

W zestawie oprócz monitora znajdowały się:

  • 3 rodzaje kabli zasilających
  • kabel analogowy
  • kabel DVI
  • płyta CD z jakimiś głupotami
  • książeczka dotycząca podłączenia monitora, oraz ustawień OSD
Podłączenie monitora przebiegło bez problemów. Natywna rozdzielczość tego panelu to 1680x1050, taką więc ustawiłem w systemie.

Muszę przyznać, że nie byłem przygotowany na taki wielki pulpit, zwłaszcza po przesiadce z Flatrona 17'' CRT.

W monitorze mamy możliwość włączenia 4 zdefiniowanych ustawień jasności i kontrastu. Są to:

  • text
  • standard
  • graphics
  • oraz movie
Obraz z karty TV najlepiej wyglądał w trybie movie . Co ciekawe przy oglądaniu TV odniosłem wrażenie, jakby kolory były żywsze niż na starej 17''. Nie chcę prawić tu jakiś herezji, winne tu zapewnie były wiek i przede wszystkim ustawienia starego monitora. W trybie text obraz był dla mnie nieco zbyt jaskrawy, zwłaszcza wieczorem.

Przy przewijaniu stron, oraz oglądaniu TV nie stwierdziłem smużenia, w przeciwieństwie do Samsunga 713N którego mam w pracy. Gier żadnych nie mam zaistalowanych. Monitor być może jest nieco jaśniejszy przy górnej i dolnej krawędzi. Nie przeszkadza mi to zbytnio.

Przeszkadza mi natomiast jedna rzecz. Wg mnie podstawka monitora jest zbyt niska. Przed monitorem stoi centralny głośniczek i nieco mi to utrudnia dostęp do OSD. Gdy leżę na łóżku i oglądam TV, głośniczek zasłania mi lekko obraz. Będę musiał umieścić monitor na jakiejś podstawce.

Druga rzecz to kąty pionowe. Nie są zbyt rewelacyjne. TV najlepiej oglądać będąc na równi z panelem.

 

Myślę że dla przeciętnego użytkownika monitor jest godny polecenia. W stosunkowo niskiej cenie otrzymujemy duży, panoramiczny panel z wejściem DVI.

Edited by daveks

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy mógłbyś opisać jak wygląda przełączanie miedzy zrodlami w tym Acerze AL2216Wsd ? Chodzi o to że chce pod D-sub podłączyć X360 a pod DVI chce PC. Na samsungu jest taki fajny przycisk source, a tu go nie widze....

 

Macie jakies info ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musisz wejść do menu i przełączyć źródło. Ciutkę pracochłonne jezeli będziesz to robił co kilkanaście minut :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

yaro120 , przełączanie między źródłami realizowane jest poprzez OSD i tak jak napisał pmp przełączanie co kilka minut może być nieco uciążliwe. Generalnie obsługa OSD w tym monitorze jest moim zdaniem nieco toporna.

Poniżej obrazek jak to wygląda w praktyce:

Menu - przełączanie źródeł

 

Oto jak monitor prezentuje się w całej okazałości:

Zdjęcie 1

Zdjęcie 2

 

Jak widać monitor wzbudza spore zainteresowanie...

 

Niestety dzisiaj zauważyłem na matrycy jednego bada :mur:

Edited by daveks

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam, czy pojawily sie u kogos martwe piksele ?? jak dotad chyba nie, wiec nie wiem czy jest sens doplaty 200zl do gwarancji na piksele (pewnie rowniez nie :) ), pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę że dla przeciętnego użytkownika monitor jest godny polecenia. W stosunkowo niskiej cenie otrzymujemy duży, panoramiczny panel z wejściem DVI.

Jak wygląda obraz z karty TV? Szczególnie interesuje mnie obraz przy transmisji meczy,może po dzisiejszym mógłbyś coś więcej na ten temat powiedzieć.Osobiście posiadam LCD LG Flatron L1510S

oraz kartę DVB co do filmów i innych programów nie narzekam.No ale przy transmisji meczu to już jest fatalnie smurzenia i obraz rozmyty szczególnie przy szybkich akcjach.Bardzo prosiłbym o spostrzeżenia gdyż zastanawiam się nad kupnem tego Acera.

Pozdr.

Andrzej

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam, przechadzalem sie dzis kolo sklepu (arest we wro) i pomyslalem ze zajde po acera 22" z dvi (myslalem nad doplata 200 za gware na pixy ale...), jednak jak zobaczylem asusa jaki on sliczny to wrocilem z nim do domu i bez gwarancji na pixy :)

 

relacje: mam nadzieje ze cos zle podlaczylem, ustawilem czy cokolwiek innego mozna zle zrobic bo:

-po 10 min oczu nie czuje

-filmy oglada sie jakby mialy 10kl/s

-gry jak powyzej

 

macie pomysla jak to zniwelowac ?? cos o input lagu czytalem w temacie ale podobno nie wystepuje on przy d-sub wiec zmienilem kabel i to samo.. czy to ten cud techniki dopalacz 2ms tak mnie irytuje ?? ktos wpominal ze wyczytal na forum zagranicznym o pozostawianiu przez np. myszke sladu bialego... ogolnie jak ruszam kursorem to za nim goni taki sam tylko jakby w negatywie... ałłłłłłaaaaa nawet podczas pisania tego posta musialem co chwile za okno zerknac zeby mi galy z oczodolow nie wyskoczyly :) PS: kontrastem, colorami itd bawilem sie i dalej oczy bola..

 

PS2: jezeli to przez jakas blachostke (mam nadzieje) o ktorej bylo wiele razy a ja nie doczytalem to z gory sorka

 

dzieki i pozdro

Z Lekka Zawiedziony

Share this post


Link to post
Share on other sites

PS2: jezeli to przez jakas blachostke (mam nadzieje) o ktorej bylo wiele razy a ja nie doczytalem to z gory sorka

dzieki i pozdro

Z Lekka Zawiedziony

na OCUK forum było o smuzeniu tego asusa tzw przerasowanym dopalaczu dlatego trzeba było kupić acera bez dopalacza albo samsunga ktory ma możliwość włączania i wyłączania dopalacza

 

http://forums.overclockers.co.uk/showthrea...;highlight=asus

30 stron lektury :)

 

gdzie nie czytam o monitorach asusa to badziewie...

Edited by gmfriend

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprzedam monitor: asus mw221u, stan idealny, 0 bad pixeli :D

W jakiej odległości siedzisz od ekranu ? Masz włączone cleartype? Masz powiększone czcionki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W jakiej odległości siedzisz od ekranu ? Masz włączone cleartype? Masz powiększone czcionki?

ad1. to nie ma znaczenia (czy 50cm czy 12m klatkowanie filmu wyglada tak samo)

ad2. cleartype wlaczone

ad3. czcionka powiekszona

 

 

PS: obraz w spoczynku da sie pewnie wyregulowac zeby odpowiadal, glownie chodzi mi o ruch, filmu czy tv poogladac nie jestem w stanie bo po 20s mam ochote wyrzucic kota za okno ( :) ) zarcik, predzej monitor bym wyrzucil :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

ad1. to nie ma znaczenia (czy 50cm czy 12m klatkowanie filmu wyglada tak samo)

No nie domyślił bym się :twisted:

 

Jeśli masz to przebicie i nie ma w menu opcji wyłączenia overdrive to nic z tym nie zrobisz.

 

A co do reszty to prawidłowo (cleartype, czcionka powiększona ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

no niestety opcji takiej nie ma, czy istnieje prawdopodobienstwo ze sie pojawi taka mozliwosc z nowymi sterami (albo pierwszymi bo jak narazie to ani w necie ania na plytce nie bylo takowych) ?? albo wogole jakis soft zaistnieje ktory wypier.... ten super extra wypas przyspieszacz matrycy tak zajebisty ze az mnie ..... boli :damage_wall: ??

Edited by partyboy666

Share this post


Link to post
Share on other sites

no niestety opcji takiej nie ma, czy istnieje prawdopodobienstwo ze sie pojawi taka mozliwosc z nowymi sterami (albo pierwszymi bo jak narazie to ani w necie ania na plytce nie bylo takowych) ?? albo wogole jakis soft zaistnieje ktory wypier.... ten super extra wypas przyspieszacz matrycy tak zajebisty ze az mnie ..... boli :damage_wall: ??

Soft tego nie załatwi - jedynie nowy bios ew. jest szansa że w menu serwisowym będzie taka opcja ( jeśli ten model coś takiego ma )

Share this post


Link to post
Share on other sites

bylem w fazie otwierania okna zeby sprawdzic jak daleko doleci monitor z 5p. kiedy to znalazlem temat na forum o zachecajacej nazwie Asus MW221u ghosting fixed , gdzie wyczytalem ze po przytrzymaniu przycisku menu mozna wlaczyc lub wylaczyc overdrive :D w koncu troche radosci z monitora :) pozdro

 

PS: pisza tez ze asus ma jakas latke ktora usuwa problem smuzenia z wlaczonym dopalaczem, trzeba odeslac im monitor zdaje sie i narazie tylko w UK

 

EDIT: pobawilem sie dzis troche i ogolnie asus spoko, filmy wygladaja super (do kina nie trzeba chodzic :) ), piksele nie wyskoczyly to juz raczej nie powinny, co do gier to wypas, wiadomo rozdzielczosc 1680, jest 25% wieksza niz 1280 i mniej wiecej takie samo spowolnienie w grach, jednak na probe ustawilem 1440x900 (pikseli troszke mniej niz przy 1280) i przy takiej gry rowniez wygladaja super, podswietlenie jak u innych jasniej troche z dolu troche z gory, ogolnie kolorki i calosc super (juz prawie zapomnialem wczorajsze rozczarowanie smuzeniem spowodowanym hiper ekstra dopalaczem)

Edited by partyboy666

Share this post


Link to post
Share on other sites

bylem w fazie otwierania okna zeby sprawdzic jak daleko doleci monitor z 5p. kiedy to znalazlem temat na forum o zachecajacej nazwie Asus MW221u ghosting fixed , gdzie wyczytalem ze po przytrzymaniu przycisku menu mozna wlaczyc lub wylaczyc overdrive :D w koncu troche radosci z monitora :) pozdro

 

PS: pisza tez ze asus ma jakas latke ktora usuwa problem smuzenia z wlaczonym dopalaczem, trzeba odeslac im monitor zdaje sie i narazie tylko w UK

Pewnie modyfikują BIOS/firmware.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdecydowałem się na 226BW, było 6 sztuk od SS w cenie 1359zł (poszło w 2 dni) ze względu na ten przełącznik źródeł pod ręką.

 

Znając moje szczęscie pewnie dostane matryce A :(

 

Jak dostane opisze, jak monitor sprawdza się pod X360 ;) bo o tym nikt nie pisal a szukalem dlugo na roznych forach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tez bym bral samsunga gdyby jeszcze posiadal wejscie HDMI :) ... Niestety w notebooku mam tylko takie wyjscie i D-sub. Wiem ze sa przejsciowki ale wole miec juz takie wejscie w monitorze ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

Sluchajcie mysle nad zakupem panoramy 22" i w oko wpadl mi ASUS MW221U. Poczytalem troche w necie i wszelkie recenzje ma raczej przecietne. Cena dosc dobra mysle jak na panel 22 cale. Czy macie jakies konkretne doswiadczenia z panelami LCD od ASUSa? Bo musze przyznac ze wykonanie tego monitora zasluguje na pochwale - bardzo fajny design, ale jak jest z jakoscia - bo to przeciez jest najwazniejsze.

 

Panel do zastosowan domowych (net), pakiet biurowy, gry, filmy.

 

Z gory dzieki za opinie o ww panelu (i/lub innych panelach tej firmy (ASUS).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Mam pytanie planuję zakupić monitor do 1500zł. Mój wybur padł na ASUS MW221U lub SAMSUNG 226BW. Monitor głównie do gier. Który z tych jest lepszy w grach.

P.S Jak w tym samsungu rozpoznac ze jest to ta lepsza matryce "S".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

Sluchajcie mysle nad zakupem panoramy 22" i w oko wpadl mi ASUS MW221U. Poczytalem troche w necie i wszelkie recenzje ma raczej przecietne. Cena dosc dobra mysle jak na panel 22 cale. Czy macie jakies konkretne doswiadczenia z panelami LCD od ASUSa? Bo musze przyznac ze wykonanie tego monitora zasluguje na pochwale - bardzo fajny design, ale jak jest z jakoscia - bo to przeciez jest najwazniejsze.

 

Panel do zastosowan domowych (net), pakiet biurowy, gry, filmy.

 

Z gory dzieki za opinie o ww panelu (i/lub innych panelach tej firmy (ASUS).

Kilka postów wyżej można poczytać o narzekaniu przebijającego overdrive w tym modelu - ale da się wyłączyć ... ale w tym przypadku jest to monitor średni w kwestii gier

 

Witam. Mam pytanie planuję zakupić monitor do 1500zł. Mój wybur padł na ASUS MW221U lub SAMSUNG 226BW. Monitor głównie do gier. Który z tych jest lepszy w grach.

P.S Jak w tym samsungu rozpoznac ze jest to ta lepsza matryce "S".

ASUS wygląda wspaniale - ale jakościowo lepszy będzie Samsung - kup Samsunga pod warunkiem że zniesiesz tę paskudną błyszczącą ramkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej.

 

Zastanawiam sie nad zakupem 22". Do niedawna bylem zdecydowany na Samsunga 226BW, ale niedawno przyuwazylem LG Flatron L226WA-WN.

 

Oba maja ramki ze swiecacego sie plastiku, ale LG ma je jakby wezsze i nie ma na dole tego srebrnego paska. Z drugiej strony plastik na obudowie monitora z tylu jest bialy :|

 

Niemniej chcialbym sie dowiedziec jak sie sprawuja te dwa monitory i ktory lepszy pod wzgledem osiagow ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

yaro120 --> koniecznie zapodaj fotki z gier na tym monitorze! Bo ja tez chce kupic 226BW do X360.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.komputronik.pl/Monitory_LCD/Sam...pelny,id,36161/

 

w ostatnim komentarzu odnośnie monitora jest napisane, że można matrycę "A" tak ustawić co by wyświetlała kolorki jak "S"ka...

ktoś coś wie na ten temat? jakieś linki?

 

pzdr

Robilem wedlug >TEGO< opisu, kolorki sie zmienily (posiadam panel typu [A]), jako ze grafikiem nie jestem, nie moge powiedziec czy lepiej, pewnie lepiej, napewno sa inne :)

Dla mnie 226bw jest swietnym monitorem, czern nie jest tak straszna jak pisza, katy widzenie poziome - wystarczajace, pionowe, mogly by byc ciut lepsze, jestem zadowolony w 100% i nie zaluje ani 1 zlotowki wydanej na monitor.

 

/Zapomnialem dopisac ze przesiadlem sie z samsunga 763 MB (CRT)

Edited by karols2

Share this post


Link to post
Share on other sites

yaro120 --> koniecznie zapodaj fotki z gier na tym monitorze! Bo ja tez chce kupic 226BW do X360.

Narazie czekam....

Monitor kupilem z tej aukcji: http://allegro.pl/item203060779_22_panoram...w36m_cy_fv.html

Troche taniej... mam nadzieje ze nic mnie negatywnie nie zaskoczy.

 

Szkoda że nie było żadnej osoby wczesniej, ktora moglaby to zrobić...

Cóż ktoś musi popełnić to ryzyko ;)

 

Generalnie sprawa rozchodzi sie o to jak bedzie ten Samsung skalowal z 1280x768.... minmalnie nierównymi proporcjami sie nie przejmuje (16:10 lcd vs 16:9 w x06)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalnie sprawa rozchodzi sie o to jak bedzie ten Samsung skalowal z 1280x768.... minmalnie nierównymi proporcjami sie nie przejmuje (16:10 lcd vs 16:9 w x06)

To XBOX nie wysyła 1280x720 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.