Jump to content
PITer

Gigabyte 965p-s3/ds3/ds4/dq6 - Wszystko Co Wiemy

Recommended Posts

W temacie o plytach pod C2D robi sie powoli balagan wiec postawnowilem zalozyc osobny temat poswiecony płytą gigabyta opartym na 965. Wieczorkiem postaram sie wgrac fotki oraz główne zalety i wady plyt.

 

Zapraszam do wypowiadania sie w tym temacie.

 

 

GA-965P-S3

 

Dołączona grafika

 

*3 fazowe zasilanie

*standardowe kondensatory

*chłodzenie: radiatory na mostkach

 

 

GA-965P-DS3

 

Dołączona grafika

 

*3 fazowe zasilanie

*aluminiowe wzmocnione kondensatory

*chłodzenie: radiatory na mostkach

 

 

GA-965P-DS4

 

Dołączona grafika

 

*6 fazowe zasilanie

*aluminiowe wzmocnione kondensatory

*chłodzenie: radiatory na mostkach połączone heat pipe , w przecieiwństwie do DQ6 brak radiatora na spodniej czesci plyty

*Dual Bios

GA-965P-DQ6

 

Dołączona grafika

 

*12 fazowe zasilanie

*aluminiowe wzmocnione kondensatory

*chłodzenie: radiatory na mostkach połączone heat pipe + radiator na spodzie płyty

*Dual Bios (Quad?)

 

 

 

Uwaga: prezentowane plyty na fotografiach nie sa identyczne z rzecziwistoscią (chłodzenie)

 

DS4 posiada identyczne chlodzenie jak DQ6, odroznia je napis SILENT PIPE zamiast 6-QUAD w DQ6 oraz brak radiatora na spodniej czesci płyty.

DS3 posiada radiator na mostku ICH8 taki sam jak na fotografi S3

 

Po lewej DS4____________________________________________Po prawej DQ6

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Edited by PITer

Share this post


Link to post
Share on other sites

BIOSY do Gigabytków: (będe edytował co jakiś czas)

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NEW!!!!!!

 

 

NOWE BIOSY:

S3 - F3

http://tw.giga-byte.com/Support/Motherboar...?ProductID=2321

 

DS3 - F4

http://tw.giga-byte.com/Support/Motherboar...ame=GA-965P-DS3

 

DS4 - F3

http://tw.giga-byte.com/Support/Motherboar...ame=GA-965P-DS4

 

DQ6 - F3

http://tw.giga-byte.com/Support/Motherboar...?ProductID=2295

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

OLD!!!!!!

 

S3 --- F3e BIOS

 

http://rapidshare.de/files/28845399/965ps3.f3e.html

 

DS3 --- F4e BIOS

 

http://rapidshare.de/files/28845631/965pds3.f4e.html

 

DS4 --- F3d BIOS

 

http://rapidshare.de/files/28845731/965pds4.f3d.html

 

DQ6 --- F3g BIOS

http://rapidshare.de/files/28845809/965pdq6.f3g.html

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

F3C BIOS for Giga 965P-S3

http://rapidshare.de/files/27991966/965PS3.F3C.html

 

F4C BIOS for Giga 965P-DS3

 

http://rapidshare.de/files/27992161/965PDS3.F4C.html

 

F3B BIOS for Giga 965P-DS4

 

http://rapidshare.de/files/27992357/965PDS4.F3B.html

 

F3E BIOS for Giga 965P-DQ6

 

http://rapidshare.de/files/27992450/965PDQ6.F3E.html

 

 

no w sumie można ... te płyty będą jakis czas na pewno popularne - OC niezle a i pewnie niedlugo nie będą bardzo drogie ...

 

no i podwatek sie przyda bo te plyty dosc kapryśne sa :) moja jak na razie tylko nie chce ramów

Edited by ma1y

Share this post


Link to post
Share on other sites

roznica miedzy s3 i ds3 to tylko ze ds masz na calej plycie dobrej jaksoci capacitory a s1 tylko wokol socketa??? roznica jakies 25$ w usa.

 

@piter-> fajnie gdybys umiescil zdjecie ds3 z radiatorem na SB jak to jest w finalej wersji

Edited by Lizardus

Share this post


Link to post
Share on other sites

s3 i ds3 sa bardzo podobne - przynajmniej z zewnatrz, to samo ds4 i dq5. Laminat bardzo podobny, a dq6 nie zachwyca tak jak nizsze modele-ciekawe.

 

Na dzien dzisiejszy najbardziej oplaclanym zakupem jest DS4, nazywana równierz przez nie które sklepy DS4R.

 

 

 

DS4/GOODRAM PRO 800/E6300

 

FSB 400/MEM 400 CL4-4-4 Stabilnie

FSB 430/MEM 430 timingi obojetnie jakie, brak stabilonosci.

Pamieci testowane na E6700 i spokojnie robia 460 CL4-4-4

 

 

DS4/GEIL 667 CL5/E6300

 

FSB 457/MEM 457 CL4-4-5 Stabilnie

 

 

Wkładałem kilka par goodramów 800 w wersji 2x512 oraz 2x1024 i zawsze te same problemy, zmiany procesorów na inne sztuki tez nie pomagają.

 

Najlepsze jest to ze jezeli komp jest calkiem zimny z goodramami to odpala nawet na 450 ale po chwili traci stabilnosc i sie nie uruchamia, mozna by tu powiedziec ze cos sie przegrzewa ale na Geilach bez problemu lata na 450...

 

Na geilach powyzej 460FSB zaczynaja sie dziac takie same cuda jak na Goodramach Pro przy 430...

 

Plyta ma wyraznie problem z pamięciami.

 

Sprawdzalem rowniez na Corsairach 667 CL5 i chodzi na 457FSB tak samo jak na Geilu.

 

Patriot 800 na D9 identyczne problemy jak na Goodramach Pro D9.

 

 

UPDATE:

 

Po walkach z Geilami, udalo mi sie uzyskac stabilne FSB 480, w singlu zaszedlem do 490, 500 bylo juz niestabilne.

Edited by PITer

Share this post


Link to post
Share on other sites

to geile 667? chyba tak z tego co pamietam? a nie wiesz co jest z kościami 1gb?

 

ladne FSB !! ile max na 1m? z windowsa czy biosu? nowe biosy coś daja?

2x612 Geil 667 CL5, jak wyglada sprawa z 2x1GB, nie wiem,

 

FSB z BIOSu.

 

MAx na 1MB nie sprawdzalem, wiem ze na 490 liczyl nawet 32MB a na 500 juz sie wywalal przy 1MB.

 

Co do biosu, to mam wrazenie ze moze cos dal, z tego co pamietam to mialem problem przeskoczyc 460 ze starym biosem, ale pewny nie jestem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie do PITera (chyba ze ktos jeszcze posiada DS4/DQ6) - czy ten heat-pipe przy chlodzeniu jest jeden czy miedzy kazda czescia (radiatorem) jest osobny ?

Dokladnie chodzi mi o to czy da sie zostawic tylko radiatory na mosach, a na chipset zalozyc blok wodny.

Edited by Jawor_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie do PITera (chyba ze ktos jeszcze posiada DS4/DQ6) - czy ten heat-pipe przy chlodzeniu jest jeden czy miedzy kazda czescia (radiatorem) jest osobny ?

Dokladnie chodzi mi o to czy da sie zostawic tylko radiatory na mosach, a na chipset zalozyc blok wodny.

Raczej jedna calosc, nie widze potrzeby montowania WC...

 

[img ]http://sklep.gral.pl/~piter/Forum/TWEAK/GIGABYTE965P/DS4_486.JPG[/img]

 

Caly czas pracuje, jeszcze cos sie uda urwac z tego wyniku :)

Edited by fipa

Share this post


Link to post
Share on other sites

dalsza czeesc moich wypowiedzi w zalozonym przez pitera temacie.

jw.

3.2 ghz osiagniete, mowisz i masz :)

timingi 4-4-4-15. co to sa te nastepne? odpowiedz plz w drugim temacie. pamieci na 800mhz, pewnie zmiana mnoznika pomoglaby.

 

musialem napiecie na procku zwiekszyc zeby ruszyla winda.. przetestuje spi stabilnosc (czym najlepiej sprawdzac stabilnosc? spi + 3dmark? ) i probuje dalej.

 

a i co to sa te dalsze wartosci do pamieci bo w poprzedniej plycie nic takiego nie mialem... a jest sporo pozycjiwszystko narazie na auto.. ale pewnie lepiej "cos" recznie ustawiac...

 

napiszcie mi jeszce czy bezpiecznie jest podkrecac dalej skoro radiatorej na chipsecie jest niedotykalny (tak parzy...)

 

edit/

 

410fsb i wszystko stabilne

ddr820 / 4-4-4-15 +0,2V

spi 2M: 44S

3dmark2006 6389 (2769 CPU). [grafa 7900gt)

Edited by p0rNfLaKe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam to rozumiec tak ze te radiatory bez nawiewu nie sa gorace ? Nawet po OC ?

Jezeli tak to podoba mi sie to chlodzenie ;D

Sa troszke cieple, ale dmuchanie tu juz raczej nic nie da, skoro na pasiv mozna osiagnac taki wynik...

WC pojdzie raczej w odstawke, proca caly czas testuje na boxowym coolerku, jak zaloze Freezerka i spowolnie to tez bedzie dobrze i cicho :)

 

FSB 490

Edited by PITer

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wiem chyba mi procek wymieka przy 410fsb...

jak daje 6x to dziala... 8x juz nie.

zmiana napiec tez chyba nic nie daje... 1,381... i bez rezultatu. znaczy po zwiekszeniu zaczelo sie bootowac, ale przy superpi sie zawiesza.

przy 6x juz nie...

 

jakies sugestie?

do jakiej wartosci jest sens zwiekszac napiecie? narazie temp nie rosnie powyzej 40st...

bo chyba jesli wywala przy 8x, a przy 6x to zmiany napiec/parametrow na innych komponentach chyba NIC nie da?

 

pozdro

 

dobra napiecie do 1,3875 zwiekszone.. ale nadal pozostaje to samo pytanie czy jest sens jeszdze bardziej zwiekszac i czy jest to w miare bezpieczne?

 

/edit

chyba procek juz osiagnal maxa....

420 FSB x 8, napiecie 1.4 plus krok dalej...

jakies sugestie? da sie z niego jeszcze cos wyciagnac? ryzykowac podnoszenie napiec? jak wczesniej. 7x startuje. nawet przy tym wyzszym napieciu, mimo ze dziala tez na nizszym. w bootowaniu windy sie wiesza.

sugestie

Edited by p0rNfLaKe

Share this post


Link to post
Share on other sites

@p0rNfLaKe

a jakie masz pamieci ??

producent/chip

 

@PITer

Kawal doskonalej roboty !

 

Proponuje jedynie przetestowac to na 6400 jesli mozesz.

Jesli dalej tak by zapier.... to znaczy ze DS4+E6400=BestBuy :)

Edited by Zulusman

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze po prost procek sie konczy? a roboles jakies spi na 420 ??

 

ladne memki!!! sprawdz 2x1g ;)

robilem.

latalo.

niekoniecznie procek bo przy 420 nawet przy 6x sie wieszalo...

 

@p0rNfLaKe

a jakie masz pamieci ??

producent/chip

pamieci goodrampro ddrii 800, na d9.

 

piter ty wszedzie pisac bedzesz ze ds4 najlepszy wybor? to chyba twoj 20 post w ktorym to piszesz.

moze w sigu sobie tozamiesc, a nie nonstop to samo

/

zwracam z sensem uwage i PRZY OKAZJI, nie nabilem sobie ani posta ani nic. po prostu jak ktorys z rzedu czytam post o tej samej tresci to mam do tego pelne prawo.

a do tego moje d9 nawet nie okazuja najmniejszych oznak ze nie dzialaja z gb. no ale moze mam farta.

wlasnie ze przeczytalem i tresc twojego postu jest dlugosci paru slow, jest tam jedynie napisane ze najlepszym zakupem jest ds4. nic wiecej. nic o zadnych kosciach, o niczym.

 

a d9 goodrama zdaje sie ze sa znane z tego ze mimo ze na tych kosciach to nie lubia wysokich napiec (przynajmniej u mnie tak bylo.. +0,4 i juz nie bootuja.. bo takto to ida 4-4-5-14 980, stabilnie, +,3V)

Edited by p0rNfLaKe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamiast zwracac bez sensu uwage bys przeczytal pare postów wyzej, ze D9 maja problemy z Gigabytem...

 

Widze dalej nie przeczytales tego co wyzej napisalem, pamieci na D9 chodza ale sa problemy z OC o ktorych piszesz...

Edited by PITer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamiast zwracac bez sensu uwage bys przeczytal pare postów wyzej, ze D9 maja problemy z Gigabytem...

 

Widze dalej nie przeczytales tego co wyzej napisalem, pamieci na D9 chodza ale sa problemy z OC o ktorych piszesz...

PITer Ty chyba nie doszedles do 980 na tych gr pro ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istnieje szansa na poprawiona obsluge D9tek? Kurcze, fajne plytki, tylko jesli nie D9 to co? (w ilosci 2x1GB i kasie <800zl)

PITer poleca GEILe 667 CL5 ale on miał 2x512mb - wiec nie wiadomo co jest z 1gb ... a widziec bym chciał ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.