Skocz do zawartości
fipa

BMW Klub

Rekomendowane odpowiedzi

A jak dla mnie E26 (M1) - knight rider się chowa ;]

Ciekawy pojazd ale w stosunku do E30 333i to cienias bez przyspieszenia bo E30 333i ma 40% lepszy stosunek wagi do mocy a momentu

obrotowego to nie ma co porownywac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy pojazd ale w stosunku do E30 333i to cienias bez przyspieszenia bo E30 333i ma 40% lepszy stosunek wagi do mocy a momentu

obrotowego to nie ma co porownywac.

Ale co ma piernik do wiatraka?

E26 powstało ponad 7 lat wcześniej, niż 333i. 333i było turbodoładowane, a podstawowa wersja E26 wolnossąca. Wersja turbodoładowana E26 miała c.a. 850ps, więc...

Poza tym może od razu porównajmy E26 do Sauber F1?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale co ma piernik do wiatraka?

E26 powstało ponad 7 lat wcześniej, niż 333i. 333i było turbodoładowane, a podstawowa wersja E26 wolnossąca. Wersja turbodoładowana E26 miała c.a. 850ps, więc...

Poza tym może od razu porównajmy E26 do Sauber F1?

Patrzac realnie porownywac E26 nie bardzo jest jak bo kosztuje to ok. 100000$ i w Polsce prawdopodobnie nie ma ani jednej sztuki,

praktycznie mozna porownywac tylko obrazki i dane techniczne.

Porownywalne osiagami E30 bez turbo mozna kupic conajmniej 10 razy taniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrzac realnie porownywac E26 nie bardzo jest jak bo kosztuje to ok. 100000$ i w Polsce prawdopodobnie nie ma ani jednej sztuki,

praktycznie mozna porownywac tylko obrazki i dane techniczne.

Porownywalne osiagami E30 bez turbo mozna kupic conajmniej 10 razy taniej.

I teraz mówisz do rzeczy ;]

E26 było jedynym w swoim rodzaju BMW i nie ma absolutnie rzadnego sensu porównywać go do jakiegokolwiek innego modelu tej firmy; to po prostu auto unikalne i tym bardziej fascynujące, że przez samo BMW wyklęte jeszcze zanim na dobre weszło do produkcji, a prawdziwą sławę osiągnęło dopiero sporo po jej zakończeniu. Ponoć jest/był w Polsce jeden egzemplarz, sprowadzony z USA i nigdy nie zarejestrowany (sprowadzony był uszkodzony bądź niekompletny o ile pamiętam).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie zakończyłem (a konkretnie to w środę) rejestracje i przygotowanie do jazdy mojej beemki. Sama rejestracja trwała 3 tygodnie (2 tyg akcyza, 1 tydzień Vat24 no i tablice na miejscu), do tego wymiana oleju, świec, filtra oleju, termostatu, filtru powietrza i płynu do chłodnic (choć to akurat nie było potrzebne - ale zlałem go do brudnego naczynia i już nie dało się uratować). Olej w skrzyni biegów prawie nowy, to samo w moście.

 

Co mnie cieszy - na trasie z włączoną non-stop klimą i niezbyt ekonomiczną jazdą pali około 7 litrów, po mieście poniżej 10l. Najgorsze jest to, że kopa dostaje dopiero od ok 4 tys obrotów, kiedy spalanie jest już znaczące.

 

Pomyliłem się co do ceny, którą podałem na początek - samochód kosztował trochę ponad 12 tys w przeliczeniu - ale do tego dochodzą opłaty - benzyna, tablice, osoba która sprowadziła i amortyzatory tylnie - także jest to całkiem znośnie jak na ten stan i przebieg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do tego wymiana oleju, świec, filtra oleju, termostatu, filtru powietrza i płynu do chłodnic (choć to akurat nie było potrzebne - ale zlałem go do brudnego naczynia i już nie dało się uratować). Olej w skrzyni biegów prawie nowy, to samo w moście.

A pasek rozrządu? Ma łańcuch? Nie trzeba wymienić?

 

Mój kolega kupił sobie BMW i na tym chciał zaoszczędzić. Jechałem z nim gdy pasek pękł ..... Trzy zawory pogięte, jeden tłok przebity .... :?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A pasek rozrządu? Ma łańcuch? Nie trzeba wymienić?

 

Mój kolega kupił sobie BMW i na tym chciał zaoszczędzić. Jechałem z nim gdy pasek pękł ..... Trzy zawory pogięte, jeden tłok przebity .... :?

Jest łańcuch. Gdyby był pasek, to bło by to pierwsze co bym wymienił...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszukująć E30 za rozsądną cenę, znalazłem takie małe cudeńko:

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=131680881

Szkoda tylko, że gość nie do końca ma rację. Sam widziałem filmik z 325i turbo. Mocne wciśnięcie gazu (podczas jazdy) powoduje znoszenie tyłu samochodu (nawet przy około 40-50km/h). Link był gdzieś tutaj na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale gdzie on tam pisał cokolwiek o znoczeniu/nie znoszeniu tyłu samochodu? ;]

 

Anyway za 37K jest to imho dość kiepska propozycja - chyba, że ktoś naprawdę lubi majsterkować i/lub kocha być indywidualnością za wszelką cenę. Ja za 37K brałbym E31 ;]

 

A na razie znalazłem fajną E30 touring 2 litry z gazem 2gen, xenonami i w niezłej formie - była wstępnie oglądana, teraz pora na kanał i jak wszystko OK chyba biorę. Trzymajcie kciuki ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi raczej o inną kwestię. Facet pisze "jedyna taka na świecie", a istnieje dość podobna 325i z turbo, tyle że czarna i chyba sedan, a nie coupe.

 

Touring? Akurat E30 w tej wersji średnio do mnie przemawia. Mimo wszystko powodzenia. Oczywiście jest czarna..? :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

'Jedyna taka na świecie' bardziej za pewne odnosi się do przełączanego układu jeznego RWD+AWD dodatkowo w połączeniu z turbo, ale w sumie mniejsza z tym ;]

 

Touring w wersji E30 również średnio do mnie przemawia, ale:

- W E30 nie było hatchback'a

- Na E36 mnie nie stać, a E34 nie chce bo duża

- Mam dużego psa i nie chce wozić go na tylniej kanapie, w kufrze zamykać też nie

Ergo: jestem skazany na kombi, które w rzeczy samej jest czarne ;]

 

 

PS:

Oj, jak mnie ta kusi od kilku dni...

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1684106

 

50x dziennie powtarzam sobie: "Nie stać mnie na spalanie M20B25 i nigdy nie chciałem automata" ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gaz w kole a xenony mają homologacje niemiecką O_o

 

Poza tym zastanawiam się jednak nad tą 325 z linka.... w sumie różnica w spalaniu przy spokojnej jeździe między M20B20 a M20B25 jest prawie żadna - gorzej że to automat...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie powiem, automat to fajna sprawa przy częstej jeździe po mieście (od świateł do świateł). Gdybym jednak miał się zgodzić na większe zużycie paliwa, to zamiast automatu brałbym AWD. W zimie taki wóz to prawdziwy skarb. Kwestia tylko ewentualnych napraw, ale z automatem jest dość podobna historia - wszystko fajnie, jak jest sprawne. :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gaz w kole a xenony mają homologacje niemiecką O_o

Ale pozomowania już nie mają! Ciężko kupić ksenona bez homologacji. Więc jak to 4000-4500 to da się przeżyć, ale jak 6500-8000 to jak byś mi błysną tym to bym cię gonił, aż ci się paliwo skończy, a poza tym pan mundurowy będzie zły.

 

A co do automatu, to ja bym zasnął. A bmw seri x jest koszmarnie drogie, ze względu na nasze drogi, niestety.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poza tym zastanawiam się jednak nad tą 325 z linka.... w sumie różnica w spalaniu przy spokojnej jeździe między M20B20 a M20B25 jest prawie żadna - gorzej że to automat...

Manual: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1588420

 

4x4 325: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1214618

 

I więcej: http://moto.allegro.pl/18076_e30_1982_1990...attr=Poka%C5%BC :D

Edytowane przez AndyN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To 4x4 ma chyba przebieg po małym O/C - 170 000 km przy tym roczniku i wytartej kierownicy wygląda dość dziwnie.

 

Co do "więcej" (filtra), to proponuję tak:

http://moto.allegro.pl/18076_e30_1982_1990...p;a_enum199=all

 

Osobiście po przeczytaniu opisów aukcji, to miałbym opory coś wybrać. Do każdego trzeba, mimo zapewnien sprzedawcy, coś dołożyć. A przebiegi dość dziwne są. Ja mam obecnie w wozie ponad 108K przy roczniku '98, gdzie najdalszą wycieczką był Kraków kilka razy (jakieś 150 km w jedną stronę). Obecnie więc patrzenie na przebieg mija się z celem, szczególnie przy "białych zegarach". Lepiej dobrze przetestować autko - kanał mile widzany.

Edytowane przez ULLISSES

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet BMW po 50tys km może być trupem pod względem technicznym, a znowu z przebiegiem 300tys km może być całkiem niezłe. W Polsce na licznik się nie patrzy też z powodu nagminnego cofania - nieważne, czy ktoś prywatnie, czy przez komis - wszyscy cofają liczniki.

 

Aha - moje Uno z 94 roku ma 125 tys km - a kiedy je kupiłem - chyba w 98 miało 80tys km - czyli przez 8 lat przejechałem 45 tys km - a z pewnością nie stał w garażu - jeździł na Wakacje, a ostatnio Wawa-Kraków czasem. Więc niski przebieg może być - ale np. tak ja ja kupiłem od 60 letniego Niemca - w E30 się praktycznie nie zdarza, a jeśli już, to cena min 8000zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie powiem, automat to fajna sprawa przy częstej jeździe po mieście (od świateł do świateł). Gdybym jednak miał się zgodzić na większe zużycie paliwa, to zamiast automatu brałbym AWD. W zimie taki wóz to prawdziwy skarb. Kwestia tylko ewentualnych napraw, ale z automatem jest dość podobna historia - wszystko fajnie, jak jest sprawne. :]

AWD też chciałbym, ale niestety w częściach drożej a jest ich stosunkowo mało, więc ceny części w górę. Ale może kiedyś...

A jeśli chodzi o naprawę automatu, to nawet o tym nie myślę; ta skrzynia w wykonaniu BMW jest tak skomplikowana, że jej naprawa jest po prostu nieopłacalna i chyba wogóle mało kto się podejmie. Lepiej kupić następną za max 800zł albo zmienić wtedy na manuala. Nawiasem mówiąc do iX nawet manual kosztuje ~700, więc dla tego właśnie dam sobie chwilowo spokój z AWD.

Wielki plus Beci z automatem jest taki, że najczęściej jest mniej zajeżdżona - łepki od palenia gum zazwyczaj preferują manuale do realizowania swoich pseudotuningowych perwersji :P

 

 

To 4x4 ma chyba przebieg po małym O/C - 170 000 km przy tym roczniku i wytartej kierownicy wygląda dość dziwnie.

 

Co do "więcej" (filtra), to proponuję tak:

http://moto.allegro.pl/18076_e30_1982_1990...p;a_enum199=all

 

Osobiście po przeczytaniu opisów aukcji, to miałbym opory coś wybrać. Do każdego trzeba, mimo zapewnien sprzedawcy, coś dołożyć. A przebiegi dość dziwne są. Ja mam obecnie w wozie ponad 108K przy roczniku '98, gdzie najdalszą wycieczką był Kraków kilka razy (jakieś 150 km w jedną stronę). Obecnie więc patrzenie na przebieg mija się z celem, szczególnie przy "białych zegarach". Lepiej dobrze przetestować autko - kanał mile widzany.

Ja również się boje, dlatego auto chcę koniecznie kupić w Krakowie - mam je tam jak dość gruntownie sprawdzić jak pisałem wcześniej a i w przypadku wielu samochodów może być tak, że będę o nich wiedział więcej niż obecny właściciel ;]]]

 

A jeśli chodzi o przebiegi - wole 10x kupić taką, co ma 300K na liczniku, niż taką która ma 140K. Ludzie, to jest 18sto letnie auto, przecież ono musi mieć duży przebieg! Wolę kupić je od kogoś, kto uczciwie mówi że ma 300K, niż od kogoś, kto kręci że ma mniej, bo jak kręci z przebiegiem, to może kręcić ze wszystkim...

 

PS. Ta 325iA i tak już sprzedana :///

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o jaaa - pacze pacze a tu temat o BMW ;] - podziele sie zatem moim typem ;] - samochod moich marzen [niedlugo powinien stac pod domem;] - to e24 czyli popularna stara 6stka. Przy odrobinie szczescia uda sie skumac moze wersje M6, ale nie zapeszajmy... ;] fura sama w sobie pochlania paliwo jak smok - wersja 635i wciaga nawet 17l na miescie - mozna zalozyc gaz - ale IMHO - to profanacja. Autobusy to podstawa - a klasyk niech stoi w garazu i czeka na niedzielne wypady ;]

 

anyway - ten samochod jest po prostu zajefajnisty ;]

Edytowane przez ChomiK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AWD też chciałbym, ale niestety w częściach drożej a jest ich stosunkowo mało, więc ceny części w górę. Ale może kiedyś...

A jeśli chodzi o naprawę automatu, to nawet o tym nie myślę; ta skrzynia w wykonaniu BMW jest tak skomplikowana, że jej naprawa jest po prostu nieopłacalna i chyba wogóle mało kto się podejmie. Lepiej kupić następną za max 800zł albo zmienić wtedy na manuala. Nawiasem mówiąc do iX nawet manual kosztuje ~700, więc dla tego właśnie dam sobie chwilowo spokój z AWD.

Wielki plus Beci z automatem jest taki, że najczęściej jest mniej zajeżdżona - łepki od palenia gum zazwyczaj preferują manuale do realizowania swoich pseudotuningowych perwersji :P

Ja również się boje, dlatego auto chcę koniecznie kupić w Krakowie - mam je tam jak dość gruntownie sprawdzić jak pisałem wcześniej a i w przypadku wielu samochodów może być tak, że będę o nich wiedział więcej niż obecny właściciel ;]]]

 

A jeśli chodzi o przebiegi - wole 10x kupić taką, co ma 300K na liczniku, niż taką która ma 140K. Ludzie, to jest 18sto letnie auto, przecież ono musi mieć duży przebieg! Wolę kupić je od kogoś, kto uczciwie mówi że ma 300K, niż od kogoś, kto kręci że ma mniej, bo jak kręci z przebiegiem, to może kręcić ze wszystkim...

 

PS. Ta 325iA i tak już sprzedana :///

Nie ma w tym nic nadzwyczajnego ze ktos robi 5k rocznie a nawet mniej bo mnie tyle wyszlo pomimo ze codziennie dojezdzalem

do pracy (E30) i w wakacje tez nie stal (wycieczka na poludnie Francji dlla przykladu) tak niski przebieg wynika z tego ze

do pracy mialem 6 kilometrow :) . Jak ktos chce kupic cos z malym przebiegiem to od pierwszego wlasciciela i sprawdzic

jak daleko mial do roboty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. śmieszny przebieg (patrz punkt drugi)

2. stoi w komisie

3. wypolerowane i wyglancowane na sprzedaż, ciekawe jakie wady zostały zamaskowane (patrz punkt drugi)

 

4. cena, jeżeli ogólny stan rzeczywisty jest dobry, to racjonalna

5. to, ze nie ma gazu to IMO tylko plus, bo silnik powinien być zdrowszy (nie widze w opisie ani na zdjeciach, zeby byl..)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja dodam od siebie tyle - chciaz to rzecz gustu - IMO dla mnie BMW 3 w wersji 4 drzwiowej po prostu nie ma prawa bytu, a tymbardziej w kolorze czerwonym - ferrari jak najbardziej, ale czerwone BMW ? nigdy ! ale podkresam ze to tylko moje zdanie...;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolor jest najmniej ważny - jakby już komuś bardzo przeszkadzało, to można przemalować... Ważny jest stan techniczny - a tu - 3900zł za taki samochód - hmm prawdziwa okazja - jeszcze taki piękny, czyściutki...

 

Dijikstra - nigdy nie wierz w okazje z salonu - mogę się założyć, że to trup - jak ci nie szkoda 200-300zł za dokładny przegląd - bo inaczej kupowanie tego było by dość niemądre - choć myślę, że tu wyszło by taniej, bo na warsztacie by się szybko poznali bez dokładnych testów.

 

Ale przebieg rewelacja :P jak zwykle z komisu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...