Skocz do zawartości
fipa

BMW Klub

Rekomendowane odpowiedzi

Mnie ani sport, ani szybka jazda nie kręcą. Zreszta wiesz co jest jednym z powodów.. Nie wiem czy mozna mowic, ze z tego wyroslem, bo raczej nigdy mnie to nie bawilo, a zreszta nie jest powiedziane, ze to zabawa dla mlodych dzieci.

 

I wiem, ze do konkretnego lansu to nie E30, ale ja mowie o realnych marzeniach. W wyzszych przedzialach cenowych to wlasnie E31 mnie kreci, tym bardziej ze podobno koszty utrzymania mimo plotek są mniejsze niż przy M5. Pisał to gdzies na forum BMW ktos, kto mial E31, jakies eMki i 7ki.

Podobnie widze myślisz jak ja, z tym że, z całym szacunkiem do marki, gdyż na Bmw nigdy nie nażekałem, do takich czynności które opisujesz ja bym kupił to. http://moto.allegro.pl/14659_mx_5.html?ord...&view=gtext

Jakoś tak, lepiej się prezentuje i przyciąga plażowym wyglądem.

Edytowane przez ...John

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

fajno by bylo gdybys dodal cos konstruktywnego...

A Wy co napisaliscie takiego konstruktywnego?

 

Benzyna to beznzyna, lepszy but. - full pro..

 

jakos diesel do bmw sie nie kojarzy - do tak ogolnego sformulowania moge dodac tylko jedno: zapoznaj sie z silnikiem montowanym w 335d, 535d itd

 

duzo zlego slyszalem o dieslach w e34 (padaly turbo) - kolejne full pro sformulowanie.. w BMW turbina nie psuje sie czesciej od silnikow innych marek. Są oczywiscie modele mniej wytrzymale, jak sie slyszy o dwulitrowym dieslu 136KM lub 150KM (montowany najczesciej w serii 3). Co do reszty przyczyna ich padania jest przebieg (nie licznikowy, realny!) i traktowanie.. One nie wymagaja specjalnych zabiegów, wierz mi.

 

Ja uwazam, ze własnie 2.5tds to udany silnik. Zreszta dlaczego byl montowany przez tyle lat, nawet po zmianie E34 na E39? Ich bolączki to przegrzewanie sie co skutkuje pekaniem glowicy (tylko podczas katowania!) i pompa wody, w ktorej jest plastikowy wirnik. Potrafi sie wymielać. Po zmianie na metalowy jest OK. Reszta to tylko kwestia traktowania silnika. Silnik jest mocny, ale to nie znaczy, ze nadaje sie do katowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widzisz i tu sie troche mylisz co do 2,5tds...glowica owszem peka ale tylko w niektorych modelach i wlasnie w e39 zmienili glowice.

co do turbiny to pada czesciej w e34 niz w innych autach.

Po za tym chyba nie zaprzeczysz ze w e46 i e39 te mocniejsze diesle sa naprawde fajne :)

a jednak 143 konie w e34 i 13 do setki to nie jest extra wynik...

 

ogolnie do e34 napewno bym nie wzial diesla a do e30 wolalbym benzyne bo ten diesel nic szczegolnego nie oferuje ani malego spalania ani mocy ani niczego :P

Edytowane przez Pageup

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

E30 nigdy nie brałbym diesla, chyba że miałbym dostęp do naprawdę taniej ropy - zresztą to dotyczy większości starych diesli w BMW. Poza tym istnieje duża szansa, że taki diesel będzie miał nabite baaardzo dużo kilometrów.

 

2.5d w E34/E36 to dobry silnik, ale BMW zawsze miało lepsze benzyniaki - no może do czasu jak wprowadzili 3.0d :)

 

Diesle sągeneralnie bardziej długowieczne od benzynowych - ale ludzie którzy je mieli też to wiedzieli - dlatego większość ma przejechane o wiele za dużo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc wnioskuję że jak BMW to na benzynke. A i jeszcze jedno: Czy lepszy będzie E30 (jesli nie liczy sie dla mnie nowoczesność) czy E34? Wyżej w postach pisało że E34 i nowsze są cięższe i mają gorszy stosunek przyspieszanie/spalanie w porównaniu do e30 z podobnym silnikem? Oświećcie mnie czy dobrze pytam. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym brał E34 - tylko cenowo jest tu pewna rozbieżność - sensowny E34 jest w cenie E36, natomiast E30 to już połowa tej ceny. Kupienie trupa BMW nie jest dobrym pomysłem w każdym razie. Biorąc pod uwagę ceny, to zawsze lepiej ładne E30 niż zajeżdżone E34...

 

Sam miałem dylemat, czy nie brać E34, bo mi się strasznie podoba - tylko na początek chciałem coś mniejszego, żeby silnik 1.8 był w stanie to pociągnąć. Najchętniej kupiłbym sobie E34 4.0 na trasy, ale to marzenie... (przynajmniej narazie)

 

Chociaż jest igiełka za 5k: http://moto.allegro.pl/item157058871_bmw_5...la_okazja_.html - :blink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jest złe ;)

Mam pytanko, często zdarza mi sie, że widze samochód który jak jedzie generuje tyle hałasu jakby w cylindrach miał gwoździe i by sie mu tłukły :P I najczęściej jest to BMW :(

To taki metaliczny hałas, ani dzwonienie, ani brzdękanie, tylko jakby tarcie stali o stal plus lekkie jej wibrowanie :P

Takie szkszszgzisz :P Co to jest? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przechodzona beemka z instalacją gazową? ....

Ale nie jest to syk tylko 'szelest stali' :P

Na wolnych obrotach głośniejsze od nie jednego diesla przy 3k rpm..

Oczywiści nie chodzi mi o te nowsze, z reguły staaare :P

Spotkałem dwie takowe w galeri kazimierz w krk i mnie to zainspirowało do poprzedniego posta ;]

A i raczej nie klimatyzacja :P

Edytowane przez hinco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale nie jest to syk tylko 'szelest stali' :P

Na wolnych obrotach głośniejsze od nie jednego diesla przy 3k rpm..

Oczywiści nie chodzi mi o te nowsze, z reguły staaare :P

Spotkałem dwie takowe w galeri kazimierz w krk i mnie to zainspirowało do poprzedniego posta ;]

A i raczej nie klimatyzacja :P

Rolka do wymiany, bądź łożysko alternatora (często w bmw).

Z tym pieniążkiem to po prostu SZOK Na tym klipie właśnie widać za co kochamy markę BMW

Tdi też tak potrafi. Nie sztuka przy takich przeciwmasach. Edytowane przez ...John

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Metaliczny hałas z wydechu, czy z silnika - bo jak z wydechu, to rózne mogą być powody - nawet zużyty katalizator, albo lipny tłumik.

 

Pomyśleć, że V12 to trzy moje silniki :) - za to trochę pali - a mnie mój zaskakuje, bo jeżdżąc tylko krótkie odcinki po mieście wychodzi niecałe 10l/100km - aż się zastanawiam, czy wskaźnik paliwa mi nie padł...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko że silnik TDi ma zazwyczaj 4 cylindry a nie 12 :wink:

Benzyniak też!

bo jeżdżąc tylko krótkie odcinki po mieście wychodzi niecałe 10l/100km - aż się zastanawiam, czy wskaźnik paliwa mi nie padł...

Raczej nie, może więcej chamuj silnikiem to się obniży.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do chwalenia się grzebaniem w autku, to nie bardzo mam na to czas obecnie (sesja zbliża się wielkimi krokami). Zresztą ze względu na okazyjną cenę zakupu trzeba w nim kilka drobiazgów poprawić zanim się będę chwalił szerszej publiczności. Jak dobrze pójdzie (finansowo), to na wiosnę rozkręcam na części i maluję calutkie, bo tu i tam już rdza się dobiera. Jak znajomy będzie miał nadmiar czasu, a ja nadmiar gotówki, to tego nowe obicia wewnątrz.

Ważniejsza jednak na chwilę obecną jest wymiana miksera na gaźnik gazowy, regulacja instalacji i sprawdzenie silnika. Do tego coś mi się widzi, że wspomaganie cieknie, bo słychać pompę wspomagania. Mam nadzieję, że to tylko przewód.

A tak na marginesie rozważam założenie letnich opon, bo te zimówki na R14 są lekko niskie i czasami zderzak robi za spychacz, tyle że wcale nie ma śniegu.

 

Jeśli chodzi o Diesla, to wprawdzie nie jeździłem żadnym, ale jednak nie widzi mi się to. Właściwie zależy kto co lubi. Owszem, na trasie taki TDS może dać po tyłku takiemu 2.0 24V, ale od 0-100 nie ma mocnych na benzynę. Do tego dochodzi piękny dźwięk i instalacja gazowa, która kasuje różnicę ekonomiczną w użytkowaniu. :P

 

Co do dźwięku, to podobno klawiatura lubi hałasować w R6, ale to nie powinno być raczej słyszalne przy zamkniętej masce.

 

Wybór między E34 i E30?

Jeśli nie planujesz cały czas wozić licznej rodziny, to zdecydowanie bierz E30. Jak się upierasz na rodzinę, to wersję 4D. Miejsca nie jest tak mało, jak się wydaje, a odbije się to pozytywnie na zasobności portfela zarówno przy wymianie części, jak i tankowaniu lub nawet w przypadku upchania się gdzieś na miejskim parkingu, gdzie nigdy nie ma tyle miejsca, ile jest potrzebne. Sam przymierzałem się do 5, ale oznaczałoby to dłuższe odkładanie na auto. Jednak po kilku miesiącu użytkowania brata Golfa III(3d), stwierdziłem, iż druga para drzwi nie jest mi potrzebna i ogólnie duży samochód nie jest mi potrzebny.

 

Przy okazji:

W ostatnią niedzielę miałem wątpliwą przyjemność być świadkiem cofnięcia gazu w autku. Zatrzymałem się na 10 minut. Potem postanowiłem pojechać dalej (bez przełączania na benzynę - wiem wiem, mój błąd). Bum i biały dym spod maski. Myślę sobie "no to po wycieczce". Otwieram maskę, wszystko na swoim miejscu. Wsiadam, przełączam na benzynę i odpala. Przejechałem kilkaset metrów i przełączyłem na gaz. Samochód nie eksplodował (hura). Nauczka: Nie gasić na gazie. Nie palić na gazie. Może czas wypróbować opcję "auto". ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda apetycznie. Można się zakręcić wokół tego. To dość nowy silnik, więc pojęcia o nim nie mam. Jednak moc obiecuje bardzo ciekawe osiągi, a pojemność niezbyt wielki apetyt (jak w przypadku jednostek 2.4 i 2.5).

Do tego E46 jest piękne, niespecjalnie duże i ogólnie udane. Co do ceny, to niedawno przeglądałem i wyszło, że poniżej 30K nie ma co szukać w takim stanie. Widać jednak, że 1 styczeń przeskoczył i ceny spadły.

Poczytaj na jakimś forum BMW opinie o silniku. Ogólnie jednak wydaje mi się, że warto się zastanowić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanko odnosnie Alpiny B10 BiTurbo:

Czym w głównej mierze różniły sie silniki M30B35 i M30B35 BiTurbo? Pojemnosc ta sama co do centymetra, skok i srednica tłoka żywcem to samo. W zasadzie silnik wyglada wg. danych technicznych jak normalny 3,5 litrowy motor doposazony w 2 turbiny.

Jak to jest naprawde?

Moze był zakuty/wzmacniany jakos specjalnie?

Czy po prostu wsadzenie 2 turbin i intercoolera, przeprogramowanie elektroniki zeby nie wariowała i heyah?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...