Skocz do zawartości
fipa

BMW Klub

Rekomendowane odpowiedzi

Zapłaciłem za nią dość dużo - 3500euro w autohausie (niedużo samochodów, ale za to ładne - http://home.mobile.de/BMSAUTOMOBILE ). Samochód znalazłem właśnie na http://www.mobile.de . Telefon do wujka, który mieszka w Bonn i dalej samo się potoczyło. Gdybym osobiście tam był od samego początku pewnie udałoby mi się coś utargować - wujek raczej nie potrafi. A tak to poszedł za cenę wyjściową. On zadatkował a ja przyjechałem na miejsce klika dni potem. W trakcie sprawdzania wyszło, że prawie nie ma oleju (mokro było tylko na czubku miarki), chociaż kontrolka jeszcze się nie świeciła. Dolaliśmy tyle, że było 3/4 na miarce. Po 100km w drodze powrotnej znów kontrola, tym razem było na min. Następna dolewka i potem już nie brał w ogóle. Jeszcze trochę kasy będę musiał w nią włożyć - olej, sekwencja, zimówiki z felgami i kilka mniej istotnych rzeczy. Na tych oponach, które są teraz - 225/16 (pomijając to że są to opony letnie w średnim stanie) jeździ się niezbyt dobrze, na koleinach trzeba cały czas mocno trzymać kierownicę.

Edytowane przez Sz@tynbury

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mów że chcesz gaz do tego wsadzić. Nie rób jej tego :(

Nie widzę nic złego w dobrze założonej sekwencji. Jeszcze 2 lata temu myślałem tak jak ty. Niestety life is brutal - albo kupujesz wymarzony samochód i oglądasz go przez okno(lub przeznaczasz więcej niż chcesz na samochód i nie masz pieniędzy na inne ważne sprawy np. studia), albo kupujesz oszczędnego np golfa TDI i się kisisz (chodzi mi o samo auto, nie mam nic do TDI oprócz tego, że jest głośny, kultura pracy TDI w porównaniu z R6 BMW, Mietka - nie ma w ogóle czego porównywać), albo idziesz na kompromis - kupujesz wymarzone autko i kładziesz do niego gaz. Tak to wygląda z mojej strony. Kolega miał sekwencję w BMW 525 E34, teraz ma w Mietku C280 (dużo jeździ), ojciec ma w Golfie III 1,6 AFT. Instalki w Mietku i Golfie robiona przez jednego gazownika - uważanego za jednego z najlepszych w PL (BMW to trochę inna historia, instalka zakładana gdzie indziej - spartolona, poprawiona u tegoż gazownika) i obydwaj są bardzo zadowoleni. 318i ani IS nie jeździłem ale myślę, że warto było dołożyć do tego pięknego dźwięku R6, nawet kosztem wyższego zużycia paliwa. Same osiągi 318IS/320 są podobno bardzo porównywalne (elastyczność ździebko lepsza w R6). Zresztą do ISa też założyłbym sekwencję. Tak jak mówię, nie widzę w tym nic złego. Tylko trzeba trafić na naprawdę świetnego fachowca.

Edytowane przez Sz@tynbury

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sz@tynbury

Żaden fachowiec nie pomoze na to ze BeeMki nie lubią gazu. I nic tu nie da sekwencja za 5000zł, fachowiec z 40 letnim doswiadczeniem w zakładaniu gazu itp. Może bedzie to chodzic "dobrze" ale nie tak jak w innym aucie, które gaz znosi bez chrzakniecia. Poza tym wsadzenie gazu do BeeMki (nawet nienajnowszej) to tak jak Jaguar z Dieslem pod maską - niby mozna ale to zwyczajnie nie wypada.

 

albo idziesz na kompromis - kupujesz wymarzone autko i kładziesz do niego gaz.

Mogłes kupic 325TDS - diesel, nie pali za wiele, ładnie "idzie", i ma cudowny dzwiek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sz@tynbury

Żaden fachowiec nie pomoze na to ze BeeMki nie lubią gazu. I nic tu nie da sekwencja za 5000zł, fachowiec z 40 letnim doswiadczeniem w zakładaniu gazu itp. Może bedzie to chodzic "dobrze" ale nie tak jak w innym aucie, które gaz znosi bez chrzakniecia. Poza tym wsadzenie gazu do BeeMki (nawet nienajnowszej) to tak jak Jaguar z Dieslem pod maską - niby mozna ale to zwyczajnie nie wypada.

Mogłes kupic 325TDS - diesel, nie pali za wiele, ładnie "idzie", i ma cudowny dzwiek.

Pozostanę przy swoim i nie będę się kłócił. Dobry gazownik nie boi się zakładać LPG do BMW i zrobi ją bez marudzenia. Zresztą sam nie chce być później nękany przez niezadowoloną klientelę. Ktoś powie, że właśnie o to mu chodzi, w końcu nabija sobie portfel. Tyle tylko, że jeśli mamy do czynienia z kimś kto dobrze zakłada instalki wyrabia sobie renomę, mającą odzwierciedlenie w długich kolejkach po usługę. Więc po co miałby marnować czas na poprawianie swoich niedoróbek skoro nowi klienci czekają a ci niezadowoleni rozpowiadają o swoich przykrych doświadczeniach swoim znajomym?

To się na dłuższą metę szanującej się firmie nie opłaca.

 

Tak jak pisałem, kolega po poprawce u tego fachowca był zadowolony ze swojego BMW.

Mogę wiedzieć dlaczego LPG w BMW nie wypada?

Albo komu wypada a komu nie wypada? :)

Mnie interesuje tylko to, że będę miał dobre autko i nie będę wydawał na jego utrzymanie przesadnie dużo. Zdanie innych osób mnie nie wzrusza, niech mówią co chcą.

Tak samo mógłbym nie kupować samochodu BMW bo jeżdżą nimi ABSy.

 

TDSy to dość delikatne silniki jak na diesle. Zdarzają się często problemy przy zapalaiu na ciepłym - na 99% jest to wina pompy, której regeneracja sporo kosztuje, nie mówiąc o wymianie na nową. Po za tym częściej się przegrzewają od benzyniaków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sz@tynbury

W '95 bodajze była modernizacja tds-a która wyeliminowała problemy przegrzewania sie silników i pekania głowic.

Nie wiedziałem o tej modyfikacji. Akurat trafiło się ładne BMW w mieście, w którym mieszka mój wujek. On go obejrzał, zadatkował. Więc jechałem w konkretnym celu,a tak musiałbym szukać w ciemno, nie wiem ile w końcu wydałbym na gaz. Miałem jednego TDSa na oku wcześniej ale był z 94r. Zawsze mi się źle kojarzył ten silnik. Obok mnie na trasie raz zatrzymał się klient TDSem E34. Nietrudno się domyśleć z jakiego powodu :).

Co do dźwięku TDS vs benzynowy R6. Mimo, że TDS jak na diesla pracuje bardzo ładnie - zdecydowanie wolę dźwięk benzyniaka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiecie cos na temat silnikow montowanych w E46 - 320d lub 325d. Warto kupic autko wlasnie z takim? Sa oszczedne, nieawaryjne, a moze calkiem odwrotnie? Jak wypadaja w prownaniu z diselkami Audi - 1.9 oraz 2.5 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiecie cos na temat silnikow montowanych w E46 - 320d lub 325d. Warto kupic autko wlasnie z takim? Sa oszczedne, nieawaryjne, a moze calkiem odwrotnie? Jak wypadaja w prownaniu z diselkami Audi - 1.9 oraz 2.5 ?

Z tych lat (około 00') to silniki BMW raczej górą, napewno nad 2.5 vag-koszty kultura ekonomia i dynamika..

1.9 awx np ma jeszcze coś do powiedzenia ale chyba też niestety niewiele ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli charakterystyczny luk nad nawiewami w konsoli centralnej nic ci nie mowi to faktycznie, daj sobie spokoj z "dochodzeniem" co to za model.

Kazdy fan BMW w tym temacie taki nerwowy ? Nie wiem to pytam i prosze o odpowiedz, i srednio mnie interesuja wyklady na temat "lukow nad nawiewkami w konsoli centralnej". :lol: Ludzie...

Edytowane przez DziubekR1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie obracaj kota do gory ogonem- nie jestem fanem BMW, sam ta marka nie jezdze, choc w domu jest i nowa 530d.

 

Wyszedlem z zalozenia, ze jesli interesujesz sie, co to za model to motoryzacja jest twoim hobby (bo przeciez jesli jest nim szydelkowanie, to po kiego tu zagladasz?)- ergo, choc odrobine (moze i tylko w gazetach)musiales juz sie napatrzec na to kikunastoletnie dziecko BMW. I tak, ta deska jest tak charekterystyczna, ze rozpozna ja nawet 5letni chlopczyk, przykro, ze tobie sie ta sztuka nie powiodla.

 

edit- tak, tak kolego- masz ostatnie slowo w tym temacie, ktore slicznie cie podsumowalo. Niech zgadne, gimnazjalista zapatrzony w monitor, ktory w reku nie mial zadnej ksiazki? Coz, to moze tlumaczyc brak znajomosci roznych przyslow.

Edytowane przez draak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak juz mi chcesz wyjechac o 5letnim chlopczyku, to powiedz najpierw co to znaczy "Nie obracaj kota do gory ogonem" ? :lol:

Az nie moge sie nadziwic. Zwykle proste pytanie, a tu juz takie referaty zaczynaja powstawac.

Edytowane przez DziubekR1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam strone http://dtmpower.net/gallery/videos.php Troszke filmików z BMW można tam oglądnąc ;] Mimo iż kurs na prawo jazdy moge zdawać dopiero za 2 miesiące to już teraz wiem, że pierwszym moim samochodem będzie E36 coupe ;] Szkoda, że M3 ma takie kosmiczne ceny, chociaż kto wie może za kilka lat będzie można znaleść taka m3 w dobrym stanie za 15k zł ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazję się przejechać 316i E36 i rzeczywiście prowadzenie bmw to sama przyjemność :rolleyes:

ale silnik 1,6 trochę przysłaby, chociaż cichy.

Tylko trochę twarda jednak, chociaż ja dawno nie jeździłem sedanem, touringi są podobno twardsze od nich. BMW są dobrze wyciszone. W przypadku R6 dochodzi jeszcze świetne wyważenie silnika, który nie trzęsie karoserią. Gdy stoję np. na skrzyżowaniu, czasami się zastanawiam czy autko nie zgasło :-).

Ostatnio ujeżdżałem ojca E39 530d touringa. To jest jednak wyższy poziom w porównaniu z E36. Więcej miejsca, bajerów, zawiecha lepiej tłumi nierówności, świetnie wyciszone wnętrze. Bardzo mi odpowiada jego wystrój, ale wg mnie koniecznie musi być drewno - robi cały efekt. No i ten silnik - bajka. Wciska w fotel obojętnie na jakich obrotach znajduje się silnik, u mnie w m52b20 poniżej 3200 obr jest tak sobie. W ogóle E39 to mój ulubiony model. Pamiętam, gdy pojawiła się na rynku w 95r, zawsze lubiłem o niej poczytać w gazetkach :-).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...