Jump to content
fipa

BMW Klub

Recommended Posts

A co mi tam, pochwalę się. 28 lutego nabyłem E34 M50B20 sedan w kolorze grafitowym. ;]

Powiem tylko, że przesiadka z E30 jest lekkim szokiem. Zupełnie inna półka, zupełnie inne auto. Przy 200km/h jest tylko szum powietrza i opon. ;]

 

Fotki niedługo w galerii jak dorwę coś lepszego niż VGA w telefonie.

E30 idzie pod młotek - jak by ktoś chciał to pisać. ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko trochę twarda jednak, chociaż ja dawno nie jeździłem sedanem, touringi są podobno twardsze od nich. BMW są dobrze wyciszone. W przypadku R6 dochodzi jeszcze świetne wyważenie silnika, który nie trzęsie karoserią. Gdy stoję np. na skrzyżowaniu, czasami się zastanawiam czy autko nie zgasło :-) .

Ostatnio ujeżdżałem ojca E39 530d touringa. To jest jednak wyższy poziom w porównaniu z E36. Więcej miejsca, bajerów, zawiecha lepiej tłumi nierówności, świetnie wyciszone wnętrze. Bardzo mi odpowiada jego wystrój, ale wg mnie koniecznie musi być drewno - robi cały efekt. No i ten silnik - bajka. Wciska w fotel obojętnie na jakich obrotach znajduje się silnik, u mnie w m52b20 poniżej 3200 obr jest tak sobie. W ogóle E39 to mój ulubiony model. Pamiętam, gdy pojawiła się na rynku w 95r, zawsze lubiłem o niej poczytać w gazetkach :-) .

 

sprzęgło dwu-masowe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ;]

 

Cóż- najpewniej uda mi się opchnąć octę. I wreszcie <span style='color: red;'>ORT: wziąść</span> coś, co mi się podoba bardzo ;]

 

Wybór w sumie już teraz padł na serię 1(5d, albo coupe), w wyjątkowym przypadku 3, w roczniku '06/07.

 

No i pytanie- jaki silnik.

W przypadku 1- pod uwagę biorę 1.8d, albo 2.0d.

Z doświadczeń wiem, że dwulitrowiec potrafi porządnie przyspieszać, a przy łagodnym obchodzeniu się z gazem- nie zruinować kieszeni.

 

No i nie wiem jak to porównać do 1.8... Bo już raz na mniejszych silnikach się przejechaliśmy (1.4 TDCi w fordzie vs. 1.9TDi- spalanie takie same, dynamika- skrajnie różna), i czy ten motor to nie jest konstrukcja wepchnięta "na siłę" stworzona do PSJ...

 

Ktoś miał z tym styczność...?

Może ktoś w ogóle jest posiadaczem serii1 ? :wink:

 

Pozdrawiam ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy to nie są takie same silniki, o prawie takim samym spalaniu, tyle że ten 1.8 jest "zdławiony"?

Przynajmniej tak było w przypadku E46 z roczników w okolicy '05.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Własciwie, to strona bmw nie mówi nic o pojemnościach ;] Tylko o "obu silnikach" ;] Tak więc- klops.

 

 

Edit- konfigurator dopiero mówi o pojemności ;] 1995ccm. @ 143/177km

 

Tylko czy nie kłamią ze spalaniem ;]?

Edited by AKa

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 dni temu i ja dolaczylem do klubu BMW. Moj nabytek to 318D, rocznik 2002. Samochodzik wybrany i kupiony w Belgii przemnie i mojego tatusia. Dostalismy sie tam dzieki firmie pomagajacej sprowadzac auta oraz organizujacej wyjazdy do tyhc krajow. Ogolnie wyjazd udany bo kuzyn kupil a6 '99, a kumpel astre III '04.

Kupionym samochodem wracalismy osobiscie, wiec autko juz jest po 1500km tescie. Wszystko w najlepszym porzadku, co potwierdzil takze udany przeglad. Autko bardzo wygodne, super sie prowadzi, jest dosyc dynamiczne. Spalanie utrzymuje sie na poziomie ok 5-7l w zaleznosci jak sie depnie. Przy spokojnej jezdzie mysle ze 6l/100km to bedzie standard. Jedyny minus to przebieg - ok 180 000km. Zobaczyc to mozna jedynie patrzac na przebieg, bo wyglada na zew jak i w srodku bardzo dobrze. Widac ze ktos dbal o ten samochod.

 

Mam tez kilka pytan do was co i jak i gdzie.

1) Co powinienem wiedziec o tym aucie, jakies wskazowki odnosnie uzytkowania?

2) Mam radio z wbudowana prosta nawigacja, komputerem pokladowym, na kasety + zmieniarka w bagazniku (gdzie znajduje sie rowniez czytnik plyt od nawigacji). Pol roku temu kupilem Alpine do Laguny, myslalem ze przeloze go do nowego nabytku bo gra bardzo dobrze noi ma mp3, ale teraz nie wiem czy warto i czy wogole jest to mozliwe, Jak to ugryzc w najlepszy sposob? Nad nawigacja rozczulac sie nie bede, bo i tak mam zamiar kupic cos przenosnego, jedynie ten komputer pokladowy mnie trzymie. Nagrywanie plytek audi i wrzucanie je do bagaznika to tez nie jest szczyt wygody.

Dołączona grafika

3) Klimatyzacja - jest na "nabijanie" jak w audi, czy normalnie podjade benzynke? Nie wiem jak to wszystko dokladnie dziala, czym sie rozi, jednak chce aby bylo w letnie dni chlodniutko i to w szybkim tempie. Zeby poprawic chldozenie wymieniac jakies filtry czy cos? Ile to mzoe kosztowac?

4) Jak najlepiej zabezpieczyc auto przed zlodziejaszkami?

5) Slyszalem ze jest mozliwosc zmiany 318 na 320 poprzez zmiane programu (bo niby silniki te same). Robil ktos cos takiego? Jak mocno wzrasta spalanie i czy wogole warto?

 

Fotki zrobione w komisie:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Edited by xpektor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich

 

Za jakies 2 miesiac przymierzam sie do kupna jakiegos autka i mysle tu o BMW 320d. I tu mam do was pytanie, na autach niestety za bardzo sie nie znam wiec szukam czegos malo awaryjnego i w miare ekonomicznego te diesle jesli sie nie mysle spalaja od 4.5l do 7l wiec w miare rozsadnie. Natknelem sie na dwa silniki o mocy 136 i 150, ten 150 to chyba M tak? (nie znam siee) i tu pytanko czy ten 150 konny sporo wiecej zjada paliwka? :)

 

bede wdzieczny za jakiekolwiek rady

 

pozdro ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki za odpowiedz i udzielone rady na moje poprzednie pytania ;]

 

Dzisiaj kolejne:

Jak walczyc radio? Wylaczylo sie i nie chce sie wlaczyc. Nacisnalem wszystko, prrzytrzymalem wszystko, robilem rozne kombinacje i nic. Instrukcja po niderlandzku, wiec ciezko cokolwiek mi z tego zrozumiec.

Radyjko firmowe bmmw, kaseciak, navi, computer

http://img177.imageshack.us/my.php?image=380771052af3.jpg

Edited by xpektor

Share this post


Link to post
Share on other sites

xpektor:

ad 4. Własne ukryte odcięcie zapłonu.

ad 5. Spalanie zmieni się nieznacznie, w niektórych przypadkach może wyjść na korzyść. Przy czym szokującej różnicy w osiągach też nie będzie.

 

chojrakrock:

150KM to nie jest żadne M i nawet koło M nie stało w fabryce.

Spalanie będzie bardzo podobne, bo to ten sam silnik o ile mi wiadomo, lecz po ulepszeniach.

 

Kwoli wyjaśnienia:

Oznaczenie "M" oznacza M-pakiet czyli dodatki stylistyczne (zderzaki, dokładki, felgi) upodabniające seryjne auto do wersji sportowej. Pakiet ten można zamówić za dodatkową opłatą i dostajemy wtedy oznaczenie "M" na klapę. To, że niektórzy kleją sami ten znaczek na seryjnie wyglądające auto to już inna para kaloszy.

Natomiast M3, M5, M6 to wersje sportowe, które poza zmienionym wyglądem posiadają silniki i zawieszenie (oraz kilka innych modyfikacji) dostosowane do bardzo szybkiej i precyzyjnej jazdy. Takie samochody mają pełne oznaczenie "M3", "M5", "M6".

 

Generalnie na bardziej skomplikowane pytania szukajcie odpowiedzi tutaj:

http://www.bmw-sport.pl/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dzieki. Co do radia, to wyladowalo juz u drugiego szpeca od rtv itd. Nikt nie wie co z nim siadlo. Skocnzylo sie na tym ze zamowilem ramke pod standardowe radio. Do bmw z tym nie ide, bo mnie pewnie ogola z reszty pieniedzy ;p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.