Jump to content
fipa

BMW Klub

Recommended Posts

Przepiękna trójka - prawdziwy wilk w owczej skórze. Niestety cena jest zaporowa dla normalnych ludzi. Na taki sprzęt może sobie pozowlić tylko ktoś w miarę bogaty lub prawdziwy fanatyk dokładnie tego modelu/dużej mocy.

Większość normalnych ludzi zadowoli jednak 170/192KM z 2.5 litra w E30/E34/E36.

Edited by ULLISSES

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorki za brak polskich znakow.

 

Varrol, teraz juz po fakcie, ale moze dla innych na przyszlosc bedzie.

 

Z tego, ze nie masz kasy na nowe lampy wnioskuje, ze nie dysponujesz stalymi srodkami na utrzymanie tego samochodu. Jak rowniez bedziesz uzywal auta sporadycznie, czyli nie bedziesz robil codziennie po 50 km. Nie wiem czy bedziesz gazowal?

 

Moje zdanie jest takie ze diesel bylby dla takiej osoby duuuuuzo lepszy, co prawda nie pasuje do wypasnego pierwszego wozu, ktorym zawsze kazdy troche szpanuje. Ale jak ktos robi male przebiegi to tylko diesel.

Ja swoim paskiem 1,9tdi w trasie (pusto) schodze do 4,2, w miescie to tak 6-7, z tym ze sciganie sie z pod swiatel mnie juz dawno przeszlo.

Edited by J.O.H.N.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eee tam, pali mi podobnie jak Uno, więc nie widzę problemu :P a za wiele kilometrów nie robię, więc po co mi diesel, który jest droższy w utrzymaniu (świece, olej...). A i to mój drugi wóz - pierwsze było właśnie Uno :) No i silnik 1.8 to nie rajdówka do ściagania spod świateł - po prostu wystarcza na normalną jazdę...

 

Kasy nie mam z prostego powodu - pożyczyłem kasę od rodziców - część, ale muszę to spłacić, poza tym są koszty rejestracji i trzeba by powymianiać płyny ustrojowe...

 

Stwierdzenie, że diesel na małe przebiegi jest bardzo oryginalne :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma ktos moze E36 1.6 compact? mam okazje kupic takie auto od pierwszego wlasciciela z przebiegiem ok 90k, rocznik '96

i zastanawiam sie jak wygladaja koszty ekspoatacji, glownie spalanie (przy rocznych przebiegach rzedu 15k km jest sens zakladac LPG?). spotkalem sie z opinia ze E36 sa dosc awaryjne, czy to prawda?

w sumie nie planowalem zakupu takiego auta ale cena jest dosyc atrakcyjna (jakies 2k ojro plus koszt sprowadzenia z niemiec) i sie zaczalem zastanawiac

 

OT: ULLISSES - prowadzenie uniaka mozna poprawic montujac drazek stabilizacyjny (fabrycznie montowany tylko w 1.5, 1.4T i 1.7D :lol:), jesli masz 1.4 ale bez turbiny powinienes miec latwy montaz, jesli 1.0 to jest troche kombinowania ale do zrobienia

 

edit: ->opis jak wstawić taki drążek<-

Edited by Mikelos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje zdanie jest takie ze diesel bylby dla takiej osoby duuuuuzo lepszy, co prawda nie pasuje do wypasnego pierwszego wozu, ktorym zawsze kazdy troche szpanuje. Ale jak ktos robi male przebiegi to tylko diesel.

 

No własnei nie bo jak starsza chciał kupic disla to sie jeje zapytał ile bedzie pani jeździć dzeinnie jeżeli ponizej 150-200 km dziennei to się pani koszty nie zwrócą i jedyne wyjście do benzyniak. i gosćmówił prawde bo tak smao inni mówili starszej a szególnie kumpel któy robi WV pasatem kombi z 2005 r ponad 400km dziennie :) B-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No własnei nie bo jak starsza chciał kupic disla to sie jeje zapytał ile bedzie pani jeździć dzeinnie jeżeli ponizej 150-200 km dziennei to się pani koszty nie zwrócą i jedyne wyjście do benzyniak. i gosćmówił prawde bo tak smao inni mówili starszej a szególnie kumpel któy robi WV pasatem kombi z 2005 r ponad 400km dziennie :) B-)

Tylko wytlumacz mi jaki benzyniak jest tanszy od diesla. Chyba tylkoz lupo3l w porownaniu do 4.2tdi. Jak sie dba i umie jezdzic to diesel jest duzo trwalszym i mniej kosztochlonnym rozwiazaniem, ale przewaznie kobietom sie diesle odradza, wiec mnie to nie dziwi, chyba ze razem z automatem.

I dalej te stereotypy: diesel na trase, do miasta dychawiczny benzyniaczek, przykro mi ale ja z doswiadczenia wiem ze maly benzyniak to nie jest dobry kierunek w strone oszczednosci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko wytlumacz mi jaki benzyniak jest tanszy od diesla. Chyba tylkoz lupo3l w porownaniu do 4.2tdi. Jak sie dba i umie jezdzic to diesel jest duzo trwalszym i mniej kosztochlonnym rozwiazaniem, ale przewaznie kobietom sie diesle odradza, wiec mnie to nie dziwi, chyba ze razem z automatem.

I dalej te stereotypy: diesel na trase, do miasta dychawiczny benzyniaczek, przykro mi ale ja z doswiadczenia wiem ze maly benzyniak to nie jest dobry kierunek w strone oszczednosci.

Wiesz znawca nie jestem a TDI przejechałem tym pasatem nie całe 200km, ale jedno jest pewne na pewno kupie jakiegos diesla bo jak wcisneisz pedał gazu to od razu czuć obojetnei jaki bieg a w benzyniaku 3 bieg pedał gazu do podłogi a on się wlecze przy wyprzedzaniu myśłałem że późneij rozwale ten samochód i zrobiłem psikusa dziadkowi spaliłęm sprzęgło ale dawałem mu na każdym biegu chyba ponach 6,5 tys. rmp. To tak orientacyjnie bo nie było obrotomierza. :mur:

 

Ci któzy mają bmw czy jak dajecie po garach ale tak obrotomierz blisko 5-6 tys obrotów to poźniej czujecie sprzegło?

Edited by kamilo23

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiesz znawca nie jestem a TDI przejechałem tym pasatem nie całe 200km, ale jedno jest pewne na pewno kupie jakiegos diesla bo jak wcisneisz pedał gazu to od razu czuć obojetnei jaki bieg a w benzyniaku 3 bieg pedał gazu do podłogi a on się wlecze przy wyprzedzaniu myśłałem że późneij rozwale ten samochód i zrobiłem psikusa dziadkowi spaliłęm sprzęgło ale dawałem mu na każdym biegu chyba ponach 6,5 tys. rmp. To tak orientacyjnie bo nie było obrotomierza. :mur:

 

Ci któzy mają bmw czy jak dajecie po garach ale tak obrotomierz blisko 5-6 tys obrotów to poźniej czujecie sprzegło?

elastycznosc... nic wiecej. Dobranoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikelos:

E36 compact jest mniej spotykanym modelem w Polsce. Nie wiem, jaki jest stan tego "Twojego", ale cena jest dość przystępna. Wprawdzie 1.6 to najsłabsza jednostka w tym modelu, ale samochód nie jest duży, więc powinna sobie dawać radę.

Odnośnie awaryjności to też gdzieś to przeczytałem, ale nie pamiętam, aby ktoś to potwierdzał dość dosadnie. Więcej możesz się dowiedzieć na tym forum.

OT: Mam to nieszczęście posiadać wersję 1.0. Stronę już widziałem i myślałem nad tym trochę. Pewnie się zdecyduję. Zastanawiałem się także nad większymi gumami, ale bez wspomagania nie ruszę kierownicą przy parkowaniu, a moja mama ani tyle. :(

 

J.O.H.N.:

Ogólnie Diesle są lepsze od benzyny, ale mają jedną wadę, która mnie (i chyba wielu innych) odpycha. Przy 30*C poniżej zera auto nigdzie nie pojedzie - Polska to nie Włochy. A jak ktoś odpali i potem mu ropa zamarznie w przewodach, to zostaje tylko rozpalenie ogniska pod silnikiem. :P

 

Varrol:

W sigu na bmw-klub masz dość ciekawy przewodnik kupowania BMW. Osobiście bardzo mi się podoba i propnowałbym zamieszczenie linku do niego w pierwszym poście.

Edited by ULLISSES

Share this post


Link to post
Share on other sites

robiłem psikusa dziadkowi spaliłęm sprzęgło ale dawałem mu na każdym biegu chyba ponach 6,5 tys. rmp. To tak orientacyjnie bo nie było obrotomierza.

a slizgalo? (bylo do wymiany)

bo jak nie to nie wiem jak przy garowaniu spaliles sprzeglo? przeciez sprzeglam sie manewruje przy ruszaniu a potem to albo wcisniete do oporu albo puszczone? nie? bo ja jakos inaczej tego nie widze

 

 

Ogólnie Diesle są lepsze od benzyny, ale mają jedną wadę, która mnie (i chyba wielu innych) odpycha. Przy 30*C poniżej zera auto nigdzie nie pojedzie - Polska to nie Włochy. A jak ktoś odpali i potem mu ropa zamarznie w przewodach, to zostaje tylko rozpalenie ogniska pod silnikiem.

eee moj sasiad ma golfa 2 diesla i przy tegorocznych mrozach zapalal mu codziennie a autko nocowalo na dworze

a zalezy to chyba od paliwa bo na stacjach w zimie albo nawet caly czas dodaja cos co zapobiega zamarzaniu

Edited by Fidel

Share this post


Link to post
Share on other sites

a slizgalo? (bylo do wymiany)

bo jak nie to nie wiem jak przy garowaniu spaliles sprzeglo? przeciez sprzeglam sie manewruje przy ruszaniu a potem to albo wcisniete do oporu albo puszczone? nie? bo ja jakos inaczej tego nie widze

Sprzęgło miało gdzieś 40 tys przejechane. 1 sprzęgło trzymasz but, wciskasz 2 puszczasz gaz do 6 tys rmp i znowu naciskasz 3 itd. i po tym czasie sprzegło zaczeło sie ślizgać. :-|

 

 

BTW

 

Poezja

 

http://img215.imageshack.us/img215/1590/12qv5.jpg

Edited by kamilo23

Share this post


Link to post
Share on other sites

no wlasnie ten kompakt jest w bdb stanie - jezdzi nim kobieta a do tego jest pierwszym wlascicielem. o stan jestem spokojny bo to znajoma mojego ojca.

z tego co sie orientuje to w kompaktach montowali tylko 1.6 i 2.3 (chyba jeszcze 1.8ti ale nie jestem pewien no i wersa m3 byle tez w tej budzie ale to inna liga) - najbardziej boje sie spalania - nie mialem duzego kontaktu z bmw ale wiem ze sporo pala - nie usmiecha mi sie spalanie na miescie 12-14 litrow benzyny (gazu pewnie wiecej), wie ktos jak to wyglada w praktyce?

ps. tez mam uniaka 1.0 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

J.O.H.N.:

Ogólnie Diesle są lepsze od benzyny, ale mają jedną wadę, która mnie (i chyba wielu innych) odpycha. Przy 30*C poniżej zera auto nigdzie nie pojedzie - Polska to nie Włochy. A jak ktoś odpali i potem mu ropa zamarznie w przewodach, to zostaje tylko rozpalenie ogniska pod silnikiem. :P

Trzeba zainwestowac w wieksza baterie (wiekszy amperaz), przewaznie na zachodzie\wschodzie montuja zbyt male bo tam takich mrozow nie maja.

I tankowac pewne paliwo, lub stosowac dodatek. Jest jeszcze cos w stylu aktywizatora (czy jakos tam) akumulatora, wtedy nie jest taki wrazliwy na mroz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no wlasnie ten kompakt jest w bdb stanie - jezdzi nim kobieta a do tego jest pierwszym wlascicielem. o stan jestem spokojny bo to znajoma mojego ojca.

z tego co sie orientuje to w kompaktach montowali tylko 1.6 i 2.3 (chyba jeszcze 1.8ti ale nie jestem pewien no i wersa m3 byle tez w tej budzie ale to inna liga) - najbardziej boje sie spalania - nie mialem duzego kontaktu z bmw ale wiem ze sporo pala - nie usmiecha mi sie spalanie na miescie 12-14 litrow benzyny (gazu pewnie wiecej), wie ktos jak to wyglada w praktyce?

ps. tez mam uniaka 1.0 :)

Co to jest, że każdy kto ma Uno się na BMW przesiada :D 12-14 litrów po mieście to musiałbyś nieźle katować - kompakt jest lżejszy od sedana, jeszcze silnik 1.6 - będzie koło 10l po mieście jak silnik jest ok. Mnie moje 1.8 pali też w okolicach 10l po mieście, a nie jeżdże specjalnie lekko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odnośnie dużego spalania, to te kosmiczne dla niektórych wartości 15l/100km dotyczą raczej jednostek 6-cio cylindrowych, czyli od 2.0 w górę. 1.6 i 1.8 to jednostki dość oszczędne, biorąc pod uwagę ich moc oraz rozmiary samochodu, który napędzają. Przy rozsądnej jeździe nie odczujesz większej różnicy między BMW i Unem w spalaniu. Dojdzie natomiast wiele innych pozytywnych cech, które w zupełności wynagrodzi Ci ten 1 litr więcej. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spalanie zalezy od silnika i wagi samochodu. Jesli w tym samochodzi (1400kg) jest silnik ktory posiada rezerwe mocy bedzie na pewno palil mniej niz samochod ktory ma silnik dobrany na styk (czyli 1,6). W tej sytuacji jak bedziesz delikatnie sie z tym obchodzil, czyli zapomnij o wyprzedzaniu pod gorke lub kolumny samochodow i szpanerskich startach z pod swiatel, to mity o wielkim spalaniu bmw mozesz pominac.

 

Zreszta dla jednych spalanie 12litrow\100km jest duze, a dla innych 60litrow\100km jest dopiero duze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ile moze kosztowac sensowna instalacja LPG to takiego sprzeta? bo nie wiem czy jest sens zakladac zakladajac ze bede robil jakies 10 do 15k km rocznie

co do szybkiej jazdy to na miescie staram sie jezdzic plynnie i spokojnie, nie bawi mnie sciganie sie spod swiatel. sytuacja wyglada troche inaczej na trasie bo lubie szybciej pojechac jesli warunki sa sprzyjajace (moze niektorzy mi nie uwierza ale swoim uniakiem 1.0 na A4 wycisnalem 170 wg wskazan predkosciomierza :lol: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwestia tego, ile możesz wydać.

 

Najbardziej sensowna to generacja 4, czyli sekwencja. Można przy tym zwiększyć osiągi samochodu (odpowiednie programowanie sterowika) i nadal płacić 2PLN z hakiem za litr. Problemem jest tylko koszt instalacji, który rozpoczyna się od około 4 tysięcy. Może gdzieś robią taniej.

 

Oszczędniejszym rozwiązaniem jest generacja 2 (bodajże obecnie 2.1 - coś tam poprawili). Ceny zaczynąją się od 2 tysięcy przy tych lepszych - można nawet za 1.5 tysiąca, ale nie wiem, czy warto. Problem stanowi zwężka podająca powietrze do miksera. Obcina to troszkę moc, co przy 1.6 i 100KM nie jest bez znaczenia.

 

Jeśli nic nie pomieszałem, to instalacja 4 generacji (po zaokrągleniu) zwróci się z nawiązka po 2 latach z hakiem:

10 000 do 15 000 - średnia: 12 500 km12500km przy 8l/100km po 4.43 PLN: 0.08 x 12500 x 4.43 = 4430 PLN rocznie12500km przy 10l/100km po 2.15 PLN: 0.1 x 12500 x 2.15 = 2687 PLN rocznieRocznie oszczędzasz 1742 PLN.
Ewentualne poprawki mile widzane, bo mogłem coś namieszać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwestia tego, ile możesz wydać.

 

Najbardziej sensowna to generacja 4, czyli sekwencja. Można przy tym zwiększyć osiągi samochodu (odpowiednie programowanie sterowika) i nadal płacić 2PLN z hakiem za litr. Problemem jest tylko koszt instalacji, który rozpoczyna się od około 4 tysięcy. Może gdzieś robią taniej.

 

Oszczędniejszym rozwiązaniem jest generacja 2 (bodajże obecnie 2.1 - coś tam poprawili). Ceny zaczynąją się od 2 tysięcy przy tych lepszych - można nawet za 1.5 tysiąca, ale nie wiem, czy warto. Problem stanowi zwężka podająca powietrze do miksera. Obcina to troszkę moc, co przy 1.6 i 100KM nie jest bez znaczenia.

 

Jeśli nic nie pomieszałem, to instalacja 4 generacji (po zaokrągleniu) zwróci się z nawiązka po 2 latach z hakiem:

10 000 do 15 000 - średnia: 12 500 km12500km przy 8l/100km po 4.43 PLN: 0.08 x 12500 x 4.43 = 4430 PLN rocznie12500km przy 10l/100km po 2.15 PLN: 0.1 x 12500 x 2.15 = 2687 PLN rocznieRocznie oszczędzasz 1742 PLN.
Ewentualne poprawki mile widzane, bo mogłem coś namieszać.

No nie wiem ale są juz stacje LPG na gaz ziemny gdzie jest tani max 1,10 zł gdzie ci co maja 4 generacje tankuja. Problem w tym ze takich stacji jest na razie nie za wiele, ale sa. :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak widze wiekszosc z Was to nowi posiadacze BMW, ale czy nie razi was to ze dzisiaj e36 kojarzy sie z debilami mieszkajacymi u mamusi, ktorzy po pracy aby podniesc swoje moralne wsiadaja do swoich bmw? Czy nie widzicie tego ze wiekszosc z nich gdy wsiada za kierownice zamienia sie w Kubice i czuje sie jak krol na drodze majac az 90koni pod maska? Trabia, groza ludzia w Pandach (drozszych i nierzadko szybszych niz ich superautka) dudniac przy tym swoimi tubami na pol miasta?

 

Taki wizerunek u mnie ma dzis BMW, bo od 2 lat dziewieciu z dziesieciu wlascicieli e36 pasuje do powyzszego tekstu. Bardzo lubie BMW, sam czesto mam przyjemnosc prowadzic 2,5l trojke, ale to co sie widzi na drogach to zenada. Podobna sytuacja miala miejsce z Calibra, Golfami itd.

 

Druga kwestia, gaz w autach z 'wyzszej polki'. Jesli kogos nie stac na utrzymanie danego silnika, to niech sobie kupi z mniejszym! Chcesz zeby auto bylo oszczedne? Kup sobie matiza do miasta, a bardziej luksusowe auto niech Ci sluzy w trasach.

 

Wiem, ze post ostry... ale do bolu prawdziwy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.