Skocz do zawartości
berkut

Moj Nowy Ford Sierra

Rekomendowane odpowiedzi

to sie niczym nie rozni od amerykanskiego V8 z lat 50, tylko 2 cylindry mniej

 

uwierz mi nie ma w takich silnikach nic fajnego oprocz tego ze mozesz jezdzic na 4'ce caly czas ;]

 

wolalbym rzedowa 6'tke z bmw 2.5 litra.... ooo to bym chcial tutaj zobaczyc :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może to być osiągalne, zważywszy na fakt, iż moje poprzednie autko, mondeo v6 2.5 170km/220Nm ważące minimalnie więcej niż ta ściera katalogowo dobijało do 100km/h w 8,2sec. Co prawda przy tego typu (stosunkowo) niskich mocach 4x4 przy sprincie do 100 to wada (straty), jednak zdrowa ściera tych kilkanaście lat temu mogła i dobijać do 100 poniżej 9 sec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mondeo 2,5 V6 wazy nieco ponad 1300kg i traci moc tylko na dwoch lapach.

Podejrzewam, ze na kazdej z nich jest w okolicach 140KM.

Podczas gdy na tej scierze wazacej w okolicach 1475kg (bez tych opon w srodku jak mowi berkut :) )bedzie max 100KM na kolku.

W zyciu nie pokaze 9,2s nie mowiac o 8,5s

Juz z (coprawda teoretycznego) doswiadczenia widze, ze Gtech ma tyle wspolnego z rzeczywistoscia, ze lepiej mierzyc stoperem i patrzec na licznik.

Czasy na cwiare potrafia sie roznic po 5-10%. Oczywiscie lepiej wychodza na Gtechu - zreszta berkut to wie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogą też wychodzić gorzej... ;) Wszystko zależy jak źle (nie w osi) przymocuje się g-techa do szybki.

 

Nie uwierzę jednak, że sierra jest aż o tyle cięższa od mondeo- przecież (oprócz faktycznie ważącego swoje 4x4), ściera to golas w porównaniu do mondka z '99 (już nie mówiąc o Ghia, która miała na pokładzie absolutnie wszystko)... może faktycznie berkut zarzuci tech. spec. swojego modelu z wiarygodnego źródła i będzie po temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Juz z (coprawda teoretycznego) doswiadczenia widze, ze Gtech ma tyle wspolnego z rzeczywistoscia, ze lepiej mierzyc stoperem i patrzec na licznik.

Czasy na cwiare potrafia sie roznic po 5-10%. Oczywiscie lepiej wychodza na Gtechu - zreszta berkut to wie.

Nie bardzo rozumiem, co masz na mysli - w jednym zdaniu piszesz, ze Gtech jest nic nie warty, a w drugim, ze lepiej to wychodzi wlasnie na nim..

 

Moze jeszcze mnie % trzymaja..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mysle ze to jest mozliwe

 

przy przyspieszaniu do setki duzo bardziel liczy sie moment oobrotowy niz moc a cowiecej zwazywszy na to ze ma 4x4 na starcie ma duzego kopa

 

moj CRX tez ma cos katalogowo 8,3s do setki ale nie moge sobie lajtowo ruszyc tylko ciagle musze kontrolowac moc na kolach przynajmniej na jedynce czyli do 60km/h bo wiadomo uslizg = strata

 

a w takim 4x4 wazacym te 1400kg raczej ten problem odpada chyba ze sie myle

 

wiec wynika z tego ze nawet majac moc w hondzie nie moge jej od poczatku calej miec na kolach w przeciwienstwie do sierry

 

ciekawe jak sie ma sprawa w przyspieszaniu np od 80 do 120?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakie masz opony w tym crxie? Ja na standardowych dla tej klasy aut (piszę o mondeo) oponach (205/55 16") nie miewałem większych problemów z opanowaniem 170KM- może mamy lepsze asfalty tam gdzie mieszkam w porównaniu do Przyłękowa? ;)

 

PS. Sugeruję zaczekać na berkuta, robimy mu tu w sumie niepotrzebny o/t odnośnie wiarygodności tych danych katalogowych.

Edytowane przez draak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam 195/50 r15 i tez da sie to wszystko opanowac jak sie rusza wmiare spokojnie ale szybciej niz zwykle ale nie ma tez wiekszych probemow z uslizgiem:P (fiesta rodzicow ma cos chyba 175/65 r14 i kurde tak sie slizga ze szok:])

 

ps. w przylekowie mamy noweczke droge:P ale jadac do cywilizacji musze przejechac przez inna miejscowosc gdzie nie jest juz tak rozowo ale nowej drogi tez troche jest:]

Edytowane przez Fidel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wprowadzilem Berkut'a troche w blad bo podalem mu dane do setki dla wersji RWD, dla wersji 4x4 nie ma danych ale patrzac na Sierre RS Cosworth roznica wynosi 0.5s wiec wynik to 9s.

Jak ktos dalej nie wierzy i mowi ze 4x4 ma wieksze straty to niech sobie kupi jeep'a 4x4 i mowi ze 4x4 daje mu duze straty i przez to jest wolniejszy. :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To czy mozemy przekazac moc na asfalt w fwd zalezy duzo od masy samochodu i jej rozkladu. Dla przykladu moj rst:

 

kiedy jade samemu mieli kolami na 1-2, czasem na 3

 

kiedy jade z przecietnym 70kg obciazeniem w postaci pasazera samochod mieli na 1 i na 2 ,ale na 2 juz malo

 

jadac z Feluke (~100kg) samochod zamieli na 1 ale 2ka juz jest jak przymurowana

 

dodac jeszcze pasazera 70kg na tylnym siedzeniu i samochod nie zamieli kolami nawet gdybym chcial

 

FWD nie rowne FWD... Generalnie rzecz biorac gdyby natura chciala by naped byl na przod to chodzilibysmy na rekach ;]

 

przy 4x4 moge rownie dobrze wcisnac gaz do oporu, krecic na odcieciu i wystartowac tak - na suchym asfalcie nie zamieli, za co kocham ten uklad napedowy.

 

Startuje z 3500-4000rpm kiedy moment obrotowy mam najwiekszy, nietstety tylko raz sie tak dalo bo pozniej sprzeglo sie poddalo ;) Zreszta Feluke widzial jak sprzeglo sie hajca i podczas normalnego toczenia sie do przodu

 

znalezienie danych katalogowych mojego auta na google - almost impossible ;) wlasnie szukam

Edytowane przez berkut

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wprowadzilem Berkut'a troche w blad bo podalem mu dane do setki dla wersji RWD, dla wersji 4x4 nie ma danych ale patrzac na Sierre RS Cosworth roznica wynosi 0.5s wiec wynik to 9s.

Jak ktos dalej nie wierzy i mowi ze 4x4 ma wieksze straty to niech sobie kupi jeep'a 4x4 i mowi ze 4x4 daje mu duze straty i przez to jest wolniejszy. :P

Sedan RS4 ma ponieżej 5 do setki i tez jest 4x4, kombiak waży ciut więcej i może ma gorszy czas..

Przy prawie 400 kucach 4x4 jest potrzebne ; ]

imo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na zawodach oficjalnych nie ma takiej przyjemnej atmosfery, pozatym nie mozna potem pojechac do mnie na dzialke i czegos wypic ;]

 

zaluje ze nie moglem zostawic rst na bemowo... wrzucilbym na chama 1.5 bar doladowania i pojechal z wolnym wydechem ;)

 

wlasnie odkrylem ze moj przedni zderzak wazy z 30kg... pora kupic zamienniki wagi kurzo piorkowej ;)

 

oprocz tego leci pewnie izolacja dzwiekoszczelka z kabiny (ta mata z Ghia wersji), zobaczymy ile to kg. Bez niej powinien byc samochod jak zwykly, obecnie przy 150 mozna szeptem rozmawiac

Edytowane przez berkut

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem tutaj nowy, ale od paru lat sledze juz forum tweaka i wyczyny berkuta w OC i nie tylko.

 

Tak czy inaczej, samochodzik nowy berkuta niezle sie zapowiada :)

 

A co do spotkania w Warszawie... ostatnio ciezka sprawa, wszedzie pelno psow, a w dodatku takie sqr****ny sie trafiaja, ze nawet nie pogadasz z nim. W piatek na spalarni tajniaki sie pojawily i zrobil sie bajzel. skasowali mnie na 500zl + 5 pkt no i mojego znajomego tak samo. A zagrozili mi nawet zabraniem prawa jazdy. :P

 

Berkut, mow, co to za miejscowka w warszawie! Przypadkiem na wolce?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na wolce raz bylem - postalem 10min, jakis kretyn bmw upalal laczki i sekunde potem przyjechaly psy po czym spieprzalem psom ;)

 

 

ja zawsze jestem na "fajerze" czyli zawadach, cicho kameralnie, malo ludzi, czasem bardzo mocne furki

 

miejscowka to tajemnica ;) jest czysta w 100% i nikt o niej nie wie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z kazdym dniem coraz lepiej jak narazie i pewnie nastapi ciag dalszy. :D ja osobiscie obstawiam, po wszystkich modach, jakies 6s do 100kph i ze 13s na 1/4! Bynajmniej ma potencjal ten samochod.

 

Ja osobiscie mam zamiar zainwestowac w Seata leona VAG 1.8T 20V 4x4, ale to dopiero na wiosne.

 

Wstepne mody to prawdopodobnie swap turbo na kkk04, IC nowy, nowy program, wydech 2,5", moze walki sportowe, plus kilka innych drobiazgow, no i zmniejszenie wagi.

 

Co do spotkan w wawie... teraz bedzie trudno, bo warszawska policja zaczela wyjatkowo gnebic tego typu kierowcow i pelno jej na ulicach, zwlaszcza tajniakow na spalarni/annopolu/wale/wolce... nie wiem jak sprawa wyglada na siekierkach, ale pewnie podobnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest Gtech wiec traktujcie dane jako szacunkowe tzn, MOZE jest 8.1s ;)

 

Z moich poprzednich doswiadczen wynika ze ten gtech nie myli sie wiecej niz 0.1s na 1/4 mili.

 

Duzo jednak zalezy od tego jak miekki zawias ma samochod - jesli podnosi przod jak lodka to czasy pokaze lepsze niz powinien, jesli samochod sunie stabilinie wzglednie to wszystko idzie jak powinno

 

jesli bedzie tak jak w samochodzie ojca to samochod bedzie krecic jakies 4-4.5s do 100

Edytowane przez berkut

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może wpadnijcie do Starachowic (woj. świętokrzyskie) na zawody na ćwiartke ;) Ok 150km od warszawy. Najbliższe 24 września. Odbywają się raz w miesiącu, przy czym we wrześniu to już zakończenie sezonu.

Ogólnie to nie polecam starachowic :lol:

 

Sadze ze trudno Ci bedzie sciera wykrecic takie czasy.

np. dlaczego ? do tego NIE jest potrzebne 600KM, a zracji że berkut ładnie go odelży wiec nie widze probelmów ;) Edytowane przez Dejot

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...