Skocz do zawartości
berkut

Moj Nowy Ford Sierra

Rekomendowane odpowiedzi

Ten weekend poswiecam silnikowi, a dokladniej mowiac ogladaniu go i rozbrajaniu wiazki elektrycznej, odkrecaniu kilku srobek, przykrecaniu innych etc.

 

Musze dokupic:

-pompe wspomagania

-kolo pasowe wiskozy

-2 rolki napinaczy

-glowny pasek klinowy

 

Do odebrania:

-komputer + 2 wzmacniacze zaplonu

 

W poniedzialek przyjezdza miska olejowa od mojej sierry nowa wiec bede mogl zaczac budowe miski bez rozbierania mojego samochodu. Jade takze po stalowa plyte z ktorej zrobie flansze miedzy silnikiem a skrzynia biegow, wymyslilem juz jak ja zrobic tak by byla idealnie wycentrowana na silniku i skrzyni.

 

Duzym problemem okazuje sie byc kolo zamachowe, mam nadzieje ze uda mi sie dobrac stosowny element...

 

Narazie wszystko idzie powoli do przodu, chcialbym doprowadzic silnik do stanu w ktorym jedyne co bede musial zrobic to wyjac stare V6 i wlozyc gotowe V8 z modyfikacjami, zlozyc przedni naped, zawieszenie, wydech i jazda.

 

Kilka fotek silnika na dzwigu:

post-24-1159636562_thumb.jpg

post-24-1159636653_thumb.jpg

post-24-1159637148_thumb.jpg

post-24-1159637162_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, silnik zajefajny. Spalanie niesamowite. Mam jednak kilka wątpliwości:

1. Rozmiar. 1 rząd cylindrów więcej niż przy V6. Do tego chyba mile widziana zmiana chłodznicy na większą. To nie jest Scorpio - jesteś pewien, że to wejdzie?

2. Moc, a właściwie moment. Czy taki potwór nie zrobi kaszanki ze skrzyni lub nawet wału? One chyba nie sa przystosowane do takich obciążeń. Nie znam się za bardzo na Fordach, ale tak na oko, to daję im tak do 1000 km testów - potem coś się posypie. :P

 

A cenę tej zabawki także chciałbym poznać... :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robie flansze miedzy skrzynia biegow a silnikiem. Obecnie juz skonczylem pasowac ja do silnika, zostala mi jeszcze skrzynia ale do tego potrzebuje skrzynie z V6tki cala by spasowac, nie chce sobie rozbierac auta. Feluke dwoi sie i troi by znalezc stosowna :)

 

V6 ma tuleje 93mm jesli dobrze pamietam, moj 1uzfe ma 87. Mam duzo ciasniej upakowany silnik niz ten V6. Ogolnie wychodzi na to ze V8 jest 7cm dluzsze.

 

Chlodnica swobodnie starczy bo silnik nie musi targac 2 tonowego auta a 1300kg, zreszta chlodnica w scierkach nie nalezy do najmniejszych :)

 

Moment - ogarniete, skrzynia wytrzyma do 500nm lagodnej jazdy wiec <400 powinna zniesc (i wg. opisow znosi) swobodnie, zastosuje tez docisk i kolo zamachowe z coswortha ojca ktory poddaje sie przy ok. 450nm wiec nawet jak strzele ze sprzegla to nic sie nie stanie skrzyni.

 

 

Feluke tez zouwazyl smieszna rzecz, mianowicie mialem ciagle slady dziwne na bokach opon, jakbym nonstop jezdzil po kraweznikach, jednakze ja nie jezdze po kraweznikach, a samochodem tym nie jezdzi nikt oprocz mnie, ja samemu nie wiedzialem coto, mialem jeden pomysl ale nie wierzylem ze to to. Podchodzi Feluke do samochodu i straszny brecht ma, pokazuje palcem na bok opony i mowi ze musze sobie odpuscic zakrety na tym setupie. Pytam sie dlaczego i tlumaczy mi ze to przez to ze troszke zbyt dynamicznie biore zakrety i opony fizycznie nie wytrzymuja i skladaja sie... Opony to nie jakies gowno tylko P-Zero od Pirelli i w RST wszystko bylo w porzasiu. Narazie dopompowalem bardziej opony by nie skladaly sie tak mocno. Mam nastepujace wyjscia: zalozyc szersze felgi by inaczej ulozyla sie opona. Zmienic opony i felgi, wybieram opcje b poniewaz to juz ostatni sezon tych pirellek.

Edytowane przez berkut

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm miałem kiedyś Escorta XR3i powered by Wolf ... chodzilo to to zacnie .. jednak nigdy więcej nie zakupiłbym Fordziaka ... a już na pewno nie w kombicy - co do silnika ... to Scorpionowe 2.9 przy jego masie wcale nie robiło zawrotu głowy ... chyba że mowa o spalaniu . Z marki FORD ... tylko Essi Cossie .. nic więcej :)

 

Ale taka "ścierka" może być calkiem ciekawa na drodze bo bardzo niepozorna ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Berkut

 

Czyli krótko mówiąć felga tnie Ci opony od wewnątrz?

 

Ps. Mi wczoraj sprzedał się Scorpio 88 GHIA, normalnie serce boli jak odjeżdzał. Najlepsze wnętrze jakie znam jeżeli chodzi o wygodę i ergonomię. Fotek przez grzeczność nie wrzucam bo nie chce robić OT ale ten motorek to by ładnie pod machą wyglądął tej skorupy :>

Edytowane przez KosiMazaki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obiazenia ktorym poddawane sa opony sa tak duze ze opona ugina sie pod przeciazeniem i jade na zewnetrznym boku opony az...

 

Da sie zalozyc V8 bez ogromnych problemow ale w E30 to jest zbrodnia, za ciezki nos bedzie

Edytowane przez berkut

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obiazenia ktorym poddawane sa opony sa tak duze ze opona ugina sie pod przeciazeniem i jade na zewnetrznym boku opony az...

 

Da sie zalozyc V8 bez ogromnych problemow ale w E30 to jest zbrodnia, za ciezki nos bedzie

No tak - w Wawie ronda są w złą stronę wyprofilowane :lol: ale swoją drogą to ty na flakach jeździsz? Wydawało mi się, że przy normalnym ciśnieniu nie jest to możliwe - prędzej opona straci przyczepność niż tak się wygnie...

 

A V8 to jak znalazł w E34 - zresztą tam montowali 4 litrowy 8 cylindrowy silnik - taka M5 to marzenie - ale dla właściciela stacji benzynowej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak - w Wawie ronda są w złą stronę wyprofilowane icon_lol.gif ale swoją drogą to ty na flakach jeździsz? Wydawało mi się, że przy normalnym ciśnieniu nie jest to możliwe - prędzej opona straci przyczepność niż tak się wygnie...

Nie jezdze po rondach tak... Malo mnie bawi jazda bokiem.

 

Opony przy prawidlowym cisnieniu. Po prostu profil 50 to za duzo :) Przeciazenia boczne tak mocno obciazaja opony ze uginaja sie pod dzialaniem sily, a ze suchutko jest, cieplutkie oponki mam wiekszosc czasu (warszawa jest taka kreta, spacerowa, niepodleglosci - rakowiecka, zawady etc ;)) wiec przyczepnosci kupa i nie piszczy... Auto jest ciezsze od RST od jakies 300-400kg wiec opony stosownie w dupe dostaja...

 

Gdyby takie V8 w tym E30 cofnac do tylu mocno to byloby fajne, ale dla szarego uzytkownika samochodu jest to niemozliwe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedyny sluszny sposob na lepsze wywazenie takiego auta to cofnac silnik do tylu efektywnie tworzac "przednio-silnikowy" uklad z centralnym silnikiem.... cos ala lotus super seven czy nawet smieszne auto jak A klasa mercedesa...

 

Rozbieram powoli silnik poniewaz zmienily sie plany w kwestii osprzetu silnika. Bedzie pelen stand alone z kontrola zaplonu, paliwa etc. W RST stand alone sterowal tylko paliwem, tutaj bede mial wszystko zrobione naraz... Strojenia bedzie troche wiecej ale zgodnie z tym co mowil kumpel jesli wystroilem RST to ten silnik bedzie dla mnie blachostka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Praca idzie na przod, zrobilem juz prawie flansze miski olejowej, zamawiam dzis tulejke centrujaca skrzynie biegow wobec flanszy laczacej silnik i skrzynie biegow...

 

Samochod jest na kanale w moim garazu i dzis bedzie mierzony silnik by poznac sekrety umieszczenia miski olejowej ;] trzeba pomierzyc, wyciac miske w puzle i zrobic od nowa cos co ma spod miski od coswortha a gore od 1uzfe ;D

 

Zdjec i update nie ma bo siostra na jakichs mistrzostwach kickboxingu startuje w lizbonie i obecnie ma z soba i cyfraka i kamere...

 

Feluke ogladal moj silnik od srodka i mial bardzo sympatyczna mine na widok korbowodow i walu korbowego ;] Zdecydowanie jest na co popatrzec :D

 

Zaraz myk myk na uczelnie i dalej wkowac te bzdury

 

 

 

Pojawila sie jeszcze jedna kwestia, pasowalem nowe kola z samochodem Toyo Proxes T1R 225/40/16 na feldze coswortha.. auto wyglada OBLEDNIE, prowadzic sie bedzie jeszcze lepiej ale jest pewien tyci tyci problem.... przednie blotniki musze poszerzyc o 7cm a tylne o 4 :///// Macie jakis godny polecenia warsztat w wawie ktory to zrobi? Jak to zrobic, nakladki Bgrupowe czy caly blotnik wyciagac... nie chce by to zalatywalo wiocha, wiadomo ze za wygladem bedzie moc ale nie chce by wygladalo na szybciej stojace niz jezdzace..

Edytowane przez berkut

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze lepiej by bylo cale blotniki przerobic...

 

Po pierwsze takie nakladki wygladaja na ELO Wiejski Tuning, no chyba ze zrobisz to w taki spodob ze takie nakladki ladnie sie wpasuja w cala bryle samochodu bo inaczej lipa... (oczywiscie tylko moim skromnym zdaniem)

 

co do samego warsztatu to nie mam pojecia...

 

pozdro

Kiczis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sciagnelem dzis chlodnice, skraplacz, przewody klimatyzacji, kompresor i jego mocowanie z silnika... Troche roboty bylo, ale najwiecej czasu spedzilem z Feluke nad zakladaniem poliuretanowego zawieszenia z przodu :)

 

Ford ma dosc charakterystyczne zawieszenie (sierry i stare escorty) ktore jest BARDZO silnie zalezne od jakosci gumek laczacych jego poszczegolne elementy (wynika to z jego budowy), BARDZO, 100x mocniej niz innych markach...

 

Przedtem kola lataly sobie lekka reka po 5cm reka, 7cm noga do przodu i tylu, obecnie luz ten wynosi moze milimetr... Gdy naciskalo sie na blotnik by pochylic samochod kolo latalo doslownie w kazda przypadkowa strone, obecnie stoi sztywno... Az caly drze myslac o tym jak to sie bedzie prowadzic, juz wczesniej bylo masakrycznie, teraz powinienem doslownie opony z felgi sciagac ;)

 

Jutro chlodnica idzie do regeneracji, zakladam nowa nagrzewnice do autka, jade po tulejke centrujaca flansze miedzy skrzynia a silnikiem i jesli starczy mi czasu to zmienie wszystkie gumki na tylnym zawieszeniu na poliuretany, a jest co zmieniac... roznica na tyle nie jest tak bardzo masakryczna w prowadzeniu ale auto bedzie zouwazalnie duzo lepsze...

 

Feluke mowi ze nie poznam auta, normlanie nie moge sie doczekac, szkoda az ze mam sciagnieta chlodnice, korci mnie niezwykle by zobaczyc jak teraz smiga :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Swap zajmie jakies 2 tygodnie mysle.... Zobaczymy, razem ze swapem silnika ida poliuretany pelne

 

To bedzie nowe auto w prowadzeniu ;)

 

Na miescie powinien spalic 10 litrow przy spokojnej, jakies 12 normlana i do 15 dynamicznie

mój znajomy ma lexusa ls400 z takim silnikiem to pali mu przy spokojnej 15l a w miescie ponad 20l benzyny

Edytowane przez apacz_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mój znajomy ma lexusa ls400 z takim silnikiem to pali mu przy spokojnej 15l a w miescie ponad 20l benzyny

To pali mniej niz moja sierra obecnie :) Ostatnio jezdzac naprawde emeryckim tempem spalilem jedynie 17.4 litra :lol:

 

Wielkie dzieki za info z prawdziwego swiata o spalaniu tego motorka!!!

 

Z tego co pamietam to lexus wazy katalogowo 1670kg i ma automatyczna skrzynie biegow. Ja waze katalogowo 1350 ale po wlozeniu V8 bedzie moje auto wazyc ok. 1260kg, po zalozeniu laminatowej maski i kilku innych zabiegach powinienem zejsc sporo ponizej 1240.

 

Mam manualna skrzynie biegow i zamierzam w SA zaimplementowac power on demand (jesli oczywiscie sie uda) tak ze jezdzac *ekonomicznie* bede jezdzic tylko na 4 cylindrach i mam nadzieje zejsc do spalania o ktorym powiedzialem. Na moja niekorzysc beda dzialaly opony 225 i naped 4x4.

 

LukeXE - czekam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no, byłem, zobaczyłem, oniemiałem ;)

 

Warsztat wygląda imponująco, silnik tym bardziej, sierra fajniutka :) Jak Berkut zaczął tłumaczyć co zamierza pozmieniać, co nie pasuje itp to poprostu masakra, 90% z tego co mówił, to dla mnie czarna magia, hehe

 

ale super, czekam na dalsze efekty, mam nadzieje, że w niedługim czasie będe mógł sie przejechać tym, oczywiście na miejscu pasażera ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze poczekaj a oddalbys dusze za takie wozidelko ;] Liczylismy w ile to bedzie osiagac 100, byc moze uda sie po samym wlozeniu silnika pogonic za M5 V10

 

Dzis wkurzylem sie na flansze poniewaz skrzynia biegow ktora dostalismy miala za duze luzy by spasowac z silnikiem...Musimy wycinac laserowo flansze co bedzie mnie slono kosztowac.... miesiac bez kebabow ;(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze poczekaj a oddalbys dusze za takie wozidelko ;] Liczylismy w ile to bedzie osiagac 100, byc moze uda sie po samym wlozeniu silnika pogonic za M5 V10

 

Dzis wkurzylem sie na flansze poniewaz skrzynia biegow ktora dostalismy miala za duze luzy by spasowac z silnikiem...Musimy wycinac laserowo flansze co bedzie mnie slono kosztowac.... miesiac bez kebabow ;(

Otwórz warsztat tunningowy - od razu pewnie by się paru chętnych znalazło :lol: to zarobisz na samochód :D Jestem ciekawy jak spalanie będzie wyglądać - bo opcja trybu ekonomicznego na 4 cylindrach jest ciekawa - takie coś jest możliwe w każdym silniku? Chodzi mi o to, czy będzie chodził normalnie - np. 6cyl -> 4cyl - bo 4->3 cyl nie chodzi najlepiej :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no dokladnie berkut, rob to co lubisz i zarabiaj na tym, skoro rozlozenie silnika na czesci pierwsze i zlozenie to dla Ciebie bulka z maslem to powinienes w przyszlosci o czyms takim pomyslec B)

a tak po za tym to caly czas sledze temat i czekam na efekt koncowy z niecierpliwoscia

do dzis pamietam i mam gdzies na hdd filmik jak rozbujales escorta do setki w kilka sekund :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...