berkut Opublikowano 28 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 28 Stycznia 2007 (edytowane) Berkut: jaka masz technike jazdy "bokiem" ? Mowisz ze aut jest mocno podsterowne. Probowales moze przed zakretem "bujnac" autem puszczajac gaz ? No zakret w lewo, to chwile przed kreceniem w lewo skrecasz w prawo i szybko w lewo puszczajac gaz. Dociaza sie przod a to "wachniecie" pomaga tylowi wyleciec szerzej icon_razz.gif. Auto jest podsterowne na wejsciu jesli bede probowac "na pale" skrecic kierownice i dodac gazu jak w RWD (w ktorym zreszta nic nie trzeba robic by poszlo bokiem - Feluke juz sie posmial z mojej jazdy jego sierra i miliona oberkow). Dzieje sie tak poniewaz przednie kola takze sa napedzane, w centralnym mechanizmie roznicowym jest wiskotyczna szpera wiec jak zaczynam mielic kolkami to wszystkimi 4 :) W obecnym momencie cwicze zarzucanie auta za pomoca sprzegla, gazu i rybki co jest chyba najprostsza technika, przynajmniej mi najlepiej obecnie wychodzi. Przed zakretem naciskam sprzeglo, wyjezdzam lekko na zewnatrz, do srodka i w momencie gdy koncze manewr do srodka wciskam sprzeglo (przy wyzszych niz predkosc jazdy obrotach silnika) i tyl ladnie mi zarzuca, nastepnie kontra by nie zlamac sie za gleboko i bedac juz pod zamierzonym katem (w zakresie 0-100/110*, tak auto mozna swobodnie lekko tylem do jazdy ustawic jak w fwd :)) prostuje kola przednie i to jak ciasno przechodze przez luk jest regolowane za pomoca predkosci na wejsciu, ilosci gazu uzytego w zakrecie (na sniegu im wiecej gazu tym ciasniej, na lodzie roznie to bywa) a kat utrzymuje drobnymi ruchami kierownicy. Jak juz naucze sie zarzucac auto ta technika w stopniu zadowalajacym (przy okazji pewnie tez opanuje troche lepiej rybke) tzn. wtedy kiedy bede to robic juz zupelnie nieswiadomie bede prawdopodobnie cwiczyc zarzucanie autem za pomoca lewej nogi przyczym do tego musze zmienic przednie klocki hamulcowe na Red Stuffy bo obecne TRW za mocno lapia (RS potrzebuje wiecej nacisku by hamowac tak jak TRW, w zamian RS wytrzymuje duzo wyzsze temp. i nawet po silnym rozgrzaniu hamuje caly czas tak samo) by zmienic troche balans sily hamowania oraz by hamulce reagowaly delikatniej na podciecie (Teves takze nie pomaga przez swoja konstrukcje). ozesz tez z tylu nieco mniej przyczepne opony zalozyc icon_razz.gif Ja tak mam w swoim Pugu 106. Mimo napedu na przod, jak nie przegne z gazem, to jest neutralny, a jak gwaltownie odpuszcze, to zarzuca tylem icon_smile3.gif i to dla mnie duzo bezpiecniejsze niz wyjazd przodem z zakretu Niestety u mnie opcja zalozenia mniej przyczepnych opon odpada bo musze miec 4 identyczne sztuki. Obecnie mam zalozone [url=Fuldy Montero 2 i musze powiedziec ze sa to bardzo przyzwoite oponki na sniegu, blocie snieznym i wodzie. Maja ZNACZNIE sztywniejsze scianki niz Barum Polaris jednakze na czarnym mam wrazenie ze gorzej trzymaja niz stare opony, przyczym sa fenomenalnie latwe w prowadzeniu bo odrazu czuc kiedy zaczynaja sie poddawac i wiem bardzo wczesnie kiedy przesadzam. I jak u CIebie jest z recznym ? Musisz wcisnac sprzeglo zeby nie zdusic silnika jak zaciagasz ? Czekam z niecierpliwoscia na jakis film Reczny sluzy tylko jako element ozdobny kabiny + stawanie na parkingach. Film nakrece jak napada swierzego sniegu :) *edit* wrzucam mala fotke zawartosci 2 przednich opon ktore byly bohaterkami poprzednich zdjec. Boki felg dotykajace opon byly wypolerowane na polysk. Edytowane 28 Stycznia 2007 przez berkut Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 30 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 30 Stycznia 2007 Double post ale trudno. Przyjechala dzis rozporka do mojego samochu. Troche historii jest z nia, mianowicie oryginalnie kupilem ja w http://www.darstuning.com.pl/ jako aluminiowa za 300zl co bardzo ciezko bylo mi przelknac, bo tbh dla mnie roznica masy 500g nie robi nic a zalezy mi na tym by nie bylo pimP l00k. Po tygodniu oczekiwan okazalo sie ze rozporki nie ma na magazynie i ze musze czekac 4-6 tygodni, wiec pytam sie czy sa jakies inne do sierry. Okazuje sie ze jest kupa cosworthowych (DOHC - cosworth 4x4) stalowych OMP i jeszcze sa po 170zl nowa. Dlugo nie myslalem wiec zamowilem 2, jedna dla ojca, jedna dla siebie. Czemu umieszczam adres. Mimo takiej "wpadki", po rozmowie z czlowiekiem ktory odebrac w siedzibie firmy bylem bardzo zadowolony profesjonalna obsluga klienta, sposoboem przedstawiania sytuacji i tym ze po naszej rozmowie nastepnego dnia o godz. 12 odebralem 2 nowiutkie rozporki (telefon wykonalem wczoraj po poludniu). Wrzucam takze fotke "gratow" glowicowych i jednej z indywidualnych przepustnic ktore beda uzywane. Przepustnica zostala zmodyfikowana tak ze przelot przez nia wynosi zamiast poprzednich 38mm piekne 43mm. Srednica samych motylkow to 45mm. Otwory pod wtryskiwacze zostana uzyte do podlaczenia silnika krokowego obrotow jalowych, same przepustnice zas skrecone do ok. 700rpm statycznych. Krokowiec bedzie trzymal obroty jalowe w zakresie 900-950rpm (wole troche wyzsze obroty jalowe ze wzgledu na wyzsze cisnienie oleju oraz szybsza prace pompy wody i ofc walek bedzie z tych ostrzejszych :mrgreen:) Jutro prawdopodobnie obecne sierkowe serduszko opusci samochod i oddam dol silnika do obobki. Modle sie oto by obecny silnik ze sierry (ktory jest po remoncie) byl z nadwymiarem, wtedy wszystko przeloze do bloku od 16V wraz z walem od 16V. Oprocz tego bede wywazac uklad korbowo tlokowy do 8000rpm, wal prawdopodobnie powleke ceramika, korbowody albo wypoleruje we wlasnym zakresie albo takze powlekam ceramika i tloki otrzymaja teflonowe powierzchnie slizgowe zmniejszajace straty mocy i pomagajace przy docieraniu. Oprocz tego zamocowany zostanie natrysk oleju na denko tloka. Jesli starczy mi pieniedzy to bardzo chcialbym jeszcze powlec powierzchnie tloka od strony komory spalania za pomoca ceramiki. Generalnie wszystkie wyzej wymienione czynnosci maja za zadanie zniwelowac zlodziei mocy takich jak tarcie (boczne powierzchnie tlokow), przyklejanie sie oleju do wirujacych elementow (wal, korbowody) oraz zwiekszyc sprawnosc cieplna silnika (powierzchnia tloka). Natrysk oleju na denko poto by tloki pracowaly jeszcze chlodniej. Do modyfikacji mozna dodac jeszcze zwiekszone cisnienie oleju (wg. ksiazki obecnie jest 3.5-4.5 bar ?) ale cisnienie podniose do 5.5. (chcialbym by panewki korbowodowe jednak byly smarowane przy wysokich predkosciach obrotowych jakie bedzie znosic ten silnik). Zaraz prawdopodobnie jade zobaczyc moja "nowa" chlodnice oleju ktorej oryginalny zywot zaczyna sie jako chlodnica oleju automatycznej skrzyni biegow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 30 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 30 Stycznia 2007 bedziesz krecil ten silnik do 8000rpm? to juz sporo jak na 2litry Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 30 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 30 Stycznia 2007 Max 7500. Chce miec zapas. Wogole to pojawila sie pewna opcja - jesli tloki w moim 8V nie sa nadwymiarowe to bedzie turbo !!! :mrgreen: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RS Opublikowano 31 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2007 (edytowane) Berkut: wiem ze jestes otwarty na rozne pomysly :). Przy durzych obratach silnik 2L na ostrzejszych walkach bedzie wymagal sporo powietrza... Pomijajac turbine - myslales cos nad doladowaniem pedem powietrza ? Tak jak jest to np w szybkic motorach ? Filmik stary, ale idealnie pokazuje co mozna wyczyniac 4ro napedowym autem :). A ten zakret w 46 sekundzie filmu, to juz mistrzostwo swiata ! http://www.youtube.com/watch?v=Fm8ih2Ens-c...ted&search= Edytowane 31 Stycznia 2007 przez RS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cze_jen Opublikowano 31 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2007 znajac berkuta plan na doladowanie dynamiczne juz dawno powstal:) wiec tylko czekac na opis... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 31 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2007 Berkut: wiem ze jestes otwarty na rozne pomysly :). Przy durzych obratach silnik 2L na ostrzejszych walkach bedzie wymagal sporo powietrza... Pomijajac turbine - myslales cos nad doladowaniem pedem powietrza ? Tak jak jest to np w szybkic motorach ? masz na mysli SRAD? (Suzuki Ram Air Direct). moglo by byc ciekawie musial by wymyslec jakis fajny ksztalt wlotu powietrza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 31 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2007 (edytowane) erkut: wiem ze jestes otwarty na rozne pomysly icon_smile3.gif. Przy durzych obratach silnik 2L na ostrzejszych walkach bedzie wymagal sporo powietrza... Pomijajac turbine - myslales cos nad doladowaniem pedem powietrza ? Tak jak jest to np w szybkic motorach ? Zalaczam zdjecia :mrgreen: Zrobilem to juz w sierze V6, modyfikacja polegala na wycieciu fragmentu zderzaka przed snorkelem. Roznica byla taka ze powyzej 130km auto bez tego przyspieszalo zdecydowanie mulowato, po zrobieniu do 200 ciagnelo jednostajnym przyzwoitym tempem, przy 210 zaczynalo zwalniac by wkoncu przy 220 juz nie wspinac sie na tle szybko by bylo warto dalej cisnac... Modyfikacja genialna aczkolwiek nie wiem co o tym sadzil komputer silnika :) W scierce obecnej snorkel byl "zwyczajny" tzn celujacy gdzies pod zderzak. Po zalozeniu tego snorkela i wycieciu dziory w zderzaku (niestety tutaj wlot jest sporo za otworem wiec mozna to nazwac bardziej wlotem zimnego powietrza niz ram air. Roznica rowniez byla kolosalna ale nie tak duza jak w przypadku V6tki. Na filmiku jest misiek, no i kierowca jest 1000000x lepszy odemnie ;) Scierka jezdzi sie bardzo podobnie ale nie masz tyle elektroniki do pomocy ;) Nie idzie recznym zablokowac tylnych kol :) Teoretycznie moge ci powtorzyc te manewry ale 50x wolniej przy 10x wiekszej tolerancji szerokosci wchodzenia w zakrety i na sniegu ;) Pomodlcie sie ze mna o to by tloki byly nominalne w obecnej scierce 8V to bedzie turbo ;) Niestety ruda wcisna 1 element wspornika blotnika ale juz mam nowy element ktory musze tylko wspawac. *edit* Korzystajac z chwili wolnego czasu dokonalem pewnych radykalnych zmian stylistycznych. Zastanawiam sie czy nie przesadzilem w tej kwestii. Boje sie ze auto wyglada teraz zbyt wyzywajaco. Dodatkowo wrzucam zdjecie problemu z kolektorem dolotowym ktory zniknie wraz z nowym silnikiem :) Edytowane 31 Stycznia 2007 przez berkut Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skinny500 Opublikowano 6 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 6 Lutego 2007 myslales cos nad doladowaniem pedem powietrza ? Tak jak jest to np w szybkic motorach ?Ale SRAD etc działa dopiero w okolicach max prędkości więc w takim samochodzie było by to bezsensem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 6 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 6 Lutego 2007 Nieprawda. Powyzej 110-130km roznica jest BARDZO odczuwalna... Zasadnicza sprawa jest to w jakim miejscu jest oryginalny wlot, czy jest w punkcie negatywnego cisnienia czy pozytywnego. Jesli w egatywnego jak w sierze to roznica jest bardzo, bardzo wyrazna, jesli pozytywnego to oczekiwane efekty beda ledwie widoczne. Pozatym: przy 120 koniach 10 w te czy w te jest mocno odczuwalne. Bardzo. Nie pamietam czy pokazywalem Feluke roznice czy nie ale nawet moja siostra widziala jak ogromna byla w scierce V6. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonas Opublikowano 7 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 7 Lutego 2007 berkut - myślałeś może nad spisaniem tego wszystkiego i wydaniem w postaci książki albo coś? Mówię to z pełnym podziwem i całkiem poważnie. No i zawsze byłoby trochę ciaćków na nowe zabawki :> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skinny500 Opublikowano 7 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 7 Lutego 2007 Nieprawda. Powyzej 110-130km roznica jest BARDZO odczuwalna... Zasadnicza sprawa jest to w jakim miejscu jest oryginalny wlot, czy jest w punkcie negatywnego cisnienia czy pozytywnego. Jesli w egatywnego jak w sierze to roznica jest bardzo, bardzo wyrazna, jesli pozytywnego to oczekiwane efekty beda ledwie widoczne. Pozatym: przy 120 koniach 10 w te czy w te jest mocno odczuwalne. Bardzo. Nie pamietam czy pokazywalem Feluke roznice czy nie ale nawet moja siostra widziala jak ogromna byla w scierce V6. Może w samochodach jest inaczej, ale SRAD itp. działa tak jak napisałem (w motocyklach, nie w samochodach). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 7 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 7 Lutego 2007 (edytowane) Srad czyli suzuki ram air direct jak nazwa wskazuje jest systemem dynamicznego doladowania. czyli dziala tak samo jak w samochodzie zmieniajac charakterystyke silnika zaleznie od predkosci jazdy. jest fizycznie nie mozliwe zeby to moglo dzialac inaczej. mozesz jedynie nie odczuc tych dodadkowych kilku koni w motocyklu, ale gdybys zmiezyl to na hamowni w tunelu aerodynamicznym napewno te dodakowe konie zaczna sie gdy tylko powstanie nadcisnienie w dolocie. Edytowane 7 Lutego 2007 przez Gość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dijkstra Opublikowano 7 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 7 Lutego 2007 Działa tak samo, tylko samochód ma większą powierzchnie i sam obrys przedniej części nadwozia (gril, maska etc) zbiera już część pędu powietrza, dlatego pewnie przy analogicznej prędkości ciśnienie powietrza na dolocie jest trochę wyższe, niż w motocyklu. Poza tym silnik ścierki berkuta i sportowego motocykla mają jednak inne charakterystyki i ścierka może być bardziej wrażliwa na lekkie doładowanie. Znałem kolesia, który w malaczu założył sobie na dolocie elektryczny wiatrak od nawiewu przedniej szyby i uparcie twierdził, że malacz jeździł mu lepiej. Nie wiem, nie testowałem - taka ciekawostka do polania sobie ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
...John Opublikowano 7 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 7 Lutego 2007 (edytowane) Jak berkut ma dostęp do hamowni, to niech przetestuje, jestem na 99% pewien, że moc spadnie! To by działało, ale w silnikach pokroju poloneza. Edytowane 7 Lutego 2007 przez ...John Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pageup Opublikowano 7 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 7 Lutego 2007 pytanie czy te extra pare km nie jest niwelowane przez wiekszy opor powietrza? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 7 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 7 Lutego 2007 imo taki wiatrak da taka sama roznice mocy jak jazda w temp 0*C i 30*C :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 7 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 7 Lutego 2007 (edytowane) Nie ma fizycznej mozliwosci by na hamowni pokazalo to jakas roznice ze wzgledu na to ze nie da sie osiagnac takiego pedu powietrza jak przy jezdzie z predkoscia np. 100km/h. Napisalem o pewnej rzeczy - zalezy to mocno od tego gdzie umieszczony jest fabryczny wlot powietrza. W sierze jest on umieszczony w miejscu w ktorym powstaje negatywne cisnienie, wlot zostal przeniesiony na przedni zderzak gdzie cisnienie powietrza jest najwyzsze. Jesli negatywne cisnienie wynosilo 0.05 bar a pozytywne to tez 0.05bar to roznica cisnienia jest 0.1 bar z grubsza i mniejwiecej. To juz czuc WYRAZNIE. Nie bede sie spierac oto czy mozna w ten sposob osiagnac doladowanie czy nie (wiem ze mozna ale do tego trzeba specjalnie wyprofilowanej komory + wlotu) ale przeniesienie wlotu z cienia aerodynamicznego do miejsca nadcisnienia daje duzo. Tutaj widac bardzo dokladnie o czym mowie. W nadkolu i pod samochodem (gdzie jest seryjnie wlot) jest podcisnienie natomiast na samym przodzie, na krawedzi natarcia (zderzak) jest zdecydowane nadcisnienie. To samo jest przy dolnej krawedzi przedniej szyby (gdzie daja najczesciej wlot powietrza od kabiny). Edytowane 7 Lutego 2007 przez berkut Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pageup Opublikowano 7 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 7 Lutego 2007 ale fajne kuleczki :P w sumie to co mowisz ma sens :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipo Opublikowano 8 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 8 Lutego 2007 Jak berkut ma dostęp do hamowni, to niech przetestuje, jestem na 99% pewien, że moc spadnie! To by działało, ale w silnikach pokroju poloneza. Hehehehe normalnie kolego swoją ignorancją po raz kolejny mnie rozwaliłeś, nie masz bladego pojęcia o czym piszesz a koniecznie chcesz dodać coś od siebie. Nie mówie ze musisz sie znać na silnikach, ale to co piszesz to już zupełnie sugeruje nie masz pojęcia o prostej fizyce na poziomie szkoły podstawowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hinco Opublikowano 8 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 8 Lutego 2007 Widziałem w katowicach jak byłem z kumplem sie przejechać na jakieś tam wyścigi czy 1/4, jak koleś przyjechł jakimś tam samochodzikiem juz nie pamiętam, i podjeżdżając na wyścig wyjął lampe prawą, a w jej miejsce juzprzygotowane przedłuzenie dolotu z filtrem stożkowym ;) Imo sens to ma, ale różnice nie są tak duze jak przy turbulum :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
...John Opublikowano 8 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 8 Lutego 2007 Hehehehe normalnie kolego swoją ignorancją po raz kolejny mnie rozwaliłeś, nie masz bladego pojęcia o czym piszesz a koniecznie chcesz dodać coś od siebie. Nie mówie ze musisz sie znać na silnikach, ale to co piszesz to już zupełnie sugeruje nie masz pojęcia o prostej fizyce na poziomie szkoły podstawowej.Dobrze hipo ja wiem swoje, a ty swoje, tylko dla pewności idź do porządniejszego warsztatu i zapytaj się, czy bez żadnych modyfikacji dolotu (jedynie przesunięcie wlotu powietrza podniesie moc). Ale zamiast fizyki z podstawówki, pomyśl, dlaczego producenci samochodów tego nie stosują, w końcu oni nie są tylko po podstawówce. Ja ci tylko polecę odwiedzić warsztat i się zapytać, bo nie ma, co śmiecić. Niestety, aby to przynosiło zyski w postaci KM to trzeba dokonać dość poważnych modyfikacji, które są nieopłacalne. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 8 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 8 Lutego 2007 Z definicji nie moga byc :mrgreen: To nie silnik strumieniowy :mrgreen: Szykuje sie kolejna zmiana planow i nowy watek na forum: WYDUMKA :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen: Projekt scierki zostanie zakonczony z duzym "wyprzedzeniem", tzn. dostanie grzeczny silnik na EEC4 seryjnym i remap od angoli. Modlcie sie ze mna za projektem!!!!!! Jesli mi sie uda to zaczne realizowac jedno z marzen mojego zycia !!! W zalaczniku wrzucilem fotke ofiary (ofc zostanie pozbawiona wies tuningu jak naklejki etc). Goly czysty RST. Bialy. Moje serce na nowo bije. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RS Opublikowano 8 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 8 Lutego 2007 Widziałem w katowicach jak byłem z kumplem sie przejechać na jakieś tam wyścigi czy 1/4, jak koleś przyjechł jakimś tam samochodzikiem juz nie pamiętam, i podjeżdżając na wyścig wyjął lampe prawą, a w jej miejsce juzprzygotowane przedłuzenie dolotu z filtrem stożkowym ;) Imo sens to ma, ale różnice nie są tak duze jak przy turbulum :P Wiadomo, ze taki system nigdy nie dorowna mechanicznie sprezanemu powietrzu. Ale gdy umiescimy dolot w strefie zwiekszonego cisnienia, zostanie wymuszony dodatkowy przyplyw powietrza. Przeplywomierz doprowadzi do zwiekszenia dawki paliwa co w teori powinno zwiekszyc sprawnosc silnika :P. ALE..... w rurze dolotowej nie ma stalego podcisnienia, bo przeciez zawory co chwile sie zamykaja. Ciekawe jaki to sie ma do tego pomyslu :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 8 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 8 Lutego 2007 Ma sie tak ze napor powietrza po prostu zmniejsza opory przeplywu. Dobrze hipo ja wiem swoje, a ty swoje, tylko dla pewności idź do porządniejszego warsztatu i zapytaj się, czy bez żadnych modyfikacji dolotu (jedynie przesunięcie wlotu powietrza podniesie moc). Tak, podniesie. W sierze modyfikacja polega tylko na zmianie snorkela na inny sierkowy (z V6 kombi) i wywierceniu dziory w zderzaku. Ale zamiast fizyki z podstawówki, pomyśl, dlaczego producenci samochodów tego nie stosują, w końcu oni nie są tylko po podstawówce. Oczywiscie ze stosuja. Zobacz sobie np. Sport Quattro, jesli przyklad jest za bardzo sportowy to obejzyj nowa Fieste. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 8 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 8 Lutego 2007 (edytowane) . Ale zamiast fizyki z podstawówki, pomyśl, dlaczego producenci samochodów tego nie stosują, w końcu oni nie są tylko po podstawówce.o matko czlowieku wez idz :lol: 2 samochody opel astraG i mitsubishi lancer, astra ma tuz obok chlodnicy zaraz za oslona(grillem), a mitsubishi ma szeroki i waski wlot przedluzajacy sie w rurke dolotu ukryty miedzy maska a reszta nadwozia(ciagnie powietrze ze szpary). nie chce mi sie isc fot robic bo samochody sa pod sniegiem. Edytowane 8 Lutego 2007 przez Gość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
...John Opublikowano 8 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 8 Lutego 2007 (edytowane) o matko czlowieku wez idz :lol: 2 samochody opel astraG i mitsubishi lancer, astra ma tuz obok chlodnicy zaraz za oslona(grillem), a mitsubishi ma szeroki i waski wlot przedluzajacy sie w rurke dolotu ukryty miedzy maska a reszta nadwozia(ciagnie powietrze ze szpary). nie chce mi sie isc fot robic bo samochody sa pod sniegiem. O matko człowieku myśl. Przepraszam, ale lancer jest zrobiony przez inżynierów i cały dolot silnika jest do tego zaprojektowany. W dodatku cała dyskusja, tyczy się przeprojektowania dolotu w ścierce, aby zwiększyć moc, poprzez zmiane umiejscowienia wlotu powietrza. Nie zaprzeczam, że w innych samochodach ten sposób jest wykorzystany. Czyli coś w stylu, przeróbki tego wlotu w lancerze, aby zasysał więcej powietrza (większy wlot) wtedy zwiększymy ciśnienie w dolocie (sorki, ale to jest paranoja). Edytowane 8 Lutego 2007 przez ...John Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mib Opublikowano 8 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 8 Lutego 2007 O matko człowieku myśl. Przepraszam, ale lancer jest zrobiony przez inżynierów i cały dolot silnika jest do tego zaprojektowany. W dodatku cała dyskusja, tyczy się przeprojektowania dolotu w ścierce, aby zwiększyć moc, poprzez zmiane umiejscowienia wlotu powietrza. Nie zaprzeczam, że w innych samochodach ten sposób jest wykorzystany. Czyli coś w stylu, przeróbki tego wlotu w lancerze, aby zasysał więcej powietrza (większy wlot) wtedy zwiększymy ciśnienie w dolocie (sorki, ale to jest paranoja). Wiesz piszesz tak jakby tylko w Lancerze byl zrobiony dolot a w zadnym aucie nie byl projektowany przez inzynierow :D Podniesienie mocy poprzez zmiane dolotu to nie taka prosta sprawa. Teoretycznie wiecej powietrza plus paliwo to wiecej mocy. Tylko ze wtedy problemem moze byc wydech a raczej szybkosc z jaka oprozniane sa cylindry. Berkut moze zyskac minimalnie wieksza moc poprzez inne umiszczenie wlotu. moze to spowodowac jeszcze jedna rzecz a mianowicie zmiane charakterystyki silnika, np slabszy "dol" lepsza "gora". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 8 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 8 Lutego 2007 (edytowane) Nie zaprzeczam, że w innych samochodach ten sposób jest wykorzystany. buhahaha :D sam napisales pomyśl, dlaczego producenci samochodów tego nie stosują, konczmy ten OT bo i tak nikt z nas nie ma dostepu do hamowni w tunelu aerodynamicznym zeby to sprawdzic. Edytowane 8 Lutego 2007 przez Gość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
...John Opublikowano 8 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 8 Lutego 2007 (edytowane) Lancer to przykład. Nie tyle wydech, co sterownik wtrysku. Arnie: przepraszam, zapomniałem o kilku. EOT Nie osmieszaj sie widac ze nie masz faktycznie pojecia o czym piszesz. Co z tego ze masz super dolot silnik ktory teoretycznie robi XXX KM jak masz rureczke wydechowa wielkosci dlugopisu. Osiagniesz taka moc jaka teoretycznie silnik moze miec?? Nie sadze silni prawdopodobnie wogole nie zapali. Jak robisz dolot np turbo i inne wynalazki to jak nie zrobisz wydechu to jestes glupi. Dolot i wydech ida ze soba w parze. EOT Jak dotoąd nikt o super dolocie i turbinie nie wspominał... więc do kogo ty pijesz. Dyskusja zakończyła się na zmianie miejsca wlotu powietrza. A ty koniecznie szukasz zaczepki. Edytowane 8 Lutego 2007 przez ...John Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...