mib Opublikowano 8 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 8 Lutego 2007 Lancer to przykład. Nie tyle wydech, co sterownik wtrysku. Nie osmieszaj sie widac ze nie masz faktycznie pojecia o czym piszesz. Co z tego ze masz super dolot silnik ktory teoretycznie robi XXX KM jak masz rureczke wydechowa wielkosci dlugopisu. Osiagniesz taka moc jaka teoretycznie silnik moze miec?? Nie sadze silni prawdopodobnie wogole nie zapali. Jak robisz dolot np turbo i inne wynalazki to jak nie zrobisz wydechu to jestes glupi. Dolot i wydech ida ze soba w parze. EOT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 9 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 9 Lutego 2007 (edytowane) Widziałem w katowicach jak byłem z kumplem sie przejechać na jakieś tam wyścigi czy 1/4, jak koleś przyjechł jakimś tam samochodzikiem juz nie pamiętam, i podjeżdżając na wyścig wyjął lampe prawą, a w jej miejsce juzprzygotowane przedłuzenie dolotu z filtrem stożkowym robi się to po to by do filtra trafiało chłodne powierze prosto z zewnątrz a nie ciągnął gorącego z komory silnika... im chłodniejsze powietrze w dolocie tym lepiej. Napewno nie chodzi w tym o wtłoczenie wiekszej ilości powietrza w dolot bo dmuchając na filtr nie da się tego osiągnąć po to są turbiny. Tak jak pisałem wszystko rozgrywa się o temperaturę powietrza w dolocie. Zwiększanie średnicy wydechu to inna zabawa. Edytowane 9 Lutego 2007 przez slavOK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mib Opublikowano 9 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 9 Lutego 2007 Im niznsza temperatura powietrza zasysanego tym wiekszy ladunek tlenu w nim zawarty. Czyjnik tlenu w dolocie to zmierzy i wiecej paliwka dadza wtryskiwacze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 9 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 9 Lutego 2007 Czujnik tlenu znajduje sie po stronie wydechowej to po pierwsze a po 2 dziala on tylko w zakmnietej petli, kiedy butujesz auto to przechodzi w otwarta petle i uzywa wartosci pobrane z mapy. Koniec ot bo poleca glowy. Zmierzylem wlasnie scierke na 1/4 i 0-100km/h. Wynik na 1/4 to 16.7s ET co jest sporo mniejsza wartoscia niz szacowalem (myslalem ze bedzie ok. 17-17.5s). Czas 0-100 to 8.6s przyczym bylo to przy starcie z 2500rpm. Gdybym mogl startowac z 5000rpm byloby sporo mniej. Sprzeglo slizga sie przeokrutnie, zmieniajac biegi mam wrazenie ze mam automatyczna skrzynie biegow. Pierwszy pomiar byl 16.7s ET i 9s na 2000rpm. Przy starcie z 2500rpm czas 0-100 spadl do 8.7 a ET wyszlo 17s :mrgreen: przy 3 probie sprzeglo sie poddalo i z 3000rpm polecialo odrazu do odciecia ;) Kierownik masy 75kg, bez tylnej kanapy i pelen bak paliwa. Modyfikacje w aucie znane: dedykowany wydech policzony pod motorek + podkrecone paliwo by bylo 13 AFR. Pomiar by trusty old Gtech. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 9 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 9 Lutego 2007 (edytowane) Rozumiem, ze to jest na G-techu i z wysokim zawieszeniem ? Edytowane 9 Lutego 2007 przez Kaeres Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 9 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 9 Lutego 2007 (edytowane) Napisalem ze Gtech. 0-100 jest dobre, ostatnio jak mialem w troche lepszym stanie sprzeglo bez wiekszych problemow objechalem Nissana Murano do 120km/h, potem juz zabraklo pary zdecydowanie. Co zawieszenie ma wspolnego z pomiarem ? Samochod nie podnosi sie jak motorowka... Edytowane 9 Lutego 2007 przez berkut Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BENITO Opublikowano 9 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 9 Lutego 2007 Twoj nigdy się nie podniesie bo ma 4x4, ale te które lubię to owszem, i potrafią tak stać dopóki nie padną gumy. sorry za OT, muscle power hi hi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 10 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 10 Lutego 2007 (edytowane) Napisalem ze Gtech. 0-100 jest dobre, ostatnio jak mialem w troche lepszym stanie sprzeglo bez wiekszych problemow objechalem Nissana Murano do 120km/h, potem juz zabraklo pary zdecydowanie. Co zawieszenie ma wspolnego z pomiarem ? Samochod nie podnosi sie jak motorowka... Przepraszam nie zauwazylem. Hmm...zreszta nadal nie widze ale to pominmy. Co do zawieszenia to przeciez znasz zasade dzialania G-techa wiec dlaczego sie dziwisz, ze pytam o zawieszenie ? Ja juz sie pogubilem w Twoich przerobkach i nie wiem na jakim zawieszeniu teraz jezdzisz, a nie bede przeszukiwal ostatnich 15 stron aby to wyjasnic wiec tylko zapytalem o nie. A co to byl za Murano, ze mu nie dales rady pow. 120km/h ? Edytowane 10 Lutego 2007 przez Kaeres Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mib Opublikowano 10 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 10 Lutego 2007 Murano ma 3,5l i naped na 4 lapy. A to sporo wiecej niz scierka ze slabym sprzeglem (opinia Berkuta). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fidel Opublikowano 10 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 10 Lutego 2007 G-tech jest taki se i dosyc mocno przeklamuje:] moj crx na gtechu mial 6,7 do setki a fabrycznie powinien miec cos kolo 8,3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 11 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 11 Lutego 2007 Nie daje rady poniewaz motor ciagnie do ~5700rpm potem moment spada na leb i szyje to po pierwsze. (120km/h rzucilem z [gluteus maximus] - moge powiedziec ile to jest dokladniej- dostalem w dupe wlasnie w tym momencie w 3 biegu) Dalej - murano ma 2x wiecej koni niz scierka i nawet mimo tego ze jest wielki jak lokomotywa to jednak ma czym sie odpychac. Scierka to z kolei kredens. Do 100 moge go objechac poniewaz waze 1150kg a murano bog wie ile. Murano to FWD z dolaczanym tylem z tego co czytalem, zreszta niezle mielilo kolkami (mokro bylo) Czasm zmierzylem by miec jakas orientacyjna wartosc tego co scierka teraz potrafi poniewaz jutro wjezdza do garazu na metamorfoze. Niedlugo skoncze z pomiarami z Gtech poniewaz wyposazam sie w zabawke zwana GPS'em i nie bede juz musial sluchac o tym ze Gtech sie myli (do tej pory ten egzemplaz szacuje czasy bardzo przyzwoicie). Fidel - to brzmi na klasyczny sposob zniszczenia Gtecha - upadl na ziemie. Albo ty masz zawieszenie z kanapy / wielka niespodzianke pod maska ;) W przyszlym tygodniu bedzie docieranko nowego motorku etc, zobaczymy jak to bedzie chodzic :) Ze wzgledu na to ze jak juz mowilem budowa wydumki nastapi znacznie wczesniej niz sie tego spodziewalem to scierka dostaje grzeczniejszy silnik. 170-180 konikow bedzie biegac pod maska, mam nadzieje ze wszystkie razem i w 1 kierunku. Scierka nie otrzyma wszystkich modyfikacji zawieszenia etc. ktore miala dostac, zostaje w obecnej specyfikacji, beda tylko tarczowe tylne hamulce z nawiewem (obecnie pelne tarcze) oraz znacznie poprawiony nawiew na hamulce. W kwestii wydumki. Jak juz mowilem - buda od RST biala, zdjecie juz zalaczylem. Na dzien dobry - ~260-290 koni, naped na 4 kola, 6 biegowa skrzynia, niezalezne zawieszenie oparte na 2x A wachaczach, rama przestrzenna, 1 osobowe auto. Bedzie gotowe jak bedzie gotowe, watek z budowy bedzie na forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fidel Opublikowano 11 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 11 Lutego 2007 zawias mam OK a g-tech nie wiem jaki byl ale prawdy nie mowil:P chcialem tylko taki przyklad dac zeby nie zawsze mu wiezyc bo raz wiecej raz mniej pokazuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 11 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 11 Lutego 2007 Doskonale wiem ze getch przeklamuje, ale sa po pierwsze rozne gtechy a po 2 ten jest wytestowany dosc intensywnie i wiemy ze pokazuje konsekwentne czasy. EOT, niedlugo bedzie GPS. Symulowany wykres mocy 1UZFE po zmianie walkow, dedykowanych kolektorach wydechowych, sucha miska, powlekane tloki, inny dolot i seryjne glowice (porting to ok. 420-430 bhp): Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 12 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 12 Lutego 2007 W kwestii wydumki.wyjaśni mi ktoś co to jest wydumka ? :> bo tego nawet infobot nie wie :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dijkstra Opublikowano 12 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 12 Lutego 2007 slavOK: i właśnie tego typu niuanse sprawiają, że praca nad AI napotyka tyle trudności ;] A jak intuicyjnie rozumiesz to słowo? Bo na 99% jak pomyślisz, to dobrze wymyślisz ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hinco Opublikowano 12 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 12 Lutego 2007 Ja obstawiam że to jest taki.. bananowóz, poprostu konstrukcja, silnik, byle poczuć kopa i mieć banana na twarzy.. Niekoniecznie do wyjeżdżania na ulice :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 12 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 12 Lutego 2007 (edytowane) Wydumka - jak sama nazwa wskazuje samochod ktory zostal wydumany ponad wszelkie granice normalnosci, tak ze stal sie wlasciwie eksponatem ;) Chodzi w tym wypadku o resoraczek dla 20 letniego maniaka konstrukcji sportowych aut i szalenca na punkcie cichociemnosci. Przepis na wydumke: wziac wielki silnik, rame przestrzenna, niezalezne, wielowachaczowe zawieszenie na kazde kolo, 4x4,bezprecedensowe rozwiazania konstrukcyjne uzywane tylko w sporcie, wielkie hamulce, zlozyc z tego samochod Formuly i wlozyc to w niepozorna bude Escorta RS Turbo... Symulowany wykres mocy / momentu w zalaczniku Scierka wlasnie wjechala do garazu i zaczynam katusze. Edytowane 12 Lutego 2007 przez berkut Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Twiggy696 Opublikowano 12 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 12 Lutego 2007 Czego używasz do symulacji momentu i mocy? Jak to działa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 12 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 12 Lutego 2007 Engine Analyzer Pro .... uzywa wzorow matematycznych symulujacych silnik. Symulacja jest tyle warta ile dokladnosc wprowadzenia danych. Seryjna moc mi wyplul taka jaka powinna byc, to jest juz po zabawie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Errorx Opublikowano 27 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Lutego 2007 Jakies postepy w pracach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 28 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 28 Lutego 2007 Przyslali mi tloki jakies falszywki - dzis mam nowe tloki mahle w raczce. Jutro oddaje dol silnika do zrobienia - rozwiert na nadwymiar + wstepne zlozenie dolu. Dzis zrobilem porzadny nawiew na hamulce - zderzak z coswortha mam i w miejsce reflektorow halogenowych dalem wloty powietrza na nawiew - wyglada to bardzo porzadnie :) Zmienilem palec rozdzielacza na nowy i nie gubi tak potwornie zaplonow. Zalozylem 7kg kolo zamachowe i sprzeglo 240mm. GENIALNIE sie jezdzi. Dzis tez wkoncu dorwe w swoje rece Escorta i projekt sierry konczy sie z momentem wlozenia nowego silnika i doprowadzenia wszystkiego do stanu TIP TOP jako szybki dupowoz a zaczyna sie robic wydumka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 7 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 7 Marca 2007 Scierka otrzymuje: -nowe tylne wachacze -28mm stabilizator z Escorta Coswortha Bedzie sie prowadzic jak marzenie ;) Silnik juz powoli zmierza ku koncowi... zarowno robienie nowego jak i zywot starego :mrgreen: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sysak Opublikowano 8 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 8 Marca 2007 Przyslali mi tloki jakies falszywki - dzis mam nowe tloki mahle w raczce. Jutro oddaje dol silnika do zrobienia - rozwiert na nadwymiar + wstepne zlozenie dolu. Dzis zrobilem porzadny nawiew na hamulce - zderzak z coswortha mam i w miejsce reflektorow halogenowych dalem wloty powietrza na nawiew - wyglada to bardzo porzadnie :) Zmienilem palec rozdzielacza na nowy i nie gubi tak potwornie zaplonow. Zalozylem 7kg kolo zamachowe i sprzeglo 240mm. GENIALNIE sie jezdzi. Dzis tez wkoncu dorwe w swoje rece Escorta i projekt sierry konczy sie z momentem wlozenia nowego silnika i doprowadzenia wszystkiego do stanu TIP TOP jako szybki dupowoz a zaczyna sie robic wydumka. A ile waży seryjne koło? I wrzuć zdjęcie tego zderzaka z nawiewem. Ciekawy jestem jak Ci to wyszło... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 8 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 8 Marca 2007 Seryjne kolo wazy 11 z groszami, w zasadzie 12. Z RS2000 wazy 7.5kg dokladnie. Roznica jest bardzo duza. Zaraz skoncze robic tylne zawieszenie i z przodu wymienie stabilizator na 28mm. Bedzie miodzio Jak tylko sie uspokoje oczywiscie bo wlasnie mnie pijana matka w[ciach!]ila do nieprzytomnosci gadaniem o tym zebym jej powiedzial jak bede smrodzic spalinami. Mowienie o tych spalinach trwalo 45min i bylo to ciagle powtarzane zdanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 8 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 8 Marca 2007 (edytowane) Raport na dzis. 28mm stabilizator, nowe przednie mocowania stabilizatora i poliuretany do tego zamocowane. Obiecane fotki nawiewu na hamulce (uklad przejdzie jeszcze jedna zmiane ale to dopiero jak kupie troszke blachy). Tak - to trzyma sie solidnie i nie ma zamiaru sie ruszyc. Efekty sa piorunujace przyczym odkrylem pierwsza wade tego nawiewu. Gdy hamulce juz puszcza to nie ma przebacz. Z tylu nastapily bardzo duze zmiany. Po okresie zimowym i jezdzeniu bokami (pierwsza zima w 4x4) musialem wymienic prawy wachacz. Skonczylo sie na wymianie obu by miec takie same katy pochylenia kol. Do tego dolaczyla wymiana simmeringa na dyferencjale ktory postanowil sobie pierdzielnac. Przy okazji wymienione zostaly poduszki mocujace belke na nowe (duzo sztywniejsze ale wciaz daleko im do poliuretanow) oraz poliuretanowe laczniki do wachaczy. Wal z kombi starego, razem z nowym lozyskiem i guma na nim. Do tego przetarlem zeszklone tylne klocki hamulcowe na papierze sciernym i roznica w sile hamowania jest fenomenalna. Chyba bede to robic obligatoryjnie co tydzien, podobnie z przednimi klockami. Powoli zaczynam czuc niedosyt w kwestii hamulcow. 260mm przod i 253 pelne tarcze tyl to za malo. Z tylu chcialbym zmienic hamulce na pochodzace ze Scorpio, takze 253mm ale wentylowane. Na przod chcialbym dac 280mm cosworthowe ale wciaz nad przednimi sie zastanawiam bo spisuja sie niezle. Zalozyc Red Stuff i ladnie hamuja, nie mozna narzekac. Tyl to natomiast tragedia, chwila jazdy i juz prawie swieca na bialo. Budowa silnika zmierza ku koncowi, w przyszlym tygodniu zawita 170 kucykow pod maska. Wydech zakladam cichutki z V6 kombi, ale mysle czy nie zrobic go jako aktywny, czasem fajnie jest pohalasowac, pozatym zawsze jest to kilka koni wiecej. Jak auto jezdzi po modyfikacjach. FENOMENALNIE. Narazie mam zle ustawiona zbierznosc i bylo mokro ale to co teraz czuc az wzbudza trwoge. Roznica jest duzo wieksza niz moglbym snic w najbardziej mokrych snach. Auto wogole sie nie pochyla na zakretach, jest znacznie sztywniejsze z przodu. Z tylu genialnie sie trzyma ale utrzymuje latwa w prowadzeniu sie charakterystyke (na sztywnych poduszkach jest zdradliwe). Wraz z nowym motorem wprowadza sie rozporka na przod ktora podobno DUZO da, a z tylu jutro wprowadza sie nowe gumki od tylnego stabilizatora. Kilka fotek scierki. Edytowane 9 Marca 2007 przez berkut Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orgiusz Opublikowano 9 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 9 Marca 2007 Hmm skoro jest sztywniejsze niz ursus to nie zastanawia Cie kwestia rozlozenia masy i samego srodka ciezkosci? :twisted: I prosze Cie - wywal ta lotke... [; Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bio Opublikowano 9 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 9 Marca 2007 [sarkazm] chłopie... a ja przestanie mu dociskać tył i wpadnie w poślizg? [/sarkazm] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 9 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 9 Marca 2007 dobra to trzeba wypatrywac szarej scierki 1.6 z podwojnym wydechem na wsi;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hinco Opublikowano 9 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 9 Marca 2007 Kompletnie mi się nie podoba lotka i wydech.. o ile lotka nie rzuca sie w oczy.. to wydech mówi "patrz jaki jestem moczny.." i wygląda jakby dopięty.. nie dałoby się tego jakoś delikatniej rozwiązac ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 9 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 9 Marca 2007 Lotke zamontowalem by latwiej bylo parkowac - nie czuje dobrze wiekszych aut jak scierra. Parkowanie jest 1000x latwiejsze z tym ;) Lotka jest seryjna z Coswortha i GT, moim zdaniem ladnie wyglada. W kwestii wydechu - jakbys przywalil w wystajaca kostke brukowa na garbie to tez by twoj tak wygladal ;) W sniegu taka niespodzianke odkrylem, fajnie jest sie zatrzymac w miejscu za wydech ;) Wraz z nowym silnikiem idzie inny wydech jak napisalem. Wyglad: seryjny. Glosnosc takze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...