Skocz do zawartości
berkut

Moj Nowy Ford Sierra

Rekomendowane odpowiedzi

Berkut

 

Male pytanie do Ciebie.

A co z kruchoscia stali w tak niskiej tempearturze?? Przeciez potem nawalasz mlotkiem. Cos takiego moze powodowac pekniecia podczas uderzen mlotkiem. Nie wiem czy wziales to pod uwage. W koncu material (stal) ochladzasz do niskich temperatur :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gumowym mlotkiem to po pierwsze, po drugie blacha wcale nie jest taka zimna. Ma moze z -40C.

 

Pamietaj ze blacha w aucie jest zwykle dobrej jakosci, jesli nie masz matiza czy peloponeza to nic sie nie stanie, ja dzis druga plyte podlogowa tak obralem z wszelkiej izolacji (wydumka) i NIC sie nie stalo. Farba podkladowa jest w stanie idealnym :)

 

Dołączona grafika

 

Dziorka z prawej strony tunelu.... Musze jeszcze kilka otworkow wentylacyjnych wyciac by oczyscic podluznice z rdzy, poza kilkoma miejscami jest w miare ok, ale sa tez takie gdzie jest TRAGEDIA (seryjne mocowania pod lewarek).

 

Dołączona grafika

 

Kilka otworkow...

 

Dołączona grafika

 

A to bedzie zrobione jutro juz !

 

Dołączona grafika

 

Tunel z lewej strony....

 

 

Troche pobawie sie w blacharke na dniach... zdecydowanie nie jestem pocieszony tym co widze :(

 

Jestem bardzo ciekawy tego co wyjdzie z wszystkich operacji ktore robie.... Buda z takimi uszkodzeniami byla napewno bardzo gietka (chociaz i tak relatywnie sztywna) teraz bedzie usztywniona z braku rdzy + powaznego obspawania i dodanej rozporki... ciekawie bedzie :))

 

Do tego dochodzi kilka innych zabawek poza silnikiem :))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedy pojedzie ?? Jak pojedzie ;] Teraz mecze sie z czyms czego absolutnie nienawidze - blacharka. Organicznie nienawidze tego robic ale musze, przy okazji tez robie to poraz pierwszy w zyciu i zdecydowanie szybko mi to nie idzie....

 

 

 

W ramach "uprzyjemniania" sobie czasu postanowilem wykonac nowy schowek na akumulator. Przypomne ze oryginalnie akumulator siedzial sobie o tutaj:

 

Dołączona grafika

 

Jakie to ma wady ;) Po pierwsze aku siedzi wysoko podnoszac srodek ciezkosci (a lekkie to to nie jest). Dalej: znajduje sie on z przodu auta, mamy tam juz i tak ciezki silnik z skrzynia biegow etc wiec najlepiej bedzie jesli ten przod postaram sie odelzyc jak najbardziej. Po trzecie w miejsce gdzie byl akumulator bedzie teraz wlot powietrza do silnika...

 

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Akumulator bedzie teraz siedzial w miejscu tlumika, po prawej stronie auta pod kanapa tylna, opatulony styropianem a z gory zamkniety wieczkiem. Tradycyjnie ludzie wkladaja go do bagaznika ale nie chcialem tego tak robic, zwieksza to polarny moment inercji auta... Tak jak ja to robie jest lepiej - nizej, blizej srodka auta.

 

 

Dołączona grafika

 

Nowe mieszkanko akumulatora...

 

Dołączona grafika

 

Pudelko nie wystaje ponad plyte podlogowa, tak ze jak bede mial jakas przygode w plenerze to nie urwie mi go... zreszta i tak pod autem beda teraz panele z blachy co by bardziej sliska byla i wrazie przygod slizgala sie po przeszkodzie..

 

Dołączona grafika

 

I ostatnia fotka....

 

 

Wracam do pracy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widze że full pro, stawiasz na prowadzenie i ogólnie na to żeby to nie jeździło a zapier*** ;)

Rozwaliło mnie zdanie którego kompletnie nie rozumiem i fajnie brzmi:

 

"..zwieksza to polarny moment inercji auta.." :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączona grafika

 

Skrzynka pod aku gotowa.... jeszcze jednak bedzie wyjmowana wiec nie jest ostatecznie obspawana

 

Dołączona grafika

 

Lewy pancerz pospawany TIGiem, tutaj juz zostalo naprawde niewiele roboty w porownaniu z tym co bylo...

 

Dołączona grafika

 

Moje oczko w glowie :wub: Manualna przekladnia kierownicza, cos co wyjatkowo kocham, tesknie za tym od momentu kiedy ostatni raz jechalem RST :*

 

Dołączona grafika

 

Bling zaciski na wezykach :mrgreen:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Zaslepka na zawory.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W pracach nad scierka bylo troche przerwy ze wzgledu na urodziny dziewczyny, przedwczoraj zalozylem przednie zawieszenie by mozna bylo toczyc auto po garazu a dzis go sprzatnelem prawie calego.

 

W ramach przerwy od roboty postanowilem zrobic cos ciekawszego i ...... zwazylem kilka elementow:

 

-wykladzina w srodku auta: 4.5kg

-wytlumienie przedniej grodzi dolne: 6.4kg

-wytlumienie przedniej czesci podlogi: 4.7kg

-mata tunelu w poblizu skrzyni: 0.5kg

-dolna czesc tylnej kanapy: 6.6kg

-lewy fotel recaro pol kubelkowy ze stelazem: 21.4kg

-prawy fotel recaro pol kubelkowy ze stelazem: 18.4kg

-stelaz lewy: 7.1kg

-stelaz prawy: 4.1kg

-akumulator: 15.3kg

-mocowanie alternatora, pompy wspomagania i napinacza paska: 4.4kg

-alternator: 6.1kg

-przednia belka + maglownica + kpl. wspomaganie: 21.4kg

-kolo zamachowe + sprzeglo + docisk: 14.5kg

-zbiornik oparow paliwa + mocowanie: 1.5kg

-kolektor wydechowy od DOHC 8V z downpipe: 8.5kg

-kolektor wydechowy z RS2000: 7.5kg

-dolot kpl. RS2000: 6.1kg

-dolot goly kolektor bez kruccy DOHC: 5.9kg

-przedni dyferencjal: 13.7kg

 

Jutro koncze sprzatanie i zabieram sie za spawanie: lata tunelu + pelne obspawanie budy i potem pierwszy malunek.

 

Kto bedzie najblizej tego ile kg zrzuce i na czym ? :lol:

Edytowane przez berkut

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze punkt po punkcie bede cytowac i komentowac:

 

-wytlumienie przedniej grodzi dolne: 6.4kg

-wytlumienie przedniej czesci podlogi: 4.7kg

-mata tunelu w poblizu skrzyni: 0.5kg

-zbiornik oparow paliwa + mocowanie: 1.5kg

Out :D

 

-lewy fotel recaro pol kubelkowy ze stelazem: 21.4kg

-prawy fotel recaro pol kubelkowy ze stelazem: 18.4kg

Out i zamiana na lekkie kubelki + na sztywno aluminiowe mocowania

 

-dolna czesc tylnej kanapy: 6.6kg

-wykladzina w srodku auta: 4.5kg

-akumulator: 15.3kg

-alternator: 6.1kg

-kolo zamachowe + sprzeglo + docisk: 14.5kg

Nie ruszam tylnej kanapy ani wykladziny z srodka auta, to ma byc w miare ucywilizowane :)) Reszte ciezko ruszyc.

 

-mocowanie alternatora, pompy wspomagania i napinacza paska: 4.4kg

Wyrzucam pompe wspomagania, zmieniam mocowanie alternatora, alternator i nowe mocowanie napinacza paska robie. Alternator biore z 1UZFE poniewaz ma prawie 2x wiecej amperow niz scierkowy (90A vs 160A). Masa obu alternatorow jest identycznie taka sama a moja sciereczka ma elektrycznie podgrzewana przednia szybe i w zimie jazda po krotkich trasach konczy sie tragicznie dla akumulatora (odpalamy auto, myk ogrzewanie szyb + swiatla i aku musi zasilac to wszystko bo alternator za maly) a tak zadna zima mi nie straszna.

 

-przednia belka + maglownica + kpl. wspomaganie: 21.4kg

Wyrzucam wspomaganie i zostaje sama belka + maglownica sucha.

 

-dolot kpl. RS2000: 6.1kg

Na samym poczatku bedzie seryjny dolot z RS2000 ale planuje bardzo szybka jego wymiane na wlasny.

 

 

 

 

 

Dzis juz prawie ze skonczylem robic ostatnia late pancernej oslony tunelu. Jutro skoncze to robic, mysle ze tez uda mi sie zaspawac wszystkie otwory splywowe + poprawic to co zouwazylem przy ogledzinach z tunelu no i skonczyc obspawanie. Nastepna rzecz ktora wtedy czeka auto to malunek pierwszy i po nim bede juz rownoczesnie wkladal mechanike i konczyl latac tunel wewnatrz auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maly foto update:

 

Dołączona grafika

 

Lewa czesc oslony gotowa.

 

Dołączona grafika

 

Prawa oslona gotowa ! :D (ta trudniejsza)

 

Dołączona grafika

 

Testy maglownicy. Przednie kola obciazone 65kg siostra nie wykazaly zadnej zmiany w sile potrzebnej do krecenia kierownica. Niedlugo test silnikowy + skrzynia biegow ;)

 

Dołączona grafika

 

Po lewej nowy alternator ktory zawita w aucie. Nie moge sie doczekac zimy :mrgreen:

 

Dołączona grafika

 

Fowa lewej laty po prawie calkowitym oczyszczeniu i wyrownaniu spawow. Prawa fotka jest nieostra :(

 

Dołączona grafika

 

Takie tam zdjecie pokazujace widok z punktu widzenia skrzyni biegow ;D

 

Dołączona grafika

 

Obecnie tylna belka mocowana jest za pomoca takich gumowych poduszek. Bede twardy hardy i odwazny i zmienie na poliuretany (co zaowocuje bardziej tanczaca [gluteus maximus]) ale mam nadzieje ze po zimie jakos opanuje te auto, pozatym pocwicze, OJ POCWICZE....

 

Dołączona grafika

 

Tylny dyferencjal i stabilizator z scorpio wieloryba :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączona grafika

 

Skrzyneczka pod aku wyjeta na czas czyszczenia elementow i zabezpieczania farba + pasta...

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

 

Dziorki zaspawane.... teraz trzeba wyczyscic tiptop, pomalowac podkladem, pasta do spawow i malunek ostatni...

 

Obspawalem bude z przodu:

 

Dołączona grafika

 

Te belke jeszcze poprawie bo wyszlo za rzadko...

 

Dołączona grafika

 

Tak obspawane sa podluznice...

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Przy okazji widac prawa late o ktorej mowilem.

 

Dołączona grafika

 

Obspawanie sciany grodziowej....

 

 

Ide dalej pracowac, juz lepiej sie czuje (opary)...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Zabezpieczam juz spawy komory silnika.... musze teraz zrobic znowu porzadek w garazu, zdjac przednie i tylne zawieszenie i zabezpieczyc wszystko w samochodzie na tip top. Po drodze zostalo mi jeszcze kilka otworkow ale z tym sie uporam w miare szybko...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

omg ile fotek :> ta nowa neostrada 6mb sie przydala:P

 

ladnie spawasz wiesz?:P a i prace sie dosc posunely.

 

coz mozna powiedziec, oby tak dalej!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaka spawarka takie spawy.... Czesc jest taka jak powinna byc, czesc to wlasnie nasmarkane ale nie idzie ich poprawic. Chcialem przerobic tego miga by mial inne zasilanie. To jest pierwsza sprawa. Druga to to ze nie w kazdym miejscu moglem oczyscic blache do konca.

 

Juz koncze pokrywac spawy pasta i w wielu miejscach juz jestem prawie gotowy do malowania (komora silnika, nadkola, czesc tunelu, czesc podlogi z tylu. Niedlugo dalsza fotosesja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Farby nie moge doczyscic z przetrzeni miedzy blachami - fizycznie szczotka tam nie siega. W tych miejscach spaw czasami lapie gazow i jest "zly", glebiej nie wnikam w to tbh i ciagne dalej.

 

Tanaka - jesli znasz sie na spawaniu blachy to bardzo chetnie przyjme kilka rad, nigdy nie zaszkodzi troche wiedzy.

 

Tak, spawalem z dolu do gory, latwiej mi wtedy utrzymac luk - wogole da sie spawac poniewaz moge tak poprowadzic drut by przesowal sie nad jeziorkiem metalu, w innym wypadku mig daje [gluteus maximus] i nie utrzymuje iskry w zaden sposob. Nie wiem jak ci to wytlumaczyc - chodzi oto ze jesli drut nie przesowa sie pod pewnym katem nad jeziorkiem i nie kapie na jego brzegu to gasnie luk, tak jakby nie oslona gazu a parujacy metal dawal luk.

 

Celuje tez w "teorie mig'a" bo kiedy spawalem na troche drozszej spawarce to spawy wygladaja zupelnie inaczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pierwsze to oczysc material i taka blaszke to spawaj z gory na dol i tak to przetopi mnej drutu wiecej pradu :D i szybciej uchwytem jedziesz i szczepik malina ,moze na dlugim drucie spawasz ? kup dobry polautomat SYNERMIG-402 styknie , do malego produ magomig 500W http://www.romalen.pl/magomig500w.html do grubych blach srednia bo z tego co pamietam to pulsu niema

 

wes sobie troche blach i poustawiaj maszyne

Edytowane przez tanaka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O czyszczeniu wiem, problemem jest to ze nie wszedzie sie da...

 

Maszyna jest ustawiona tak dobrze jak tylko sie da... :/ Chcialem podlaczyc zasilacz od TIG'a jako zrodlo pradu w MIG'u ale nie mam odpowiedniego zlacza by podpiac palnik od miga do zasilacza. Niestety skonczy sie to chyba tak jak mowisz i kupie nowego miga...

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Pomalowane podkladem. Zostalo jeszcze troche z tylu, skrzynka od aku etc... No i glowne laty od tunelu do zrobienia ;(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Berkut

Lepeij bedzie pospawac to z gory na dol. Cholerenie wazny przy spawaniu jest kat pod jakim sie trzyma planik (zly kat powoduje wlasnie gasniecie luku i nie trzymanie parametrow). Postaram sie sprawdzic pod jakim katem nalezy trzymac planik wydaje mi sie ze jest to zakres 45-60 stopnie ale na 100% pewien nie jestem.

Co do parametrow to tez byla zaleznosc 30-40A na mm srednicy drutu.

Ogolnie mowiac czesc spoin wyglada niezle inne sa skopane.

W migomacie sprawa jest taka je tylko ustawiasz napeicie i posuw drutu natezenie jest ustawiane automatycznie. Pokombinuj z posuwem i napieciem a wtedy powinno byc lepiej. Najlepeij potrenuj wiecej. Spawanie jest taka dziedzina ze im wiecej sie spawa tym lepeij powinno to wyjsc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...