mib Opublikowano 8 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 8 Maja 2007 Berkut Male pytanie do Ciebie. A co z kruchoscia stali w tak niskiej tempearturze?? Przeciez potem nawalasz mlotkiem. Cos takiego moze powodowac pekniecia podczas uderzen mlotkiem. Nie wiem czy wziales to pod uwage. W koncu material (stal) ochladzasz do niskich temperatur :/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 8 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 8 Maja 2007 Gumowym mlotkiem to po pierwsze, po drugie blacha wcale nie jest taka zimna. Ma moze z -40C. Pamietaj ze blacha w aucie jest zwykle dobrej jakosci, jesli nie masz matiza czy peloponeza to nic sie nie stanie, ja dzis druga plyte podlogowa tak obralem z wszelkiej izolacji (wydumka) i NIC sie nie stalo. Farba podkladowa jest w stanie idealnym :) Dziorka z prawej strony tunelu.... Musze jeszcze kilka otworkow wentylacyjnych wyciac by oczyscic podluznice z rdzy, poza kilkoma miejscami jest w miare ok, ale sa tez takie gdzie jest TRAGEDIA (seryjne mocowania pod lewarek). Kilka otworkow... A to bedzie zrobione jutro juz ! Tunel z lewej strony.... Troche pobawie sie w blacharke na dniach... zdecydowanie nie jestem pocieszony tym co widze :( Jestem bardzo ciekawy tego co wyjdzie z wszystkich operacji ktore robie.... Buda z takimi uszkodzeniami byla napewno bardzo gietka (chociaz i tak relatywnie sztywna) teraz bedzie usztywniona z braku rdzy + powaznego obspawania i dodanej rozporki... ciekawie bedzie :)) Do tego dochodzi kilka innych zabawek poza silnikiem :)) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
quartzXXI Opublikowano 10 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 10 Maja 2007 a kiedy to już mniej więcej złożysz ? Fajnie będzie czymś takim posmigać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 12 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 12 Maja 2007 Kiedy pojedzie ?? Jak pojedzie ;] Teraz mecze sie z czyms czego absolutnie nienawidze - blacharka. Organicznie nienawidze tego robic ale musze, przy okazji tez robie to poraz pierwszy w zyciu i zdecydowanie szybko mi to nie idzie.... W ramach "uprzyjemniania" sobie czasu postanowilem wykonac nowy schowek na akumulator. Przypomne ze oryginalnie akumulator siedzial sobie o tutaj: Jakie to ma wady ;) Po pierwsze aku siedzi wysoko podnoszac srodek ciezkosci (a lekkie to to nie jest). Dalej: znajduje sie on z przodu auta, mamy tam juz i tak ciezki silnik z skrzynia biegow etc wiec najlepiej bedzie jesli ten przod postaram sie odelzyc jak najbardziej. Po trzecie w miejsce gdzie byl akumulator bedzie teraz wlot powietrza do silnika... Akumulator bedzie teraz siedzial w miejscu tlumika, po prawej stronie auta pod kanapa tylna, opatulony styropianem a z gory zamkniety wieczkiem. Tradycyjnie ludzie wkladaja go do bagaznika ale nie chcialem tego tak robic, zwieksza to polarny moment inercji auta... Tak jak ja to robie jest lepiej - nizej, blizej srodka auta. Nowe mieszkanko akumulatora... Pudelko nie wystaje ponad plyte podlogowa, tak ze jak bede mial jakas przygode w plenerze to nie urwie mi go... zreszta i tak pod autem beda teraz panele z blachy co by bardziej sliska byla i wrazie przygod slizgala sie po przeszkodzie.. I ostatnia fotka.... Wracam do pracy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralek Opublikowano 12 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 12 Maja 2007 Hehe czarna skrzynka :P Good job! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hinco Opublikowano 12 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 12 Maja 2007 Widze że full pro, stawiasz na prowadzenie i ogólnie na to żeby to nie jeździło a zapier*** ;) Rozwaliło mnie zdanie którego kompletnie nie rozumiem i fajnie brzmi: "..zwieksza to polarny moment inercji auta.." :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 15 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2007 Skrzynka pod aku gotowa.... jeszcze jednak bedzie wyjmowana wiec nie jest ostatecznie obspawana Lewy pancerz pospawany TIGiem, tutaj juz zostalo naprawde niewiele roboty w porownaniu z tym co bylo... Moje oczko w glowie :wub: Manualna przekladnia kierownicza, cos co wyjatkowo kocham, tesknie za tym od momentu kiedy ostatni raz jechalem RST :* Bling zaciski na wezykach :mrgreen: Zaslepka na zawory. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prog Opublikowano 17 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 17 Maja 2007 Widzę, że idzie Ci bardzo dobrze. Pracę idą swoim tempem. Już nie mogę się doczekać "gotowego produktu". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 21 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 21 Maja 2007 (edytowane) W pracach nad scierka bylo troche przerwy ze wzgledu na urodziny dziewczyny, przedwczoraj zalozylem przednie zawieszenie by mozna bylo toczyc auto po garazu a dzis go sprzatnelem prawie calego. W ramach przerwy od roboty postanowilem zrobic cos ciekawszego i ...... zwazylem kilka elementow: -wykladzina w srodku auta: 4.5kg -wytlumienie przedniej grodzi dolne: 6.4kg -wytlumienie przedniej czesci podlogi: 4.7kg -mata tunelu w poblizu skrzyni: 0.5kg -dolna czesc tylnej kanapy: 6.6kg -lewy fotel recaro pol kubelkowy ze stelazem: 21.4kg -prawy fotel recaro pol kubelkowy ze stelazem: 18.4kg -stelaz lewy: 7.1kg -stelaz prawy: 4.1kg -akumulator: 15.3kg -mocowanie alternatora, pompy wspomagania i napinacza paska: 4.4kg -alternator: 6.1kg -przednia belka + maglownica + kpl. wspomaganie: 21.4kg -kolo zamachowe + sprzeglo + docisk: 14.5kg -zbiornik oparow paliwa + mocowanie: 1.5kg -kolektor wydechowy od DOHC 8V z downpipe: 8.5kg -kolektor wydechowy z RS2000: 7.5kg -dolot kpl. RS2000: 6.1kg -dolot goly kolektor bez kruccy DOHC: 5.9kg -przedni dyferencjal: 13.7kg Jutro koncze sprzatanie i zabieram sie za spawanie: lata tunelu + pelne obspawanie budy i potem pierwszy malunek. Kto bedzie najblizej tego ile kg zrzuce i na czym ? :lol: Edytowane 21 Maja 2007 przez berkut Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Twój Pan Opublikowano 21 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 21 Maja 2007 -wykladzina w srodku auta: 4.5kg -wytlumienie przedniej grodzi dolne: 6.4kg -wytlumienie przedniej czesci podlogi: 4.7kg -mata tunelu w poblizu skrzyni: 0.5kg -dolna czesc tylnej kanapy: 6.6kg oraz kolektory ;) ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LukeXE Opublikowano 21 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 21 Maja 2007 Koło zamachowe, pewno coś z niego urwiesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hinco Opublikowano 21 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 21 Maja 2007 Wydaje mi sie jakoś że jednak wspomagania nie bedzie i bedzie lżej ;P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Twój Pan Opublikowano 21 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 21 Maja 2007 (edytowane) Mógłby jeszcze wstawić taborety zamiast pół kubłów i by bylo 40kg :lol: Edytowane 21 Maja 2007 przez MaSell Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Feluke Opublikowano 21 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 21 Maja 2007 Dalem pomysl ze mozna odchudzic o przedni dyferencjal, polosie i transferbox ze skrzyni z walem na przod. Dostalem odpowiedz: "milcz" Tak wiec nie bedzie redukcji wagi o 50kg. :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Twój Pan Opublikowano 21 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 21 Maja 2007 Bo to nie jest driftowóz ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilo23 Opublikowano 22 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 22 Maja 2007 No to kto wygrał ? :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 22 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 22 Maja 2007 Moze punkt po punkcie bede cytowac i komentowac: -wytlumienie przedniej grodzi dolne: 6.4kg -wytlumienie przedniej czesci podlogi: 4.7kg -mata tunelu w poblizu skrzyni: 0.5kg -zbiornik oparow paliwa + mocowanie: 1.5kg Out :D -lewy fotel recaro pol kubelkowy ze stelazem: 21.4kg -prawy fotel recaro pol kubelkowy ze stelazem: 18.4kg Out i zamiana na lekkie kubelki + na sztywno aluminiowe mocowania -dolna czesc tylnej kanapy: 6.6kg -wykladzina w srodku auta: 4.5kg -akumulator: 15.3kg -alternator: 6.1kg -kolo zamachowe + sprzeglo + docisk: 14.5kg Nie ruszam tylnej kanapy ani wykladziny z srodka auta, to ma byc w miare ucywilizowane :)) Reszte ciezko ruszyc. -mocowanie alternatora, pompy wspomagania i napinacza paska: 4.4kg Wyrzucam pompe wspomagania, zmieniam mocowanie alternatora, alternator i nowe mocowanie napinacza paska robie. Alternator biore z 1UZFE poniewaz ma prawie 2x wiecej amperow niz scierkowy (90A vs 160A). Masa obu alternatorow jest identycznie taka sama a moja sciereczka ma elektrycznie podgrzewana przednia szybe i w zimie jazda po krotkich trasach konczy sie tragicznie dla akumulatora (odpalamy auto, myk ogrzewanie szyb + swiatla i aku musi zasilac to wszystko bo alternator za maly) a tak zadna zima mi nie straszna. -przednia belka + maglownica + kpl. wspomaganie: 21.4kg Wyrzucam wspomaganie i zostaje sama belka + maglownica sucha. -dolot kpl. RS2000: 6.1kg Na samym poczatku bedzie seryjny dolot z RS2000 ale planuje bardzo szybka jego wymiane na wlasny. Dzis juz prawie ze skonczylem robic ostatnia late pancernej oslony tunelu. Jutro skoncze to robic, mysle ze tez uda mi sie zaspawac wszystkie otwory splywowe + poprawic to co zouwazylem przy ogledzinach z tunelu no i skonczyc obspawanie. Nastepna rzecz ktora wtedy czeka auto to malunek pierwszy i po nim bede juz rownoczesnie wkladal mechanike i konczyl latac tunel wewnatrz auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 23 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 23 Maja 2007 Maly foto update: Lewa czesc oslony gotowa. Prawa oslona gotowa ! :D (ta trudniejsza) Testy maglownicy. Przednie kola obciazone 65kg siostra nie wykazaly zadnej zmiany w sile potrzebnej do krecenia kierownica. Niedlugo test silnikowy + skrzynia biegow ;) Po lewej nowy alternator ktory zawita w aucie. Nie moge sie doczekac zimy :mrgreen: Fowa lewej laty po prawie calkowitym oczyszczeniu i wyrownaniu spawow. Prawa fotka jest nieostra :( Takie tam zdjecie pokazujace widok z punktu widzenia skrzyni biegow ;D Obecnie tylna belka mocowana jest za pomoca takich gumowych poduszek. Bede twardy hardy i odwazny i zmienie na poliuretany (co zaowocuje bardziej tanczaca [gluteus maximus]) ale mam nadzieje ze po zimie jakos opanuje te auto, pozatym pocwicze, OJ POCWICZE.... Tylny dyferencjal i stabilizator z scorpio wieloryba :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 24 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 24 Maja 2007 Skrzyneczka pod aku wyjeta na czas czyszczenia elementow i zabezpieczania farba + pasta... Dziorki zaspawane.... teraz trzeba wyczyscic tiptop, pomalowac podkladem, pasta do spawow i malunek ostatni... Obspawalem bude z przodu: Te belke jeszcze poprawie bo wyszlo za rzadko... Tak obspawane sa podluznice... Przy okazji widac prawa late o ktorej mowilem. Obspawanie sciany grodziowej.... Ide dalej pracowac, juz lepiej sie czuje (opary)... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 24 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 24 Maja 2007 Zabezpieczam juz spawy komory silnika.... musze teraz zrobic znowu porzadek w garazu, zdjac przednie i tylne zawieszenie i zabezpieczyc wszystko w samochodzie na tip top. Po drodze zostalo mi jeszcze kilka otworkow ale z tym sie uporam w miare szybko... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 26 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 26 Maja 2007 omg ile fotek :> ta nowa neostrada 6mb sie przydala:P ladnie spawasz wiesz?:P a i prace sie dosc posunely. coz mozna powiedziec, oby tak dalej! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tanaka Opublikowano 27 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Maja 2007 arnie to jest ladnie spawane ? to jest nasmarkane :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 27 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Maja 2007 Jaka spawarka takie spawy.... Czesc jest taka jak powinna byc, czesc to wlasnie nasmarkane ale nie idzie ich poprawic. Chcialem przerobic tego miga by mial inne zasilanie. To jest pierwsza sprawa. Druga to to ze nie w kazdym miejscu moglem oczyscic blache do konca. Juz koncze pokrywac spawy pasta i w wielu miejscach juz jestem prawie gotowy do malowania (komora silnika, nadkola, czesc tunelu, czesc podlogi z tylu. Niedlugo dalsza fotosesja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tanaka Opublikowano 27 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Maja 2007 Jaka spawarka takie spawy, potrenuj stroche spawanie, widac na spawach ze chciales spawac z dołu do góry tylko cos blacha zacienka do tego :D farba dobre spawalna :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 27 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Maja 2007 Farby nie moge doczyscic z przetrzeni miedzy blachami - fizycznie szczotka tam nie siega. W tych miejscach spaw czasami lapie gazow i jest "zly", glebiej nie wnikam w to tbh i ciagne dalej. Tanaka - jesli znasz sie na spawaniu blachy to bardzo chetnie przyjme kilka rad, nigdy nie zaszkodzi troche wiedzy. Tak, spawalem z dolu do gory, latwiej mi wtedy utrzymac luk - wogole da sie spawac poniewaz moge tak poprowadzic drut by przesowal sie nad jeziorkiem metalu, w innym wypadku mig daje [gluteus maximus] i nie utrzymuje iskry w zaden sposob. Nie wiem jak ci to wytlumaczyc - chodzi oto ze jesli drut nie przesowa sie pod pewnym katem nad jeziorkiem i nie kapie na jego brzegu to gasnie luk, tak jakby nie oslona gazu a parujacy metal dawal luk. Celuje tez w "teorie mig'a" bo kiedy spawalem na troche drozszej spawarce to spawy wygladaja zupelnie inaczej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tanaka Opublikowano 27 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Maja 2007 (edytowane) pierwsze to oczysc material i taka blaszke to spawaj z gory na dol i tak to przetopi mnej drutu wiecej pradu :D i szybciej uchwytem jedziesz i szczepik malina ,moze na dlugim drucie spawasz ? kup dobry polautomat SYNERMIG-402 styknie , do malego produ magomig 500W http://www.romalen.pl/magomig500w.html do grubych blach srednia bo z tego co pamietam to pulsu niema wes sobie troche blach i poustawiaj maszyne Edytowane 27 Maja 2007 przez tanaka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xavi Opublikowano 27 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Maja 2007 Ładny samochód. http://forum.purepc.pl/index.php?act=Attac...ost&id=9438 - Czy to screen z kokpitu z samochodu z TDU 2?:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 27 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Maja 2007 O czyszczeniu wiem, problemem jest to ze nie wszedzie sie da... Maszyna jest ustawiona tak dobrze jak tylko sie da... :/ Chcialem podlaczyc zasilacz od TIG'a jako zrodlo pradu w MIG'u ale nie mam odpowiedniego zlacza by podpiac palnik od miga do zasilacza. Niestety skonczy sie to chyba tak jak mowisz i kupie nowego miga... Pomalowane podkladem. Zostalo jeszcze troche z tylu, skrzynka od aku etc... No i glowne laty od tunelu do zrobienia ;( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mib Opublikowano 27 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Maja 2007 Berkut Lepeij bedzie pospawac to z gory na dol. Cholerenie wazny przy spawaniu jest kat pod jakim sie trzyma planik (zly kat powoduje wlasnie gasniecie luku i nie trzymanie parametrow). Postaram sie sprawdzic pod jakim katem nalezy trzymac planik wydaje mi sie ze jest to zakres 45-60 stopnie ale na 100% pewien nie jestem. Co do parametrow to tez byla zaleznosc 30-40A na mm srednicy drutu. Ogolnie mowiac czesc spoin wyglada niezle inne sa skopane. W migomacie sprawa jest taka je tylko ustawiasz napeicie i posuw drutu natezenie jest ustawiane automatycznie. Pokombinuj z posuwem i napieciem a wtedy powinno byc lepiej. Najlepeij potrenuj wiecej. Spawanie jest taka dziedzina ze im wiecej sie spawa tym lepeij powinno to wyjsc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 27 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Maja 2007 arnie to jest ladnie spawane ? to jest nasmarkane :D wiesz, ladniejsze niz moje :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...