Skocz do zawartości
berkut

Moj Nowy Ford Sierra

Rekomendowane odpowiedzi

Ogolnie mowiac czesc spoin wyglada niezle inne sa skopane.

Mowie ze to spawarka :)) Jak zaczynasz spawac to zupelnie nie trzyma iskry, po chwili "rozgrzewa" sie i zaczyna jako tako dzialac by po chwili znowu przestac... Albo dziala i nagle przestaje :)) Inna opcja t o to ze dziala dziala przerywa luk i zapala sie znowu etc.

 

Nawet jak nasmarkam za duzo wypelniacza to dopuki mam dobra penetracje jest cacy bo conajwyzej diaxem sciagne materialu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączona grafika

 

Lata z prawej strony...

 

Dołączona grafika

 

Gdzies tu byly kiedys dziory

 

Dołączona grafika

 

Tutaj tez.... widac przy okazji ile pylu jest produkowane przy tej robocie...

 

Dołączona grafika

 

Akubox

 

Dołączona grafika

 

Lewa strona jeszcze do roboty... niestety bede mial te dziorke wentylacyjna troche dluzej, dokladniej mowiac az auto nie bede jezdzic i nie pojade na piaskowanie... ;(

 

Ide robic koncowke prac tzn. duperele ala otworki splywowe etc... no i ofc malowanko ;] Jutro pewnie leci kolor i juz skladam mechanike....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W kwestii gokartow: PW

 

Kilka newsow. Blacharka jest skonczona, auto potrzebuje tylko malunek kolorem i stone guard'a na spod. Prace ruszyly z kopyta w momencie w ktorym moge robic juz mechanike...

 

Dzisiaj w ramach uprzyjemnienia sobie prac nad scierka skladalem silnik, niestety brakuje uszczelki od pompy oleju, miski olejowej i pokrywy zaworow.

 

Dawno temu nie skladalem tak prostego silnika, albo mialem po prostu dobry dzien. Kilka fot z prac:

 

Dołączona grafika

 

Poniewaz nie uzywam oryginalnego scierkowego silnika tylko motor z RS2000 to jest kilka roznic miedzy nimi. Na zdjeciu widac dodany kruciec od pompy wody i troche zmeczona odme. Nizej widac miejsce na bagnet, bede musial go zalac zywica epoksydowa i wybic brok z zaslepionego otworku pod scierkowa lokacje bagnetu.

 

Dołączona grafika

 

Miejsce na pompe olejowa po lewej, z prawej mamy usmiechniety wal korbowy z glowna zebatka i lancuchem rozrzadu :))

 

Dołączona grafika

 

A cio tam sie dzieje pod glowica :) Wszystko zlozone, z duza iloscia oleju co by na sucho nie startowalo.... Szklanki przed wlozeniem polezaly w oleju 2 tygodnie i zostaly nim solidnie napompowane (moje palce..)

 

Dołączona grafika

 

Scierkowe serduszko od przodu :mrgreen:

 

Dołączona grafika

 

Rzut okiem na zawory i kanaly dolotowe :mrgreen:

 

Motor skladany byl na nowe uszczelki i niebieski Hylomar.

 

Ide pracowac dalej, trzeba jeszcze kilka rzeczy porobic i zabezpieczyc motor przed kurzem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki ;)

 

Dorzucam kilka fotek juz bez komentaza zadnego dla przyjemnosci ogladania:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Pokrywa polozona na motor by kurz nie lecial do srodka.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Kilka fotek gotowej pracy... tylko pomalowac kolorem docelowym...

 

Jutro malunek i wstepne mierzenie silnika + prace nad wydechem :mrgreen:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Projekt świetny, sam bym się z chęcią tak pobawił. A co w końcu robisz z przednim napędem, zostawiasz czy wywalasz za radą Feluke?

Mam jeszcze pytanie o zawieszenie w wydumce, sam będziesz budował wahacze, czy zaadoptujesz z innego samochodu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tylu zawieszenie robie od nowa, z przodu bedzie oparte na zwrotnicach z Hondy CRX ale z DIY wachaczami.

 

4x4 zostaje.

 

Kupilem wiazke i 2 silnik RS2k, ale ten silnik to TRAGEDIA... kupilem go jako bierzacy wode z walnieta uczszczelka a w praktyce panewki sa obrocone i wal walniety.

 

Wiazka na szczescie jest lepsza i wlasnie zaczelem prace nad komputerem, dokladniej mowiac rozwiklaniem do czego sluzy kazdy kabelek:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Edytowane przez berkut

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak idą prace nad lansowozem ;) ?

 

» Naciśnij, żeby pokazać/ukryć tekst oznaczony jako spoiler... «

 

berkut za x lat:

 

Od wielu miesięcy patrzyła jak się męczy. Codziennie do późna przesiadywał w garażu. Podziwiała go za jego cierpliwość - nigdy sie nie skarżył, a wręcz starał się zawsze wyglądać na zadowolonego z siebie i swojego samochodu. Ale jej kobieca intuicja podpowiadała, że to wszystko jest wymuszone i sztuczne. Wydawało jej się, że patrzy z zazdrością na sąsiadów i znajomych jeżdżących autami z salonu, siedzących wieczorami przy grillu z rodziną... gdy on znów rozbierał silnik...

 

Pewnej nocy, gdy pracował do późna w garażu podjęła ostateczną decyzję...

Wszystko miała dokładnie zaplanowane.

Okazja pojawiła się, gdy wyjechał na parę dni na delegację, służbowym samochodem...

 

W jeden dzień załatwiła kredyt w banku i wizytę u dealera. Na drugi zamówiła lawetę. Teraz pozostało tylko czekać... a w garażu... taki nowiutki... błyszczący... musi mu się spodobać...

 

Gdy przyjechał zaprowadziła go przed garaż, uroczystym ruchem otworzyła drzwi...

- Gdzie mój ford sierra... - jęknął tylko.

- Nooo... na złomie, tam gdzie jego miejsce, już nie będzie cię denerwować, cieszysz się kochanie?

 

Po pierwszym ciosie zadanym kluczem do kół zdążyła resztką świadomości pomyśleć "A może Dacia Logan to nie był dobry wybór... może Toyota... ".

 

Pozostałych dwudziestu sześciu już nie czuła...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak idą prace nad lansowozem ;) ?

 

» Naciśnij, żeby pokazać/ukryć tekst oznaczony jako spoiler... «

 

berkut za x lat:

 

Od wielu miesięcy patrzyła jak się męczy. Codziennie do późna przesiadywał w garażu. Podziwiała go za jego cierpliwość - nigdy sie nie skarżył, a wręcz starał się zawsze wyglądać na zadowolonego z siebie i swojego samochodu. Ale jej kobieca intuicja podpowiadała, że to wszystko jest wymuszone i sztuczne. Wydawało jej się, że patrzy z zazdrością na sąsiadów i znajomych jeżdżących autami z salonu, siedzących wieczorami przy grillu z rodziną... gdy on znów rozbierał silnik...

 

Pewnej nocy, gdy pracował do późna w garażu podjęła ostateczną decyzję...

Wszystko miała dokładnie zaplanowane.

Okazja pojawiła się, gdy wyjechał na parę dni na delegację, służbowym samochodem...

 

W jeden dzień załatwiła kredyt w banku i wizytę u dealera. Na drugi zamówiła lawetę. Teraz pozostało tylko czekać... a w garażu... taki nowiutki... błyszczący... musi mu się spodobać...

 

Gdy przyjechał zaprowadziła go przed garaż, uroczystym ruchem otworzyła drzwi...

- Gdzie mój ford sierra... - jęknął tylko.

- Nooo... na złomie, tam gdzie jego miejsce, już nie będzie cię denerwować, cieszysz się kochanie?

 

Po pierwszym ciosie zadanym kluczem do kół zdążyła resztką świadomości pomyśleć "A może Dacia Logan to nie był dobry wybór... może Toyota... ".

 

Pozostałych dwudziestu sześciu już nie czuła...

O JEZU!!!!!!!

Malo sie bulka nie udlawilem jak to przeczytalem. :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2:

 

Pageup

Berkutowi nie przeszkadza bardzo przedni naped, bardziej obawia sie tylnego bo nie potrafi go dobrze opanowac. ;)

Edytowane przez Feluke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Troche postepow w pracach nastapilo...

 

Dołączona grafika

 

Wydech ktory bedzie uzyty... seryjny fordowski przelot 65mm....

 

Dołączona grafika

 

Wnetrze w trakcie wkladania...

 

Dołączona grafika

 

Mieszkanko akumulatora...

 

 

Dołączona grafika

 

Zmodyfikowany pedal gazu + sprzeglo z mechanicznym napinaczem...

 

 

Dołączona grafika

 

Krol na jego tronie....

 

Dołączona grafika

 

Profil krola...

 

Dołączona grafika

 

Nie ma wspomagania wiec naciag altka przez mechanike z RST.

 

Dołączona grafika

 

Zasilanie rozrusznika... Kabel 25mm@^2 i 2 kable po 5mm^2

 

Dołączona grafika

 

Masa, chlodnica oleju z RST i problem jak to rozgalezic... Bedzie dodatkowe chlodzenie cieczy od oleju...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Budowa kolektora dolotowego:

 

Dołączona grafika

 

Mata szklana...

 

Dołączona grafika

 

Do tego przyciety kikut kolektora. Celowo zostawilem bardzo porowata powierzchnie po gladzeniu diaxem by klej mial za co zlapac :mrgreen:

 

Dołączona grafika

 

Na plycie aluminium pokrytej folia do zywnosci przezroczysta za pomoca linijki i plasteliny zrobilem sobie scianke zeby zywica i maty nie uciekaly. 40x15cm.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

W trakcie prac... 2 warstwy nalozone, 3 w podstawie.

 

Jeszcze 3 warstwy i o kilka godzin w piecu pozniej:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Plastelina sie potopila, ale folia schodzi jak marzenie. Troche prac wykonczeniowych i mamy cos takiego:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Kanaly maja minimalne "trabki" na wlocie, to bedzie jeszcze poprawione :) Obecnie bardziej zalezy mi na tym by zlozyc to wszystko do kupy niz na duperelach :mrgreen: Pozniej jeszcze to beda gifty :) Co ciekawe caly kanal obecnie tworzy trabke co widac na niektorych zdjeciach i na kazdym gdzie mozna odniesc do siebie wielkosc wlotu i wylotu :)

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

No i prosze bardzo :mrgreen: Pasuje :mrgreen:

 

Teraz pora robic gorna czesc wichajstrwa :mrgreen:

 

Kolektor jest bardzo lekki, sam laminat doslownie nic nie wazy, jeszcze to wszystko zastyga ale podczas szlifowania nie bawilem sie z tym zbyt delikatnie ale jest bardzo sztywny i nie boje sie ze cos popeka, ale i tak jeszcze "w bonusie" go pomaluje zywica troche jeszcze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widac ze nie masz reki do laminatu :P Nie jest to takie latwe jakby sie wydawalo, szczegolnie zabawa z tkanina. Mata jest prostrza w obrobce ale ma gorsze wlasnosci wytrzymalosciowe.

Popraw estetyke wlotu od strony silnika. Bo nie wyglada to estetycznie.

BTW ten zbiornik sam spawales?? Calkiem ladna luska :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To raczej laminat nie chce sie mnie sluchac :P

 

Cieszy mnie to ze wogole cos sie udalo, poraz drugi w zyciu cos robie z laminatu, estetyka zdecydowanie nie byla moim priorytetem, bardziej martwilem sie zeby nie bylo babelkow powiietrza i zeby wlokno bylo dobrze namoczone zywica.

 

Jutro bedzie runda druga, bede robic wieczko kolektora co jest zadaniem zdecydowanie trudniejszym... Mam nadzieje ze obie polowki beda do ciebie idealnie pasowac :)

 

Estetyka ?:) Co to jest ? :mrgreen:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wieczko od kolektora w trakcie prac:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Styropianowe kopytko na bazie ktorego bedzie powstawac wnetrze kolektora. Kopytko jeszcze extra jest owiniete folia spozywcza - wyglada to calosc jeszcze bardziej i wszystkie przejscia sa bardziej miekkie.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Pierwsza warstwa wlokna. Niestety w trakcie prac mialem pewne problemy z kregoslupem (rwa kulszowa) i narazie prace zatrzymaly sie na tej pierwszej warstwie. Dzis kupilem klej i pedzle nowe wiec prace na przod znowu rusza..

 

Dołączona grafika

 

Zywica urwardza sie duuuzooo szybciej kiedy trzymana jest w cieple. W piecu jest 60C na tym obrazku.

 

 

 

Pierwsza przymiarka:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Wyglada nawet przyzwoicie :mrgreen:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Update.

 

Kolektor jest dalej urabiany:

 

Dołączona grafika

 

Wnetrze kolektora obecnie wyglada w ten sposob. Trabki beda dodane pozniej jak mowilem, narazie zalezy mi na odpaleniem tego chociaz nie wierze w to ze uda mi sie przed 5tym.

 

Dołączona grafika

 

Iles tam warstwe pozniej. Trzeba znacznie wzmocnic boki kolektora, uginaja sie w pewnym stopniu i stwarzaja zagrozenie zmeczenia materialu przez drgania...

 

Dołączona grafika

 

Nowa pucha obok kawalka starej i resztek kanalow.

 

Dołączona grafika

 

Kontynuacja tego co wczesniej widac.

 

Dołączona grafika

 

Zdecydowanie smutne.

 

Dołączona grafika

 

Proba uchwycenia wnetrza oryginalnego kolektora. Zdjecie jest fatalne, kolektor bardziej ;)

 

Dołączona grafika

 

Pucha juz nie przeswituje, ale wciaz potrzebuje milosci.

 

Dołączona grafika

 

Zalozone na dolna czesc.

 

Dołączona grafika

 

Kontynuacja poprzedniej mysli.

 

Dołączona grafika

 

Brakuje przepustnicy... Hmmm ;D

 

Dołączona grafika

 

Kawalek galerii wodnej ktora zrobilem. RS2000 ma silnik ustawiony poprzecznie a nie wzdluznie i przez to normlanie termostat jest z tylu... musialo to ulec zmianie.

 

Dołączona grafika

 

Zlozone chlodzenie silnika.

 

Dołączona grafika

 

Termostat z RS2000 zalozony na galerie. Obecnie silnik posiada 2 punkty odpowietrzania - jeden to chlodnica a drugi to silnik.

 

Dołączona grafika

 

Chlodnica oleju zalozona i podlaczona. Teraz trzeba zmienic filtr oleju na nowy ;)

 

Jutro postaram sie zakonczyc kwestie kolektora , zlozyc "troche wiecej" silnik i osprzet i mam nadzieje ze przed 5 odpale motor. Ale to sie raczej nie uda.

 

 

Over and out..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy przed wstawieniem zdjęć możesz je jakoś obrabiać? Jest taki programik MS "PictureResizer" działający z menu kontekstowego. Nawet na symetrycznym stałym łączu 1MB otwierają się wieki całe :?

 

Albo korzystaj ze wstawiania miniatur:

Dołączona grafika

 

 

-----------------------

 

 

Zobaczcie tego coswortha: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,...181246.html#new

Edytowane przez AndyN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AndyN.

 

W photobucket nie ma czegos takiego jak miniatury (przynajmniej nie mialem intensywnej potrzeby szukac), nie bede wrzucac 3 zestawow zdjec, kazde na inne forum. To po pierwsze. Po drugie - NIENAWIDZE ogladac projektow w ktorych musze otworzyc 150 zakladek by obejzec wszystko, wole by wszystko bylo w 1 miejscu. Zobacz sobie projekty na PF na przyklad, po prostu taka jest moja formula pisania posta i mozesz sie z nia nie zgodzic.

 

Wracajac do auta.

 

Wiazka elektryczna jest gotowa. Chlodzenie jest gotowe, musze tylko zamocowac docelowymi srobami i uszczelka obudowe termostatu. Bardzo duzo dupereli juz wykonane.

 

Kolektor dolotowy juz potrzebuje tylko ostatniego smarniecia zywica by wszystko sie dobrze trzymalo. Trzeba jeszcze kilka duperelek zrobic jak np. powkrecac krucce etc

 

Trzeba pospinac wszystkie kable elegancko, kupic pasek wieloklinowy od alternatora, podlaczyc i odpowietrzyc hamulce.

 

Jutro bede myslec i robic kolektor wydechowy, zobaczymy czy uda sie wygiac serie 4-2-1 czy bede budowac 4-1. Srednica wydechu to seryjne dla RS2k 60mm.

 

Dołączona grafika

 

Pierwsza fota w swietle dziennym :D

 

Dołączona grafika

 

Wpasowanie wydechu w ta waska szczeline nie bedzie zbyt proste :/ Tak samo jak mocowanie oslony termicznej wszystkich kabli i przewodow.

 

Dołączona grafika

 

Hamulce... Pierwszy przewod podpiety, jeszcze 2 zostaly.

 

Dołączona grafika

 

Glownie tutaj wszystkie prace sie koncentrowaly. Kolektor jest juz zamocowany, wszystko idzie w dobrym kierunku przynajmniej narazie. Z tej strony musze juz tylko porzadkowac i zalozyc czapeczke od kolektora.

 

Dołączona grafika

 

Kabelki. Oddzielne masy dla komputera i ogrzewania szyby podpiete do karoserii ktora jest sama w sobie bardzo dobrze uziemniona w innych miejscach.

 

Dołączona grafika

 

Caly silnik podpiety jest tymi 2 konnektorami. Odpinam - wyjmuje :)

 

Dołączona grafika

 

Tutaj trzeba tylko podpiac kleme uziemnienia, 12V ign i wpiac komputer.

 

Dołączona grafika

 

Wnetrze wymaga wiecej pieszczot :/

 

Dołączona grafika

 

Naprawde duzo ich trzeba :/

 

Dołączona grafika

 

Szkoda ze nie robili sierry z silnikiem 1.3 :mrgreen:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Kolektor juz wlasciwie zrobiony. Musze na nowo nawiercic otworki bo wzmacnialem podstawe, wyszlifowac, pomalowac i zrobic mocowanie linki przepustnicy. Potem brum :mrgreen:

 

Moja sasiadka umrze ze szczescia gdy odpale silnik bez kolektora :mrgreen:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm. No to ja trochę pomarudzę :-P

 

Z tą mocą to nie koniecznie będzie jej więcej. Nawet jeśli wszystko będzie idealnie gładkie, to raczej nie uzyskasz większego współczynnika napełnienia cylindrów. W tej budce, którą robiłeś na kopycie będą jakieś potwornie chaotyczne rezonansy i zjawiska falowe. Dolot to baardzo skomplikowane zagadnienie matematyczne (moim zdaniem najtrudniejsze w całym aucie, nawet bardziej niż aerodynamika nadwozia). Większy przekrój to nie wszystko. Obecnie nawet w seryjnych autach stosunkowo dużą wagę przykłada się do doładowania rezonansowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...