Skocz do zawartości
berkut

Moj Nowy Ford Sierra

Rekomendowane odpowiedzi

hmm. No to ja trochę pomarudzę :-P

 

Z tą mocą to nie koniecznie będzie jej więcej. Nawet jeśli wszystko będzie idealnie gładkie, to raczej nie uzyskasz większego współczynnika napełnienia cylindrów. W tej budce, którą robiłeś na kopycie będą jakieś potwornie chaotyczne rezonansy i zjawiska falowe. Dolot to baardzo skomplikowane zagadnienie matematyczne (moim zdaniem najtrudniejsze w całym aucie, nawet bardziej niż aerodynamika nadwozia). Większy przekrój to nie wszystko. Obecnie nawet w seryjnych autach stosunkowo dużą wagę przykłada się do doładowania rezonansowego.

Podejrzewam, ze berkutowi chodzi o to, ze nowy silnik ma sporo wiecej mocy niz poprzedni ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maly update:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Nikt nie chcial podjac sie wygiecia seryjnego kolektora 4-2-1, sam nie mam odpowiedniego palnika wiec wzielem sprawy w swoje rece. Na dniach zamierzam zrobic kolektor 4-1 rownoodleglosciowy (chcialem od poczatku ale myslalem ze szybciej bedzie 4-2-1 przerobic), zobaczymy jak wyjdzie. Wydech na 60mm rurze, 2 przelotowe tlumiki + komora rozprezna. Co ciekawe materialy widoczne wyzej wyrwalem prawie za darmo !!

 

Remix - w tamtym watku zbastowalem poniewaz nie widzialem sensu dalszej dyskusji. Teraz takze nic nie powiem, mysle ze wykres z hamowni bedzie wart wiecej niz 1000 slow i chyba tutaj sie ze mna zgodzisz. Jeszcze kilka dni i kilkaset kilometrow ktore szybciutko nastukam, bardzo duzo jezdze.

 

Moc od ktorej zaczynam to ~145 koni (tyle wypluwaja na hamowniach), chce by bylo powyzej 170 ("magiczna" granica tego silnika).

Edytowane przez berkut

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mówiłem że inny. Olej jest bardzo dobry. Tylko do sportowych benzyn się nie nadaje, bo jest za gęsty.

raczej za rzadki niz za gesty, przy nagrzanym silniki zarowno mineral 15W40 i sysntetyk 0W40 maja takie same wlasnosci smarujace, dolny indeks od 0 do 20W dotyczy gestosci w przypadku zimnego oleju

do sportowych silnikow, mocno butem traktowanych lac nalezcy conajmniej z mineralnych 15W50 a najlepiej cos w rodzaju 10W60

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mylisz pojęcia gęstości i lepkości. Bzdur nie gadaj. Oleje mineralne stawiają większe opory silnikowi bo są gęstsze, ale dzięki temu w starszych motorach nie wyciekają i w pewnym stopniu doszczelniają silnik.

 

dlatego do sportowych aut leje się syntetyki lub w ostateczności półsyntetyki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mea culpa faktycznie popierniczylem pojecia

znaczy glownie chodzilo mi o to ze lepiej zalac 10W60 niz 0W40 do ostro traktowanych silnikow, gdyz przy wysokich temp pracy uzyskiwanych podczas wykorzystywania max osiagow wlasciwosci smarne XXW40 spadaja powyzej pewnej temp dosc drastycznie, kiedy to XXW60 jeszcze daje rade

no chyba ze zle rozumuje :)

 

berkut ->

nie myslales na przyszlosc o odprezeniu silnika i delikatnym swistaku, takim 0,5-0,8 bara?

bo widze masz tam kupe miejsca na sprezarke po stornie kolektora wydechowego i daloby sie fajnie pewnie to tam umiescic

Edytowane przez kamien

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no caly czas myslalem o malym swistaku

odnosnie przerobek to z olejem nie powinno byc problemu, podstawka pod filtr i smarowanie turbinki jest

fakt kolektory do przerobki ale patrzac na ta przestrzen pod maska az sie prosi w przyszlosci o psssssss :)

 

berkut ->

dlaczego pchasz sie w 4-1, przeciez to lepiej sprawdza sie przy swistaku w parze z duza srednica wydechu

pokombinuj moze cos z 4-2-1 jednak, przy wolnossacym powinno byc na takiej konfiguracji troche lepiej z podcisnieniem spalin

Edytowane przez kamien

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co masz na mysli - nic dobrego ? Ten sam dol w 8V znosi 300bhp, czemu 2k ma nie wytrzymac ?

 

Pokaz mi gdzie byly tego nedzne efekty.

 

Gdyby byl swistak to maly, nie lubie laga..

Głowica bardzo nie lubi się ze świstakiem, silnik od rs2000 jest generalnie cieżko uturbialny. Poczytaj na forach, linków chyba nie muszę ci podawać ;)

 

Gdybyś zainwestował w dół od 2.3, to mozna by było się pobawić w moce znacznie przekraczające 200hp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MaSell,- a od kiedy tyś się stał takim ekspertem od samochodów i silników... Gdzie zdobyłeś to doświadczenie ?

Przyszło samo z siebie, cos jak z oc. Na razie moja wiedza jest śmiesznie mała, bo cały temat jest cholernie obszerny, wszystkie zagadnienia zwiazane z podkrecaniem to pikuś przy tym ;)

Edytowane przez MaSell

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyszło samo z siebie, cos jak z oc. Na razie moja wiedza jest śmiesznie mała, bo cały temat jest cholernie obszerny, wszystkie zagadnienia zwiazane z podkrecaniem to pikuś przy tym icon_wink2.gif

sama teoria nie wystarczy :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wrocilem z zakopca, pora pracowac.

 

Dzis od 6.30 zasowalem nad kolektorem wydechowym, projekt zrodzil sie gdzies w okolicach doliny koscieliska :)

 

Koniec bablania, pora pokazac efekt dotychczasowych prac.

 

Dołączona grafika

 

Rury maja obecnie dlugosc od 79cm do 83cm, jedna >90, wszystkie beda wyrownane do 80cm, schodzace do komory rozpreznej.

 

Dołączona grafika

 

Poza pierwsza czescia gdzie sa zgiecia dalej mamy prawie wszedzie proste rury.

 

Dołączona grafika

 

Rdza na kolankach bardzo psuje efekt :( Jutro oddaje go do piaskowania, potem moze ceramika pokryje.

 

Dołączona grafika

 

Spawy maja po 3mm-4mm szerokosci, gdzie byl zly dostep jest szerzej. Przetop jest calkowity ale nie "wpada" do srodka. Technika nad ktora dosc dlugo pracowalem. W rurze widac tylko malutka V ksztaltna dolinke z lagodnymi nadtopionymi brzegami.

 

Dołączona grafika

 

pr0n

 

Dołączona grafika

 

I na dowidzenia.

 

Materialy byly zdobyczne, cena kolektora jak na obrazku: niecale 50zl. Trzeba teraz przyspawac go do konca przy flanszy, obrobic wloty do kanalow i zrobic wylot.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czym spawales?? TIG??

Jakim drutem/elektrodami??

 

Widze ze to stal zwykla i nierdzewka moze wystapic korozja na skutek roznicy potencjalow obu metali. Brales to pod uwage??

 

Calkiem fajnie wyszlo aczkolwiek to giecie mogloby byc lepsze :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Arnie - pozyczak z allegro za 400zl. 90* giecia u tlumikarza byly juz zrobione.

 

mib

 

TIG, nierdzewka 2mm + 1.6mm elektroda czerwona przy 80-100A, grubosc scianek to 2.5mm

 

Licze sie z tym ale do tej pory nic sie jeszcze nie dzialo takiego w zadnym wydechu ani innym elemencie ktory wyspawalem.

 

Nie wiem czemu ale uzywajac zwyklej stali mam potwornie porowate spawy, podejzewam ze to kwestia tiga za <1000zl... Dokladnosc czyszczenia nie jest tu czynnikiem... Masz jakis pomysl ?

 

Giecie jest jakie jest, nie mam gietarki trzepieniowej. Druga sprawa to potwornie mala ilosc miejsca po tej stronie w scierce, kolektor przechodzi doslownie z 10mm luzem w kilku miejscach.... O zakladaniu nie bede mowic :)

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

 

Zrobilem dzis polaczenie z soba rur 4-1 i komore rozprezna. Musze teraz zrobic podlaczenie do wydechu i obspawac do konca flansze, potem oddac kolektor na planowanie i skladam auto.

 

Wydech to przelot seryjny 60mm na 2 tlumikach. Ofc parch koncowka wydechowa :mrgreen: Czuje ze bedzie marchewkowo z tym kolektorem, komora rozprezna i wydechem... oby nie bylo za glosno :/

 

W autku:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Edytowane przez berkut

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączona grafika

 

Komora rozprezna zalozona, teraz skladam wydech.

 

Dołączona grafika

 

Bedzie troche roboty...

 

Przewidywana zmiana charakterystyki silnika:

 

Dołączona grafika

 

Celowo usunelem obroty i moc by nie bylo niedomowien. Tak powinno byc, jak bedzie - przekonam sie. Jak widac w miejscu tam gdzie jezdzi sie szybciej jest ZNACZNIE wiecej mocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...