Skocz do zawartości
berkut

Moj Nowy Ford Sierra

Rekomendowane odpowiedzi

Slucham wiec twoich propozycji na zabezpieczenie kolektora ktory sie rozgrzewa do 700C. Pomijamy ceramike bo nie mam 250zl na zbyciu.

 

Jedyne co bedzie zalozone to owijka + ekrany aluminiowe co by nie popalic rozrusznika, pompy pamulcowej i przewodow wodnych / odmy. Watpie w to ze cokolwiek mu sie stanie, scianki ma 2.5mm i troche sie zejdzie zanim przepali.

 

Dołączona grafika

 

Wydech wyspawany, musze tylko wieszaki dodac. 2x seryjne przelotowe tlumiki z RS2000. Srodkowy tlumik jest dopiero na wysokosci tylnej kanapy obok akumulatora co by jeszcze troche przod odciazyc z masy. Licze na to ze moje zabiegi pomoga mi z uporczywa podsterownoscia.

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Kolektor zespawany i gotowy do zlozenia.

 

Jutro bedzie brum, chyba ze kolejne niespodzianki beda sie mnozyc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja w moto mam kolektor pomalowany zaroodporna. czarna podobno trzyma 700*. tyle ze u mnie kolektory sa odsloniete i chlodzone powietrzem podczas jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobno:P Z doświadczenia wiem że nie wytrzyma długo.kiedyś kolega pomalował tym wydech w motorze troche pojeździł i zaczęło złazić ale można sprubować wsamochodzie przynajmniej będzie mniej podatne na czynniki zewnętrzne to dłużej poleży.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielka chwila nastapila dzis.

 

Dołączona grafika

 

Male przedmuchanie z sadzy po starym silniku.

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Nowe barwy kolektora wydechowego...

 

Dołączona grafika

 

Tutaj zlozone + cieknacy olej spod pokrywy glowicy... Jutro bede sie z tym meczyl.

 

 

 

Jest kilka rzeczy do poprawienia:

 

-wzmocnic kolektor dolotowy (strasznie wibruje i lekko sie zapada)

-podlaczyc do konca osprzet silnika

-zalozyc wydech do konca

-wlac olej do dyfrow i skrzyni

-zamontowac duperele w komorze silnika

-zaizolowac termicznie kolektor wydechowy

-zmienic uszczelke pokrywy glowicy

 

Jest jeszcze pare rzeczy pewnie ale nie mam sily myslec juz. Dzis caly dzien meczylem sie z autem i jestem padniety.

 

 

Bardzo jestem szczesliwy ze wszystko sie udalo, poprawki ktore teraz bede wprowadzal sa wlasciwie symboliczne w stosunku do ogromu dotychczasowych prac!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie macie tematy dyskusji... dekiel.... Wymiana zajela niecale 5min, to ford ;] O jakim dynamometryku gadacie, wprawiona reka miliony razy krecaca takimi srobami sama wie ile trzeba... To nie sroby pod glowica czy mocowanie kola zamachowego albo korbowodow...

 

 

Kilka ciekawszych fotek z dzis...

 

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Moj nowy filtr powietrza. Nie jest skonczony, brakuje mu jeszcze oslony termicznej i wlotu ale polowa roboty juz gotowa i mozna jezdzic mimo tego ze ssie cieple powietrze...

 

Slyszac cene w IC za K&N'a usmialem sie dobrze i przejechalem do Feu Verta... Tam do wyboru mialem Jacky auto sport albo fige z makiem, podrapalem sie po glowie i kupilem najwiekszy stosowny filtr ktory skonczyl jak na zalaczonym obrazku... 2 pieczenie na jednym ogniu upieczone - czyste powietrze z racji dobrego "zwyklego" filtra i duzy przeplyw z powodu rozmiarow ...

 

Srednica rury to chyba 65 albo 70mm.

 

 

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Autko czeka na jeszcze kilka elementow.

 

Kolektor otrzymal bonusowo kilka warstw, prawie wszystkie duperele sa zrobione. Jeszcze jutro wspawac drugie gniazdo sondy lambda, odebrac kilka uszczelek, zlozyc wszystko i jazda!

 

Wnetrze jest juz prawie zupelnie zlozone, tylko konsola centralna i deska sa rozgrzebane czesciowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jest skonczony, brakuje mu jeszcze oslony termicznej

poza tym papierowy wkład szybko ci się zasyfi jak mu obudowy nie zrobisz.

 

Dołączona grafika

 

Tylko po co ta śruba przez całą rurę? Można to zrobić inaczej,

Zaproponuj prostsze i bardziej eleganckie rozwiazanie

 

 

 

Filmik bedzie jak najbardziej :)

Edytowane przez berkut

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzy krótkie śruby z grzybkami, które wkładasz od środka w miejscu, w którym masz tę poprzeczną śrubę + dorabiasz 1 otwór dokładnie w połowie pomiędzy obydwiema śrubami od strony silnika. Nie wiem czy ta ostatnia czarna rurka przed filtrem jest metalowa czy plastikowa, zakładam że metalowa. Wtedy możesz zaspawać śruby od wewnątrz żeby się nie kręciły przy dokręcaniu. Następnie np. z żywicy robisz osłonę filtra coś na kształt walca przeciętego wzdłuż, który ma otwory montażowe pod te 3 śruby, a góra tej osłony jest tak zrobiona, że przytrzymuje filtr. Osłonę otwartą stroną montujesz od strony przodu auta. Osadzasz ją na 3 śrubach, wkładasz filtr, przyciskasz osłonę w stronę dolotu żeby nie było luzu na uszczelkach filtra i dokręcasz te 3 śruby. Dzięki temu nie masz praktycznie nic w rurach (oprócz główek tych 3 śrub), a i wymiana filtra nie jest zbyt trudna, bo wymaga tylko poluzowania tych 3 śrubek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dostalem od kolegi zdjecia z troche lepszej sesyjki fotograficznej...

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

Przystojniak w polarze i bawelnianym dresiku to ja :mrgreen:

 

Fotki sa jeszcze sprzed zrobienia dolotu i wlozenia wnetrza. Zostalo jeszcze kilka popierdulek do zrobienia...

 

Magistrala wodna powinna byc zrobiona do konca tygodnia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Update...

 

Dołączona grafika

 

Kupilem tasme aluminiowa, trzeba zabezpieczyc kilka elementow przed zarem z kolektora wydechowego. 35zl za rolke i jest odziwo nawet gruba a i klej trzyma... zobaczymy jak bedzie za 100km...

 

Dołączona grafika

 

Zabezpieczona kolumna kierownicy i kawalek pompy hamulcowej...

 

Dołączona grafika

 

Nowe ubranko pompy...

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Weze, stara odma zabezpieczone...

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Nowa flansza na tyl silnika....

 

Dołączona grafika

 

A to leci do termostatu...

 

Trzeba to jeszcze troche poprawic, w paru miejscach jest miejsce na udoskonalenie... glownie porting.

 

 

Glupii komputer od RS2000 uzywa dwie sondy lambda, jedna na 1-4 i druga na 2-3... Niestety nie mozna solidarnie podlaczyc obu kabli do jednej sondy bo konczy sie to pluciem benzyna z wydechu. Colin proponowal uzycie ecumastera ale nie bardzo moge w tym momencie. Mam nadzieje ze uzycie 2 sond lambda na wydechu nie spowoduje zadnych "jazd" z paliwem i ECU grzecznie bedzie realizowac AFR 14.7...

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Sondy pochodza z Sierry V6 starej (sondy maja kilka tysiecy przelotu ledwie i sa dobierane parami..). Mam nadzieje ze wszystko bedzie cacy. Wlewka na skrzyni biegow po przewierceniu okazala sie byc dobrym miejscem do mocowania kabli od sondy.

 

Ide pracowac i zobaczymy czy dzis scierka bedzie jezdzic...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie ta tasma sie slabo sprawdzi niestety. Ona nie jest odporna na takie az temperatury. Kolektor rozgrzeje sie spokojnie do kilkuset stopni, w takim zaze to sie stopi na 100%

 

Lepszym rozwiazaniem byloby owiniecie kolektora czyms takim:

Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta tasma ma tylko odbijac cieplo, zeby sie nie rozgrzewaly za bardzo. W komorze jest ciagle przeplyw powietrza a to jest tylko poto zeby weze nie parcialy od ciepla etc.

 

Kolektor bedzie czyms takim owiniety jak bede mial taka tasme w wiekszej ilosci i gdy juz troche pojezdzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...