Skocz do zawartości
berkut

Moj Nowy Ford Sierra

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ja wiem...

Na początek dobra płyta podłogowa, dobry silnik 3-5 litrów, jedna lub dwie turbiny. Potem kilka "drobych" modyfikacji dolotu, wylotu, zmienione wałki, tłoki, korbowody. Do tego dobre sprzęgło, mocna, krótka skrzynia, nadwozie z jakiegoś tworzywa. Na koniec szerokie gumy i mamy rakietę. :]

 

No ale nie lećmy w skrajny OT. Z Sierry te 5s to 100km/h to już będzie świetne osiągnięcie, godne podziwu. Czekamy więc z niecierpliwością na dalsze modyfikacje. Oczywiście foto-worklog będzie bardzo na miejscu. :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm, dużo planów. A na kiedy planujesz ukończenie tego wszystkiego?

 

 

@Dejot -> OT

» Naciśnij, żeby pokazać/ukryć tekst oznaczony jako spoiler... «

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2 litry z turbinką i troche pracy i 400 będzie (w końcu cosworth można cisnąć nawet więcej)

To troche to lekka przesada :) Jezeli juz do 2.0 benzyny wrzucisz turbo i chcesz miec 400KM to raczej musisz zastosowac big turbo, co wiaze sie z niesamowitym lagiem ;)

 

Dlatego Autor projektu musi "troche" wiecej wlozyc w fordzika zeby miec te 400KM :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To troche to lekka przesada :) Jezeli juz do 2.0 benzyny wrzucisz turbo i chcesz miec 400KM to raczej musisz zastosowac big turbo, co wiaze sie z niesamowitym lagiem ;)

 

Dlatego Autor projektu musi "troche" wiecej wlozyc w fordzika zeby miec te 400KM :wink:

2.0T Coswortha wyciaga tyle na seryjnych gratach ze zmieniona turbina i nie jest to wcale wiaderko.

Plan jest zeby wsadzic 2.9 Cossiego ze Scorpio i dodac mu maly bonus, tylko nieduzy bo skrzynii mozna zrobic kuku a tego nie chcemy. :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skasowalem posta i pisze nowego by nie bylo podwojnych postow.

 

Samochod przeszedl troche kuracji:

 

-wiskoza wywalona i zalozone zostaly wentylatory z 1.8TD scierki, czujnik 90-95/95-100 i silnik juz wiecej nie wychodzi poza srodek skali na czujniku temp, moc czuc wieksza, ale tez jak wentylki chodza to bardziej muli niz poprzednio, ogolnie rzecz biorac super jest, jestem bardzo zadowolony

 

-uklad hamulcowy zostal totalnie zrobiony, z przodu tarcze turbo groove od ebc, redstuff + w pelni wyczyszczone prowadnice zaciski etc. z tylu natomiast sa nowe tarcze brembo 253mm + green stuff, wymienione prowadnice. Uklad hamulcowy zostal bardzo solidnie odpowietrzony i przeplukany (NIE UWIERZYCIE CO MOZNA ZROBIC Z PLYNEM HAMULCOWYM, JAK TO WYGLADALO), zdecydowanie bylo co robic w tej kwestii, z Feluke z godzine pompowalismy az caly szlam, majonez, powietrze, opilki, klaczki, okruszki (?) i inne syfy przestaly leciec.

 

-wyczyszczona zostala przepustnica, silnik krokowy, nowe uszczelki pod nie zostaly wlozone, silnik tryb serwisowy przeszedl, sprawdzilismy zaplon i wszystko smiga jak nalezy

 

-nowe gumki pod przedni stabilizator

 

 

Co dalej bedzie robione... Znalazlem 4 tloczkowe zaciski w bardzo dobrej cenie i bede kombinowac nad tym by zalozyc je do mojego samochodu wraz z kompletem znacznie wiekszych tarcz. Wiem ze jest to przerost formy nad trescia w tym momencie ale niedlugo bedzie 2.5x wiecej mocy wiec wole miec juz gotowa platforme :) Pozatym po usmazeniu hamulcow juz kilku zestawow wole dmuchac na zimne i miec je nie do zaj...ania... Na tyl poleca wtedy tez 253mm wentylowane.

 

Zamowilem zestaw poliuretanow i w przyszlym tygodniu prawdopodobnie przyjada. Kazda gumka w zawieszeniu lacznie z podporami armortyzatorow w kolumnach, mocowanie belki tylnej beda wymienione. Bedzie troche twardziej ale obecnie jest to kanapa w stosunku do RST. Pozatym ten samochod prosi oto ;)

 

Szukamy takze sierry cosworth jako dawce stabilizatorow, tylnych wachaczy i czesci silnikowych z ojcem ale niestety do tej pory nie powodzi sie nam a do reichu nie chce nam sie jechac. Dopiero w momencie dorwania scierki bede mogl naprawde powaznie przyspieszyc mojego potforka...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z przodu bede montowac rozporke ale wolalbym ja kupic, markowa, zla rozporka moze skonczyc sie zniszczeniem budy (rozpadaja sie zgrzewy przy mocowaniach podluznic do kielichow) a narazie mam inne rzeczy w ktore musze utopic pieniadze a rozporka nie da mi tak wiele jak np. poliuretany albo hamulce inne....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież po to właśnie są gwinty, aby regulować. Supersztywność może się przydać na torze. Na codzień zaś możesz sobie nawet "pływającą limuzynę" zrobić. :]

A może pneumatyczne? :mrgreen:

 

BTW: Czy pchanie używek z 15-letniego egzemplarza do wozu z taką mocą nie jest lekko ryzykowne? No chyba że wszystko dokładnie sprawdzasz i ewentualnie poprawiasz. Olejowe można jeszcze poprawiać, ale gazowe w domowych warunkach to już nie do zrobienia raczej.

Chyba mi nie powiesz, że wkładasz jakieś inne niż gazowe...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Scierka kupna bedzie sprawdzona dokladnie i to co trzeba bedzie zostanie zrobione.

 

Silnik zostanie wyremontowany (tloki nadwymiar, nowe korby, nowe pierscienie, panewki, nowe prowadnice, gniazda, szklanki, walki jesli trzeba regeneracja itd.), skrzynia biegow sprawdzona.

 

Elementy zawieszenia to biore przedni i tylny stabilizator, ich mocowania, tylne wachacze, polosie, przedni most z polosiami i walem napedowym, sprezyny po sprawdzeniu.

 

Amorki... pewnie KYB bedzie, zamiennik cosworthowych, ewentualnie minimalnie wzmocniony. Nie wierze w praktycznosc regulowanych amorow jesli mam byc szczery, takie mechanizmy w zime jak zlapie sol i bloto musza sie psuc, jesli mi pokazecie ze jest inaczej to przemysle sprawe ;) Pozatym trzeba znac ustawienia na rozne nawierzchnie a tbh nie jestem za mocny w kwestii zawieszenia jeszcze ;)

 

Ale wracajmy do realiow tymczasowych. W przyszlym tygodniu czeka mnie zakladanie poliuretanow a dzis pasowanie hamulcow 4 tloczkowych + zakladanie nawiewow na tyl + moze wentylowany tyl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba mi nie powiesz, że wkładasz jakieś inne niż gazowe...?

Nie chce byc upierdliwy, albo czepialski, ale amortyzator gazowy to do rowera sobie mozna zamontowac.

...

...

...

a teraz posty jaki to ja ekspert... prosze.

pozsrawiam i milej pracy przy aucie.

 

Edit: rozwiazanie zagadki w niedziele jak wroce, chyba ze ktos madrzejszy wczesniej to wyjasni.

Edytowane przez J.O.H.N.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie, od 2k. Miedzy bardzo dobrymi amorami za 1200 ktore dadza mi naprawde swietne wlasciwosci jezdne w wiekszosci warunkow na drodze (samochod mojego ojca prowadzi sie FENOMENALNIE) a 2000zl za zawias ktory ma regulacje... O ile 800zl bym przebolal jakos (kosztem innych rzeczy) to np. duzym problemem jest ustawienie tego w sposob zadowalajacy a od tego trzeba juz kogos kto w zawieszeniach siedzi bardzo duzo, a ja nie chce ustawiac tego w ciemno...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chce byc upierdliwy, albo czepialski, ale amortyzator gazowy to do rowera sobie mozna zamontowac.

hmm czy ja o czymś nie wiem ? czy wiekszość lepszych amorków wykonana jest w tech. gazowej...

http://www.ap.wtychach.pl/arts.php?id=41&a...b1248eac8f3120f przykłąd bardzo dobrego zawieszenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...