Jump to content
Sign in to follow this  
AndyN

Gwarancja I Rękojmia - Jak To W Ogóle Działa?

Recommended Posts

Chcę skorzystać z niezgodności towaru z umową. Właściwie większość doczytałem, natomiast mam jeszcze 2 nurtujące mnie pytania:

1. Czy aby skorzystać z tej formy muszę wysłać producentowi pismo rezygnacji z gwarancji? Na czytanych do tej pory stronach nie ma o tym wzmianki, natomiast w którejś z wypowiedzi w tym temacie tak wywnioskowałem.

2. Co powinienem zrobić oddając produkt osobiście? Wcześniej uprzedzić sprzedawcę mailem, mieć ze sobą pismo, czy po prostu wysłać odpowiednio wcześniej pismo listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) ? Bo zakładam, że ustne ustalenia w tym przypadku to by było zdecydowanie za mało, a nawet jeśli, to lepiej mieć jakąś podkładkę.

 

Sytuacja dotyczy iRivera w którym zepsuły się słuchawki, a producent udziela gwarancji 24 m-ce, ale na odtwarzacz, a na słuchawki tylko 3 m-ce. Koszt słuchawek może niewielki, ale czemu miałbym się nie domagać swojego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

NIe musisz rezygnować z gwarancji.

Idz, powiedz ze reklamujesz z niezgodnosci towaru z umową i z tego tytułu niech spiszą reklamacje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chcę skorzystać z niezgodności towaru z umową. Właściwie większość doczytałem, natomiast mam jeszcze 2 nurtujące mnie pytania:

1. Czy aby skorzystać z tej formy muszę wysłać producentowi pismo rezygnacji z gwarancji? Na czytanych do tej pory stronach nie ma o tym wzmianki, natomiast w którejś z wypowiedzi w tym temacie tak wywnioskowałem.

2. Co powinienem zrobić oddając produkt osobiście? Wcześniej uprzedzić sprzedawcę mailem, mieć ze sobą pismo, czy po prostu wysłać odpowiednio wcześniej pismo listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) ? Bo zakładam, że ustne ustalenia w tym przypadku to by było zdecydowanie za mało, a nawet jeśli, to lepiej mieć jakąś podkładkę.

 

Sytuacja dotyczy iRivera w którym zepsuły się słuchawki, a producent udziela gwarancji 24 m-ce, ale na odtwarzacz, a na słuchawki tylko 3 m-ce. Koszt słuchawek może niewielki, ale czemu miałbym się nie domagać swojego.

Witam,

 

Pismo o rezygnacji z gwarancji wysylasz jak reklamowales z tytulu wlasnie tej gwarancji :) i np. reklamacja z tego powodu przedluza sie w nieskonczonosc. Wtedy wysylasz pismo ze rezygnujesz z swiadczenia, ktore "laskawie" producent ci dal i swoje pretensje kierujesz do sprzedawcy. O to w tym chodzi ze nie mozesz korzystac jednoczesnie z uprawnien swiadczonych przez producenta i uprawnien swiadczonych przez sprzedawce. Z czegos trzeba najpierw zrezygnowac zeby walnac z drugiej strony :)

 

Jesli od poczatku skaldasz reklamacje to najkorzystniej jest ZAWSZE POWOLYWAC SIE NA OBOWIAZKOWE SWIADCZENIA NAKLADANE PRZEZ POLSKIE PRAWO NA SPZREDAWCE ...

 

Nie wiem po co w innych tematach i dzialach jest tyle przepychanek ... gwarancja to ... gwarancja tamto ... 21 dni ... :/

 

Pozdrawiam

Ps.

 

Przepraszam za ogonki ale wylaczyla mi sie polska klawiatura :)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Mam takie pytanie, w imieniu dobrego znajomego, który ma sklep komputerowy. Otóż:

 

Ostatnio ktoś odesłał do sklepu uszkodzoną grafikę MSI 6800GS 256MB DDR3. Były na niej bardzo wyraźne ślady odkręcania chłodzenia. Sklep odesłał ją do serwisu, ale tam też to zobaczyli i nie chcieli gwarancji uznać. Dopiero po poproszeniu o ekspertyzę powiedzieli łaskawie, że wymienią na Asus HD3650 256mb DDR3 z Glaciatorem i przedłużą gwarancję (w sumie będą 2 lata). I teraz zaczyna się problem. Wg mnie ten Asus jest wydajniejszą grafiką. Klient mówi natomiast, że chce albo identyczną nową 6800GS lub zwrot pieniędzy z paragonu(kwota niemała, bo kupowane prawie 3 lata temu). I tu mam pytanie: Czy klient może odmówić przyjęcia tego HD3650? Wg mnie nie został pokrzywdzony, bo nie dostał grafiki gorszej, a ponadto ma przedłużoną gwarancję. Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Mam takie pytanie, w imieniu dobrego znajomego, który ma sklep komputerowy. Otóż:

 

Ostatnio ktoś odesłał do sklepu uszkodzoną grafikę MSI 6800GS 256MB DDR3. Były na niej bardzo wyraźne ślady odkręcania chłodzenia. Sklep odesłał ją do serwisu, ale tam też to zobaczyli i nie chcieli gwarancji uznać. Dopiero po poproszeniu o ekspertyzę powiedzieli łaskawie, że wymienią na Asus HD3650 256mb DDR3 z Glaciatorem i przedłużą gwarancję (w sumie będą 2 lata). I teraz zaczyna się problem. Wg mnie ten Asus jest wydajniejszą grafiką. Klient mówi natomiast, że chce albo identyczną nową 6800GS lub zwrot pieniędzy z paragonu(kwota niemała, bo kupowane prawie 3 lata temu). I tu mam pytanie: Czy klient może odmówić przyjęcia tego HD3650? Wg mnie nie został pokrzywdzony, bo nie dostał grafiki gorszej, a ponadto ma przedłużoną gwarancję. Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam

Witam,

 

Jeśli reklamuje z tytułu niezgodności towaru z umową tzn. 24 miesiące od daty zakupu + 2 misiace na zgłoszenie ("Ustawa o sprzedazy konsymenckiej ....") swoje roszczenia kierując do sklepu to MOŻE żądac naprawy, wymiany, zwrotu gotówki w podanej kolejności z zastrzeżeniem jeśli naprawa lub wymiana jest niemożliwa pozostaje zwrot pieniędzy :) Kazdy Rzecznik konsumenta to powie ... to samo można dowiedziec się czytając "Ustawę ..." Sklep ma 14 dni na ustosunkowanie się do żądania klienta licząc od dnia następnego po dostarczeniu karty do sklepu. Jeśli nie odpowie klientowi w tym terminie przyjmuje się że uznaje jego racje.

 

Skoro klient rozmawia w ten sposób z sklepem wie o co biega :)

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Mam takie pytanie, w imieniu dobrego znajomego, który ma sklep komputerowy. Otóż:

 

Ostatnio ktoś odesłał do sklepu uszkodzoną grafikę MSI 6800GS 256MB DDR3. Były na niej bardzo wyraźne ślady odkręcania chłodzenia. Sklep odesłał ją do serwisu, ale tam też to zobaczyli i nie chcieli gwarancji uznać. Dopiero po poproszeniu o ekspertyzę powiedzieli łaskawie, że wymienią na Asus HD3650 256mb DDR3 z Glaciatorem i przedłużą gwarancję (w sumie będą 2 lata). I teraz zaczyna się problem. Wg mnie ten Asus jest wydajniejszą grafiką. Klient mówi natomiast, że chce albo identyczną nową 6800GS lub zwrot pieniędzy z paragonu(kwota niemała, bo kupowane prawie 3 lata temu). I tu mam pytanie: Czy klient może odmówić przyjęcia tego HD3650? Wg mnie nie został pokrzywdzony, bo nie dostał grafiki gorszej, a ponadto ma przedłużoną gwarancję. Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam

A co go to obchodzi, ze jest nawet wydajniejsza??

Co to za bezczelne wciskanie radeona skoro klient kupil geforce'a??

W mojej sprawie barany z serwisu zrobily na odwrót, ale sie nie dalem :lol2:

 

Serwisowanie w Polsce mozna okreslic tylko jednym slowem: PATOLOGIA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem prawo tutaj krzywdzi sprzedawce...wystarczy ze jakis osioł za 1500zł kupi grafe, i miesiac przed koncem gwarancji pomoże jej zejsc z tego swiata, wiedzac doskonale ze nie uda mu sie dostac nowe takowej (niby z kad? leżak magazynowy?) ani naprawic zarzada zwrotu calej kasy...istny zysk.

A w firmach amortyzacja etc. odrazu zakladaja kwestie starzenia się sprzetu itd... dla mnie to jakies chore jest, spalila sie grafa (nie wazne czy pomogl), oferuja mu lepsza...ale polak cfaniaczek bedzie sie upieral nad zwrotem kasy...

http://forum.purepc.pl/index.php?s=&sh...t&p=3164622

Tu analogiczny temat w ktorym ktos porównuje poszczegolne parametry i ma pretensje mimo iz grafe 2x mocniejsza dostaje...

Przypomina mi sie historia kolesia, ktory tak robil sklep na poczatku palil 4gb dysk twardy i oddawal na gwarancje, oczywiscie po 2 latach 4gb nie dostal, wiec mu dali 13,4gb potem 30gb...z 3gb =>30gb kosztem sklepu

Ochrona konsumenta z jednej strony, ale normalny czlowiek imho traci grafe, bierze lepsza i tyle... a nie moze sie jeszcze sadzi za 1000zł przez 2 lata...

Zreszta podajcie mi przyklad kogos komu sklep zwrocil kase... z paragonu po paru latach;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zreszta podajcie mi przyklad kogos komu sklep zwrocil kase... z paragonu po paru latach;]

Dostalem pelen zwrot kasy po ok 2 latach od zakupu. Oddalem grafike na gwarancje, po paru dniach dostalem tel ze mam sie zjawic w sklepie. Karta okazala sie nienaprawialna i dostalem mozliwosc wybrania grafiki z asortymentu sklepu do owej kwoty lub zwrot gotowki... 10min pozniej mój portfel stal sie znacznie grubszy :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal , ja nie chce kasy ja chce karte o lepszych parametrach nie czesciowo ale na calej linii

prawda jest taka ze te lamusy nic za to nie placa zamiast dac odrazu lepsza karte daja jakies szroty z odzysku!!!

ewentualnie to co sie nei moze sprzedac i kaza sie cieszyc byle gownem a tacy jak ty skacza z radosci bo maja cos innego i ciesza sie ze wogole uwzglednili mu gware piszesz tu jak by sprzedawali perpetum mobile....

kazda z cech mogla sklonic mnie do zakupu nawet te ktore napisales z ironia tj waga dlugosc karty i pradozernosc a anwet kolor

skad wiesz do czego ja chce tego uzywac ?? wlg mnie moge zawiesic ja nad lozkiem i przy niej zasypiac bo taki mam kaprys

 

1 osiol mi dzis pwoiedzial ojej ta pana karta miala by 5 pkt wiecej w 3dmarku , ja mu na to ze nie gram w 3dmarki

na karte daja 36 mcy gwary nie dla jaj tylko dlatego zeby wrazie W mozna bylo z niej skorzystac

powiedzialem za 1 razem mnie oszukali tym ze przykleili karteczke na chipsecie zaklejajac go calkowicie na naklejce widnial napis en7900GT cz cos odkleilem to po tym jak komp rozpoznal sprzet jako 7900GS i okazalo sie ze jest to 7900GS a nie GT jak twierdzil servis , karta do tego byla okurzona - radiator i wentyl poprostu uzywka ...

jaka mam pewnosc ze servisant lub kto inny nie podmienial karty malo takich cwaniakow biora nowe a stare wciskaja w zestawy itp!!!

dlatego bede walczyl o nowy sprawny wolny od wad sprzet i nowa gwarancje!!

i pisz sobie co chesz a i tak nie masz racji no chyba ze jestes wlasnie takim chciwym sprzedawca z malego sklepiku .... ktory robi ludzi w wala na kazdym klocku jaki sprzeda

Share this post


Link to post
Share on other sites

przykleili karteczke na chipsecie zaklejajac go calkowicie na naklejce widnial napis en7900GT cz cos odkleilem to po tym jak komp rozpoznal sprzet jako 7900GS

1. Jakby na chipsecie byla karteczka, to bys nie zdazyl sprawdzic w systemie jaka to karta ;)

2. Zdjete chlodzenie = brak gwarancji

 

moje 3grosze :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

no na nazwie na karcie u góry tam gdzie takim wydziurkowanym maczkiem jest napisane to bylo zaklejone naklejka nie chipset nazwa chipa karty cz jakos tak ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dostalem pelen zwrot kasy po ok 2 latach od zakupu. Oddalem grafike na gwarancje, po paru dniach dostalem tel ze mam sie zjawic w sklepie. Karta okazala sie nienaprawialna i dostalem mozliwosc wybrania grafiki z asortymentu sklepu do owej kwoty lub zwrot gotowki... 10min pozniej mój portfel stal sie znacznie grubszy :wink:

Znowu ty grrrrrr:P a powaznie, nie pozostaje nic jak tylko pozazdroscic i spytac o nazwe sklepu (na przyszlosc, co by wiedziec gdzie traktuja normalnie klienta)

 

i pisz sobie co chesz a i tak nie masz racji no chyba ze jestes wlasnie takim chciwym sprzedawca z malego sklepiku .... ktory robi ludzi w wala na kazdym klocku jaki sprzeda

Nie jestem sprzedawca, ale wiem doskonale co moga robic kolesie ze sprzetem....stary nie jeden moj znajomy szedl do sklepu i robil z siebie idiote (komputer sie wylaczyl) hehe...wiec wiesz..

To ja mam pytanie daja ci teraz 7900gt (lepsze parametry od gs na kazdej linii hehe) lub 9600gso (karta wydajniejsza z nowsza architektura) i co wybierasz?

Tak szczerze....

1. Jakby na chipsecie byla karteczka, to bys nie zdazyl sprawdzic w systemie jaka to karta ;)

2. Zdjete chlodzenie = brak gwarancji

 

moje 3grosze :wink:

Oo good point!

Ktos tu mowil o chlodzeniu zdjetym na 6800....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem prawo tutaj krzywdzi sprzedawce...wystarczy ze jakis osioł za 1500zł kupi grafe, i miesiac przed koncem gwarancji pomoże jej zejsc z tego swiata, wiedzac doskonale ze nie uda mu sie dostac nowe takowej (niby z kad? leżak magazynowy?) ani naprawic zarzada zwrotu calej kasy...istny zysk.

A w firmach amortyzacja etc. odrazu zakladaja kwestie starzenia się sprzetu itd... dla mnie to jakies chore jest, spalila sie grafa (nie wazne czy pomogl), oferuja mu lepsza...ale polak cfaniaczek bedzie sie upieral nad zwrotem kasy...

3165022[/snapback]

Przypomina mi sie historia kolesia, ktory tak robil sklep na poczatku palil 4gb dysk twardy i oddawal na gwarancje, oczywiscie po 2 latach 4gb nie dostal, wiec mu dali 13,4gb potem 30gb...z 3gb =>30gb kosztem sklepu
A mnie sie przypomina wiele sytuacji oszustw sklepow, hurtowni itp.

Nie mozesz zakladac, ze kazdy klient kreci.

Ochrona konsumenta z jednej strony, ale normalny czlowiek imho traci grafe, bierze lepsza i tyle... a nie moze sie jeszcze sadzi za 1000zł przez 2 lata...

Zreszta podajcie mi przyklad kogos komu sklep zwrocil kase... z paragonu po paru latach;]

Jeszcze raz zapytam, z jakie paki serwis decyduje o pramaterach karty wymienionej??

Przeciez sa osoby, ktore doplacaja to kart ze wzgledu na chociazby cichsze chlodzenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja mam pytanie daja ci teraz 7900gt (lepsze parametry od gs na kazdej linii hehe) lub 9600gso (karta wydajniejsza z nowsza architektura) i co wybierasz?

 

jesli 7900gt nowe to biore 7900gt ale nie ma nowych 7900gt!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opiszę dalej tą sprawę: Sklep dal mu takie opcje do wyboru:

 

1) główna, to Ati Radeon HD3650 256mb ddr3 z gwarancją na 2 lata

2) zwrot gotówki za Radeona w wysokości 240zł

3) nvidia 9600gso 384mb full box, używana gora 2 miesiące (któryś klient wymienił na lepszą bodajże), z gwarancją na 16 miesięcy.

 

Propozycja 2 i trzecia to propozycje "dodatkowe" sklepu. Karta miała mocno poodginaną naklejkę na śrubkach, a do końca gwarancji pozostały 4 miesiące z 36. Z tego co się orientuję, to klient wyraził sam chęć na 2 opcję, czyli zwrot 240zł. Chyba sprawa jest już zakoczona. Pozdrawiam

 

Aha, jeszcze możliwe było takie coś, że dostanie sprawnę identyczną msi 6800gs plus chyba 100zł.

Edited by pajak28

Share this post


Link to post
Share on other sites

2) zwrot gotówki za Radeona w wysokości 240zł

A sklep dostal korekte na wartosc 6800gs w trakcie zakupu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sklep dostal korekte na wartosc 6800gs w trakcie zakupu...

Niestety nie.

 

Teraz sobie przypomniałem, że typ gwarancji to była chyba rękojmia, choć głowy nie dam sobie uciąć. Kupujący nie dostarczył karty gwarancyjnej, tylko sam paragon. Chyba to zmienia postać rzeczy teraz trochę.

Edited by pajak28

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do Preston81

 

Witam,

 

Napisz w punktach jeden pod drugim, kiedy dokładnie kupowałeś towar, a potem po kolei z datami co mówiłeś w sklepie, co odpowiedziała Tobie obsługa, w jaki sposób reklamowałeś, na podstawie jakich uprawnień - bez nerwów i spokojnie :). Wolałbym jednak zebyśmy rozmawiali oficjalnie w wątku

http://forum.purepc.pl/Osla-laczka-f7/Gwar...la-t211152.html

ponieważ na Twoim przykładzie chcę pokazac drogę postępowania reklamacyjnego tak aby wszyscy o tym mogli przeczytac i wyciągnąc wnioski.

 

Czekam na dokładny opis Twoich perypetii z kartą zgodnie z sugestiami z PW. W miarę możliwości zamieszczę również przykłady pism.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czekam na dokładny opis Twoich perypetii z kartą zgodnie z sugestiami z PW. W miarę możliwości zamieszczę również przykłady pism.

 

Pozdrawiam

Ostatecznie potwierdzasz, ze po uplywie dwoch lat i skorzystaniu z gwarancji klient jest skazany na laske sprzedawcy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiec karte graficzna Asus 7900GS 256mb /256 bit zakupilem dnia 27.11.2006r

 

pierwsza awaria nastapila jakos na poczatku maja 2008roku nie znam dokladnej daty

reklamacje uwzgledniono i dnia

2 czerwca 2008 odebralem karte z servisu

na rozliczniu reklamacji widnieje napis

 

"decyzja serwisu: karta gf7900GS s/n xxx, wymieniona na "nowa" w serwisie zewnetrznym EN7900GT s/n yyy

 

odbierajac karte zauwazam widoczne slady uzytkowania tj kurz na radiatorze z wentylatorem odklejona na nim troszke naklejka zapewne pod wplywem ciepla , jak i widniejace rysy na zlaczach dvi co znaczy ze karta byla uzywana

 

dojezdzam do domu wkladam karte wykrywa mi 7900GS mowie sobie hola wtf wyciagam karte , odrazu rzuca m i sie w oczy biala naklejka ktora jakos tam nie pasuje do tego wszystkiego znajdujaca sie na gorze karty graficznej troszke na jej tyle odchodzi jej rog wiec postanawiam ja odkleic i co widze ? Pod naklejka z napisem EN7900GT wydrukowane na karcie 7900GS rozwscieczony tym faktem dzwonie do serwisu i mowie ze zostalem oszukany , prosza abym przyjechal

 

dzien poznej...

3 czerwca 2008 dojezdzam do servisu

wyjasniam sytuacje ale nic z tym sie nie dzieje wmawiaja mi ze to normalne itd ok prosze o korekte bo nie chcieli mi nawet tego wypisac tlumaczac ze serial to serial i on identyfikuje produkt naciskalem i wypisali

 

decyzja serwisu: karta GF7900GS s/n xxxx, wymieniona na "NOWĄ" w serwisie zewnetrznym EN7900GS s/n YYY

 

ok mija jakis czas prawie pol roku i pojawiaja sie artefakty w aplikacjach 3d rozciagajace sie textury i karta przestaje dzialac

 

oddaje ja dnia 18.11.2008 dnia 5.12.2008 dzwonia ze karta 9600GT!! juz jest do odbioru lecz telefon byl w godzinach poznych popoludniowych nie jestem w stanie odebrac tego samego dnia , odbieram w poniedzialek od wejsia slysze super odglosy typu

to pan jest tym "szczesciarzem" "kazdy by chcial taka wymiane" normalnie teatrzyk na maxa

prawie ze podpisuje odbior ale cos mnie meczy by sprawdzic karte z 9600GT zrobil sie 9600GSO sprawdzam dane mowie ze ma gorsze typu szyna pamieci i dowidzenia to na tyle czas minal zaoferowali mi gorsza karte wlg mnie wiec ile jeszcze musze czekac

 

btw tego samego dnia napisalem pisma do szefa tej firmy badz wspolwlasciciela dzis dostalem maila o podanie danych do kontaktu listownego odpowiedz maja mi kurierem przyslac niby

Share this post


Link to post
Share on other sites

pierwsza wymiana normalna dostales 7900gs za 7900gs, "oszukali cie" ale sam chiales o tych samych parametrach lub lepsza, owszem z tym 9600gt=>9600gso to znowu walek pewnie tez bym sie wkurzyl, ale i tak wzialbym 9600gso zamiast 7900gs, stary bo ta karta jest 2x szybsza, NIE PATRZ NA PARAMETRY, kasy ci nie zwroca, to czego chcesz Geforca 260? ....Czy ty wiesz ze ta karta jest szybsza?

Bo z tego co zauwazylem kazdy pisze ci ze 9600gso by wizal a ty chces 7900gs lub o wszystkich parametrach lepszych..... znowu dostaniesz 7900 jakas uzywke, jest sens sie meczyc? Do czego zmierzasz? czego oczekujesz? Bo kompletnie nie widze tu problemu.

Dadza ci 7900gt (nie uzywany leżak magazynowy) bo do tego zmierzasz zamiast 9600gso, i bedziesz zadowolony?

Edited by HeatheN

Share this post


Link to post
Share on other sites

jesli bedzie nowy to bede zadowolony , powiedzialem juz ze postepuje tak poniewaz za 1 razem mnie zrobiono w balona , zapewne nie jestem tez 1 taka osoba w takiej sytuacji, mam 2 kompy na 2 mam 9800GT wiec wsioryba mi ten 9600gso cz tez GT, chce poprostu miec nowa karte o lepszych lub takich samych parametrach i do tego bede dazyl wiec moze byc to lezak magazynowy ,ale zaznaczam ze nie przyjme zadnej uzywki

 

co do tego "pierwsza wymiana normalna dostales 7900gs za 7900gs" - wiem ale oddawalem karte w o wiele lepszym stanie wizualnym niz dostalem , fakt wymieniona karta dzialala ale wygladala jak gowno tj kurz brud jakies zacieki , co to ma byc ja kupilem w komisie sprzet uzywany czy nowy ??

Edited by Preston81

Share this post


Link to post
Share on other sites

co do tego "pierwsza wymiana normalna dostales 7900gs za 7900gs" - wiem ale oddawalem karte w o wiele lepszym stanie wizualnym niz dostalem , fakt wymieniona karta dzialala ale wygladala jak gowno tj kurz brud jakies zacieki , co to ma byc ja kupilem w komisie sprzet uzywany czy nowy ??

Trudno sie z tym nie zgodzic.

Generalnie chodzi ci o ZASADY??

Share this post


Link to post
Share on other sites

dokladnie chodzi mi o zasady i o ogolna sprawiedliwosc

 

W nawiązaniu do pisma z dnia 8.12.08 informujemy co następuje. Decyzją serwisu z dnia 9.12.08, uszkodzona karta graficzna GeForce 7900GS została wymieniona na Asus EN9600GSO. Zgodnie z warunkami gwarancji Serwis ma prawo wymienić sprzęt na nowy pod warunkiem, że wymieniony sprzęt będzie lepszy. Załączone testy pokazują w sposób bezsprzeczny, że wymieniona karta Asus EN9600GSO jest nowocześniejsza pod względem technologicznym oraz wydajnościowym. Decyzja serwisu jest nieodwołalna. Wymieniona karta Asus EN9600GSO czeka do odbioru od dnia 9.12.08 w serwisie Atom-PC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiec karte graficzna Asus 7900GS 256mb /256 bit zakupilem dnia 27.11.2006r

 

pierwsza awaria nastapila jakos na poczatku maja 2008roku nie znam dokladnej daty

reklamacje uwzgledniono i dnia

2 czerwca 2008 odebralem karte z servisu

na rozliczniu reklamacji widnieje napis

 

"decyzja serwisu: karta gf7900GS s/n xxx, wymieniona na "nowa" w serwisie zewnetrznym EN7900GT s/n yyy

 

odbierajac karte zauwazam widoczne slady uzytkowania tj kurz na radiatorze z wentylatorem odklejona na nim troszke naklejka zapewne pod wplywem ciepla , jak i widniejace rysy na zlaczach dvi co znaczy ze karta byla uzywana

 

dojezdzam do domu wkladam karte wykrywa mi 7900GS mowie sobie hola wtf wyciagam karte , odrazu rzuca m i sie w oczy biala naklejka ktora jakos tam nie pasuje do tego wszystkiego znajdujaca sie na gorze karty graficznej troszke na jej tyle odchodzi jej rog wiec postanawiam ja odkleic i co widze ? Pod naklejka z napisem EN7900GT wydrukowane na karcie 7900GS rozwscieczony tym faktem dzwonie do serwisu i mowie ze zostalem oszukany , prosza abym przyjechal

 

dzien poznej...

3 czerwca 2008 dojezdzam do servisu

wyjasniam sytuacje ale nic z tym sie nie dzieje wmawiaja mi ze to normalne itd ok prosze o korekte bo nie chcieli mi nawet tego wypisac tlumaczac ze serial to serial i on identyfikuje produkt naciskalem i wypisali

 

decyzja serwisu: karta GF7900GS s/n xxxx, wymieniona na "NOWĄ" w serwisie zewnetrznym EN7900GS s/n YYY

 

ok mija jakis czas prawie pol roku i pojawiaja sie artefakty w aplikacjach 3d rozciagajace sie textury i karta przestaje dzialac

 

oddaje ja dnia 18.11.2008 dnia 5.12.2008 dzwonia ze karta 9600GT!! juz jest do odbioru lecz telefon byl w godzinach poznych popoludniowych nie jestem w stanie odebrac tego samego dnia , odbieram w poniedzialek od wejsia slysze super odglosy typu

to pan jest tym "szczesciarzem" "kazdy by chcial taka wymiane" normalnie teatrzyk na maxa

prawie ze podpisuje odbior ale cos mnie meczy by sprawdzic karte z 9600GT zrobil sie 9600GSO sprawdzam dane mowie ze ma gorsze typu szyna pamieci i dowidzenia to na tyle czas minal zaoferowali mi gorsza karte wlg mnie wiec ile jeszcze musze czekac

 

btw tego samego dnia napisalem pisma do szefa tej firmy badz wspolwlasciciela dzis dostalem maila o podanie danych do kontaktu listownego odpowiedz maja mi kurierem przyslac niby

Witam,

 

Jeszcze ostatnia rzecz: reklamowałeś u sprzedawcy - sklep w którym kupowałeś (co powiedziałeś ?) czy u przedstawiciela producenta (karta gwarancyjna firmy Asus - siec serwisowa) ?

 

Ostatnia sprawa w takim razie wynikająca z pierwszego : na piśmie stwierdzającym wymianę (numery seryjne) jest pieczątka sklepu tj. serwisu sklepu czy serwisu Asus'a a sklep Tobie ją tylko przedstawił ?

 

Wszystko będziesz miał napisane wieczorem jak wrócę z pracy ale napisz mi jeszcze odpowiedź na moje pytania :)

 

Pozdrawiam

 

Ps.

 

Pytam się o to bo z Twojego opisu wstępnie wynika (właśnie po to poprosiłem Ciebie o doprecyzowanie tych informacji), że oddałeś do sklepu (właśnie jestem na ich stronie - duża firma więc wiedzą o co chodzi) a sklep podpiera się kartą gwarancyjną producenta a to są dwie różne sprawy nie łączące się więc jakaś wyjątkowo śmieszna sytuacja .... i zarazem tragiczna :( Napisz mi jeszcze te informacje to może będziesz cieszył się nową kartą przed świętami.

Edited by pikus73

Share this post


Link to post
Share on other sites

ad 1 reklamowalem u sprzedawcy czyli w sklepie atom-pc

ad 2 na papierkach widnieja tylko pieczatki firmy atom pc

 

sadze ze dostali zwrot kasy cz cos i pozbywaja sie szmelcu ze sklepu wciskajac go mnie , byc moze dystrybutor wyslal lepsza karte do nich badz zwrocil im kase nie wiem ale tylko podejrzewam

 

serwisanci podeslali mi jakies wyniki 3dmarkow obu kart itd ale przeciez to nie sprawa sklepu tylko niby dystrybutora skoro caly czas zwalali na niego wine ....

 

pytale jeszcze droga mailowa o gwarancje nowej karty odpisali tak?

 

"W załącznikach przesyłam testy załączone również do listu poleconego, ażeby nie musiał Pan czekać na pełną dokumentacje zawartą w liście.

Gwarancja w firmie Atom-PC – 12 miesięcy od daty rozliczenia reklamacji, a producenta 36 miesięcy od daty rozliczenia reklamacji"

 

czyli chyba nowa gwarancja ?? jednak i tak mnie to nie satysfakcjonuje...

Edited by Preston81

Share this post


Link to post
Share on other sites

ad 1 reklamowalem u sprzedawcy czyli w sklepie atom-pc

ad 2 na papierkach widnieja tylko pieczatki firmy atom pc

 

sadze ze dostali zwrot kasy cz cos i pozbywaja sie szmelcu ze sklepu wciskajac go mnie , byc moze dystrybutor wyslal lepsza karte do nich badz zwrocil im kase nie wiem ale tylko podejrzewam

 

serwisanci podeslali mi jakies wyniki 3dmarkow obu kart itd ale przeciez to nie sprawa sklepu tylko niby dystrybutora skoro caly czas zwalali na niego wine ....

 

pytale jeszcze droga mailowa o gwarancje nowej karty odpisali tak?

 

"W załącznikach przesyłam testy załączone również do listu poleconego, ażeby nie musiał Pan czekać na pełną dokumentacje zawartą w liście.

Gwarancja w firmie Atom-PC – 12 miesięcy od daty rozliczenia reklamacji, a producenta 36 miesięcy od daty rozliczenia reklamacji"

 

czyli chyba nowa gwarancja ?? jednak i tak mnie to nie satysfakcjonuje...

Witam,

 

A więc po kolei .... analiza przypadku kol. Preston81 i jego karty :)

 

Trzeba na początku jasno stwierdzic, że za każdy produkt, który kupujemy w tym i sprzęt komputerowy nawet gdyby to była myszka za 2zł odpowiada sprzedawca, który nam go sprzedaje. Pod pojęciem "produkt" mówimy o sprzecie nowym i nie używanym, przecenionym i pełnowartościowym. Więc rozmawiamy o sprzęcie nowym ....

 

W Polsce wzorem państw eurpejskich kilka lat temu weszła http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1176.htm tzn. USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego. (Dz. U. z dnia 5 września 2002 r.), której treśc nie trzeba powtarzac bo można go znaleźc pod linkiem powyżej :)

 

Na poczatku interesuje nas artykuł 10 ustęp 1 o treści:

Art. 10. 1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku.

 

Jak więc wyraźnie widac, że za kartę grafiki kupioną w dniu xx.xx.xxxx z tytułu niezgodności towaru z umową odpowiada przez 24 miesiące sprzedający tj. sklep/firma, w której kupiliśmy produkt. Jest to polskie prawo, które każdy sprzedawca prowadzący działalnośc gospodarczą musi respektowac. Sprzedawca nie może ograniczyc tego okresu sam bo taką ma ochotę.

 

Odpowiedzialnośc sprzedawcy za sprzedany towar z tytułu tejże Ustawy jest często mylona z gwarancją producenta tj. dokumentem sygnowanym przez producenta sprzętu np. Asus Polska, Samsung Polska w ich sieci serwisowej, którą ma każdy producent sprzętu komputerowego w postaci firmy zewnętrznej (podpisana umowa) lub własnych punktów serwisowych.

 

Nalezy również przed dalszymi rozważaniami wyjaśni jedną rzecz, o którą Preston81 raczył zapytac się a mianowicie o artykuł 9 ustęp 1 tejże Ustawy ... tj.

 

Art. 9. 1. Kupujący traci uprawnienia przewidziane w art. 8, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową nie zawiadomi o tym sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem.

Każdy zdrowy i myślący człowiek czytając to pomyśli w tej sposób:

 

wiec karte graficzna Asus 7900GS 256mb /256 bit zakupilem dnia 27.11.2006r

...... więc okres odpowiedzialności sprzedawcy upływa 27.11.2008 + posiadamy dodatkowe dwa miesiące tj. do 27.01.2009 na poinformowanie sprzedawcy że w okresie użytkowania tj. do 27.11.2008 nastąpiły problemy z tą kartą. Na pytanie sprzedawcy "a dlaczego drogi łaskawco nie zwróciłeś się mimo wszystko do nas wcześniej odpowiadamy: Byłem w Afryce i łapałem małpy :wink: " Przeczytanie Ustawy i rozróżnienie naszych uprawnień wynikających z polskiego prawa od uprawnień dobrowolnych producenta sprzętu da nam możliwośc skutecznego zawalczenia o swoje i pozbawienie sprzedawcy potraktowania nas jak frajera.

 

To tyle na wstępie. A teraz do meritum ...

 

pierwsza awaria nastapila jakos na poczatku maja 2008roku nie znam dokladnej daty

reklamacje uwzgledniono i dnia

2 czerwca 2008 odebralem karte z servisu

Droga postępowania reklamacyjnego w stosunku so sprzedawcy karty Asus 7900GS 256mb /256 bit

 

1. Poinformowanie sprzedawcy o usterce sprzętu w postaci pisemnej (mail/listy polecony za potwierdzeniem odbioru + ksero dowodu sprzedaży+opis usterki). Treśc listu:

list dla chętnych na pw

Art. 4. 1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.2. W przypadku indywidualnego uzgadniania właściwości towaru konsumpcyjnego domniemywa się, że jest on zgodny z umową, jeżeli odpowiada podanemu przez sprzedawcę opisowi lub ma cechy okazanej kupującemu próbki albo wzoru, a także gdy nadaje się do celu określonego przez kupującego przy zawarciu umowy, chyba że sprzedawca zgłosił zastrzeżenia co do takiego przeznaczenia towaru.3. W przypadkach nieobjętych ust. 2 domniemywa się, że towar konsumpcyjny jest zgodny z umową, jeżeli nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle używany, oraz gdy jego właściwości odpowiadają właściwościom ce[ciach!]ącym towar tego rodzaju. Takie samo domniemanie przyjmuje się, gdy towar odpowiada oczekiwaniom dotyczącym towaru tego rodzaju, opartym na składanych publicznie zapewnieniach sprzedawcy, producenta lub jego przedstawiciela; w szczególności uwzględnia się zapewnienia, wyrażone w oznakowaniu towaru lub reklamie, odnoszące się do właściwości towaru, w tym także terminu, w jakim towar ma je zachować.4. Na równi z zapewnieniem producenta traktuje się zapewnienie osoby, która wprowadza towar konsumpcyjny do obrotu krajowego w zakresie działalności swojego przedsiębiorstwa, oraz osoby, która podaje się za producenta przez umieszczenie na towarze swojej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia odróżniającego.

 

Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

 

2.Czekanie :) Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do tej reklamacji przy czym czas biegnie od dnia po dostarczeniu listu (poczta/email). Podstawa art. 8 ustęp 3 tejże Ustawy. Przewidziana jest droga naprawa->wymiana->zwrot pieniędzy przy przez wymianę rozumie się wymianę na produkt dokładnie taki sam (nie o podobnych parametrach tj. kartę graficzną Asus 7900GS 256mb /256 bit

2 czerwca 2008 odebralem karte z servisu

na rozliczniu reklamacji widnieje napis

 

"decyzja serwisu: karta gf7900GS s/n xxx, wymieniona na "nowa" w serwisie zewnetrznym EN7900GT s/n yyy

 

odbierajac karte zauwazam widoczne slady uzytkowania tj kurz na radiatorze z wentylatorem odklejona na nim troszke naklejka zapewne pod wplywem ciepla , jak i widniejace rysy na zlaczach dvi co znaczy ze karta byla uzywana dojezdzam do domu wkladam karte wykrywa mi 7900GS mowie sobie hola wtf wyciagam karte , odrazu rzuca m i sie w oczy biala naklejka ktora jakos tam nie pasuje do tego wszystkiego znajdujaca sie na gorze karty graficznej troszke na jej tyle odchodzi jej rog wiec postanawiam ja odkleic i co widze ? Pod naklejka z napisem EN7900GT wydrukowane na karcie 7900GS rozwscieczony tym faktem dzwonie do serwisu i mowie ze zostalem oszukany , prosza abym przyjechal

.... no cóż, jakby to powiedziec .... hm ..... przy odbiorze sprzętu z postępowania reklamacyjnego a już sprzętu elektronicznego w szczególności obowiązuje zasada OGRANICZONEGO ZAUFANIA tzn. wszystko należy sprawdzac na miejscu oraz domagac się dokumentu potwierdzającego otrzymanie określonego przedmiotu/nazwa o określonych numerach seryjnych. W przypadku stwierdzenia takiego faktu w domu jak opisany należy zgłosic ten fakt na Policję bo otrzymałeś dokument z którego wynika, że otrzymałeś produkt, który nim nie był. Naklejka wskazuje na celowe oszustwo. :? W przypadku stwierdzenia tego faktu w sklepie trzeba się zapytac kierownika sklepu firmy czy wie co za to grozi ?

odbierajac karte zauwazam widoczne slady uzytkowania tj kurz na radiatorze z wentylatorem odklejona na nim troszke naklejka zapewne pod wplywem ciepla , jak i widniejace rysy na zlaczach dvi co znaczy ze karta byla uzywana

Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów.

Bez komentarza :)

 

dzien poznej...

3 czerwca 2008 dojezdzam do servisu

wyjasniam sytuacje ale nic z tym sie nie dzieje wmawiaja mi ze to normalne itd ok prosze o korekte bo nie chcieli mi nawet tego wypisac tlumaczac ze serial to serial i on identyfikuje produkt naciskalem i wypisali

 

decyzja serwisu: karta GF7900GS s/n xxxx, wymieniona na "NOWĄ" w serwisie zewnetrznym EN7900GS s/n YYY

.... i tego niestety nie powinieneś robic bo sam pomogłeś im ukryc ten fakt swojego postępowania tzn. sprawdzili czy jesteś jeleniem czy nie ... okazało się, że nie więc ......

Sygnał dla Ciebie, że zaczyna się dziac coś niedobrego. Po stwierdzeniu wydania karty w Twoim mniemaniu używanej itd. powinienes napisac pismo do sklepu za potwierdzniem odbioru w stylu podanym wyżej stwierdzające zaistniałe fakty i żądające wymiany na nowy model ewentualnie dyktafon i nagrywac rozmowy ... i nie oddawac żadnych dokumentów firmie ponieważ są one dowodem w sądzie.

 

 

Zwracam jeszcze uwagę na inny fakt, który o ile ma miejsce. Reklamujesz towar na skutek jego niezgodności z umową tzw. Ustawa a firma o ile się nie mylę podnosi w rozmowie z Tobą jakieś relacje swoje z serwisem zewnętrznym ... TO CIEBIE NIE OBCHODZI bo rozmawiasz tylko i wyłącznie z sprzedawcą.

ok mija jakis czas prawie pol roku i pojawiaja sie artefakty w aplikacjach 3d rozciagajace sie textury i karta przestaje dzialac

 

oddaje ja dnia 18.11.2008 dnia 5.12.2008 dzwonia ze karta 9600GT!! juz jest do odbioru lecz telefon byl w godzinach poznych popoludniowych nie jestem w stanie odebrac tego samego dnia , odbieram w poniedzialek od wejsia slysze super odglosy typu

to pan jest tym "szczesciarzem" "kazdy by chcial taka wymiane" normalnie teatrzyk na maxa

prawie ze podpisuje odbior ale cos mnie meczy by sprawdzic karte z 9600GT zrobil sie 9600GSO sprawdzam dane mowie ze ma gorsze typu szyna pamieci i dowidzenia to na tyle czas minal zaoferowali mi gorsza karte wlg mnie wiec ile jeszcze musze czekac

 

btw tego samego dnia napisalem pisma do szefa tej firmy badz wspolwlasciciela dzis dostalem maila o podanie danych do kontaktu listownego odpowiedz maja mi kurierem przyslac niby

Ile kosztowała Twoja poprzednia karta ile kosztuje karta, którą chcą Tobie dac - to jest bardzo ważne bo:

 

4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.

pytale jeszcze droga mailowa o gwarancje nowej karty odpisali tak?

 

"W załącznikach przesyłam testy załączone również do listu poleconego, ażeby nie musiał Pan czekać na pełną dokumentacje zawartą w liście.

Gwarancja w firmie Atom-PC – 12 miesięcy od daty rozliczenia reklamacji, a producenta 36 miesięcy od daty rozliczenia reklamacji"

 

czyli chyba nowa gwarancja ?? jednak i tak mnie to nie satysfakcjonuje...

Nie wiem o czym Ty człowieku piszesz ... .chyba że Ty wiesz :damage_wall:

REKLAMUJĄC TOWAR Z TYTUŁU TZW. SPZREDAŻY KONSYMENCKIEJ TJ. USTAWA ...... W PRZYPADKU WYMIANY MASZ OTRZYMAC TOWAR NOWY, TEN SAM CO NA FAKTURZE/PARAGONIE /DOWODZIE SPRZEDAŻY SPRZĘTU KTÓRY KUPIŁEŚ A JEŚLI NIE MA TAKIEJ MOŻLIWOŚCI TO OZNACZA TO ODSTĄPIENIE OD UMOWY KUPNA/SPRZEDAŻY PRZEZ SKLEP PONIEWAŻ SPRAWA DOTYCZY DOKŁADNIE TEGO SPRZĘTU CO NA DOWODZIE SPRZEDAŻY.

 

JAKA GWARANCJA SKLEPU 12 MIESIĘCZNA !!!!!!!!!!!!!!!! ??????????????????????

SKLEP NIE MOŻE DAĆ TOBIE ŻADNEJ GWARANCJI 12 MIESIĘCZNEJ BO OBOWIĄZUJĄ GO PRZEPISY POLSKIEGO PRAWA (RZECZPOSPOLITA POLSKA).

Widzę, że niedokłądnie przeczytałeś to co dotychczas napisałem w tym wątku oraz w tym o monitorze.

 

Przeczytaj sobie ponadto dobrze Ustawę a odkryjesz ,że jasno i wyraźnie tam jest mowa o takich hasłach jak cena towaru, znaczna niedogodnośc klienta itd. Jesli Czekałeś ponad 14 dni czasu na ustosunkowanie się sprzedawcy do swoich żądań, które chyba wyartykułowałeś gdy reklamowałeś "nowego" 7900 to sprzedawca musi się do nich ustosunkowac. Nie wiem czy składałeś takie pismo jak było wyżej i co pisałeś dalej.

 

Bezspornym jest że reklamowałeś towar u sprzedawcy a nie u producenta i w wypadku gdy sprzedawca nie może naprawic karty ani ją wymienic na taką samą musi rozmawiac z Tobą o zwrocie pieniędzy za towar ponieważ oferując Tobie produkt spowodował, że odstąpiłeś od umowy kupna sprzedaży. Obowiązuje Ciebie cena z dokumentu sprzedaży pierwszej karty i tak idokument sprzedaży należy wpisac w liście poniżej.

 

Czyli pismo za potwierdzeniem odbioru:

 

Imię Nazwisko																												 miasto,dn. .....		 Adres					 																								  Dane sklepu/firmy (z faktury/paragonu)					 					 					 					 Powołując się na przepisy ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. 141 poz. 1176) reklamuję nabyty w Państwa firmie ................ (wpisz produkt) nr. faktury/paragonu). Przedmiotowe urządzenie (wpisać co się z nim działo tzn. nie pracuje) ....................		  -------->	 odtąd		    		   Zgodnie z ustaleniami wysłałem/ oddałem osobiście ( wpisz odpowiednio) w/w ...... (wstaw nazwę karty/buta tam czego chcesz) w dniu ...... (takim a takim) zgodnie z nadanym ........ np. numerem RMA, potwierdzeniem przyjecia serwisowego (jeśli taki mechanizm istnieje wpisz odpowiednio).		  <--------- dotąd wpisujemy jesli to jest  drugie pismo - wysłalismy towar po pierwszym kontakcie z sprzedawcą ....  wtedy piszemy drugie pismo po to aby potwierdzić wysłanie towaru zgodnie z ustaleniami z sprzedawcą ....		  		 Z uwagi na istotność uszkodzenia ......(nazwa produktu/ model) z punktu widzenia funkcjonalności i poprawności jego pracy prosze o naprawę/wymianę (wpisujesz co chcesz z zastrzeżeniem właśnie tej funkcjonalności i poprawności działania - jesli usterka jest istotna wymiana częsci lub całego urządzenia a nawet całego zestawu).					 					 Powołując się również na przepisy tejże ustawy tzn. art 8 ust2 proszę o zwrot (np. kosztów transportu w przyapdku sklepu internetowego, kosztów dojazdu /inne koszty o których zwrot wnosisz ... tak, tak tak mówi ustawa to jest Twoje prawo).					 	   																																	imię inazwisko 	   		   Załączniki:		   		   1.Paragon/faktura		   		   2. ...... inne dokumenty otrzymane z urządzeniem (kopie sobie zrobić i trzymać)		   3. .......................

 

idę spac ... jak coś będziesz miał to jutro odpowiem z pracy :)

 

PS.

 

Czywiście możesz iśc na rękę sklepowi i przyjąc kartę jeszcze inną ale taką, która odpowiada cenie tej reklamowanej ....

 

Nie wiem równiez czy wiesz inaczej niż w przypadku gwarancji producenta (często) na każdy produkt wymieniany przez sprzedawcę jego odpowiedzialnośc tj. 24 miesiące biegnie od nowa ... bo jest to nowy produkt :)

Edited by pikus73

Share this post


Link to post
Share on other sites

jest 1 problem

kiedy okazywalem papiery tj karte gwarancyjna 1 raz mialem paragon w tej ze gwarancji, wszystko w pudle do servisu wraz z dokumentami

kiedy oddalem pudlo na lade i przedstawilem dokumentacje rachunek ktory i tak zbladl juz do mnie nie wrocil zostala mi tylko karta gwarancyjna ... nie mam dowodu zakupu...

pozatym na karrcie gwarancyjnej zaznaczone jest

gwarancja na czesci 24 m-ce a przy nazwie produktu 36 m-cy ??

moge te dokumenty poskanowac i wrzucc na ftp do wgladu

 

posiadam tylko karte gwarancyjna z data sprzedazy i pieczatka firmy moze mi to posluzyc jako dowod sprzedazy na podstawie daty chyba da sie +- ocenic jak kreowala sie cena owej karty w tym sklepie

tym czasem poszukam tego rachunku... ale sadze ze zostal on za 1 razem w pudle i jechal z karta do dystrybutora i wrocilo pudlo bez swistka na 99,9%

Edited by Preston81

Share this post


Link to post
Share on other sites

jest 1 problem

kiedy okazywalem papiery tj karte gwarancyjna 1 raz mialem paragon w tej ze gwarancji, wszystko w pudle do servisu wraz z dokumentami

kiedy oddalem pudlo na lade i przedstawilem dokumentacje rachunek ktory i tak zbladl juz do mnie nie wrocil zostala mi tylko karta gwarancyjna ... nie mam dowodu zakupu...

pozatym na karrcie gwarancyjnej zaznaczone jest

gwarancja na czesci 24 m-ce a przy nazwie produktu 36 m-cy ??

moge te dokumenty poskanowac i wrzucc na ftp do wgladu

 

posiadam tylko karte gwarancyjna z data sprzedazy i pieczatka firmy moze mi to posluzyc jako dowod sprzedazy na podstawie daty chyba da sie +- ocenic jak kreowala sie cena owej karty w tym sklepie

tym czasem poszukam tego rachunku... ale sadze ze zostal on za 1 razem w pudle i jechal z karta do dystrybutora i wrocilo pudlo bez swistka na 99,9%

Witam,

 

Kxxxx jego mac .............. powiedz mi, że żartujesz z tym paragonem ...... bo nie uwierzę :sad: Podstawą jest dowód sprzedaży, który jest dowodem sprzedaży :) .... nigdy nie wysyła się orginałów tym bardziej orginału dowodu zakupu :( Różne sytuacje przechodziłem ale nie przypuszczałem, że można wykręcic taki numer......

 

Pomyśl chwilę i poszukaj tego paragonu ...... ! Do jakiego dystrybutora ???? Przecież mówiłeś, że reklamowałeś w sklepie ... ? Jutro dam ci odpowiedź w sprawie tego paragonu bo dzisiaj Rzecznika nie ma w pracy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

niestety... przerylem wszystkie kartony ale doszedlem do sedna i bylo tak ...

w atom pc zakupilem

proc , plyta glowna , 2x 6600gt do sli

1 z 6600gt padla , reklamowalem nie mieli takiej samej a ze w sli byla wydajnosc slaba doplacilem do 7900gs, a 6600gt oraz proca z plyta sprzedalem dajac gware + rachunek , zostawilem sobie tylko 7900gs z karta gwarancji reszte znacie i wlasnie tak bylo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.