Jump to content
Sign in to follow this  
AndyN

Gwarancja I Rękojmia - Jak To W Ogóle Działa?

Recommended Posts

niestety... przerylem wszystkie kartony ale doszedlem do sedna i bylo tak ...

w atom pc zakupilem

proc , plyta glowna , 2x 6600gt do sli

1 z 6600gt padla , reklamowalem nie mieli takiej samej a ze w sli byla wydajnosc slaba doplacilem do 7900gs, a 6600gt oraz proca z plyta sprzedalem dajac gware + rachunek , zostawilem sobie tylko 7900gs z karta gwarancji reszte znacie i wlasnie tak bylo...

Witam,

 

Widzisz ... trochę postepujesz w sposób niepoważny i dziecinny bo .... informacje powyżej powinieneś "przypomniec" sobie trochę wcześniej. Brak dowodu zakupu powoduje, że reklamacja z tytułu odpowiedzialności sprzedawcy jest trochę utrudniona ale nie niemożliwa ale powoduje pewne komplikacje. No bo na jakiej podstawie możesz twierdzic, że karta kosztowała tyle a tyle i obarczac obowiązkiem dostarczenia tego dowodu sprzedawcę ?

 

Z drugiej strony jesli masz dokument wydany razem z dowodem zakupu tzn. "gwarancję" sklepu, na której widnieje pieczątka sprzedawcy i data sprzedaży ...... !? Mam nadzieję, że na tej "gwarancji" każda pozycja zakupu jest wyszczególniona osobno a nie pisze tam np. "zestaw komputerowy" bo to jest jeszcze inny wypadek.

 

Powiedzmy, że ustalenie faktycznej wartości sprzetu z chwili zakupu jest niemożliwe więc sprzedawca powinien dojśc z Tobą do porozumienia i wyda Tobie produkt mniej więcej odpowiadający karcie oddanej do reklamacji. W/w Asus GSO jest chyba pod względem ilości pamięci i szyny taktowania trochę gorszym produktem. Popatrz jak do sprawy wymiany podchodzi serwis mmv.pl obsługujący do tej pory produkty firmy Gainward (nawiasem mówiąc nie mającej już oficjalnych kanałów sprzedaży w Polsce):

Tabela wymian:

 

Wszystkie modele do 6600 i 6600 GT -

GeForce PCI-E 8500GT Asus EN8500GT SILENT/HTP/256M 256 MB TV-out / DVI BOX (128-bit)

 

GeForce PCI-E 8500GT Asus EN8500GT SILENT/HTP/512M 512 MB TV-out / DVI BOX (128-bit)

 

Wszystkie powyżej 6600 GT -

GeForce PCI-E 8600GT Asus EN8600GT/HTDP/256M/A 256 MB TV-out / 2xDVI BOX (128-bit)

 

Wszystkie powyżej 7900 GT - ustalenia indywidualne

Więc modele 7900GT są modelami najwyższymi i wymiana jest indywidualna.

Myslę, że minimalnym modelem od którego trzeba zacząc rozmowę jest 9600GT 512 DDR3 256 bit

Potem do rozpatrzenia są modele 9800GT Musisz również sprawdzic ponieważ Nvidia zaczęła sprzedawac jakies okrojone nowe układy 9600GT, które różnią się od starych 9600GT. Było o tym na purepc.pl lub pcxxx.pl Ostatnie pismo jest nadal aktualne ale nie podnosisz w nim sprawy zwrotu pieniedzy tylko piszesz, że możesz przychylic się do sugestii sklepu odnośnie wymiany i podajesz model, na który chcesz wymienic.

 

Pismo wysyłasz za potwierdzeniem odbioru lub mail'em na sklep/fimę i czekasz 15 dni łącznie z dniem, w którym wysłałeś. Jak dowiem się w tym tygodniu co mysli o tym rzecznik to napisze zaraz na forum.

 

Pamiętaj ... wcale nie musisz przychyli się do "chęci" sklepu ponieważ sklep ma dojśc z Tobą do porozumienia jesli chce a jak nie to niech szuka po dacie gwarancji i numerze dokument sprzedaży i zwraca Tobie pieniądze. Jesli nawiasem mówiąc sklep po 15 dniach nie przychyli się do Twojej prośby/sugestii pozostaje Rzecznik. Możesz skontaktowac się również z Rzecznikiem od razu.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

bardzo dziekuje Ci za porfesionalne podejscie do sprawy

masz duzo racji ale mysle ze data zakupu nowej karty 27.11.2006 bardzo sie przyda do odtworzenia realiow cenowych dla mnie zaden problem powiedziec w jakich cenach klasowala sie ta karta bo pamietam dokladnie :) 760-870 taki przedzial bo max chcialem dac 900 zl

 

btw jak by mialo wygladac takie pismo skoro nie posiadam rachunku?

to ktore podales ostatnio bylo fajnie napisane ale w zalacznikach bylo ze jest rachunek a go nie mam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

bardzo dziekuje Ci za porfesionalne podejscie do sprawy

masz duzo racji ale mysle ze data zakupu nowej karty 27.11.2006 bardzo sie przyda do odtworzenia realiow cenowych dla mnie zaden problem powiedziec w jakich cenach klasowala sie ta karta bo pamietam dokladnie :) 760-870 taki przedzial bo max chcialem dac 900 zl

 

btw jak by mialo wygladac takie pismo skoro nie posiadam rachunku?

to ktore podales ostatnio bylo fajnie napisane ale w zalacznikach bylo ze jest rachunek a go nie mam...

Witam,

 

Kluczowym dokumentem jest dowód zakupu bo to na Tobie spoczywa obowiązek udowodnienia, że okreslony produkt kosztował w tym i tym dniu tyle a tyle a sklep nie będzie Tobie w tym wypadku pomagał !

 

Pismo proszę bardzo ale mimo wszystko skontaktuj się z rzecznikiem w celu zasięgnięcia porady.

 

Pismo:

????

 

Własnie miałem pisac pismo ale .....

 

niestety... przerylem wszystkie kartony ale doszedlem do sedna i bylo tak ...

w atom pc zakupilem

proc , plyta glowna , 2x 6600gt do sli

1 z 6600gt padla , reklamowalem nie mieli takiej samej a ze w sli byla wydajnosc slaba doplacilem do 7900gs, a 6600gt oraz proca z plyta sprzedalem dajac gware + rachunek , zostawilem sobie tylko 7900gs z karta gwarancji reszte znacie i wlasnie tak bylo...

Nie wiem czy mnie zrozumiałeś ?! Miałeś poszuka dokumentu sprzedaży karty ASUS 7900GT .... nie nie żartuję. Wytłumacz mi w jaki sposób firma, w której kupowałeś prowadzi sprzedaż ? Bo teraz sobie uświadomiłem pewną rzecz - nie dostałeś zwrotu z prywatnej kieszenii kolesia, który Ciebie obsługiwał. Oddałeś starą kartę i za dopłatą dostałeś nową .... a gdzie jest w takim razie dokument sprzedaży nowej. Pomyśl jak firma dokonała przyjęcia starej. Tak jak się to robi zazwyczaj. Zrobiła po prostu zwrot modelu 6600GT (zwrot do siebie, do sklepu od Ciebie) .. potem zwrot pieniędzy, których Ty nie dostałeś do ręki (oczywiście :lol2: ) bo od razu dopłaciłeś do nowej sztuki ?! Tak ? Więc gdzie masz dowód sprzedaży nowej karty B-) Oficjalnie powinni da tobie dowód zakupu. Jeśli nie zrobili tego oficjalnie to ..... :

 

Wytłumacz mi bo jakoś tego nie rozumiem ... Dochodzisz do porozumienia z sklepem oddajesz starą grafę i dostajesz za dopłatą nową i dostajesz dowód sprzedaży tego produktu. Np. 6600gt sklep przyjmuje od Ciebie za 400 zł, 7900GS w cenniku jest za np. 660 zł więc dopłacasz różnicę 260zł kładąc te pieniądze na ladzie więc kupiłeś produkt za 660 zł tak jakbyś dostal do ręki 400 zł i dopłacił 260 zł

 

...... więc reasumując brak wydania dowodu zakupu przez sklep jest niezgodny z Ustawą karno-skarbową za co grożą dosyc wysokie sankcje z strony Urzędu Skarbowego.

 

Nie wiem co o tym myslec ... mam nadzieję, że nie wciskasz tutaj kitu i ja nie produkuję się na darmo !

Gdzie masz dowód zakupu karty Asus 7900GS ?

 

Pozdrawiam

Edited by pikus73

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie mam dowodu zakupu psikus ale nie dam reki odciac ze nie posialem tego gdzies a i oskarzyc ze mi nie dali tez nie moge :/

zeby cie uspokoic ze nie sciemniam dzis fotki porobie moich papierow i na prv ci wysle ze nie pociles sie bez sensu

ogolnie mnie ludzie przekonuja ze ten 9600gso jest o wiele silnijszy niz oddana karta ...

zal mam do siebie ze nie dopilnowalem badz gdzies posialem owy rachunek nie chce nikogo procz siebie obarczac dzis udostepnie ci fotki i bardzo dziekuje za profesionalne podejscie do sprawy bo nigdy nie spotkalem sie z tak wielka zyczliwoscia od zadnej osoby na zadnym forum

tak ze chce CI BARDZO PODZIEKOWAC bo odwaliles wielki kaweal DOBREJ ROBOTY piszac tu nawet po polnocy by mi oraz wielu innym ktorzy sa lub beda w takiej kiczowej sytuacji pomoc

tak wiec LUDZIE WSZYSTKO TRZEBA MIEC NA PAPIERZE bierzcie faktury a nie jakies paragoniki ktore mozna pomylic z paragonem za mleko z biedronki ... i wywalic omylkowo

Share this post


Link to post
Share on other sites

ogolnie mnie ludzie przekonuja ze ten 9600gso jest o wiele silnijszy niz oddana karta ...

"Siła" karty nie ma znaczenia, jedynym wyznacznikiem "jakości" jest cena detaliczna. W przypadku reklamacji realizowanej przez sklep masz dostać kartę która dziś kosztuje dokładnie tyle ile zapłaciłeś za uszkodzoną, ewentualnie możliwa jest dopłata do "lepszej" (= droższej). Albo zwrot gotówki, ale nie tyle ile dziś jest warta stara (uszkodzona) karta tylko dokładnie tyle ile zapłaciłeś.

 

 

Sklepy jadą na groszowych marżach, i dlatego rżną klientów przy reklamacjach aż przykro. Od strony sklepu wygląda to tak, że

- albo wysyłają "do serwisu producenta"(RMA), i wtedy:

a) wraca identyczna sprawna karta

b) dostają oświadczenie o braku mozliwości naprawy i propozycje sprzętu zamiennego (nie musza się zgadzać na DOWOLNĄ krtę zamienną)

 

- albo odsyłają do dostawcy (hurtownik), który:

a) naprawia złoma (gdziekolwiek, niekoniecznie w serwisie producenta) i odsyła

b) nie naprawia i w związku z tym przysyła korektę faktury dokładnie na kwotę za jaką karta została w hurtowni zakupiona (przeważnie, są różne rozliczenia)

c) wysyła kartę do serwisu producenta i zlewa sprawę (normalka)

 

W każdym przypadku sklep musi się rozliczyć z klientem na zasadach ustawowych ("Ustawa Konsumencka"). Zaś to co robią niektórzy sprzedawcy to już zupełnie inna bajka ... na reklamacji też można pare złotych zarobić ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie mam dowodu zakupu psikus ale nie dam reki odciac ze nie posialem tego gdzies a i oskarzyc ze mi nie dali tez nie moge :/

zeby cie uspokoic ze nie sciemniam dzis fotki porobie moich papierow i na prv ci wysle ze nie pociles sie bez sensu

ogolnie mnie ludzie przekonuja ze ten 9600gso jest o wiele silnijszy niz oddana karta ...

zal mam do siebie ze nie dopilnowalem badz gdzies posialem owy rachunek nie chce nikogo procz siebie obarczac dzis udostepnie ci fotki i bardzo dziekuje za profesionalne podejscie do sprawy bo nigdy nie spotkalem sie z tak wielka zyczliwoscia od zadnej osoby na zadnym forum

tak ze chce CI BARDZO PODZIEKOWAC bo odwaliles wielki kaweal DOBREJ ROBOTY piszac tu nawet po polnocy by mi oraz wielu innym ktorzy sa lub beda w takiej kiczowej sytuacji pomoc

tak wiec LUDZIE WSZYSTKO TRZEBA MIEC NA PAPIERZE bierzcie faktury a nie jakies paragoniki ktore mozna pomylic z paragonem za mleko z biedronki ... i wywalic omylkowo

Witam,

 

Nie zrozum mnie żle. Wcale na Ciebie nie napadam ani nic z tych rzeczy. Po prostu czasami jest potrzebna terapia szokowa aby ktoś zrozumiał pewne rzeczy.

 

Co do karty ... chyba nie zamierzasz po tych moich minutach spędzonych przy klawiaturze i Twoich staraniach tak łatwo rezygnowac !!!!!!!!!! Karta 9600GSO naprawdę jest kartą stojącą obecnie trochę niżej niż poprzednio 7900GS, która była modelem wyższej klasy. Nie zapominaj również jaka była wówczas cena tej karty tj. ponad 600 zł. Jeśli sklep chce Tobie wymienic a Ty wyrażasz na to zgodę musi to by model odpowiadający cenie starej karty. W każdym wypadku jesteś na wygranej pozycji. List mimo wszystko prześlę Tobie na pw. za około 15 minut.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

7900gs model wyzszej klasy?

Od serii 8xxx pojecie sredniej kalsy nie istnieje, dzis nawet karty za 500zł pozwalaja cieszyc sie duza wydajnoscia...

Preston81 Czy ktos mosi cie przekonywac ze ferrari jest wolniejsze od Bugatti Veyron ....imho tracisz czas i nie potrzebna energie na zabawe z reklamacja...

SpAceR ty piszesz o prawie...prawo jest lamane...owszem Rzecznik, sprawa, sad i rok czekania aby utrzec nosa sprzedawcy...albo wziac szybsza karte i miec spokoj, czasami gra nie jest warta swieczki i do tego zmierzam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

odebralem wlasnie i chce odrazu sprzedac moze ktos chce ?

 

GeForce 9600 GSO Asus TOP 384MB TV & 2x DVI (PCI-E)

nowa gwara na 3 lata od dnia dzisiejszego tj 11.12.2008

 

producent Asus

typ złącza PCI-Express x16

producent chipsetu nVidia

model chipsetu GeForce 9600 GSO

ilość jednostek PixelShader 64 (zunifikowane)

ilość jednostek VertexShader 64 (zunifikowane)

wielkość pamięci 384 MB

typ zastosowanej pamięci GDDR3

taktowanie rdzenia 600 MHz

taktowanie pamięci 1 800 MHz

szyna danych pamięci 192 bit

kompatybilność z techn. współbieżności SLI

rodzaje wyjść/wejść wyjście video [tv-out]

wyjście D-Sub

wyjście Video HDTV

2x wyjście DVI

(D-Sub przez Adapter)

Wsparcie dla HDCP tak

typ chłodzenia wentylator

(Exclusive Glaciator Fansink)

min. zużycie prądu 60 W

maks. zużycie prądu 170 W

wersja opakowania produktu BOX

obsługiwane standardy OpenGL 2.0

DirectX 9

HDCP

DirectX 10

zaawansowane technologie NVIDIA Quantum Effects

NVIDIA PureVideo

Shader Model 4.0

dodatkowe wyposażenie przejściówka DVI -> D-Sub

Share this post


Link to post
Share on other sites

odebralem wlasnie i chce odrazu sprzedac moze ktos chce ?

 

GeForce 9600 GSO Asus TOP 384MB TV & 2x DVI (PCI-E)

nowa gwara na 3 lata od dnia dzisiejszego tj 11.12.2008

 

producent Asus

typ złącza PCI-Express x16

producent chipsetu nVidia

model chipsetu GeForce 9600 GSO

ilość jednostek PixelShader 64 (zunifikowane)

ilość jednostek VertexShader 64 (zunifikowane)

wielkość pamięci 384 MB

typ zastosowanej pamięci GDDR3

taktowanie rdzenia 600 MHz

taktowanie pamięci 1 800 MHz

szyna danych pamięci 192 bit

kompatybilność z techn. współbieżności SLI

rodzaje wyjść/wejść wyjście video [tv-out]

wyjście D-Sub

wyjście Video HDTV

2x wyjście DVI

(D-Sub przez Adapter)

Wsparcie dla HDCP tak

typ chłodzenia wentylator

(Exclusive Glaciator Fansink)

min. zużycie prądu 60 W

maks. zużycie prądu 170 W

wersja opakowania produktu BOX

obsługiwane standardy OpenGL 2.0

DirectX 9

HDCP

DirectX 10

zaawansowane technologie NVIDIA Quantum Effects

NVIDIA PureVideo

Shader Model 4.0

dodatkowe wyposażenie przejściówka DVI -> D-Sub

 

Witam

 

Szkoda, że nie powalczyłes o swoje :cry: List do sprzedawcy w międzyczasie wysłałem na PW. No ale jak odebrałeś ... już kartę. Może trzeba było troche powalczyc ?! Firma ewidentnie zrobiła CIEBIE w trąbę !

Pozdrawiam

 

Ps.

Uprawnienia gwarancyjne producenta przechodzą na drugiego nabywcę ???? GSO już na Allegro nawet nie ma, tylko najtańsze 9600GT 512 za 350-379 zł W tym był haczyk żebys ta karte wziął bo jest ona wręcz wypychana z hurtowni żeby zrobic miejsce kolejnym modelom. Dla tego goscia (może z sklepu), który coś mówił o Ferrari niech sie lepiej walnie w xxxxxxx bo chyba nie wie co mozna zrobic z 386 MB pamięci np. w rozdzielczości 1280x1024 w byle jakiej grze wydanej na przestrzeni ostatniego roku czasu :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2:

:lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2:

Edited by pikus73

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiem czuje sie tak samo jak to ładnie ująłes jak trąba , poprostu ani ja ani zaden moj znajomy juz tam nigdy nic nie kupimy i tyle

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiem czuje sie tak samo jak to ładnie ująłes jak trąba , poprostu ani ja ani zaden moj znajomy juz tam nigdy nic nie kupimy i tyle

Po hxx żeś odbierał ta kartę ?

 

Ps.

 

"Nie chcę mi się z Toba gadac"

 

Franz Mauer "Psy"

 

SPAWDŹ PW SZYBKO ?!

Edited by pikus73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, niezyt sie orientuje w sprawach zwrotow towaru zakupionego na allegro, a mianowicie, kupilem pewien przedmiot, dzis do mnie paczka przyszla, jednak absolutnie nie oddaje to nawet po czesci nastroju, dzwieku czy wszystkiego innego co bylo opisane w aukcji. Mam ochote zwrocic towar i jesli sie nie myle, kupujac przez internet mam na to kilka dni tak ?

 

Sprawa rozchodzi sie o przedmiot: http://allegro.pl/item493813151_kula_plazm..._nawilzacz.html

 

Urzadzenie jest glosne, denerwujace wresz. Mialem ochote wylaczyc to po parunastu sekundach jak zaczela woda plynac. Dzwiek wody to jakby ktos odkrecil kran tylko troche ciszej. Nie mam pojecia jak mozna sie przy tym zrelaksowac. Czy to moze byc powod mojego zwrotu ? No i oczywiscie czy przysluguje mi takie prawo ? Chcialbym odeslac im to jak najszybciej.

 

Bylbym bardzo wdzieczny za wszelka pomoc, naprawde nie mam czasu ani szukac ani zaglebiac sie w temat. pisze magisterke i mam noz na gardle teraz...

 

Z gory dziekuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

cześć,

co zrobić w sytuacji, gdy wysłałem do sklepu list z prośbą o wymiane laptopa (migający ekran, nie zawsze to widać) z tytułu niezgodności towaru z umową i sklep nie odpowiada na list? List dostali już ponad dwa tygodnie temu, ale mimo wszystko nie chcą wymienić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cześć,

co zrobić w sytuacji, gdy wysłałem do sklepu list z prośbą o wymiane laptopa (migający ekran, nie zawsze to widać) z tytułu niezgodności towaru z umową i sklep nie odpowiada na list? List dostali już ponad dwa tygodnie temu, ale mimo wszystko nie chcą wymienić.

Witam,

 

Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wy- miana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

 

2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

 

3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.

Napisz drugie pismo (może być email) informujące o przekroczeniu ustawowego czasu. Daj im jeszcze z 3-4 dni i skieruj sprawę do rzecznika z wszystkimi kopiami pism. Cisza wskazuje na to, że będziesz ich musiał zmusić do wydania sprawnego urządzenia na drodze postępowania administracyjnego tj. właśnie kierując sprawę do rzecznika. Chyba że w grę wchodzi jakieś oszustwo - to na Policję.

 

Cudów nie ma. Sklep doskonale sobie zdaje sprawę jakie jest prawo w Polsce chyba, że kupowałeś w stodole a nie w sklepie .... :wink:

 

Możesz oczywiście wpaś do sklepu i porozmawiać szczerze ale z szefem lub kierownikiem oddziału lub bezpośrednio kontaktują się Centralą jesli to jakaś sieć ...... Zwrócenie uwagi w niewyszukany sposób, że ktoś leci w hxxa często daje więcej niż tony pism.

 

Pozdrawiam

 

Witam, niezyt sie orientuje w sprawach zwrotow towaru zakupionego na allegro, a mianowicie, kupilem pewien przedmiot, dzis do mnie paczka przyszla, jednak absolutnie nie oddaje to nawet po czesci nastroju, dzwieku czy wszystkiego innego co bylo opisane w aukcji. Mam ochote zwrocic towar i jesli sie nie myle, kupujac przez internet mam na to kilka dni tak ?

 

Sprawa rozchodzi sie o przedmiot: http://allegro.pl/item493813151_kula_plazm..._nawilzacz.html

 

Urzadzenie jest glosne, denerwujace wresz. Mialem ochote wylaczyc to po parunastu sekundach jak zaczela woda plynac. Dzwiek wody to jakby ktos odkrecil kran tylko troche ciszej. Nie mam pojecia jak mozna sie przy tym zrelaksowac. Czy to moze byc powod mojego zwrotu ? No i oczywiscie czy przysluguje mi takie prawo ? Chcialbym odeslac im to jak najszybciej.

 

Bylbym bardzo wdzieczny za wszelka pomoc, naprawde nie mam czasu ani szukac ani zaglebiac sie w temat. pisze magisterke i mam noz na gardle teraz...

 

Z gory dziekuje

Witam,

 

Masz 10 dni czasu na zwrot towaru zakupionego przez internet. Zwróć się z informacją do sprzedającego o swoim zamiarze.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

przypadek chyba klasyczny:

ponad 6-mcy temu znajoma otrzymała w prezencie odtwarzacz mp3.

zakup przez internet (allegro) ale załączony paragon i karta gwarancyjna sklepu. towar nowy.

niestety kilka dni po 6-ściu miesiącach od daty zakupu odtwarzacz przestał się włączać.

chciałbym go reklamować. wiem że standardowo ten producent (SanDisk) daje na te urządzenia 24-mce gwarancji.

jednak wraz z produktem otrzymała kartę gwarancyjną sklepu, która mówi o 6-ściu miesiącach gwarancji.

wiem, że istnieje również ustawowa droga reklamacji towaru ale dokładnie nie wiem czy znajduje tutaj zastosowanie.

już przybliżam jak to wygląda.

dane na paragonie:

 

Firma X oraz adres

NIP xxx xxx xx xx

paragon jest z 30.06.2008

odtwarzacz mp3 cena: 93,99

nadanie przesylki: 7,99

razem: 101,98

 

dane z karty gwarancyjnej (chyba sklepu bo brak innych informacji):

tytuł dokumentu (nagłówek): karta gwarancyjna

produkt: odtwarzacz mp3 sandisk c250 26B

nr seryjny (niewypelnione miejsce)

data sprzedazy: 30.06.2008

okres gwarancji: szesc miesiecy

1. gwarant udziela gwarancji na sprawne dzialanie produktu

2. gwarancja obejmuje wylacznie wady powstale z przyczyn tkwiacych w produkcie

3. gwarancja na akcesoria dolaczone do produktu (sluchawki, kable, itp.) wynosi 3 miesiące

4. gwarant zobowiązuje sie do naprawy lub wymiany urzadzenia na takie samo w ciagu 21 dni roboczych od daty dostarczenia produktu do sprzedawcy

5. klient jest zobowiazany do dostarczenia urzadzenia kompletnego ze wszystkimi akcesoriami w oryginalnym opakowaniu na wlasny koszt na adres uzgodniony ze sprzedawca

6. naparawa gwarancyjna nie obejmuje czynnosci ktore uzytkownik moze wykonac we wlasnym zakresie (np. czyszczenie, programowanie)

7. gwarancja nie sa objete: mechaniczne uszkodzenia produktu, uszkodzenia i wady wynikle na skutek niewlasciwego uzytkowania, samowolnych napraw, normalnego zuzycia w czasie eksploatacji

8. podstawa realizacji gwarancji jest dostarczenie wraz z prdouktem karty gwarancyjnej i dowodu zakupu (paragon lub faktura)

Uwaga: prosze przed pierwszym zuzyciem sformatowac baterię, ładując odtwarzacz przez ok. 6-7 godz.

potem jest podpis sprzedajacego i pieczatka firmy.

na pieczatce oprocz danych takich samych jak na paragonie

jest jeszcze regon

i tyle

 

chciałaby reklamować ten produkt ale on sam nie posiada dodatkowych dokumentów gwarancyjnych. z tego co wiem wadliwe produkty tej marki należy reklamować z tytułu gwarancji przez kanał dystrybucyjny czyli dla mnie sprzedawcę ale on jak widać uchyla się od tego obowiązku. wydaje mi się jednak że oprócz tego co daje mi producent jako gwarant przysługuje mi również ustawowa droga reklamacji. proszę o pomoc. odtwarzacz nie działa ale nie jest w żaden sposób mechanicznie uszkodzony.

 

czekam na waszą pomoc zanim skontaktuję się ze sprzedawcą

 

pzdr :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

przypadek chyba klasyczny:

ponad 6-mcy temu znajoma otrzymała w prezencie odtwarzacz mp3.

zakup przez internet (allegro) ale załączony paragon i karta gwarancyjna sklepu. towar nowy.

niestety kilka dni po 6-ściu miesiącach od daty zakupu odtwarzacz przestał się włączać.

chciałbym go reklamować. wiem że standardowo ten producent (SanDisk) daje na te urządzenia 24-mce gwarancji.

jednak wraz z produktem otrzymała kartę gwarancyjną sklepu, która mówi o 6-ściu miesiącach gwarancji.

wiem, że istnieje również ustawowa droga reklamacji towaru ale dokładnie nie wiem czy znajduje tutaj zastosowanie.

już przybliżam jak to wygląda.

dane na paragonie:

 

Firma X oraz adres

NIP xxx xxx xx xx

paragon jest z 30.06.2008

odtwarzacz mp3 cena: 93,99

nadanie przesylki: 7,99

razem: 101,98

 

dane z karty gwarancyjnej (chyba sklepu bo brak innych informacji):

tytuł dokumentu (nagłówek): karta gwarancyjna

produkt: odtwarzacz mp3 sandisk c250 26B

nr seryjny (niewypelnione miejsce)

data sprzedazy: 30.06.2008

okres gwarancji: szesc miesiecy

1. gwarant udziela gwarancji na sprawne dzialanie produktu

2. gwarancja obejmuje wylacznie wady powstale z przyczyn tkwiacych w produkcie

3. gwarancja na akcesoria dolaczone do produktu (sluchawki, kable, itp.) wynosi 3 miesiące

4. gwarant zobowiązuje sie do naprawy lub wymiany urzadzenia na takie samo w ciagu 21 dni roboczych od daty dostarczenia produktu do sprzedawcy

5. klient jest zobowiazany do dostarczenia urzadzenia kompletnego ze wszystkimi akcesoriami w oryginalnym opakowaniu na wlasny koszt na adres uzgodniony ze sprzedawca

6. naparawa gwarancyjna nie obejmuje czynnosci ktore uzytkownik moze wykonac we wlasnym zakresie (np. czyszczenie, programowanie)

7. gwarancja nie sa objete: mechaniczne uszkodzenia produktu, uszkodzenia i wady wynikle na skutek niewlasciwego uzytkowania, samowolnych napraw, normalnego zuzycia w czasie eksploatacji

8. podstawa realizacji gwarancji jest dostarczenie wraz z prdouktem karty gwarancyjnej i dowodu zakupu (paragon lub faktura)

Uwaga: prosze przed pierwszym zuzyciem sformatowac baterię, ładując odtwarzacz przez ok. 6-7 godz.

potem jest podpis sprzedajacego i pieczatka firmy.

na pieczatce oprocz danych takich samych jak na paragonie

jest jeszcze regon

i tyle

 

chciałaby reklamować ten produkt ale on sam nie posiada dodatkowych dokumentów gwarancyjnych. z tego co wiem wadliwe produkty tej marki należy reklamować z tytułu gwarancji przez kanał dystrybucyjny czyli dla mnie sprzedawcę ale on jak widać uchyla się od tego obowiązku. wydaje mi się jednak że oprócz tego co daje mi producent jako gwarant przysługuje mi również ustawowa droga reklamacji. proszę o pomoc. odtwarzacz nie działa ale nie jest w żaden sposób mechanicznie uszkodzony.

 

czekam na waszą pomoc zanim skontaktuję się ze sprzedawcą

 

pzdr :)

Witam,

 

Nie wiem czy umiejętność czytania wypadła juz z programu zajęć szkoły podstawowej tj. klasy 1-6 lub według starego systemu 1-8 bo zdaje się, że chyba nie :lol2: Nie wymyślę nic nowego jesli powiem, że umiejętność analizy i logicznego myślenia niestety nie jest dziedziczna ani dana z kosmosu ... trzeba ją sobie wykształcić.

 

Skoro przez blisko 3 strony ktoś pisze o tym samym co Ty łącznie z podaniem wzoru pisma które masz wysłać to jak myślisz ile czasu będziesz czekał na odpowiedź, którą dostałeś w każdym poście tego wątka ?

 

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi łacznie z moją w tym wątku .... w jednym z postów z grudnia wstawiłem właśnie (znowu) wzór pisma, które powinieneś (z modyfikacjami wysłać np. mail'em) do sprzedawcy ............... i działaj.

 

Dla Ciebie i wszystkich innych następnych, którzy zadają sobie trudu przeczytania całego wątku, który nie jest długi jeszcze raz:

GWARANCJA PRODUCENTA = dobrowolne świadczenie wytwórcy sprzętu, który używa klient, w którym to dokumencie tenże wytwórca określa warunki na jakich zobowiązuje się do okręślonych czynności.

 

ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPRZEDAWCY = prawo istniejące w Polsce w oparciu o "Ustawę o sprzedaży konsumenckiej ..... ble ble ble" w oparciu, o które to świadczenie trzeba kierować swoje żądania najpierw do sprzedawcy a gdy upłynie 24 miesiące + 2 miesiące i skończy się ta odpowiedzialność .......... a na produkt/urządzenie producent daje gwarancję dłuższą np. 36 miesięczną kierować swoje roszczenia do producenta na podstawie jego gwarancji.

 

Więc pytanie dla Ciebie pokrzywdzony kliencie: co jest ważniejsze ? świstek papieru wydany przez sklep, którym sobie możesz wytrzeć xxxx czy prawo obowiązujące w Polsce ?

Na wszyskie pytania znajdziesz odpowiedź w postach wyżej.

 

Edited by pikus73

Share this post


Link to post
Share on other sites

wlasnie eotworzylem paczke od kuriera. Firma z warszawy sprzedala mi monitor z zepsutym przyciskiem (odpowiedzialnym za ustawienia kolorow, jasnosci itd). Dzwonie do nich, a Ci mi mowia ze mam odeslac na gwaracje do asusa ;o WTF? maja racje, mam prawo domagac sie nowego monitora od nich w zamian za ten zepsuty?

Moge sie domagac zwrotu bez podania przyczyny?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie jak wyglada sprawa reklamacji karty ktorej nie ma juz w sprzedazy, a kiedy jeszcze byla dostepna jej cena byla o 100zl wieksza niz w momencie zakupu? Jesli wymienia mi na cos o rownej wartosci to jestem stratny bo karte kupilem na poczatku grudnia kiedy to ceny byly bardzo niskie natomiast to co jest teraz na rynku to jeden wielki LOL. Jak to bedzie wygladalo jesli sie okaze ze moj egzemplarz nie jest naprawialny i w ogole niedostepny. Oczywiscie nie mam zamiaru do niczego doplacac bo juz na starcie bede 100zl w plecy zeby dostac grafe o podobnej wydajnosci. Mowa o 8800gs 384mb. Jak sa regulowane takie kwestie? Czy moge zadac wymiany na tego samego producenta chipu czyli NVIDIA?

Edited by CarsonPoland

Share this post


Link to post
Share on other sites

wlasnie eotworzylem paczke od kuriera. Firma z warszawy sprzedala mi monitor z zepsutym przyciskiem (odpowiedzialnym za ustawienia kolorow, jasnosci itd). Dzwonie do nich, a Ci mi mowia ze mam odeslac na gwaracje do asusa ;o WTF? maja racje, mam prawo domagac sie nowego monitora od nich w zamian za ten zepsuty?

Moge sie domagac zwrotu bez podania przyczyny?

Witam,

 

Ile masz lat ?! Przeczytaj uważnie cały wątek !!!!!!!!!!!

 

Zgodnie z Ustawą z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. Nr 22, poz. 271) art. 7, w okresie 10 dni od dostarczenia zamówionego towaru, konsument ma prawo jego zwrotu bez podania przyczyn w ramach odstąpienia od umowy, wg ogólnych zasad wynikających z przepisów dotyczących zawierania umów na odległość.

Albo zwracasz monitor w ramach 10 dni do sprzedawcy informując go o tym wczesniej i ustalając z nim wszystkie sprawy z tym związane albo powołując się na odpowiedzialność tegoż reklamujesz z tytułu niezgodności towaru z umową. Wzór listu masz wcześniej w tym wątku. Przeczytaj go cały to będziesz wiedział co robić.

 

Co więcej jesli sprzedawca nie zawarł na stronie informacji o mozliwości odstapienia od umowy w przeciągu 10 dni od daty zakupu (w przypadku zakupu na odległość) to okres ten wynosi 30 dni ale tą informację sprawdź bo byc może pomyliło mi się :) z innymi regulacjami :)

 

Pozdr

 

Panowie jak wyglada sprawa reklamacji karty ktorej nie ma juz w sprzedazy, a kiedy jeszcze byla dostepna jej cena byla o 100zl wieksza niz w momencie zakupu? Jesli wymienia mi na cos o rownej wartosci to jestem stratny bo karte kupilem na poczatku grudnia kiedy to ceny byly bardzo niskie natomiast to co jest teraz na rynku to jeden wielki LOL. Jak to bedzie wygladalo jesli sie okaze ze moj egzemplarz nie jest naprawialny i w ogole niedostepny. Oczywiscie nie mam zamiaru do niczego doplacac bo juz na starcie bede 100zl w plecy zeby dostac grafe o podobnej wydajnosci. Mowa o 8800gs 384mb. Jak sa regulowane takie kwestie? Czy moge zadac wymiany na tego samego producenta chipu czyli NVIDIA?

Witam,

 

Z jakiego tytułu reklamujesz !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Za małymi literami jest napisane w poście nr. 76 ??????????????? A może nie chce się przeczytać tych parę linijek.

 

Gwarancja producenta = karta gwarancyjna + zdrowy rozsądek producenta + jego uczciwość + Twoja determinacja dostania produktu o przynajmniej takich samych parametrach użytkowych

Odpowiedzialność sprzedawcy = Ustawa o sprzedaży konsumenckiej = to co kupiłeś tj. to co na dokumencie sprzedaży ..... inaczej zwrot pieniędzy w przypadku zaprzestania produkcji.

 

Pozdr.

Edited by pikus73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Padł mi zasilacz i po prawie 2 miesiącach od wysłania na serwis dostałem e-mail z informacją ze został wymieniony na inny i mam oczekiwać kuriera z nim.

1.) Czy to normalne ze serwis bez skontaktowania się ze mną wymienia zasilacz firmy X na zasilacz firmy Y

2.) Tak jak wspomniałem zasilacz był w serwisie 2 miesiące (bez 2 dni) a ja w tym czasie musiałem kupić inny aby działał mi komp. Czy mogę się domagać zwrotu pieniędzy ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Padł mi zasilacz i po prawie 2 miesiącach od wysłania na serwis dostałem e-mail z informacją ze został wymieniony na inny i mam oczekiwać kuriera z nim.

1.) Czy to normalne ze serwis bez skontaktowania się ze mną wymienia zasilacz firmy X na zasilacz firmy Y

2.) Tak jak wspomniałem zasilacz był w serwisie 2 miesiące (bez 2 dni) a ja w tym czasie musiałem kupić inny aby działał mi komp. Czy mogę się domagać zwrotu pieniędzy ???

Witam,

 

Piszę tutaj od czasu do czasu ale nic nie poradzę na to ............ i pewnie nikt inny również ...... jeśli ....

 

KTOŚ NIE MOŻE SOBIE ZADAĆ TRUDU PRZECZYTANIA TYCH PARU POSTÓW WYŻEJ ... :angry:

, w których wszystko na temat reklamacji i sposobu reagowania w takich sprawach już zostało napisane ... i nawet nie jest mi żal tych żałosnych *&@!^%$#? robionych w balona przez serwisy, sklepiki, firmy, sprzedawców itd.

 

Pozdr

 

Ps.

 

Przecież moderatorzy tego forum coś powinni z tym zrobić :mur: Forum jest dla ludzi myślących i odpowiedzialnych a nie dla 10 letnich dzieci chcących popstrykać sobie w klawiaturę. Po co pisać żeby komuś pomóc jak nikt z tego nie korzysta ... :?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, mam pytanie wysłałem mobo do serwisu (P5Q PRO), minęły już 3 tygodnie i nadal zero odpowiedźi od asusa, pisze cały czas:

Wysłane do serwisu producenta

 

Jak to ogólnie trwa? serwis ma max. 2 tygodnie na naprawienie rzeczy? czy czas nieokreślony?

Edited by Komixx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, mam pytanie wysłałem mobo do serwisu (P5Q PRO), minęły już 3 tygodnie i nadal zero odpowiedźi od asusa, pisze cały czas:

Wysłane do serwisu producenta

 

Jak to ogólnie trwa? serwis ma max. 2 tygodnie na naprawienie rzeczy? czy czas nieokreślony?

ma 3 tygodnie + doliczają tydzien na wysyłki czyli teoretycznie 28 dni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej,

 

Czy towar przykładowo zakupiony w Proline osobiście, można oddać w ciągu 10 dni tak jak sprzęt zakupiony przez internet?

 

I czy przy zakupie sprzętu na FV przy jego oddawaniu tą fakturę trzeba oddać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak jest z gwarancją u producenta? Bo mam taki problem: padła mi mobo gigabyte razem z ramem ocz. Obecnie jestem w UK, sprzęt był zakupiony w UK, ale w niedzielę wracam do polski i nie wiem co z tym fantem zrobić. Czy do producenta wysłać razem z dowodem zakupu? Nie będzie problemu? Czy inne propozycję?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, chcialbym oddac towar na gwarancje, ale mam uszkodzona fakture :/

 

Tzn naderwana jest gorna strona kartki... kawalek danych sklepu. Data jest ok i pieczatka itp tak samo.

 

 

Czy przyjmia mi towar na gwarancje ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie dotyczace sprzetu ktory wroci z gwarancji, tzn zostal wymieniony na gwarancji na nowy egzemplarz. Czy w takim wypadku mam gwarancje od nowa czy nie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam! Jakies 7 miesiacy temu zakupilem w sieci komisow komorkowych KevinGSM telefon SE k800i.. co jakis czas gubil zasieg. 2 miesiace temu oddalem go na gwarancje, powiedziano mi ze bede czekal max 2 tygodnie.. telefon oddano mi po miesiacu! Wedlug panow z serwisu telefon jest sprawny i oddali go bez niczego.. powiedzieli ze mam slaba siec w moim miescie.. ( szkoda ze te pajace nawet nie wiedza jaka mam siec ze sie glupio wypowiadaja.. ).. zrobilem myk.. mam 4 kumpli z takimi samymi telefonami i siedzielismy razem caly dzien w garazu i auto robilismy.. od 8 do 12 rano mialem tylko alarmowe kiedy oni bedac metr odemnie caly dzien mieli zasieg.. od 12-16 mialem zasieg ok a potem do nocy juz taki przerywany, smsy dochodzily z opoznieniem i ludzie nie moga sie do mnie dodzwonic - w sumie tak jest caly czas.. oddalem telefon drugi raz na gwarancje i kazalem sklepikarzowi przekazac moje uwagi serwisantom.. oczywiscie moja karta sim dziala w kazdym innym telefonie.. tydzien temu dostalem z powrotem telefon z taka sama odpowiedzia.. ze sprawdzili i wedlug nich jest wszystko ok. Oczywiscie znow sie spoznili z gwarancja i czekalem 3.5 tygodnia. Ponoc sie czeka DO 3 tygodni? A nie za kazdym razem powyzej. No serwis smiech, nie ma o czym rozmawiac.. pozatym przy pierwszym oddaniu telefonu na gwarancje zabrali mi gwarancje i nie oddali do tej pory a miesiac temu mowili ze bedzie na dniach i kilka razy w tej sprawie dzwonilem - poprostu zalosne. Mam juz tego dosc. W poniedzialek oddaje telefon 3 raz na gwarancje i jak wroci nie naprawiony zamierzam prosic o zwrot 420zl ktore jak juz wiem moja dziewczyna na niego wydala. Teraz mam pytanie do Was.. skoro jesli 3 razy oddany telefon dalej nie spelnia moich satysfakcji na jakie prawo moge sie powolac przy probie odzyskania moich pieniazkow? Czy sprzedawca moze miec do mnie jakis problem ze telefon byl uzywany 7 miesiecy? W sumie to chyba zaden problem bo wedlug serwisu telefon jest 100% sprawny wiec chyba nie uszkodzilem go ani nic, prawda? icon_smile3.gif Oczywiscie ten telefon jest teraz znacznie tanszy, ale mnie to malo interesuje gdyz moja kobieta kupila mi prezent - nowy telefon na gwarancji i nie mam zamiaru teraz dostac w zamian jakiegos uzywanego porysowanego i zniszczonego bubla z ich gablotki w zamian. Chce odzyskac moja kaske, o ile 3 raz po oddaniu nie wroci mi naprawiony. Wiec tak jak wyzej pytalem, czy prawo bedzie po mojej stronie i czy powinienem sie spodziewac jakis problemow?

 

 

Przy okazji sklep zalosny, NIE POLECAM robienia zakupow u tych panow bo mozecie skoncyzc tak jak ja, 2 miesiace bez telefonu, a teraz leci 3 z niedzialajacym zasiegiem. Wiecej nerwow niz to warte, gwarancja miala do mnie wrocic miesiac temu i nadal na nia czekam, jak sprzedawca obiecal oddzwonic z informacjami na temat telefonu gdy pytalem dlaczego minely 4 tygodnie od oddania na gwarancje to sie nie doczekalem telefonu przez 3 dni, po zadzwonieniu dostalem wiadomosc ze od 3 dni nie moze sie skontaktowac z przelozonym zeby zadac mu moje pytanie! Smieszne! Zbywaja czlowieka.

 

Pozdrawiam i mam nadzieje ze jakos mi pomozecie..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydaje mi sie ze mozesz powolac sie na sprzedaz telefonu niezgodnego z umowa [bo gubienie zasiegu nie jest w standardzie] lub o wadach ukrytych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ustawa o szególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (http://lex.com.pl/). Po pierwsze mają naprawić usterkę, aby przywrócić telefon do normalnego działania (a zasięg w komórce jest istotną cechą), albo wymienić na nowy, jeśli tego nie zrobią w wyznaczonym terminie, albo ze względu na zbyt wysokie koszty naprawy to możesz odstąpić od umowy. Postrasz ustawą, rzecznikiem praw konsumenta itp. powinni oddać kasę. Jak nie to powiedz że wytoczysz im proces z powództwa cywilnego.

 

Aha tylko na zgłoszenie niezgodności masz 2 miesiące od wykrycia, czyli jak kupiłeś 7 miechów, a 2 miechy temu oddałeś na gwarancję pierwszy raz to mów, że Ci zaczął gubić zasięg tak do dwóch miesięcy wstecz zanim go oddałeś.

Edited by Tony Soprano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.