Jump to content
Sign in to follow this  
AndyN

Gwarancja I Rękojmia - Jak To W Ogóle Działa?

Recommended Posts

witam

 

walczył z was ktoś o dopełnienie gwarancji z producentem sprzętu po upadłości firmy, która go sprzedała w moim przypadku jest to znak, a producent to firma goodram.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nierealny

Ja walczyłem - chodziło o sklep Apollo w Krakowie. Tez potrzebowałem odesłać pamięci firmy Goodram na gwarancję. W Krakowie odesłali mnie do rzeszowskiego oddziału Apollo, a ci znowu mówili, że Apollo Kraków to zupełnie inna firma i oni nie naprawiają mi tego. Poszedłem osobiście do oddziału krakowskiego, gdzie dostałem telefon do kobiety zajmującej się upadłością firmy Apollo Kraków, ta ponownie mnie skierowała do Apollo Rzeszów oraz powiedziała, żebym się powoływał na jakieś tam nazwisko (już nie pamiętam dokładnie). Faktycznie to podziałało, gdyż byli chętni przyjąć pamięci w ramach naprawy gwarancyjnej, jednak w ostateczności pamięci dałem kumplowi, który pracuje w serwisie i mi to przepchnął na gwarancje do Goodrama, z tym, że mimo wszystko długo czekam na naprawę pamięci.

A odnośnie samego Goodrama to oni nie przyjmują towaru od końcowych klientów bo też próbowałem się z nimi kontaktować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

orientuje się ktoś jak wygląda sytuacja w wypadku reklamacji tytułem "niezgodności towaru z umową" w przypadku wysyłki wadliwego towaru do sklepu w innym mieście. Jeśli zgłaszam niezgodność towaru z umową na miejscu to sprzedawca kseruje moje pismo, podbija pieczątka i dostaje je z powrotem

 

A jak wygląda sprawa w przypadku wysyłki towaru do odległego miasta ? mam wysłać przedmiot pocztą za potwierdzeniem odbioru i datę odbioru traktować jako początek 14 dniowego okresu w którym mam dostać odpowiedź na moje pismo ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwsza moja rzecz oddana na GW (nie dziala od czasu gdy ją kupiłem w zestawie), karta graficzna hd4870 1gb

Kupiona jakis rok temu w komputroniku/

 

Dzis napisali mi ze zapraszają do sklepu po odbiór $$

:blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ile serwis ma czasu na naprawę gwarancyjną?

I jakie mam prawa, jeżeli nie zmieści się w terminie? Karta poszła do serwisu Gigabyte za pośrednictwem sklepu morele.

 

Trochę się już wkurzam, bo czekam 25 dni i nic.

 

edit:

sorry za zawracanie gitary ale karta wróciła od producenta i w poniedziałek będzie do odbioru, więc już po temacie.

 

Mimo to jeżlei ktoś zna odpowiedzi na powyższe pytania to bardzo proszę.

Edited by maxymili

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ile serwis ma czasu na naprawę gwarancyjną?

I jakie mam prawa, jeżeli nie zmieści się w terminie? Karta poszła do serwisu Gigabyte za pośrednictwem sklepu morele.

 

Trochę się już wkurzam, bo czekam 25 dni i nic.

 

edit:

sorry za zawracanie gitary ale karta wróciła od producenta i w poniedziałek będzie do odbioru, więc już po temacie.

 

Mimo to jeżlei ktoś zna odpowiedzi na powyższe pytania to bardzo proszę.

 

chyba 21 dni nanaprawe/wymiane + 7 dni sobie zastrzegają na wysylki wiec chyba 28 dni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak skorzystać z rękojmi

Coś takiego znalazłem niestety już po fakcie. Teraz już nie wymienię i nie otrzymam zwrotu pieniędzy bo w naprawie przechodziła testy i nawet jeżeli się ponownie popsuje to już nie obejmuje tego domniemanie, że wada występowała już w chwili zakupu.

 

Pozostaje więc mieć nadzieję, że psuła się nie będzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. W zeszłym miesiącu oddałem do sklepu zasilacz na gwarancji. Był sprawny, ale wentylator "chrobotał", że tak to nazwę co mnie dosyć irytowało... Sklep przyjął go bez żadnych problemów. Minęły 4 tygodnie zasilacz wrócił w identycznym stanie. Na ekspertyzie miałem napisane "nie stwierdzono usterek". Z tego co mi powiedział sprzedawca ze sklepu zasilacz był wysłany do producenta (OCZ) (do producenta wysyłają sprzęt jeśli ich własny serwis stwierdzi, że usterka występuje).

Zanim jeszcze oddałem zasilacz do naprawy wysłałem e-mail do polskiego dystrybutora opisując problem i dostałem w odpowiedzi: "Zasilacz w celu przeprowadzenia diagnostyki usterki zasilacz musi trafić do serwisu. Niestety nie jesteśmy w stanie zdalnie ocenić czy kwalifikuje się to do wymiany. Sprzęt należy zgłosić na serwis do sprzedawcy."

I tu zagadka, czy serwis OCZ nie traktuje takich wad jako usterek kwalifikujących się do naprawy? Czy też może olali sprawę i udają, ze problemu nie ma? Mogę coś z tym zrobić czy muszę się użerać z hałasującym zasilaczem? Szkoda mi wymieniać samemu wentylator, bo zostały jeszcze prawie 2 lata gwarancji.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szlak mnie trafi. Karta w 3 miesiące zepsuła się drugi raz. Teraz zawiesza się komputer przy przełączaniu się z idle na stres albo z powrotem, przy czym nie za każdym razem.

 

1/ Ponieważ karta już raz była reklamowana z tytułu gwarancji mam pytanie, czy teraz mogę reklamować ją z tytułu rękojmi?

2/ Czy mogę jako oczekiwanie wpisać zwrot zapłaconej kwoty?

 

Szczerze jestem wkurzony i mam dość. Chcę oddać kartę jeżeli jest to możliwe. Sklep dość poważnie podchodzi do klienta. Do tej pory byłem zadowolony i nie spodziewam się jakiegoś działania na granicy prawa na moją niekorzyść. Raczej będą polubowni, ale diabli wiedzą.

 

Ma ktoś wzór dokumentu, który powinienem złożyć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy nie jest tak, że po trzeciej usterce w ramach gwarancji z automatu należy mi się zwrot kasy? Bo nie wiem czekać aż ten krap się trzeci raz posypie czy żądać wymiany na nowy ;)

Ok, wybrałem żądanie wymiany na nową. Olać kasę, nie chcę na nich zarobić, tylko mieć sprawny towar, za który zapłaciłem.

Edited by maxymili

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli masz osobną kartę gwarancyjną (od producenta sprzętu) to ją przeczytaj, tam znajdziesz info. Oddawanie hajsu to zazwyczaj ostateczność. Kto jest Twoim gwarantem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morele.net do tej pory miałem u nich reklamację dysku seagate, firma wymieniła na nowy no i pierwsza naprawa tej karty. Sklep jest ok, nie mam zarzutów póki co. Nie ich wina, że towar się psuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Gwarant ma Ci usunac usterke. Jak to zrobi to juz jego sprawa czyli albo moze naprawic albo wymienic na nowy sprzet. Zarowno wymiana oraz zwrot pieniedzy to dobra wola gwaranta. Chyba, ze zlamie on pewne obostrzenia wynikajace z ustawy i wtedy mozesz wystosowac pismo, ze odstepujesz od umowy kupna/sprzedazy i zadasz zwrotu kosztow pod rygorem skierowania sprawy na droge sadowa. 

Edited by Martinii

Share this post


Link to post
Share on other sites

1/ Ponieważ karta już raz była reklamowana z tytułu gwarancji mam pytanie, czy teraz mogę reklamować ją z tytułu rękojmi?

2/ Czy mogę jako oczekiwanie wpisać zwrot zapłaconej kwoty?

 

 

Możesz, i to bym polecał. Tylko nie z rękojmi tylko z tytulu "Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej" Wiecej info w tym watku.

 

 

Napisz ze zadasz wymiany na nowa, albo zwrot kosztów zakupu. W tym wypadku musza ci dac albo nową taka sama kartę, albo całkowity zwrot kosztów. Wyślij pismo poleconym za potwierdzeniem odbioru, sklep ma 14 dni na odpowiedz.

 

 

Ja jak tylko mam mozliwosc korzystam z tej ustawy nigdy z gwarancji. Juz 2 razy dostalem zwrot pelnej kwoty zakupu na konto. Rok temu ~750zl za 8800GT która padła.

Edited by Cmx
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

nową taka sama kartę

 

albo inną nowszą i lepszą. Edited by Grinch

Share this post


Link to post
Share on other sites

albo inną nowszą i lepszą.

 

Nie mogą dać innej nawet duzo lepszej, nie w przypadku tej ustawy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mogą dać innej nawet duzo lepszej, nie w przypadku tej ustawy.

 

Jezeli wyrazi zgodę na cos takiego, to jak najbardziej mogą. Zresztą jesli sklep nie robi zadnych przekrętów taki przypadek jest równoznaczny ze zwrotem kasy i nabyciem przez klienta nowego sprzętu. Edited by ZlyUser

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam pytanie - czy ktoś realizował gwarancję w sklepie Bachcomp>?

 

Mam trzy części z bachcompu. W sumie to używam tylko płyty i pamięci bo zasilacz kupiłem już nowy. Rozmawiałem wcześniej o gwarancji i ich podejście jest całkiem sensowne. Tłumaczą przez telefon co i jak, pomagają Ci rozwiązać problem jeżeli da się bez wysyłania do serwisu itp. Ale nie wysyłałem do serwisu więc w sumie nie wiem. Napisz jak to wyglądało jak już załatwisz gwarancję.

 

Edit: a, ale każą zapłacić za ekspertyzę 50zł jeżeli nie wykryją usterki, co wydaje mi się nie jest zgodne z zasadami gwarancji ogólnej. Nie wiem jak to jest, ale oni tak mają. Przynajmniej o tym ostrzegają z zawczasu :F

Edited by maxymili

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezeli wyrazi zgodę na cos takiego, to jak najbardziej mogą. Zresztą jesli sklep nie robi zadnych przekrętów taki przypadek jest równoznaczny ze zwrotem kasy i nabyciem przez klienta nowego sprzętu.

 

No jesli wyrazi zgode to tak, ale do tego zmusic nie moga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli mi oddadzą kasę to i tak odkupię za nią jakąś kartę tylko taką, jak będę chciał, niekoniecznie tej samej firmy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No więc karta wróciła do mnie z serwisu, bo nie stwierdzono usterki. Zmieniłem płytę, że niby miało pomóc i co? Karta zawiesiła się tak samo jak poprzednio, ale tym razem po włączeniu komputera nie było już obrazu. To znaczy monitor się wybudził ze stanu czuwania ale cały obraz był czarny. Komputer sobie w tle pracował. Tak więc w sumie się okazało, ze moja stara płyta jeszcze chroniła tą kartę przed zgonem :D

No ale cóż, teraz przynajmniej miałem konkretny powód aby oddać kartę i to już po raz trzeci w 4 miesiące więc zażądałem wymiany lub zwrotu kwoty. Zobaczymy co tym razem zrobią, ale szczerze wolał bym kasę, już nie dlatego, że karta potaniała, ale dlatego, że kupił bym MSI. To jednak wybór jest serwisu. Sprzedawca w morele stwierdził, że serwis czasem robi tak, czasem inaczej więc wszystko jest możliwe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie jak to jest.

Czy serwis po widocznych naruszonych - lekko zarysowanych od śrubokręta śrubek mocujących radiator może uznać, że karta nie działa z powodu "podkręcania".

Czy jest jakikolwiek punkt regulaminu mówiący, że nie mogę odkręcić radiatora od karty graficznej? Albo też dokręcić śruby bo radiator był luźny?

 

Karta od PowerColora

Edited by Grinch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może ale nie musi, jeśli to przejdzie przez sklep to serwis na takie rzeczy nawet uwagi nie będzie zwracał. Istotne też jest, czy karta ma plombe na śrubkach (PC raczej nie ma). Właściwie to odkręcanie chłodzenia nie powinno usuwać automatycznie gwarancji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Padl mi 8800GT z Gigabyte. Kupiony w Vobisie ktory dawal 2 lata gwarancji (minelo)

Gigabyte daje niby 3 lata na swoje produkty, ale.. Vobis nie chce przyjac karty i odeslac do Gigabyte.

Serwis Gigabyte tez ma mnei w [gluteus maximus], powiedzieli ze skoro zgodzielm sie na 2 lata to moj problem.

Czy ktos ma jakies rozwiazanie? Mial podobny problem? Da sie to rozwiazac w inny sposob niz kupno nowej karty ?:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli nie minelo 26 miesięcy, skorzystaj z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży...

Edited by Cmx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.