Skocz do zawartości
AndyN

Audi - Fankluby I Wszystko O Marce

Rekomendowane odpowiedzi

2.0TDI rowniez sa bardzo dobre. 16 zaworow, dwa walki rozrzadu. Wiem z doswiadczenia ze ladnie sie kreci :)

 

Osobsicie jezdze dizelkiem :) Po "paru" modyfikacjach i nie moge powiedziec zlego slowa o nim :) Dlatego polecam go osobiscie :)

tylko ze ten silnik jest dopiero stosowany od wersji B7 (2004r.) wiec dla modelów B5 i B6 dalej najlepiej opłacalnym zostaje 1.9TDI :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko ze ten silnik jest dopiero stosowany od wersji B7 (2004r.) wiec dla modelów B5 i B6 dalej najlepiej opłacalnym zostaje 1.9TDI :wink:

 

 

 

Tylko wspomanilem o roznicy. A to ze 2.0 nie byl montowany w B5 to oczywiste.

 

 

 

W kazdym razie zeby nie przeciagac. Najlepiej wziac audiczke z 1.9TDI 130, i jezeli autorowi bedzie pasowalo to jezdzic. A jak zabraknie mocy to na mody :) Zaczac od prostego: Modyfikacja programu sterownika, pozniej mozna bawic sie w cos mocniejszego jak zmiana walka, dolotu, wydechu, turbiny, wtryskow...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, z pogranicza driftu i Audi ;)

Kolega mi dziśstwierdził że Audi Q mają jakiś przycisk który blokuje oba mechanizmy na nasze rządanie, czy coś takiego jest, jeśli tak to w których, bo osobiśncie pierwszy raz słysze, ale podejrzewam że tyczy sie to starszych modeli ;)

Odnośnie tego napędu, cyz są jakieś jego wady? CZy np szarpie przy ruszaniu na max skręconych kołach jak ktoś to gdzies stweirdził itp?

I jak wygląda sprawa V-6 w ar B5? Są awaryjne czy raczej w miare duze przebiegi robią ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, z pogranicza driftu i Audi ;)

Kolega mi dziśstwierdził że Audi Q mają jakiś przycisk który blokuje oba mechanizmy na nasze rządanie, czy coś takiego jest, jeśli tak to w których, bo osobiśncie pierwszy raz słysze, ale podejrzewam że tyczy sie to starszych modeli ;)

Odnośnie tego napędu, cyz są jakieś jego wady? CZy np szarpie przy ruszaniu na max skręconych kołach jak ktoś to gdzies stweirdził itp?

I jak wygląda sprawa V-6 w ar B5? Są awaryjne czy raczej w miare duze przebiegi robią ?

-Starsze modele Q?

-Wyobrażasz sobie jak by jakaś miła pani (potrafiąca dobrze jeździć) wcisnęła takie coś (przypadkiem) podczas manewrów na parkingu?

Takie coś raczej jest w nowszych modelach i steruje tym komputer.

-v6 tdi czy benz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

-Starsze modele Q?

-Wyobrażasz sobie jak by jakaś miła pani (potrafiąca dobrze jeździć) wcisnęła takie coś (przypadkiem) podczas manewrów na parkingu?

Takie coś raczej jest w nowszych modelach i steruje tym komputer.

-v6 tdi czy benz?

Wydawało mi sie że to nie jest tak 'przypadkiem do wciśnięcia', raczej pod drift sie nadaje i jak sie ugrzęźnie or sth..

V6 zarówno tdi jak i benc

Tylko z silnikami mam mętlik coraz wiekszy, czy 1,8 z suszara, czy v6, a moze diesel.. spalanie mnie nie zje? a moze 1,8 styknie albo 1,9 TDI :roll:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

V6 zarówno tdi jak i benc

Tylko z silnikami mam mętlik coraz wiekszy, czy 1,8 z suszara, czy v6, a moze diesel.. spalanie mnie nie zje? a moze 1,8 styknie albo 1,9 TDI :roll:

Silnik sie wybiera ze wzgledu na zastosowanie samochodu. Przekalkuluj sobie niezawodnosc kazdego, spalanie do mocy i czy na prawde potrzeba jej az tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik sie wybiera ze wzgledu na zastosowanie samochodu. Przekalkuluj sobie niezawodnosc kazdego, spalanie do mocy i czy na prawde potrzeba jej az tyle.

Co do niezawodności to zalezy kogo sie zapyta, każdy ma swoja opinie, posieciłem pół dnia właśnie na czytanie non stop for na ten temat i kazdy swoje,1,9TDi wiem ze jest nie do sdarcia, w quattro łądnie chodzi, do tego spalanie nie najgorsze. 2,5tdi róznie ludzie mówią, jednak wiekszośc ze jest w miarte ok, 1,6 na własnym przykładzie wiem że jest spoko, nie awaryjny ale troche słaby. 1,8 i 1,8T, ten drugi podobno jest niesamowity, ale niektórzy mówią o awaryjności.. V6tki generalnie nie są złe, choć są z nimi problemy. Spalanie to dla mnie ważna sprawa ale mocy potrzebuje. Podejrzewam że to autko nie bedzie tylko moje, ale ojciec bedzie chciał czasami przyczepke do tego zapiąć :/, często zdarzaja mi sie wyjazdy pełnym samochodem w trase, i czasami ciężko wrzucić 5tke jak auto waży w sumie ~dwie tony.. :/

 

A Ty co możesz polecić ? ;)

 

Btw, pewnie i tak nie bedzie czasu na zastanawianie sie nad silnikiem jak trafi sie okazyjne quattro :P

Edytowane przez hinco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A Ty co możesz polecić ? ;)

To co mam - 1,9 tdi, w większości audi znajdziesz wersje 110km, dla spokojnego człowieka wystarczy, przy pełnym aucie, tiry spokojnie pod górkę wyprzedzi .

Wersja 2,5tdi to już sprinter, a skoro piszesz że często ci się zdaża wypad obładowanym składem, to ta wersja może być lepsza, a przy dleikatnej jeździe spalanie spadnie do 5, lecz jeśli jesteś maniakiem szybkich manewrów to tanim silnikiem go nie będzie można nazwac, zwłaszcza przy dzisiejszych cenach on.

 

Turbo z benzyną, zawsze do bezawaryjnych nie należał, choć dbając o niego dobrze odwdzięczy się niskimi kosztami eksploatacji.

 

Mam nadzieję że nie przejedziesz się na tym qattro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co mam - 1,9 tdi, w większości audi znajdziesz wersje 110km, dla spokojnego człowieka wystarczy, przy pełnym aucie, tiry spokojnie pod górkę wyprzedzi .

Wersja 2,5tdi to już sprinter, a skoro piszesz że często ci się zdaża wypad obładowanym składem, to ta wersja może być lepsza, a przy dleikatnej jeździe spalanie spadnie do 5, lecz jeśli jesteś maniakiem szybkich manewrów to tanim silnikiem go nie będzie można nazwac, zwłaszcza przy dzisiejszych cenach on.

 

Turbo z benzyną, zawsze do bezawaryjnych nie należał, choć dbając o niego dobrze odwdzięczy się niskimi kosztami eksploatacji.

 

Mam nadzieję że nie przejedziesz się na tym qattro.

Takiego 1,9 można zawszze zawirusować pod 130 koni i bedzie super silniczek ;)

Najgorsza niewiadomą jest cena ON, zobacze jak bedzie na wiosne i co bedzie na mnie czekać w de.. i czy bede miał kase.. bo patrząc na mobile to autka latają takowe po ok 4k€, do tego opłaty i wyjazd.. i przestaje sie ta zabawa opłacac, jedyny plus to 'pewniejszy' stan auta od niemca (zastrzegłem sobie kupno w komisie- a fe!:P)

Ojciec niedawno podsunął mi fajny pomysł, ale nie wiem czy trafny, stwierdził że możnaby kupić lekko uszkodzone autko, wtedy wie sie co z nim było i jak sie naprawi, a i cena dosyć niska bedzie i można rozłożyćto w czasie, a jaedziemy z znajomym co kupuje na 99% Sharona, ew możnaby wziąć z polski lawete i jechać 80B4 ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy to nie jest tak, że 2,5 tdi jest bardzo drogi przy naprawach w stosunku do 1,9 tdi?

Znajomy myślał o A4 z tym większym silnikiem, ale po przeanalizowaniu okazało się, że np. taka wymiana rozrządu w 2,5 tdi pochłania kilka tys. zł, a w 1,9 to groszowe sprawy w porównaniu.

Pytam z czystej ciekawości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daj spokój... Juz wiadomo skąd sie biorą bajeczki o spalaniu..

Znam właściciela, który często jeździ kraków/warszawa, umówić cię?

A czy to nie jest tak, że 2,5 tdi jest bardzo drogi przy naprawach w stosunku do 1,9 tdi?

Znajomy myślał o A4 z tym większym silnikiem, ale po przeanalizowaniu okazało się, że np. taka wymiana rozrządu w 2,5 tdi pochłania kilka tys. zł, a w 1,9 to groszowe sprawy w porównaniu.

Pytam z czystej ciekawości.

Bo w 2,5 są 2 rozrządy więc co tu dziwota? Zresztą rozrządu nie wymieniasz co roku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A kto mówi o wymianie co roku. Jednak zrobić te 100 tys. to wcale nie potrzeba dużo czasu jeśli samochód rzeczywiście jest używany.

A o dwóch rozrządach wiedzieć nie musiałem, więc stąd to dziwaczne pytanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A kto mówi o wymianie co roku. Jednak zrobić te 100 tys. to wcale nie potrzeba dużo czasu jeśli samochód rzeczywiście jest używany.

A o dwóch rozrządach wiedzieć nie musiałem, więc stąd to dziwaczne pytanie.

Tylko jeszcze ci się myli wymiana paska z całym rozrządem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm na 2.5TDI zejsc do 5l na trasie... No nie wiem , mnie osobiscie bylo ciezko zejsc do takiego spalania na 130km 1.9 ;)

 

Zobaczymy jak sprawa bedzie sie miala z nastepnym 2.0TDi , juz mnie doszly sluchy ze na 140km jest gorzej ze spalaniem niz na 1.9 a wpakowalem sie w 170km :? Czas pokaze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm na 2.5TDI zejsc do 5l na trasie... No nie wiem , mnie osobiscie bylo ciezko zejsc do takiego spalania na 130km 1.9 ;)

W końcu ktos realnie podchodzi do tematu..

Zobaczymy jak sprawa bedzie sie miala z nastepnym 2.0TDi , juz mnie doszly sluchy ze na 140km jest gorzej ze spalaniem niz na 1.9 a wpakowalem sie w 170km :? Czas pokaze...

Moge podpytac współlokatora ile pali Passat 2.0TDI 140KM. Podejrzewam jednak, ze troszke sporo, bo sam nic nie mowił na ten temat.. ;>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie spotkalem ostatnio znajomego z A4 B7 ze 140-konnym piecem i narzekal , ze mu pali wiecej niz poprzednie 130km 1.9Tdi . Co bylo dla mnie lekkim zdziwieniem bo przeciez teoretycznie nowszy silnik itp itd... Mialem taki moment , ze przeliczylem sobie praktycznie caly okres eksploatacji poprzeniego passata TDI i porownalem do wynikow jeszcze starszego 1.8T , no i wyszla roznica ale znowu nie tak ogromna jak wydawalo mi sie na poczatku . Przyszla taka chwila , ze rozwazalem 2.0TFSI...

 

No ale jednak stwierdzilem , ze disel to disel itp smuty a teraz sam juz sie zastanawiam czy dobrze zrobilem... :lol: :? Jedyne co mnie podtrzymuje przy obecnej decyzji to fakt , ze juz i tak nie mam wyboru :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy silniki 1,9TDI w B5 i B6 różnią się czymś oprócz mocy? Różnie to jest z tą ilością KM, a jak z resztą? To samo?

Z tego co wiem to turbulum, w B5 1z są najsłabsze w AFN już lepsze, a w B6 jeszcze inne..

Dokładnych danych szukać trzeba po forach tdi, ew audi/vw

A no i jeszcze IC są różne z tego co wiem..

Chyba o wtryskach nie musze pisać ;> :P

Edytowane przez hinco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Narazie dość odległe.

Najbliższe wakacje. Końcówka B5, albo sam początek B6. Niestety nie na moją wyłączność, ale i tak bym był hepi.

Ja maj, wypasione B5, żadnych B6, wole wyposażone B5 niż puste B6 ;)

JA sie w tym celu udam do dojczów, tez nie w pełni za swa kase zapewne :/

Na co bede patrzył? W kolejności : przebieg/stan, Q, TDI, wyposażenie..

 

Jeżeli przy kupnie chcesz patrzećna silnik TDI, to raczej unikaj 1Z(90KM) bo 'to stary kondon' :P

A cała reszta imo mniej więcej na jednym poziomie sie trzyma, i daje czipsować :D

Edytowane przez hinco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi się B6 podoba o wiele bardziej ;) Co do wyposażenia... nie wiadomo czy uda się zrealizować plan, więc co tu gadać o skórze i 99airbagach ;)

 

 

//edit

ort ;]

Edytowane przez narcyz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi się B6 podoba o wiele bardziej ;) Co do wyposażenia... nie wiadomo czy uda się zrealizować plan, więc co tu gadać o skórze i 99airbagach ;)

//edit

ort ;]

Mnie też, a co by tu wiele nie mówić, to nowsza konstrukcja, jeszcze lepsza (choćnie wiem co tu wiele poprawiać, moze zawieche pancerniejszą na polskie drogi)..

 

Zrealizowania planów w nowym roku ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze jest późno.. ale jak to sie tyczy mojego posta? :P

Swoją drogą, jest aż tak tragicznie?

U nas odpukać czwóreczka jeździ nie najgorzej i mało pali ;)

A 'usterki' typu dolanie płynu do spryskiwaczy czy wymiana olejów, da sie przeżyc ; ]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wstepnie po przejechanych ~300km spalanie utrzymuje mi sie na poziomie 9-10 l/100km przy czym jazda glownie po miescie...

 

Za to kopyto ma takie ze omg... :lol:

 

// to oczywiscie ad. do postu o spalaniu 2.0TDI ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...